Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

gøhund, stopknap:-)
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 22:14

Hejsa. Så fik jeg min bette Asta hjem. Hun er rigtig sød self, det er de jo de hvalpe og temmelig nem. Hun har bare arvet det her gø gen, som nogen små hunde jo har.

Så tænker jeg, at jeg vel kan dæmme lidt op for det, så hun ikke ender som en plage med konstant gøeri som tiden går og søger lidt gode råd af nogen med erfaringer.

Pt har jeg to ting i tankerne; den ene er at lære hende en gøkommando, da jeg har hørt at det kan hjælpe, da hunden så vil "kodes" til at forvente en kommando for at gø (men hunde sidder jo fx stadig ned også når man ikke siger sit hvis de får lyst til det...?) , den anden er at time et "schyyy", evt med godbidder involveret, lige idet hun stopper gøeriet og så rose gevaldig for den efterfølgende tavshed, så jeg istedet lærer hende at stoppe med at gø, lige når hun går igang.

Indtil vidre ignorerer jeg det for at undgå fejl, men det kan jo godt være at det os er en fejl;-)

Lidt mere info er at hun kun er 10 uger gammel, er en blanding af bichon frise, amerikansk eskimohund, kooiker hund,papillion og måske lidt mere.Meget lærenem!

Samt at hun gør når hun ikke forstår, ikke kan eller bliver utryg. Når jeg at spotte at hun bliver ophidset kan jeg gå til hende og berolige, så starter hun ikke, men da min hørelse fx ikke kan høre dem der er ude og gå forbi vores have før de er synlige, så kan jeg ikke altid være på forkant.

(skynder mig lige at skrive at da hun jo er helt grøn, så kan "utryg" betyde en farlig solsort i en busk olig.)

Gode råd modtages med stor glæde, da der jo er flere herinde som ved et og andet om hunde:-)

Venlig hilsen Sarah.

-hestemassage tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 10:31

Du skal først lære hende at gø på komando , og så bagefter begynde på at hun stoppe igen på komando ( det gør vi med alle vores hunde ) og vi har ingen gø problemer , hverken i hundegård eller i trailer

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

Vandpistol...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 10:54

Hav en lille vandpistol liggende, og giv hende et "skud" når hun gør. Indlær en "Nej" kommando først, og hvis hun ikke reagerer, får hun vand. Er særdeles effektivt!

0
0
Svar på denne tråd

gøhund.
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 21:43

Tak for rådene, de vil blive testet, startende med Brandos metode.

Brando,lige et spørgsmål: indlærer du stop-af-gø ved en stille-kommando lige idet hunden slutter med at gø?

Venlig hilsen Sarah.

-hestemassage tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

hæhæ det
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 05:05

minder mig om da jeg mødte ind på job her til aften i et privat hjem havde manden i huset set jeg var kommet og stod parat med vandpistol i gangen så da hundende opdagede der kom "gæster" fik de sig lige et par sprøjt.. de vendte lige om på halen og fór den anden vej..

jeg grinede jo hjerteligt af den her sjove mand som altid er i godt humør og fuld af pep..

men tror det virker måske egentlig nok.. ;) i aftes gjorde det:)

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

En vandskål
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 18:49

Med mindre hun står midt i din nye okselæder sofa med mink puder i, ville jeg kvittere med en skål vand. Vand gør ikke ondt... den bliver blot meget overrasket og våd. Samtidig skal du med en fast tone og meget enkelt sige NEJ eller hvad du nu finder på. Det er somregel meget effektivt, da de fleste hunde ikke bryder sig om vand lige på den måde og vælger at stoppe legen. Som regel er det nok næste gang blot at vise skålen og give samme kommando. Det er simpel pædagogik og behøver ingen godbidder. Godbidder har vundet så stort indpas i vores lille land, at en hund snart ikke kan lægge sig til at sove uden at blive belønnet med 3 stykker krydret kylling

Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

Lotte tak
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 08:09

Tak for rådet med vandet! Yoda, min rottweiler, er en stædig rad som i en alder af 1½ ikke helt har(slet ikke) fattet pointen med mit og dit. Så i går efter jeg havde læst tråden her hentede jeg vandforstøveren når han snaskede i mine ting. Ha! Det virkede sgu.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider