|
|
| At få part på sin hest. |
|
|
Ja det er hvad jeg ligenu går og overvejer. Sagen er den at min økonomi ikke er for god, skylder nogen penge til min forældre, jeg vil gerne have kørekort til når jeg bliver atten (som jeg kan begynde at tage efterår/vinter 09) og generelt vil jeg godt bare have lidt mere styr på min økonomi - ergo, skal jeg arbejde noget mere, og det kan simpelhen ikke lade sig gør når jeg skal op til hyppen alle syv dage om ugen. Udover det får jeg ikke redet så meget som jeg gerne vil og Findur vil bestemt ikke tage skade af at der kommer en 2-3 gange om ugen, og hygger lidt om ham og får redet nogen gode ture  Jeg har det faktisk ikke særligt godt med det, da jeg gerne vil klare ham selv. Det går også - men når jeg tænker fremtidsmæssigt så vil det være godt for os begge, at jeg kunne finde en sød person der kunne hjælpe et par gange om ugen. Nu er han jo traver, så ingen dressur eller høje ambitioner på det område. Han er en utrolig dejlig hest og vrinsker stortset altid når man henter ham fra folden. Men han er også lidt speciel, han "stresser" let, og har brug for en kærlig, men også konsekvent part. Han er noget af en drengerøv og lidt af en bandit nogen gange, men kun på den gode måde. Mit spørgsmål er om denne person findes? En konsekvent men kærlig part, som ikke nødvendigvis skal have store ridefærdigheder inden for det dressur og spring, men som har god erfaring med mange forskellige slags heste. Hvis i forstår? Personen skal have mod på en masse gode ture med ham (da det primært er det han bruges til) men også lidt spring, og en ridebane er til rådighed - alt efter hvad man har lyst til. Han er en utrolig dejlig hest, man skal bare lige lære ham at kende. Jeg havde forestillet mig at det skulle være to faste hverdage om ugen, og ellers efter aftale. Jeg er også lidt i tvivl om prisen, havde forestillet mig mellem 300-400 kr om måneden? (Ikke en diskution om hvorvidt en part skal betale) Håber der er nogen der ude, der har erfaring på det område (for jeg har ikke, hehe) Så kom endelig med jeres mening 
Ejer af den skønne hest Face The Feat. Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest. Practice makes perfect
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halvpart |
|
|
Jeg synes det er en god idé at få en part. Og ja, der er gode søde parter. Men det bliver nok svært at finde en part til ham når han er traver. Desværre. Men jeg håber at du finder en kanon super part. Held og lykke. Hilsen Benedicte
SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET
Kom til foredrag om westernhestens sygdomme d 15/1. Se mere på westernportalen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en part |
|
|
okay. Ja jeg ved godt det nok ikke bliver det nemmeste.. men mon ikke det kan lade sig gøre.
Ejer af den skønne hest Face The Feat. Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest. Practice makes perfect
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan en findes... |
|
|
... men hun er min og du får hende ikke  Jeg har tiden til min hest men desværre ikke helbredet til daglig ridning. Derfor har jeg, efter lang tids søge, fundet en god part til Axel. Hun kommer 3 gange ugentligt + evt lidt mere efter aftale engang imellem. Hun er rigtig sød ved Axel, og hygger om ham, nusser, strigler osv, og hun rider ham rigtig pænt. Hun er ikke en fantastisk dygtig rytter, men absolut godt på vej. Hun rider undervisning på en rideskole her i nærheden, og aftalen er at hun engang imellem osse kan få Axel med dertil, men det meste ridning foregår hjemme hos os (jeg tropper troligt op og hjælper til hun bliver tryg ved at ride ham selv) eller på en tur i skoven. Axel er glad for hende, og det er vel næsten det vigtigste. De hygger sig sammen og jeg får hesten redet meget mere end hvis jeg havde skullet klare det selv. Hvis man finder den rigtige så synes jeg er part er en rigtig god hjælp. Hos mig er parten gratis, men 3-400 synes jeg er en ok pris. Mvh Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver |
| Forfatter:  |
Louise *SpeeDyret* |
| Dato:  |
05-01-2009 12:43 |
|
Jeg har også part til min traver. Jeg har en til at komme fast én dag om ugen og så plus det løse (hvis jeg har behov for det eller hun har lyst til en ekstra dag i ny og næ). Jeg har egentlig ikke haft svært ved at finde part til Dyret de gange jeg har søgt. Senest her i oktober da Dyret flyttede fra Amager til Smørum fik jeg 6 henvendelser fra voksne mennesker, dvs. over 18 og med hesteerfaring af forskellig grad udover alle de henvendelser fra piger under 15, som jeg havde skrevet i annoncen ikke havde interesse. Da Dyret stod på Amager havde jeg en superpart -en dygtig rytter- til hende 2 gange om ugen. Så det er bestem ikke umuligt at finde part til en travhest!! Min part betaler ikke noget for at ride min hest, for jeg ser det som en hjælp at jeg kan få en fridag om ugen. 
Mvh Louise. *Queen Of F*cking Everything*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Traverpart |
MetteSamson ♥Samson♥ |
05-01-2009 12:53 |
|
Jeg kan ikke forstå at det skal være "ekstra" svært at finde en part til en traver end til så mange andre racer? Jeg har selv passet den dejligste travhest i næsten 2 år - og jeg var virkelig glad for ham. Jeg havde ham så ofte jeg havde tid og betalte så hans sko for at ride ham. Han er en rigtig hyggelig fætter som elsker nus og skovture - samt fart og spænding. Det er ikke alle som vil ride spring og dressur på OL plan - men som blot leder efter en sød skovtur, let spring/dressur hest - og der er traveren altså så fin som så mange andre... Held og lykke med en part - Synes ikke det ser helt sort ud for dig 
Knus fra Mette *Med ingen hest*
Vil du ha' fart og fest - Så er en Travhest bedst!
*R.I.P Min elskede Samson, han var den flyvende Fjordhest!*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| khskjashk |
Anna-S |
05-01-2009 14:00 |
|
Undskyld mange gange, men jeg synes det er en dybt useriøs trend at tage penge for at en anden gør dig en tjeneste  Kan hesten gå fine klasser i spring/dressur så var sagen en anden - for så kunne parten lære noget af hesten ridemæssigt. Men det lyder ikke til at være tilfældet. Jeg ville ALDRIG forlange noget, hvis jeg ikek havde tid til min hest og fik en part - for for mig at se er det parten der gør ejeren en stor tjeneste.. Ikke omvendt - derfor ingen betaling. Jeg tror du kan søge ret længe, hvis du vil finde en part som den du beskriver og vedkommende skal betale for det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anna-S |
|
|
Prøv at vende den om? Den person, der ønsker sig at ride en hyggelig tur på en sød hest nogle gange om ugen, men ikke har tid/råd til at købe en hest at gøre det på, eller ikke har luft i økonomien til uforudsete dyrlægeregninger... Gør trådstarter ikke vedkommende en tjeneste ved at lade hende ride turene på hendes hest, så hun ikke selv behøver anskaffe sig en hest? I min verden går tjenesterne da begge veje? Jeg sætter stor pris på mine parter - de gør mit liv så meget nemmere og sørger for motion til mine heste, når jeg ikke selv kan, men jeg ved, at de da også føler sig priviligerede ved at have søde, velredne og fornuftige heste stillet til rådighed, også selv om de kun ønsker at ride i skoven. Og hvis nu vi kan blive enige om, at begge parter gør hinanden en tjeneste, så kan man naturligvis altid diskutere, om der bør være penge involveret. Et symbolsk beløb som der er tale om her, som dækker nogle af de faste udgifter i et niveau der (ca) svarer til hvor meget man har lov til at bruge hesten, det synes jeg faktisk er rimeligt nok - men det er jo en lang og gammel diskussion. I sidste ende handler det om udbud og efterspørgsel! Hvis der er nogen, der vil betale den forlangte pris, så er det ikke for meget. Hvis der ikke er, er den måske for høj, eller der er andet i vejen med "varen"
Mvh Mette Defineret ponyrytter · Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pris og |
|
|
Prisen er vel ok... symbolsk beløb for mig er og så 300 eller deromrking.... Jeg håber at du finder en part. Held og lykke Jeg står i samme situation mht tiden.... men ingen henvendelser, det skræmmer måske parter at hesten skal trænes op...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en part |
|
|
MichelleW: Åhh hun lyder da som en super part, hehe - det er sådan en jeg leder efter dejligt at høre..
Det lyder godt at i har gode erfaringer med parter på travere, jeg har ingen erfaring på det område, men ja mon ikke det kan lade sig gøre og ja de er da nogen dejlige heste, selvom de aldrig bliver heste på OL plan 
Hvor vidt om man skal betale for det eller ej, kan man jo blive ved med at diskutere. Jeg ser på det ligesom MeLLa. Parten gør mig en tjenneste, men jeg gør også hende en tjenneste. Så synes jeg det er helt fair at parten betaler ikke lille beløb hver måned som fx går til hestesko, som hun jo er med til at slide. Vil ikke kalde det en trend, man betaler jo også for at gå på rideskole. Den her tråd skulle ikke blive en debat om, hvorvidt man skal betale eller ej.
Misstral ♣Chanel♣ : Tak for det og også held og lykke til dig Det er jo lige med at finde den rigtige..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du skal |
|
|
nok finde en part til dyret, de findes derude de gode parter, og beløbet er i mine øjne ganske fint. Det burde ikke hændre dig i at finde en, og ellers kan de jo købe deres egen  Held og lykke med det... sys iøvrigt det er en god ide med at få en part.
Mor til skønne maddie 24/5-08
Lækker pony sælges se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan også godt |
|
|
´lide Pia og hendes parti. Har de sidste mange gange stemt på hende - af samme grunde som ovenstående Og jo jeg ved godt hvad der står på jellingestenen - det lærte vi i skolen for en krig siden - og jeg hørte efter  Heidi
Part søges til lipizzanervallak i Smørum
Pluto - Siglavy - Viktor
Nihil intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved ikke lige hvad der skete her |
|
|
Der gik helt kuk i hvor den kommentar skulle hen.... hmmmm heidi
Part søges til lipizzanervallak i Smørum
Pluto - Siglavy - Viktor
Nihil intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en part |
|
|
miomus: Det er godt at høre, ja jeg synes også beløbet er fair - når man tænker på hvad det koster selv og have hest og mange tak, jeg håber også jeg finder en sød part til ham.
siglavy ♥pluto♥: Den skulle vist have været postet et andet sted, hehe ? 
SØGER PART PÅ MIN TRAVER, 7100. skriv hvis du er intereseret Ejer af den skønne hest Face The Feat. Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest. Practice makes perfect
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hehe, ja kunne godt regne ud det ikke var meningen 
SØGER PART PÅ MIN TRAVER, 7100. skriv hvis du er intereseret Ejer af den skønne hest Face The Feat. Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest. Practice makes perfect
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fandt en super |
GitteJP |
16-01-2009 15:22 |
|
part til min søde traver her på heste-nettet. Jeg havde troet det ville blive svært men annoncen var kun på i ganske få dage og jeg fik flere henvendelser. Jeg tager mig så ikke betalt men til gengæld tager hun en stor del i træningen og pasningen af ham, samt køber diverse ekstraudstyr og foder til ham. Jeg synes 3-400 kr. lyder helt fair for en part i en skovturshest. Det jeg søgte efter var i høj grad en som ville dele ham med mig (ikke på papiret men i praksis) og interessere sig for hans ve og vel, og det har jeg bare været så heldig at finde. Så det skal nok lykkes dig. Traveren er jo en dejlig kammerat sålænge man netop ikke har ambitioner om de høje dressurklasser (mange af dem er da vist ret gode springere, men det er jo en helt anden diskussion).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
Der findes bestemt parter derude der gør det super godt. jeg har en af slagsen til min Kathleen og det fungere bare super, hun har hende tre dage om ugen og tager hende også glædeligt hvis jeg engang er forhindret og selvom hesten er syg og ikke kan rides kommer hun troeligt og nusser og passer hende. Jeg tager ikke penge for det, da hun gør mig en tjeneste ved at passe på hende og være der for hende... Så jo jeg tror du i første omgang skal satse på at finde en part så du kan arbejde lidt mere og få lidt mere styr på din økonomi...det er trodsalt et vigtigt grundlag i livet. Hyggehejsa Renana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.......... |
MaFilaNoir |
16-01-2009 21:19 |
|
jeg har store problemer med at finde en passer selv om at min hest er helt gratis at hygge sig med. Jeg har en voksen dame der selv har haft to heste som måtte sælges i sin tid pga penge mangel.. hun tager fila ca 1-2 om mdr. lørdag og søndag  Hun ordner boksen og gør foder klar som eneste "betaling" Hun rider ture på hende og er ikke bane rytter hvilke passer mig helt fint. men hvis hun en dag vil til et eller andet stævne vil jeg betale ALLE udgifter til det da det jo kun gavner min hest. Men hva andre gør ang. betaling osv skal jeg ikke blande mig i jeg har bare min mening om det  Håber at du finder en sød passer til din hest.
Med den dejlige Ma Fila Noir. Jessica 28/11-05 Monique 19/10-07 Elsker mine 3 tøser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|