|
|
| Heste og Juletræer ? |
| Forfatter:  |
CarolineR |
| Dato:  |
02-01-2009 13:26 |
|
Hej Jeg mener engang at have læst at man sagtens kan smide juletræet ud på folden til hesten ( til leg - aktivering ). Er der nogen der har erfaringer med dette ? Her tænker jeg at det vel ikke kan være skadeligt for hestene ? - Selvfølgelig når det er afpyntet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Juletræ |
Illum |
02-01-2009 13:29 |
|
Ja det kan du sagtens, og JA hopper, også hopper IFOL, kan tåle dem. Vær sikker på at det ikke er sprøjtet med brandhæmmende væske... Og NEJ et grandtræ tilhøre IKKE arten stedsegrønne planter
Illum * Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent.. Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm.. |
|
|
Jeg har også læst om flere herinde der har gjordt det, men jeg mener da bestemt at gran er skadeligt for hesten! (og der er helt sikkert en del heste der godt ku finde på at spise af det,..)
Med venlig hilsen, Liv Nielsen Arbejde med springheste i Sicilien? Se profil!!! Heste saelges,- se profil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| illum... |
|
|
nå ok... du har nok ret så.. 
Med venlig hilsen, Liv Nielsen Arbejde med springheste i Sicilien? Se profil!!! Heste saelges,- se profil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NEJ DET ER |
Illum |
02-01-2009 13:31 |
|
EJ... Og ja vel spiser de det.....
Illum * Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent.. Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det har |
Illum |
02-01-2009 13:32 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og naturligvis |
Illum |
02-01-2009 13:34 |
|
Er et grandtræ en stedsegrøn. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gran... |
JulieTaylor |
02-01-2009 13:38 |
|
Jeg smider ufortrødent grantræer ind til mine - har også ladet drægtige hopper få dem, og de kan sagtens tåle det. De elsker det - nipper alle nålene af, æder barken, og min plag går og smider juletræerne op i luften og bliver forskrækket, når de lander igen. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov forresten |
JulieTaylor |
02-01-2009 13:42 |
|
Ej, du må åbenbart hellere passe på  Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Juletræ |
|
|
Du kan sagtens aflevere dit juletræ hos hestene. Det eneste man måske skal være opmærksom på, er at hestene ved uheld kan komme til at smide træet i elhegnet - Mener der var nogle tråde sidste år hvor man havde løbske heste fordi de via grantræet havde fået afmonteret hegnet.
Venligst Anette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Ude på min fold ligger der en lille pind, det er resterne af vores juletræ fra sidste år, det har bragt meget glæde både for hestene og hunden: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| juletræer |
|
|
Mine har også juletræer på folden. Her blæser det næsten altid, så de alm. små lander ofte i hegnet. Jeg har derfor fået min mand til at hente et par af de store, der har stået forskellige steder inde i byen. De er 6-8 meter og er rigtig gode. Der er en masse at gnave i og lege med. De bliver også brugt til kløpind. Minishetteren bruger dog de almindelige små træer, når hun skal klø sig under maven. Vh Elisabeth
Sommerhus på Fanø udlejes - ta' evt. hesten med og rid tur på stranden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Juletræ.... |
CarolineR |
02-01-2009 19:01 |
|
Tak for jeres svar ! Jamen så er det afgjort hvor juletræet ender i morgen ! Så må vi se hvad de siger til det !! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine nyder dem også...... |
|
|
Og ingen af dem er skvattet om - hverken i år, sidste år, forrige år osv.   Eneste "problem" er, at man skal have nok af grantræer på folden, fordi alle skal jo helst til på samme tid  Og her hos os er genbrugsstationen en god leverandør Om end de gloede lidt, da jeg kom her efter jul og spurgte om jeg måtte tage juletræer med hjem  MVh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg gør det aldrig |
|
|
Jeg har en gang skulle fange en panisk hest med et juletræ hængende i halen. Det gik godt denne gang, men jeg vover ikke igen.
Mvh Alice Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det... |
Mette J |
03-01-2009 00:36 |
|
..er det smarte ved at have en "juletræsplantage"  De får et i ny og næ.
Mvh Mette
*** Shopping is my cardio - Carrie Bradshaw
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den dér overskrift der skal være der |
|
|
vi har da også altid givet vores hestemuler juletræet, både til stor underholdning (også for os andre), og til spisning på vinterfolden.. og uden problemer. 
kom det fra Pernille... med mulen Maurits & dovendyrsvovsen Dax..
Min største skat, Sille, sover sødt, men hun er savnet stort!
Jeg rider af mine egne stier.
Det er blot min generations muligheder jeg benytter mig af..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gift.... |
|
|
Jeg har ellers hørt at der bliver brugt rigtigt meget sprøjtegift til at få juletræerne lige og pæne. Men hvis I har fodre med dem i flere år, så sker der sikkert ikke noget ved det. Vores ponyer står på et stort ridecenter, så de får ikke den fornøjelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| juletræ |
|
|
Vores heste får også lov til at muntre sig med juletræet på folden. Da de fik det forleden brugte de lang tid på at bide i det, klø sig på det og flytte rundt på det. Og det ender gerne med at se ud omtrent som det Maja viser 
Wildly & Hannibal Besøg os på vores hjemmeside! ~~~~~~~~ Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nam nam |
|
|
Jo, du kan sagtens smide juletræ på folden, så længe det ikke er sprøjtet  Mine heste er vilde med det, se selv   På et par dage er alle grannåle og de mindste grene spist. Efter 5-6 dage er alt barken væk og en måned senere er samtlige grene væk og der ligger en afbarket træstamme tilbage 
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg
Når krybben er tom ...ja så er Jesus gået!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pas på... |
|
|
Jeg har engang oplevet en hest få en voldsom allergisk reaktion, da den havde spist noget gran der var sat op i stalden som julepynt. Jeg fik noget af et chok da jeg skulle fodre den, hovedet var næsten hævet til dobbelt størrelse og det var bestemt ikke rart at se på. Dyrlægen kom ud og hesten kom sig helt, men det er åbenbart ikke alle heste der kan tåle det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|