|
|
| en sygeplejestud?? |
|
|
hejsa, jeg håber lige på at kunne få fat i en sygeplejerskestud. Det drejer sig nemlig om min kære mand starter på studiet til februar, og skal derfor bruge nogen bøger. Derfor sidder vi og bruger en del tid på DBA for at finde nogen. Det kan vist meget godt betale sig . Men mit spg er nu, hvornår skal vi regne med han får sin bog liste og sådanne ting? Andre gode råd både studiet og andre relevante ting. Såsom gode steder til indkøb. hilsen katarina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan anbefale |
|
|
Jeg kan absolut anbefale pensum.dk - Et alle tiders sted at spare en frygtelig masse penge. På mit studie ( HA ) fik vi boglisterne MEGET sent og måtte derfor klarer os det første stykke tid uden alle bøgerne.
Venligst Anette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har muligvis |
|
|
Jeg har gået på sygeplejeskolen i vejle - og har stadig alle bøgerne fra første semester - jeg er droppet ud efter 3 semester og har derfor intet at bruge dem til... han burde kunne finde et fagkatalog på hjemmesiden.... Hvad er det for en af skolerne han starter på?
Den der ikke har oplevet ægte ubetinget kærlighed - har aldrig ejet en hest
Man skal ikke procidere geologiske fragmenter når man selv residerer transperant domicil Enghavens Merci - superstar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bøger.. |
|
|
hejsa, han skal starte i Slagelse. Hvilket er dejligt nemt, da vi bor her i byen. Hvad mener du med et fagkatalog? Kan godt finde de fag, han skal have, men ikke hvilke bøger. Kan ser der er jo en hel masse forskellige inden for hvert fag. Hilsen katarina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej...... |
| Forfatter:  |
Moni |
| Dato:  |
11-01-2009 16:39 |
|
Ja, jeg starter også på sygeplejerske udd. her den 2. februar - dog som fjernkursist i Sønderborg! Jeg har heller ikke fået en bogliste, men har fået et andet brev hvor der står at andre relevante oplysninger sendes midt i januar! Så det må jo være lige på trapperne... Men jeg glæder mig godt nok til at komme i gang igen.. Mvh Moni
Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.
Besøg vores hjemmeside, klik her
Har du kendt Bacardi, en sortbroget pinto vallak, klik her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg går i Århus |
|
|
og der ligges pensum - og indkøbslisterne ud på skolens hjemmeside en månedstid før semesterstart. Jeg har kopieret nogle af bøgerne, det må man gerne når blot det er til eget forbrug. Nedenstående er taget fra Copydans hjemmeside. Privat kopiering I ophavsretslovens § 12, stk. 1 står der: "Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde." Det er selvfølgelig en omstændig proces men jeg kopierede f.eks en bog der kostede 645 kr og 45 min senere havde jeg et indbundet kopieksemplar til - 65 kr. Altså ret mange penge at spare.
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12355476 |
|
|
Jeg går på sygeplejeskolen i vejle, og skal på 3. semester nu her om lidt. har stadig ikke fået bogliste, og du kan godt regne med, at den kommer i absolut sidste øjeblik. Og så vil jeg lige anbefale ikke at lytte efter hvad andre siger der skal bruges af bøger på 1. semester, for det er forskelligt fra skole til skole, og desuden er uddannelsen lavet om, hvorfor der bruges mange helt andre bøger end før. Sidst men ikke mindst opdateres listen hver gang med de nyeste udgaver, og jeg kan kun sige, køb PRÆCIS det der står på listen, også selvom den nye udgave er dyrere. Der er simpelthen bare for tidskrævende at forsøge at finde de korrekte sidetal i en ældre bog, og der kommer desuden hele tiden "nyt" på banen, hvorved det gamle bliver forældet!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fagkatalog |
|
|
Der er et fagkatalog for hvert semester hvor der står i for hvert enkelt fag hvilke emner og sider i hvilke bøger der er gennemgået - samt hvad målet med faget er osv... det kan downloades på deres hjemmeside.... Mener der er en søgefunktion på siden i kan bruge... Da jeg gik i vejle var lærerne betænksomme nok til at lave læselister til både ny og gammel udgave... Mange gange står de ikke noget nyt i bøgerne, men sidetal er bare ændret - det var i hvert fald den forklaring jeg fik af min AF lærer True... Katarina: Når i finder ud af hvilke bøger i skal bruge kan du bare skrive en pb - så kan jeg jo vende tilbage om jeg har dem i den rigtige udgave osv... Og det er fuldstændigt korrekt at det ikke er alle bæger der er nødvendige på første semester - men f.eks. stod der en bog på listen der hedder "kommunikasjon i relasjoner" (norsk bog) tror vi læste 30 sider i den på første semester - og det en pænt tyk bog som ikke var billig - men på 3 fik jeg alligevel brugt den helt godt til opgaverne... så ikke alt som umiddelbart syner unødvendigt er det 
Den der ikke har oplevet ægte ubetinget kærlighed - har aldrig ejet en hest
Man skal ikke procidere geologiske fragmenter når man selv residerer transperant domicil Enghavens Merci - superstar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maggiemay |
|
|
Uden at være helt sikker, så mener jeg godt nok at den paragraf du henviser til drejer sig om kopiering af en bog du selv ejer. Dvs. du må gerne tage en kopi af din egen bog til eget brug. Kan ikke se hvordan det andet skulle være lovligt
Mvh. Nina Den der ikke kræver kvalitet er selv med til at afskaffe den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sygeplejestud. |
| Forfatter:  |
FrkHolst ♥April♥ |
| Dato:  |
11-01-2009 19:41 |
|
Jeg går også på sygeplejeskolen i slagelse, og der har jeg erfaret at de godt kan være lidt sent ude med bog listerne.. Men de har nogle studiebeskrivelser for hvert semester/modul, hvor der står hvilke bøger man skal og hvor mange sider der skal læses, så man evt, ikke køber en hel bog for 20 sider eller så noget.. Ellers kan, hvis det skal være nye bøger, de sunhedsprofessionelles bogklub også anbefales, der er tilbud på bøger tit, og til rimelige fornuftige priser. Han kan også få studierabat, hvis han viser sin uddannelseskontrakt fra skolen frem... Det drejer sig om ca. 10 %
Hilsen Maria - Med den skønherlige DV-hoppe, der kan mere end jeg nogensinde kommer til at lære! -Med en uforstående kærlighed til røde heste! Hvorfor? Må blive i uvisheden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu er det nogle år siden, jeg blev færdig... Men jeg husker da at litteraturlisterne først kom, da vi var startet på studiet, og fremover først lige før næste semester start. Lige et godt råd: køb ikke alle bøger!! Man køber sig fattig, og det er langt de færreste bøger, man kan bruge til noget efter fagets slutning. Dog er det en god idé at købe bøger til de naturvidenskabelige fag som anatomi og fysiologi, biokemi og sygdomslære og måske nogle af pædagogik -og psykologibøgerne. Dem kan man bruge fremover, også som opslagsbog efter endt studie.
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| halløj |
|
|
Jeg er tidligere stud. fra Slagelse - dejlig skole med søde lærere, men ja, de kan godt være lidt længe om det med div. meddelelser... Et godt råd, er når nu I bor i byen, at tage ned på skolen og kigge på opslagstavlen, hvor der ofte er en del opslag med bøger. Nogle er uddaterede men det kan sagtens lade sig gøre at være heldig! Desuden kan bøgerne oftest på den måde hentes lokalt. Mht. nødvendig litteratur er det bare noget man først finder ud ad hen ad vejen. I starten får man nok købt for meget "unødvendigt". Basisbøger og grundbøger vil jeg altid anbefale at købe i sidste nye udgave, mange af de andre kan sagtens bruges ældre eller lånes på skolens bibliotek. Held og lykke med studiet til ham!
Vh. Maiken Husk at smile før du sover så går dagens surhed over. - Piet Hein.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|