Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Argh... Har jeg ikke 100% ret?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:44

Sagen er den at for omkring 1.5 år siden fik jeg en boxer af en arbejds kollega. Hunden var 1 år på det tidspunkt, yderst undervægtig, forvirret og trivedes ikke. Det var en arbejdskollegas hund. Den sad i hans bagagerum mens han var på arbejde da den ellers bed alt i stykker i deres hus. Den kom sommetider i transport bur i deres baggang, men kunne komme ud og var indesmurt i blod når de kom hjem. Den havde ingen opdragelse overhovedet, hoppe op, nappede deres unger i fingrene mv.

Da de skulle på ferie for 1.5 år siden og den skulle på internat tilbød jeg at passe hunden. (Havde i forvejen brugt alle mine middags pauser på at løbe og lege med den) Det ville de meget gerne da vi har hund i forvejen og bor på gård med masser af plads.

Da dagen oprandt hvor de skulle hente vovse, ringede de og spurgte om vi ville have den? For de magtede den ikke. Og de skulle IKKE have hund igen. Og jeg ville gerne- for hundens skyld.

Nu er det en kanon god hund, men vi har ofret mange penge på den. Og den har da også ødelagt ting de første 6 måneder den var her.

Jeg blev ringet op i søndags af konen der havde hunden: " Vores søn har krise vedr x-hunden, så vi kommer lige og henter den og går en tur ved stranden"! HVAD! Gu gør i ej.

Hun blev skide sur, men jeg vil IKKE stå model til det her-

TAK TIL ILLUM.

Jeg fik "omregisteret hunden for over 1 år siden, så de kan ikke forlange noget.

Problemet er: Jeg arbejder sammen med manden som nu er skide sur på mig. Øv men sådan er det.

Har jeg ikke 500% retten på min side.

Forresten: De fik ny hund mindre end 14 dage efter jeg havde fået den anden.

Anne-Sofie som savner sin trofaste dv hoppe Mon Ami. R.I.P min ven...

0
0
Svar på denne tråd

sådan nogel tumper
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:47

jeg ville skide dem et stykke for at sige det pænt. At de spolerer en hund og så får en ny viser kun hvor dumme de er.

nyd din bokser (for de er skønne) det er din hund.

Mvh Mona

(nu med jensebassen)

Stald Dyrhøj

Intet er umuligt, for den der ikke selv skal gøre det.

0
0
Svar på denne tråd

Altså....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:48

Det er din hund, og dig der bestemmer. Kan de ikke få lov til at komme og besøge den, måske? Kan sagtens forstå, at du ikke er interesseret i, at de kommer og går en tur med den.

... Hvorfor tak til Illum

Tine & Tulle
Det klinger :D

Det er sjovt at være til - man sku' aldrig være andet!

0
0
Svar på denne tråd

godt gået
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:48

Det er jo ikke legetøj man bare kan hente ud af skabet som man har lyst, og du er ligeledes ikke et hundebibliotek hvor man kan checke dyr ind og ud gratis.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:52

jo, du har 500% ret!!

de kunne ikke magte hunden, den er registreret i dit navn nu.

du ejer hunden, derfor bestemmer du da også hvad der skal ske med den og hvem der skal omgåes den.

så er den da bare ikke længere, de valgte selv at opgive den.

at sønnen har et pludseligt opstået problem med at hunden er væk, er jo ikke dit problem, det må de ordne indbyrdes i familien.

det lyder mere som om de har problemer med at sætte grænser, både for dyr og for børn.

kristina.

Søger tidligere ejere til collage Ox.

rød hoppe med blis og 3 sokker, stg; 145 cm.

0
0
Svar på denne tråd

Anne-Sofie J
Forfatter: 

Ganske kort- JO du HAR RET!!! Og hva pokker tænker de på, at få sig en hund 14 dage efter du har taget imod den anden!!!

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

0
0
Svar på denne tråd

Argh... Har jeg ikke 100% ret?
Forfatter: 

Jeg havde meldt klart, men pænt, ud at du var flink og tog den hund for dem, og fik den rettet op, for sådan som de holdt hund var uholdbart og du synes det er uansvarligt at de har fået en ny hund, og at boxeren er DIN hund, og du ikke ønsker at få den ødelagt igen.

Det er DIN hund, DE har givet DIG den og så kan de sguda ikke bare ringe og sige de lige kommer og går med den? :S

Mvh. Rollo

BORTGIVES

KÆLEDYRS MARSVIN ;; RACEDYRS MARSVIN

0
0
Svar på denne tråd

Dygtig Anne- Sofie
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:54

Fint at du sagde nej, og ja du har helt rette på din side.

Det er IKKE deres hund..

At han er sur er bare ærgelig. Men han får uden tvivl tudet ørene fulde af hvor "dum" du er osv, hjemme.

Forsøg at tø ham om ved bare lige at nævne det. Ganske lidt.

Fx. kan du spørge ham om han ikke godt kan se det fra hundens side?

Illum

*

Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent..

Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.

0
0
Svar på denne tråd

Ja puha
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:56

slemme mennesker

Tænk hvis hunden kom ud at opleve noget

0
0
Svar på denne tråd

oplevelser
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:58

Det er jo ikke det, det handler om Jeanette. Det handler om at de efter 18 mdr. kommer og "kræver" og tager for givet, ikke spørger.

DE har opgivet, Anne-Sofie har puttet penge og energi i hunden.

Hvad så, hvis de efter turen til stranden bliver så glade for hunden, der nu er velopdragen, at de bare tager den med hjem?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette O
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:59

måske de skulle lære at tag sig af deres hunde før de vil låne nu andres hunde i stedet for! Jeg ville dælme heller ikke lade sådanne mennesker gå med vores hunde. Hvem ved hva det ender med - du tror ikke måske der er en chance for hunden kan huske sin tid hos disse mennesker endnu hvor den ikke blev passet ordentligt mv?? Det kunne reelt være nok at gå en tur med dem, til at den ville dårligheder tilbage pga dem.

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette O
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 08:06

Citat Jeanette O: Tænk hvis hunden kom ud at opleve noget

Jeg kan godt følge Anne-Sofie. Det her er ikke et spørgsmål om, hvorvidt vovsen må komme ud at gå en tur eller ej.

Det er dels et spørgsmål og brug-og-smid-væk mentaliteten, men det er sørme også et spørgsmål om hundens velfærd!

Hunden er klart præget i forkert retning af de gamle ejere. Anne-Sofie har ofret en del på at få hunden på rette kurs igen - hvorfor skal de gamle ejere (som har bragt hunden ud af fatning) så have lov til at komme og "minde" hunden om dens fortid?

IMØ så er det den korteste vej tilbage til fortidens spøgelser og uvaner og dét kan jeg godt forstå, at Anne-Sofie sætter sig i mod. Jeg ville til nød lade knægten komme og spille lidt bold med hunden i Anne-Sofie egen have under hendes opsyn.

Lad os prøve med et andet eksempel:

Jeg har en hest. Jeg kan ikke ride den. Hver gang jeg sætter mig op, så bukker og stejler hesten og bider ud efter andre. Jeg kapitulerer og forærer hesten til dig.

Du bruger seks måneder på at rette hesten op til du har en lydig og glad hest. Du bruger formuer på dyrlæge, tandlæge kiropraktor og køber hesten en ny sadel og skifter biddet ud. Din ridestil er markant anderledes end min.

Efter seks måneder savner jeg hesten. Jeg spørger dig, om jeg må ride en tur i skoven på den.

Vil du svare ja eller nej?

Jeg ville svare nej. En enkelt ridetur fyldt med gamle, uønskede vaner kan nemt bringe dit arbejde 2-3 måneder tilbage i tiden og det kan jeg godt forstå, hvis du sagde nej til. At jeg så ville stå og være smækfornærmet er jo så ikke dit problem. Hesten er dit ansvar, som hunden er Anne-Sofies.

Hesteklip.dk

kører på Vestegnen, Roskilde,

Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.

Nu med video - se mere på www.myhorse.tv,

hvor du kan få et gratis prøveabbonnement.

0
0
Svar på denne tråd

Camilla (Felur)
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 08:11

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 08:20

at de lige pludselig, efter 1 1/2 år, får en "krise" vedr hunden..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 08:30

Nu er det ikke sådan at hunden "ikke oplever noget"- han bliver stimuleret lige tilpas. Jeg vil bare ikke sende min hund ud men mennesker som "ikke har været gode ved ham"...

Jeg har sagt til dem at skal de se hunden, bliver det her på stedet. Jeg synes det er kun at tænke på deres søn. Hvad med hunden? (Den bliver forvirret, måske falder han lidt tilbage igen.) Hvad med os?(Som har ofret MANGE penge på hunden- vi er jo ikke et dyre internat, hvor man bare afleveret og så bagefter "nyder" hunden når man gider. NIX

Hvad stiller jeg op med manden? Jeg tror ikke engang jeg kan prikke til ham(Illum) Han er meget eksplosiv

De burde da kaste deres kærlighed på deres hund(Som de har næsten haft 1.5 år siden jeg fik den anden.)

Jeanette: Hvad går den bemærkning ud på? Man bortadopterer da heller ikke et barn, for at tage det med i cirkus 1.5år efter??

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 08:44

jeg kan ikke se problemet

lad dem dog gå den s.... tur med hunden, gå med og vær stolt over hunden har forandret sig

Går det ikke siger du stop og fortæller hvorfor

Camilla(Felur), jeg ville med glæde lade dig ride den, som sagt kan jeg sige stop efter 2 min.

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 08:53

De vil afhente hunden, og tage den med til stranden uden mig. Det vil jeg ikke. Jeg har ofrer SÅ MEGET tid på at få vendt den hund om, og det er deres behov. Her tænker de slet ikke på hunden. De sætter ingen grænser for den, og de gange de har været her og besøge den(I starten) hopper den op osv når de har været der 5 minutter. Så skal jeg bruge mindst 14 dage på igen at lære hunden IKKE at hoppe op. Det vil jeg IKKE.

Det har kostet mig langt over 25.000 at få ham på rette køl igen. Og jeg manglede altså ikke en hund, men ville hjælpe en ødelagt hund. Ikke mishandlet med en hund som aldrig blev forstået af dens ejere.

Jeg synes ærlig talt ikke jeg vil sende min øjesten med den familie til stranden... Hvorfor skulle jeg det? Jeg har gjort dem en STOR tjeneste. Hunden har det rigtig godt, det må da være dejligt for dem at vide. Og de kan se ham her.

0
0
Svar på denne tråd

Nej, selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 08:57

...skal du ikke give efter. Måske det er på tide de lærer at alt ikke kan køre efter deres hovedet - elller skal jeg sige sønnens hoved.

Hvor gammel er den dreng, som pludelig efter 1,5 år finder ud af han ikke kan undvære sin gamle hund? For mig lyder, det som en stakkels forkælet unget, der ikke ved, hvad ordet nej betyder og aldrig har oplevet grænser i sin hverdag...han tester sine forældre, som ikke kan/orker at sige fra!

Kan da lige se det for mig, hvis han får lov til at gå tur med hunden og ser, hvor sød og velopdraget den er blevet, så tager han da ikke hjem før, han får den med og med de skvat til forældre, som ikke kan sige fra overfor deres barn, bliver det da først krise for dig og din hund.

(Nu kender jeg selvfølgelig ikke hverken dig, din hund eller den tidligere familie, så om mit postulat om tidligere skvat familie og møgforkælet søn er rigtig ved jeg af gode grunde ikke...gætter bare... )

0
0
Svar på denne tråd

Du har ret..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 08:58

Hunden er nu vidre med sit liv hos dig

Du har lagt et stort arbejde i hunden, og hunden er nu en glad hund, med en naturlig hunde opførelse.

Du har tilbudt dem at de kan komme og besøge hunden hjemme hos dig, og hvis det ikke er godt nok - ja, så er det bare synd for dem.

Du kan jo evt. invitere dem ud til en kop kaffe og en fælles gåtur med hunden?

Men det er nu din og DU bestemmer!!

mvh

Julle

I can´t do any miracles, but I´m trying

0
0
Svar på denne tråd

Osvald og jeg...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 09:43

De er meget forkælet børnene i den familie.... Og der bliver ingen grænser sat.

F.eks malede deres søn lige brædderne på min fold røde med en spray maling han havde fumdet sidste gang. (Plus en del andre ting) Forældrene sagde intet, grinede blot.

Der måtte jeg sige at det der ville jeg bare ikke have- men han gemte sig bare bag mor og far.

Så fordi sønnen siger at han har hunde-krise, den må de tage derhjemme med deres egen hund. Jeg kan jo ikke adoptere en hel familie, og hænge på dem i mange år hver gang de "har krise".

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig er du i din gode
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 09:45

ret til at sige at de skal holde sig væk. Forstår de ikke det? Underligt - der er sku mange mærkelige mennesker blandt os.

Hvorfor kan de ikke selv opdrage på deres unger - hvad skal du og deres tidl hund blandes ind i det for? Knægten har en krise - ja, tak. Danmark er i finans krise men det løser sig sku nok.

Mvh Gitte
- mor til Tera og Lian og ejer af 3 heste

Hingsten, Jack D, 12 år, Joker, 1 år smuk brun kommende dressur hest, Makron, 5 år knabstrupper

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 09:51

Din hund dit valg...

Hvis du vil have ham til at tø op, så kan du da tilbyde dem at hvis de vil se hunden, så er de velkomne til at komme hjem til dig, eller i sammen kunne gå en tur? -hvis du altså har lyst til det :)

Det lyder lidt underligt ar barnet pludselig 1½ år efter går behov for at se hunden, for hvad du fortæller så har ingen af dem haft nogen speciel interesse i den før, ej heller da de selv havde den.

Men du har jo ikke gjort noget galt, så jeg synes han må mande sig op, og se tingene som de nu engang er!

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

SUPER 2'er pony udlånes pr 1/1-09.

Lejlighed i Aalborg midtby udlejes pr. 1/4-09. 3 vær. 89 kvm.

0
0
Svar på denne tråd

Michelle..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 10:06

Jeg har sagt til dem at de må komme og se ham her på stedet, så det ved de godt de må

Så må vi se hvad de siger til det...

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette O
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 10:11

Det har Anne-Sofie jo prøvet - nemlig at lade dem besøge hunden hos hende, hvor Anne-Sofie netop har kunne sige stop efter to minutter.

Det gik ikke.

Anne-Sofie kan ikke sige stop, fordi de vil have hunden alene med til stranden.

Havde det nu været en velfungerende hund, der ikke havde nogen "ballast", så havde det nok heller ikke været noget problem for Anne-Sofie. Jeg har da også lånt min hest ud til folk, som jeg vidste kunne tage vare på ham og ikke ødelægge noget, men han havde så heller ikke nogen psykiske skavanker.

Hesteklip.dk

kører på Vestegnen, Roskilde,

Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.

Nu med video - se mere på www.myhorse.tv,

hvor du kan få et gratis prøveabbonnement.

0
0
Svar på denne tråd

Camilla
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 10:32

Det har du ret i- havde det været en almindelig fungerende familie kunne det da sagtens gå. Men de ved ikke ret meget om hunde opdragelse.

Og jeg synes også de skal slippe hunden nu... Nu har den fundet et andet hjem, den er meget glad og tilfreds og hviler mere i sig selv.

0
0
Svar på denne tråd

Anne-Sofie J
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 11:19

Godt gået du tager hundens parti, det er skide godt, vær du blot stolt over det....

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Anne-Sofie
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 16:27

du har 500% ret.

Skid på den kollega, selvom det er svært når man arbejder sammen.

Er helt enig med skovsgaard.

Er helt uenig med Jeanette O

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 07:23

I kan tro jeg er blevet frosset af min kollega de sidste par dage. Vi plejer at være delt op i 2 hold i pausen, og han vender lige rundt når han ser jeg sidder der...

Mandag havde jeg det skidt med det- men i dag er jeg- ret underligt- men ligeglad fuldstændig.

0
0
Svar på denne tråd

Anne-Sofie J
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 07:24

det var godt...

0
0
Svar på denne tråd

et bud..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 09:35

Jeg har ikke læst alle svarene, men nok til at fange essencen.

Jeg ville personligt vælge at blive vred på min kollega tilbage. Tage en direkte snak med ham. Hans vrede er et middel til at få hvad han vil og du overvejer det faktisk for at glatte ud. Hans opførsel er barnlig og helt afsporet. fortæl ham evt hvad det koster at sende sin hund på internat, så han kan se, hvad du har sparet ham for (for ikke at sige hunden)!!

De andre kommer med nogle gode eksempler til samligning. Beskyt du din hund.

Farvningen af hegn need to say no more.

Kilden.

Med miniaturen Tarzan og

fjordhesten Sussi(venter føl efter Mosegårdens Kejser 09)

Mor til Lea 02.05.06 og Maya 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Kilden...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 10:39

Jeg overvejer ikke at glatte ud- jeg står fast i min sag. Det er utroligt barnligt hele denne situation, jeg kan heller ikke rigtig følge dem i deres opførsel..

Men fast det står jeg.

0
0
Svar på denne tråd

Du har
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 13:57

500% ret.

Hvis han vil være tøsefornærmet, må det være hans sag.

Du kan bare fortsætte med at være glad og smilende, vel vidende det er ham der er idiot, det er sådan en dejlig fornemmelse.

Karin - som nok i øvrigt havde bedt ham gå ad h...... til

Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør

Byttes evt. med hingsteføl fra 2008, DV, Trakehner eller lign. efter kårede forældre

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider