Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når dyr bliver smidt ud.........Langt
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 00:46

Jeg har tænkt og tænkt og har besluttet at fortælle denne historie på HN.

I sommer fik vi besøg af den sødeste lille hvide killing med mørke røde pletter på ryggen og i hoved. Det var Basse. Det var naboens. I forvejen havde hun tre andre,Pjevsen og Loui, og en ældre. Basse kom efterhånden mere og mere hos os, da min nabo ikke var meget hjemme og sådan en lille fyr vil jo gerne ha tryghed og selskab. Han blev fast inventar. Det skal lige siges, at vi på det tidspunkt selv havde tre katte: Kenobi, Whisky og Chiqita.

Efterhånden blev man jo lidt glad for Basse, når nu han boede mest hos os og min nabo kom mindre og mindre hjem. Et par gange afleverede jeg ham hjemme hos min nabo, når hun endelig var kommet hjem og "savnede Basse". Han ville jo ikke selv gå hjem. På et tidspunkt sagde min nabo, at jeg måtte lukke for min kattelem og lade være med at ha foder stående fremme( hvilket jeg ikke har), så ikke hendes katte gik ind til mig. Det er jo klart de kom til mig, når hun ikke var hjemme. Pjevsen kom også en del hos os.

Basse havde også formået at få aktiveret Whisky, som var og er alt for tyk. Så vi besluttede for at spørge, om vi måtte købe Basse. Det afslog min nabo, for hun elskede ham så højt og hendes mor ville gerne følge ham. Hun havde nemlig fået ham, da hendes mors kat fik killinger. Nåh, men det var der jo ikke noget at gøre ved. Så vi besluttede os for at finde en anden killing, som kunne hjælpe med at aktivere Whisky. Så sidst i august fik vi Balloo. Det sødeste lille væsen man kunne forstille sig. Basse og Balloo blev rigtig gode venner. Lidt synd når nu Basse skulle flytte, for imellem tiden havde min nabo nemlig sat huset til salg. Så før eller siden skulle Basse og Pjevsen flytte. I oktober kom min nabos mor og spurgte om vi ville ha Sofus, Basses bror, for hendes hunkat kunne ikke enes med sit afkom. Vi takkede nej, for vi havde jo lige fået Balloo.

I starten af december var jeg ude at gå tur med mine katte, da jeg hørte mjaven fra nabo huset. Det var blevet mørkt og det blæste lidt, så troede først det var noget jeg bildte mig ind. Jeg lyste med min lygte på de store vinduer, der vendte ud mod vejen og sørme om der ikke var et par katteøjne, der lyste. Jeg gik hen til døren og blev mødt af en høj og nærmest panisk mjaven. Hvordan pokker skulle jeg få ham ud. Heldigvis fik jeg låst kattelemmen op, så han selv kunne komme ud. Han fór direkte hen til en kæmpe bajle med vand og drak og drak. Naturligvis fulgte ham ned hjem. Han var ikke så sulten, men meget tørstig. Hvor lang tid han havde været lukket inde ved vi ikke. Vi havde sidst set min nabo da de tømte huset ugen før. Ud fra mængden af skidt i gangen, kunne det godt passe med en uges tid.

Sofus veg ikke fra min side den første uge. Kun for at spise og drikke. Han sov meget og puttede og lå hos mig. Han beklagede sig gevaldigt bare jeg bevægede mig en smule, med meget høj mjaven og bebrejdende blik. Efter en uges tid begyndte han at turde mere og begyndte at lege. Dejligt.

D. 15 december kom vi hjem og fandt Basse hårdt såret. han havde to dybe store sår på ryggen. det ene blødte meget. Normalt kan jeg klare en del, har et godt samarbejde med min dyrlæge og jeg ved hvad jeg kan og ikke kan,det ved han også. Og dette her kunne jeg ikke klare. Så vi prøvede at få fat i min nabo. men det nr vi havde eksisterede ikke mere. Så prøvede vi at gå ned til hendes mor, som bor længerer nede af vejen. Der var ingen hjemme. Vi ringede til ejendomsmægleren, som havde to andre numre. Uden held. Desuden fik vi at vide, at huset var sat på tvangsaktion.

Nåh, men vi måtte gøre noget. der var kun en halv time til dyrlægen lukkede, så vi kørte afsted med Basse. Han blev syet og fik antibiotika. Da vi kom hjem, gik vi igen ned til hendes mor. Der var morens kærste kommet hjem. Det lykkedes ham at få fat i hende på tlf. Så min kæreste snakkede med hende, fortalte, at vi havde kørt Basse til dyrlægen. Det eneste hun havde at sige var, at det skulle vi ikke blande os i. Hun skulle nok selv ha vuderet, om han skulle ha haft dyrlæge eller bare skulle ha været aflivet. Men hvis vi var så glade for ham, kunne vi jo bare ha sagt, at vi ville ha ham. Efterhånden var min kæreste blevet noget gal, han talte lidt højt. Mindede hende om, at vi jo havde tilbudt at købe ham i sommer, og hvad med de to andre?... Ja dem kunne vi også bare beholde. Dem gad hun ikke mere.

Ja jeg undrer mig. Jeg er vandt til, at folk beholder deres dyr, til de ikke kan mere. Ikke bare, at de smides ud, når de er blevet nogle måneder for gamle eller på anden vis uinteressante. Ja, jeg undrer mig, bliver harm og vred.

Så nu har vi 7 katte. Selvom de er ude katte og selv går ud og ind, så fylder de en del i vores 66 m2 landskab. Jeg er godt klar over jeg selv er skyld i det ansvar jeg har taget. Det står jeg også ved. Jeg kan ikke bare smide dem ud. Men det er hårdt. især økonomisk.I forvejen kæmper vi med min kærestes enorme gæld hans eks har efterladt ham.Men det er jo en helt anden historie. Kost til 7 katte vejer en del. Lige nu forsøger vi at spare op til at de tre ny medlemmer af husstanden kan blive vaccineret. Har jo allerede en dyrlægeregning som skal betales. Sofus,Basse og Balloo skal også neutraliseres. Jeg ønsker ikke, at de skal lave killinger, som kan ende på samme måde som dem. Det er jo ikke sikkert der står nogle og tager over.

Det er hårdt, det indrømmer jeg. havde det været vildkatte kunne man få støtte til at få dem neutraliseret. Men det er de jo ikke. Så vi kæmper videre. De er nu dejlige. Sofus med sin røde pels og meget røde næse. Måske skulle han ha heddet Rudolf. Der elsker at ligge på ens skød og slikker ens hånd, når man nusser ham. Basse som elsker at kysse. Men savler meget. Og elsker min onkels skæg. Og så Pjevsen, ved ikke hvad hans rigtige navn er, men han lystrer Pjevsen. Bare man kommer gående smider han sig og viser sin hvide mave og poter i alt det sorte.Planen er, at i hvert fald Pjevsen og Sofus skal formidles videre.

Jeg takker meget for jeres tålmodighed. Især hvis i har læst jer hele vejen ned til disse linier. Jeg håber i er kommet godt ind i det nye år. jeg er i hvert fald spændt på hvad der kommer til at ske i fremtiden.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Internat ?????
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 02:05

Prøv at ringe til et internat, måske vil de hjælpe jer. Vi bor lige op ad en rasteplads, og der er også flere gange blevet smidt katte af her. Vi har en meget sur missemor, der bor udenfor, så det er lidt synd, at de sådan skal have bank. Vi har taget et par stykker af dem indenfor, og derefter afleveret dem på internatet i Brande. Det har ikke kostet os noget, da kattene jo ikke har været vores.

Held og lykke både til jer og de mange søde missere.

Mvh. Sabina Gregersen

ALT mellem himmel og jord sælges

www.123hjemmeside.dk/Brugtoggodt !!!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 07:08

ja bedste bud er et internat herfra osse.

Det er ærgerligt at folk opfører sig sådan overfor levende væsener. Og tænk sig en frækhed når i allerede tidligere på året tilbyder at KØBE katten endda! ØV siger jeg abre... Stakkels missere. Godt de har jer til at redde sig....

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.........
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 08:01

hvor bor du henne i landet.?

det da synd for misserne træls ejer de har haft.

men godt du gør noget.

Mvh Mona

(nu med jensebassen)

Stald Dyrhøj

Intet er umuligt, for den der ikke selv skal gøre det.

0
0
Svar på denne tråd

hvad???
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 08:38

ER der ikke noget med at hvis man har "fundet" katte som du har så kan man henvende sig til internatet og sige at disse dyr er fundet og du gerne vil beholde dem og så sørger de for at de bliver neutraliseret, vaccineret mv??? -Det er trods alt bedre for internatet OG kattene at dem der har fundet dem gerne vil beholde dem???

Hilsen fra

Strit 77

-Part-rytter søges til 1´er pony i Gesten.

2 gange ugentligt.

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror også
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 09:57

at du kan få hjælp fra kattenes værn til neutralisering og 1. vaccination..

Desuden har jeg, de par gange jeg har taget mig af "smide-ud" katte, fået behandlingerne hos dyrlægen særdeles billigt, når dyrlægerne har hørt historien..

Godt for dig og misserne at du (og kæresten) har en stort hjerte med plads til alle "jeres" dyr.

Kristina

Svenske kvalitets spåner

sælges ved afhentning af min 1 palle er prisen kr 62,50

Vi må allerrede melde udsolgt i wrap for i år

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 11:13

at det er dejligt at høre om det I har gjordt for kattene. Bare det at I, selvom jeres økonomi er trængt, beslutter at køre katten til dyrlæge fordi den behøver det og ejeren ikke kan kontaktes - og det selvom I ved at det højst sandsynligt er Jer der hænger på regningen - som det jo også blev til.

-Det er skønt at høre om mennesker der har så meget hjertevarme

Kan dog godt forstå at I gerne vil formidle nogle af dem, og jeg synes også at du skal prøve at kontakte internatet - ikke at jeg på nogen måde tror at de vil betale for neutralisering eller vacc., men du kan nok få dem til at tage de 2 når du fortæller hvordan det står til at de er endt hos Jer.

0
0
Svar på denne tråd

tak......
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 16:57

Hej til jer alle som har læst og tak til jer som har kommet med støtte. Det varmer altid. Jeg bor i Nordsjælland, Dronningmølle. Ved der er et Inges kattehjem i Hillerød. Dem er jeg medlem af kom jeg lige i tanke om... Ja nogen gange skal der nye input til at huske det hele. I 2007 en sommer var der er ung knægt der dumpede en lille killing ved mine forældre. Den havde de lidt problemer med at komme af med. De blev mødt med megen skepsis fra et internat om hvorfor de havde taget den med ind når nu det ikke var deres og om de var sikker på det ikke var deres osv. Meget mærkelig behandling. Derfor er jeg lidt tilbageholden overfor internat. Syntes de var lidt uhøflige. Kan ikke huske hvad internat det var. Heldivis fik min far fat i bilens reg. nr. Så ved han fik besøg af politiet. Men så sker der jo ikke mere ved det. Jeg tænker videre og tror jeg forhører mig hos Inges kattehjem.

Endnu engang tak for jeres støtte . Der er rigtig pænt af jer at tage tiden til det.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hillerød
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 17:48

Dyrenes beskyttelse har også et interanet i hillerød. Der har jeg nemlig hentet mine 2 katte for nogle år siden.

Men ja man må undre sig over folks mentalitet når det kommer til dyr. Anskaffer man et dyr, så er det jo ens ansvar.

Flot at i har taget kattene ind. Sikke en skæbne tidligere ejer har valgt til dem.

Kontakt da både Inges Kattahjem, dyrenes beskyttelse og kattens værn, det kan jo ikke skade lige at høre hvad de mener i kan stille op.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

tak igen
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 21:03

Også tak til dig kiki... for dine råd.... Har lige igen været til dyrlæge igen med Basse. Øjenbetændelse... Fik det heldiggvis smadder billigt

mette

0
0
Svar på denne tråd

Chiqita
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 23:14

for jeres ansvarsbevisthed, dejligt at høre vi ikke er de eneste der kæmper for dyrenes ve og vel, samt tager stakkels dyr ind.

Dronningmølle nej hvor sjovt jeg kommer oprindeligt fra Firhøj (mellem Dronningmølle og Munkerup), bor dog på Stevns nu.

Ja Inges Kattehjem, sæt evt. et opslag op ved din dyrlæge, og hos de forskellige dyrehandlere i området.

Held og lykke med de dejlige missekatte

Mvh. Karina

Super smuk irish cob hoppe sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/214336/

Velholdt hus på Sjælland (Store Heddinge)på landet sælges uden ejendomsmæglergebyr, ring for info.

0
0
Svar på denne tråd

Puh ha da
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 23:33

Tænk at gøre den slags overfor dyr man har holdt af, hvis man da har gjort det. Det kribler i mine fingre for at sige at sådan et par banditter kan jeg da sagtens tage, men jeg har også en kæmpe gæld og rod i økonomien, det er slemt nok at have en hund der 7-9-13 har et jern helbred. Held og lykke, godt der findes mennesker som dig

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

hejsa !!!
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 23:36

hejsa

ja! jeg er sikker på at verden ville se meget anderledens ud (med dyrs øjne) hvis der var nogle flere mennesker med så stort dyre hjerte som dig KÆMPE KNUS TIL DIG herfra

jeg bor i esrum

vil gerne hjælpe med at hænge nogle opslag op

sender en pb med sms nr.

hilsen hanne

0
0
Svar på denne tråd

llllllll
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 23:44

Jeg synes det er skønt, at der findes ansvarlige mennesker som jer når de ikke ansvarlige efterlade dyr til en frygtelig skæbne.

Jeg har selv tre katte som både er inde og ude. Derudover er der en vildkat der holder til i stalden. Ham sørger jeg får, ved at der altid er mad og vand til ham. Han er sky, men taknemlig (hvis en kat kan være det) for det mad og vand han altid har til rådighed.

Alle mine tre katte er hunkatte og er sterillisret, da jeg ikke ønsker at der skal produceres flere katte til en verden der i forvejen har alt for mange katte med alt for dårige vilkår.

Gid flere folk ville tage ansvar..... Suk

Lige en historie til dem der har lyst...

Min svigerfar er landmand og havde en hun- og hankat der ikke var sterilliseret, men det betød intet, for tredje år i streg valgte hunkatten ikke at passe sine killinger og de gik til (Vi har aldrig fundet dem) men men men

I sommers fik han en han- og hunkat mere af naboen og hunkatten fik fire killinger, som er vilde, da humkatten først kom med dem meget sent! Umiddelbart er minimum en af killingerne hunkat, så forestil jer hvor mange killinger det kan blive til i løbet af 2009! Jeg synes han er uansvarlig og bør få aflivet de vilde og sterilliseret dem han ønsker at beholde (og det er for kattenes skyld! For mange katte, især hankatte, er stressense for dem) Men han ser til... Jeg har givet ham min mening, men vil ikke bruge pengene på det... ØV

Så en bøn, hvorfor kan en kats/ flere katte ikke komme til dyrlæge på gårdens regning? I dag siger reglerne at katte er mere eller mindre private og omkostningerne kan ikke betales over gården. (Ved godt at et vist antal katte's foder kan trækkes over gården)

Hvis min svigerfar ikke selv skulle betale men gården gjorde det, så tror jeg at han var mere villig, men desværre...

Undkyld for det lange indlæg, men synes at historien var passende

Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider