Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor længe skal det dog vare :(
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 16:47

Nu lå jeg så med influenza siden i Lørdags. En ordenlig omgang med 39.4 i feber, uden energi, STOR hovedpine, snot, hosten og det HELE :(

Rigtig kedeligt.

Mit problem er bare, hvor længe tager det at blive rask ? :s Jeg rigtig utålmodig nu..

Jeg har ikke snot næse mere, hoster meget lidt. Har kun lidt ondt i mine øre og hals nu. Men jeg har bare INGEN energi overhvoedet :(

Kan lige overkomme at gå ned af trapperne og så op igen så jeg færdig.

Jeg vil have min energi igen. Jeg vil på arbejde, ud til min hest og hjem til min kæreste :(

Æv æv - jeg har rigtig ondt af mig selv.

Nogen som pt har det på samme måde?

Samt hvornår vil i ca skyde på at jeg får min mere og mere energi igen snart. ? Har ikke været ude hos Cashew siden i Lørdags, og jeg vil ud og ride og ud til ham igen.

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 16:58

Det er i hvert fald vigtigt, at man ikke forlader sygesengen for hurtigt, så får man bare et tilbagefald.

Masser af c-vitamin, honning og hvidløg kan hjælpe på helbredelsen.

Der er bare SÅ utroligt mange, der er syge lige i øjeblikket, selv har jeg siddet hjemme to dage med en syg lille dreng med meget høj feber.

God bedring

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Nightwish
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 17:02

Puha, det er ikke godt at vide...

Men det er nok bedst at tage det stille og roligt.

Jeg er selv syg på tredje dag nu...suk...vil også snart gerne ud til passer hesten igen.

Min kæreste er også syg, men han valgte dog at tage på arbejde i dag.

Mvh Charlotte

Med pipperne

©Olsen og Dråbe©

Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det vil jeg også gerne vide!
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 17:12

Blev væltet omkuld af en ordentlig forkølelse mandag aften - helt uden forvarsel.

Siden har jeg ligget herhjemme med feber, hoste, og nu også snotnæse.

Jeg har ONDT over det hele, og efterhånden har jeg det som om jeg får en ORDENTLIG mavepumper hvergang jeg hoster.

Jeg har taget Pamol, prøvet med at varmt bad, ligget i varmen under dynen, men ingenting hjælper - det gør bare stadig ondt alle steder.

De sidste nætter er gået med at sove i max. 30 minutters intervaller - så vågner jeg, må finde en ny sovestilling, der gør lidt mindre ondt.

Er der nogen, der har et godt forslag til, hvad jeg kan gøre for at lindre ømheden lidt?

Min mand var hos lægen i går aftes, da han også har gået og skrantet et stykke tid.

Ud over at få noget medicin, fik han også et "husråd" om at drikke varm æblesaft!

Der skulle angiveligt være et eller andet i æblejuicen, der lindrer en irriteret rød hals,og virker hostedæmpende.

Så kl. 4.40 i nat, da jeg havde været ved at hoste lungerne op i en halv time, gik jeg ud og lavede varm æblejuice i microen!

Det er faktisk meget rart, men hvis det er en lidt syrlig juice, vil jeg anbefale, at man kommer lidt sukker i, da varmen ellers kan få det til at virke MEGET syrligt.

Men det lykkedes mig faktisk at få sovet et par timer (siddende halvvejs op i sofaen!) bagefter.

God bedring til jer med-syge!

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

tid...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 17:17

Min søster har også været syg et par dage nu, og hun var til lægen fordi hun også havde influenza og ondt i ørerne, hun er heldigvis ved at blive rask.. men fik at vide at de fleste der er syge nu må ligge syge et par uger fordi d er så kraftige influenza infektioner der er i omløb..

god bedring herfra med håb om at du er en af de heldige der bliver hurtigt rask! hader selv at være syg, og er 7,9,13 sluppet endnu denne vinter..

0
0
Svar på denne tråd

tja,,..........
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 17:48

mit har varet siden 1.juledag. og jeg har eksamen om en uge

Er dog endelig en smule i bedring - men ikke rask.

Prøv kogt vand med honning,ingefær og citrion og Echinea dråber - det hjælper selvom man ikke synes det lyder godt

God bedring

Xoco

stud.theol

Nu med en stress-fri Davina der stortrives hos låner <3

0
0
Svar på denne tråd

puha ja....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 18:20

Her kan jeg også være med. Jeg er ved at falde om af selvmelidenhed og sygdom!

Blev syg i fredags og det var selvfølgelig min arbejdsweekend

Jeg kæmpede mig dog op på arbejde både lørdag og søndag men måtte give op søndag middag. På det tidspunkt havde jeg feber, totalt mistet stemmen (står i en travl butik),ondt i alle muskler, næsten hostet mine lunger op og lignede l...

Ikke så smart når man skal ekspediere kunder!

Har så lagt i sengen lige siden. lægens dom var lungebetændelse, og en ordentlig gang alm. forkølelse!

Idag har jeg det bedre, er dog stadig dødtræt i muskler og uden energi, men jeg hoster ikke så meget og snottet er også på retur. Jeg regner med at smutte på arbejde imorgen.

Det bedste ved at være syg er nu kæresten, han har kræset om mig, lavet te, lavet suppe, købt chokolade og sågar ladet mig bestemme over fjernbetjeningen (vel vidende at jeg nok sov efter 20 min. så kunne han se hvad han ville igen )

Det væreste ved at være syg: Alle de genudsendelser og dårlige serier der sendes i tv.... det bliver man næsten mere syg af!

Go' bedring til alle jer syge derude.....

Ciao

Carina

0
0
Svar på denne tråd

Samme her
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 18:25

Har haft det på meget samme måde som dig, og nu er det bare en mild hovedpine, mild ondt i halsen altså ting jeg normalt ville tage i skole, ud til hesten med, MEN MEN MEN jeg har heller ingen energi og det mindste tager pusten fra mig så har også ligget i sengen siden i søndags

Har kun timer i morgen fra kl 14-16 så regner med at tage afsted, for kan snart ikke tage mere fravær på mit studie.

God bedring så du snart kan komme ud til din dejlige lille hest

Nath, Sisse og Fønix

Der findes lige så mange holdninger som mennesker ;-D

Mangler du en at ride tur med og bor du i nærheden af postnummer 8541 - så skriv:D

0
0
Svar på denne tråd

endnu en her
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 18:43

her kan jeg desværre også være med ..startede søndag,mega snottet og hostet som en gal,har sovet meget de sidste par dage..har hostet i næsten 14 dage i forvejen,nu er det bare let snottet,og hovedpine,til gengæld er maven nu i udu..aaarrrgghhh så nu er den på cola og yougurt..energien mangler endnu,men har heller ikk spist ret meget siden i lørdags ,men er sikker på at nu blir det kun bedre,så man kan komme ud til sine prusser

mvh sussie..

Den heldige ejer af den smukke cesanta ox.(nu med lille ceduina.ud af beduin ox)

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..TAK for alle de år vi havde sammen

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 22:07

Øv sikke mange der har det skidt pt :(

Ja altså jeg har det også okay, men kan intet lave - for energien er bare ikke til stede :( Kan som sagt dårligt gå ned af trappen uden at jeg kan mærke min puls HAMRER afsted i brystet og jeg begynder at svede og skal sidde ned eller lægge :S

Det er lidt frusterende når man er vant til at have meget energi og være et meget aktivt menneske hver dag ;)

Jeg savner sku min hst lidt efter hånden, godt han bliver passet godt på til trods.

Jeg har dog tabt mig 6.2 kg - ja hold lige fast :S Det ski rigtigt og det rigtig meget for mig da jeg i forvejen var "tynd" og til den tynde side altid .

Jeg føler mig ikke rigtig sulten endnu men kroppen skal jo lige op at stå igen. Min mave er også i stå :(

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 22:12

Jeg er gået ned med bihulebetændelse og har igen-igen-igen været til lægen i går (4. sygdomsforløb på et halvt år).

Og som han igen sagde til mig, husk for søren at tage den med ro. Man er stadig reko-et-eller-andet-patient to uger efter man er blevet rask. Altså kroppen skal stadig arbejde hårdere og man har større chance for tilbagefald.

Mvh. Rikke

med Katjas Ca'didet & Lucky Lurito DM

Årets JHN springrytter 07

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider