Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Parkerings Mareridt - seriøst sur mand
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 14:09

Igår skulle jeg møde på Sygehus Nord i Aalborg, det er midt i byen og fuldstændigt umuligt at parkere ved.

Min kæreste og jeg valgte at benytte en betalings parkeringsplads en lille gåtur derfra, så var chancen for en plads lidt større. Men hvad der skete i Aalborg midtby igår kl. 11.15 er svært at forklare... Der var biler OVER ALT!

Efter langs tids køren rundt på pladsen er der endelig folk på vej mod deres biler, så jeg hopper ud og henter en p-billet, så sparede vi da den tid.

Men men... de tog ikke deres biler med, så eftersøgningen fortsatte, nu med mig gående rundt på pladsen..

Endelig er der en ledig plads og jeg går derover med p-billetten så den kan komme i bilen.

Ud af øjenkrogen ser jeg en bil fra den modsatte retning have kurs mod "vores" plads, og blinker ind mod den, selvom min kæreste allerede fra den modsatte retning blinkede ind på pladsen...

Hvis man skal overholde alle regler, skal den anden bil holde tilbage for os, da den skal krydse færdselsretningen. Meen der ser ikke ud til han stopper og vi er allerede for sent på den, så jeg træder ud midt i båsen, istedet for at blive stående i siden hvor jeg venter på min kæreste.

Bilen kører hurtigt hen mod mig og stopper så han præcis spærre for vores bil. Den mandlige fører råber ad mig, at jeg skal flytte mig. Jeg må ikke stå der og han er gal.. Så jeg vælger at sige at vi var der nu altså først.

Pludselig speeder han op og kører hurtigt hen mod mig... Jeg var så PAF at jeg bare blev stående.. Han nåede da også at stoppe 2½ cm fra mine knæ... Jeg havde følelsen af at begynde og læne mig fremover for at tage af på hans køler hvis han vitterligt ramte mig.

Manden og hans kone råber nu heelt vildt af mig... De skal op på hospitalet, jeg skal bare flytte mig osv.

Da en midaldrende kvinde går forbi os, råber manden til hende, at jeg skal flytte mig og man ikke bare kan stille sig sådan. Heldigvis svarer kvinden, at det kan man altså godt og at vi havde ledt længe... (hun havde åbenbart set os)

Han vælger at køre, så vi kan få parkeret vores bil. Selvom jeg har holdt masken gennem hele den få minutter lange seance, tudbrøler jeg, da min kæreste når ud af bilen.

Vi kom for sent, og kæreste var lidt flov over den stadig ret oprørte mig.

Men for dææælans da... hvad sker der for folk bag rattet i en bil!?!?

Måske det ægtepar i bilen, virkeligt skulle op på sygehuset til noget akut, men han valgte bare at skrige af mig istedet for at evt. fortælle at deres ærinde var vigtigere end mit...

Han truede jo nærmest med at køre mig ned... Jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Er parkerings moralen bare sådan i byen, eller var vi så forkert på den?

Hilsen

Asferg

- Som Aldrig flytter til byen, men blir på landet... hvor der er plads til alle.

ps. vi var til scanning.. baby var fin, men sprællede som en gal.. måske pga moars sindstilstand.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Indehaver af de skønne helsøskende

Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)

0
0
Svar på denne tråd

hmm......
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 14:13

det lyder som vores overbo- hun gør det samme hvis jeg står foran hoveddøren hvor der for i øvrigt er parkering forbudt- en dag holdt hun 1 1/2 cm fra mine knæ- jeg valgte at blive stående, for at melde hende hvis hun ramte, for kan ikke se hva hun skal holde så tæt på hoveddøren for så vi andre ikke kan komme forbi.

Det er ikke noget jeg tager så tungt normalt.

Men kan godt se at det måske ikke er rart for andre.

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 14:15

..synes også at det er ufatteligt, som folk opfører sig.

Jeg var på Odense Sygehus i mandags, og der var OGSÅ kaos på P-pladsen.

Da jeg skulle ud fra min parkeringsbås, kæmpede 2 biler om min plads, så jeg måtte først bruge hornet for at få plads til at bakke ud, og derefter måtte jeg bruge det igen for at få lov til at køre frem. Skøre mennesker

Men det ligner da slet ik noget at han truede med at køre ind i dig!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 14:17

Sikke da en historie!

Sådan er Aalborg midtby når den er "bedst" - og sådan er det hele dagen. Vi bor der inde og har bil... det er ikke altid lige morsomt!

GODT der ikke skete noget... han må da have været splitter gal den mand, man kan da tale pænt til folk i stedet for at true med at køre dem ned... altså!!!

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

SUPER 2'er pony udlånes pr 1/1-09.

Lejlighed i Aalborg midtby udlejes pr. 1/4-09. 3 vær. 89 kvm.

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo endnu
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 14:18

et offer for alle de der kun tænker på sig selv- mig mig mig mig mentaliteten. Jeg skal først ect.

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 14:25

efterhånden er det blevet sådan at hvis jeg har et erinde hvor jeg er nød til at parkere i en midtby, så er jeg der mindst en time i forvejen, det er ikke til at vide hvor nemt det er at parkere, og havde jeg mødt en som ham du gjorde så havde jeg flyttet mig og fundet en anden plads, du har ret det er ikke sådan, men simpelthen af frygt for hvad folk kan finde på var jeg smuttet.

det er slet ikke unormalt at efter sådan en ballade så er der "sjove" ridser på bilen når man kommer ud igen, det gider jeg ikke, så fordamper jeg hellere.

normalt gør jeg alt hvad der er muligt for at undgå midtbyerne, jeg gider det simpelhen ikke, cyklister der lige hænger i spejlet, så de ikke behøver tage fødderne af pedalerne, mødre der sætter deres møgunger op på kølerhjelmen af ens bil så de lige kan tørre lille lone om munden, nej jeg gider det ikke.

venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

www.hittekilling.dk *VI MANGLER HÆNDER*

0
0
Svar på denne tråd

Er da helt ude i hampen
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 15:10

Ærgeligt du ikke fik nummeret på bilen, - føreren burde have været blevet meldt for chikane og uagtsom kørsel! - seriøst!

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 15:59

huha.. Det da ikke en fed oplevelse så at sige.

Men har selv prøvet det inde i byen, også ved sygehus nord da jeg skulle køre en veninde til scanning.. det endte med hun måtte gå ind selv, også måtte jeg lede efter parkeringsplads i mens..

Det simpelthen skrækkeligt at han har ku finde på at køre ind mod dig! For slet ikke at tænke på hvis hn havde ramt dig.

Hilsen
Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd

Du kan faktisk melde ham
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 19:26

til politiet for at bruge sin bil som våben! Tro mig - jeg VED det..

Mvh Gitte
- mor til to små mennesker, Tera og Lian, og ejer af 3 heste

Hingsten Jack D, Joker og Makron.

0
0
Svar på denne tråd

Ja aalborg
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 19:59

er et helvede at finde en p-plads i. Sidste jeg skulle hjem til en fra min klasse for at lave projekt, måtte jeg opgive, for der var INGEN pladser nogen steder.

Hader at have bil med til Aalborg!

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorere..

0
0
Svar på denne tråd

de, det der.
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 20:44

det er selve årsagen til at jeg kategorisk vælger at køre til Thisted istedet for aalborg.

i thisted kan du holde mere eller mindre udenfor døren GRATIS, de ansatte har en helt helt anden attitude overfor kunder / patienter / eller hvad man nu er i den pågældende biks.

for en god måneds tid siden havde jeg fornøjelsen af at køre 50 minutter til aalborg da jeg skulle til ørelægen med min datter. vi kørte 50 minutter der ind. ledte lige så længe efter en lovlig p-plads. måtte stæse gennem hele byen (ude fra karolinelund og til boulevarden) for at konstatere at vi ikke kunne få barnevognen med indendørs. så den måtte stå der til pynt ude på fortovet midt i aalborg by. vi var oppe ved den sureste ørelæge jeg i mit liv har oplevet. hvor efter vi måtte stæse hele byen igennem igen for at betale kassen i parkering og så køre de berømte 50 mintutter hjem igen.

2 dage senere tog vi turen til thisted. 55 minuters kørsel, inkl fri parkering. vi kom direkte ind til ørelægen da der var et afbud inden os. 15 minutter senere holdt vi foran apoteket hvor vi også fik en venlig og kompetent betjening, og en lille time senere sad jeg i min sofa med en kop kaffe og en sovende datter i armen med en helt anden følelse.

aalborg er blevet for stor, aalborg går AMOK. derfor bruger jeg din tid på at læse om min erfaring med at vælge et andet alternativ hvor det er muligt.

ps. sådan en psykopat bilist burde ikke have lov at køre overhovedet.

udnyt dagen som et redskab. ikke en sofa

0
0
Svar på denne tråd

umbumbum
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 20:59

Jeg er enig med at han er uagtsom og aldeles ubehøvlet at bruge sin bil til at true med

Men har i overvejet hvorfor han mon skulle på hospitalet? det kan være at det hastede enormt...

Hilsen Tea

Nu med part på

Funi -rød islænder

&

Hansi -Gotlandsruss

0
0
Svar på denne tråd

var hans kone gravid??
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 21:38

og muligvis i fødsel- for så tror jeg da der er en grund til den opførsel

Dejligt nedlagt landbrug sælges

- perfekt til hestehold

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 22:27

jeg bor ude omkring nibe kanten og skal til kontol en gang i mellem med min bøjle inde i Aalborg (vesterbro)... jeg vælger bevidst at holde ved min gamle skole på strandvejen for der noglenlunde til og få en p plads men det tager os 10 min og kommer ind til gågaden derfra...

så derfor tager kun udelukkende til aalborg når jeg skal ind og ha tjekket bøjle... det er bare et marerit derinde efter metax's phus blev revet ned.... heldigvis skal bøjlen af i slutningen af feb. men skal så have ganebøjle og derfor stadig til kontrol.... men omjeg gider...NEJ...! hader Aalborg for der har folk ikk lært at køre bil...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

kender det............
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 23:10

kun alt for godt. Min mand var også inde på Nord i går, og vi har den aftale, at jeg kører når det er ham der skal derind og er det mig er det omvendt.

Aalborg er efterhånden den mest bilfjenske by jeg kender. Gang på gang nedlægger man parkeringspladser og er man ikke godt stedkendt er man prisgivet.

Jeg har nu mine små listige smutveje, hvor jeg normalt kan finde parkeringsplads, men jeg indrømmer gerne, at selv om jeg kun bor godt 4 km fra centrum, så har jeg kun været inde i byen 1 gang om året,de sidste 10år, og det er i begyndelsen af december.

Aalborggenserer er ikke ringerer til at køre end andre, men de er godt desperate, når der ikke er parkering til mere en hver 3 bil som er derinde. Det undskylder så ikke den opførsel som du har været udsat for.

Hvad er pointen i, at have et stort sygehus inde midt i byen, hvor der kommer folk fra hele nordjylland, men der er bare ingen parkeringspladser overhovedet.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

kommet på afstand
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 12:59

Oplevelsen er kommet på afstand, jeg er bare lidt ked af det "ødelagde" vores oplevelse med scanningen af vores første barn.

Stald Smokie, naah, gravid tror jeg bestemt ikke hun var. Det var et midaldrende ægtepar og kvinden skreg mindst ligeså meget af mig som manden gjorde.

Som jeg selv skrev, så gjorde de sig ikke ulejligheden med at spørge mig om de kunne få pladsen... De startede bare med at skrige af mig...

Jeg tænkte selv da jeg stod der, om der kunne være tale om evt. forestående dødsfald eller lign. Men de sagde det ikke.. så det er meget muligt de også bare var sent på den til deres aftale.

Havde der været tale om et forestående dødsfald, havde vi veget pladsen.

Men ja, det er såå tåbeligt med det hospital i centrum... jeg gruer også lidt for, hvordan det skal gå når jeg skal føde... Lille pigen må virkelig vælge at komme udenfor myldretiden.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Indehaver af de skønne helsøskende

Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 13:05

Derfor vi også altid vælger Ålborg fra når vi vil shoppe. Jeg kan slet ikke få kæresten med derop, han hader den by.

Århus plejer at være lidt bedre, men det kan også nogle gange være et mareridt. Nogle gange kører vi lige de km ekstra og tager til kolding storcenter - god og GRATIS parkering :-)

- HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider