|
|
| Dagens chok.. |
|
|
Så fik vi dagens chok, tjekkede lige netbank og resultatet af Kapital pensionen. Uha jeg blev svedt, har mistet 35000,- Det er godt nok ikke sjovt men sådan går det, når man invistere og håber på gevinst... Håber sørme der kommer nogle rigtig gode år..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Av for den.. |
|
|
Den var sgu ikke sjov..  /Heidi
"If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they may have planned for you? Not much."Jim Rohn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skriv til flexlånelene ... |
|
|
så dækker hun sikkert dit tab for andres regning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hi hi hi |
|
|
Mand (Hest) Den var god ja prøv det Ej spøg til side furius sikke noget møg  Mvh. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flexlånelene |
|
|
Hvem pokker er det Flexlånelene ??? Der er da vist noget jeg er gået glip af. Men tror heller ikke der er hjælp at hente. det er bare surt, den ene dag har man lidt over 80.000,- den næste står der 35.000,- pga. af finans krisen. Nå det kunne nok være værre og der er sikker andre som har mistet meget mere, 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja skal vi byttte.. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
02-01-2009 08:48 |
|
jeg får det du har tabt og du får det jeg har tabt. Hvis jeg havde solgt mine aktier, istedet for at stole på en fed dum ledelse, ja så var jeg gældsfri idag på både hus og firma.
MOBBEN IMC. ØNSKER JER ALLE ET GODT NYT ÅR 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Jeannette Jensen |
02-01-2009 09:16 |
|
Jeg synes i det hele taget, at det er for dårligt, at man kan miste penge på sin pensionsopsparing. Du opfordres til at spare op til din pension, og i mange virksomheder er det en del af din løn - alligevel er dine penge ikke sikret, og du aner overhovedet ikke, om der er flere penge tilbage, den dag du går på pension. Tænk hvad du kunne ha' fået for 35.000 kr, hvis du havde brugt dem nu - sur r..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Velkommen i klubben. Ja der smuttede lige en fjerdedel af pensionen. Jeg har heldigvis en god pension gennem jobbet, men min mand som er selvstændig håndværker og selv må klare pensionen har misten en ordenlig bid. Synes ikke man kan sammenligne aktiekøb og pensionopsparing - i udgangspunkt er det 2 meget forskellige ting. Er helt ening med dig Mand. Flekslånerne som har valgt ikke at garderer sig bliver hjulpet, men de der står og skal på pension inden for de nærmeste år - bliver ikke. Kan godt se, at hele boligmarkedet vil kollapse hvis flexlånerne ikke bliver hjulpet, men så må man jo lave lovindgreb over for flekslån. Surt at det er os med orden i tingene, der kommer til at betale.
Hilsen fra Pony-mor.
Livet er for kort til - Ikke at vælge sine kampe med omhu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
|
|
Det kommer jo an på, hvilken type pensionsopsparing, man (eller ens arbejdsgiver) har valgt at have. Er man utilfreds med den, må man jo bede om at få lavet den om. 
Har du et markedsrente-produkt, så bliver dine penge investeret i puljer med aktier, og når investeringsmarkedet så tér sig, som det har gjort det seneste år, ja så kan man altså godt risikere at have et negativt resultat. Det er fuldstændig som hvis du havde valgt selv at handle på børsen. De aktier, som du købte først på året, kan i princippet være et stykke værdiløst papir, når du når nytår - eller de kan være millioner værd! Det er spillets regler.
Hvis du vil have sikret dine penge, så skal du vælge et produkt med gennemsnitsrente. Det betyder, at banken eller pensionsselskabet skal give dig en garanteret rente på din opsparing, og så er det jo op til hver enkelt bank eller selskab at sørge for at få investeret så godt, at de kan tjene penge nok til at yde deres kunder den rente, som de har lovet. Kan de ikke det, så må de fiske penge op af reserve-kassen for at holde det, som de har lovet. Men DINE penge er sikre.
Så jeg vil da opfordre til, at man får taget fat i sin arbejdsgiver eller pensionsleverandør, hvis man ikke tør "gamble" med opsparingen, og satse på, at aktiemarkedet vender igen. Fordelen ved et markedsrenteprodukt er jo, at i opgangstider kan man opnå et afkast, der er noget større end den garanterede rente, man ellers kan få - det er så risikoen, at man går glip af det.
Hilsen Annelise (der arbejder i et pensionsselskab )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det er risikoen |
Narni |
02-01-2009 10:08 |
|
...ved at invisterer sine penge på den ene eller anden måde. Man kan vinde en masse på kort tid, men man kan de kan også forsvinde ligeså hurtigt. Syntes det er sjovt når folk bliver "fornærmet" over at have mistet mange penge i forbindelse med investering (Jeg siger ikke at du er det), for man bestemmer jo helt selv hvordan ens penge skal forvaltes og man behøver jo ikke stole 100% blindt på fagfolkene - de er også mennesker og kan tage fejl. Man må stole på sin egen intuition.
/ Anja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Narni.. |
Xoco ♣Davina♣ |
02-01-2009 11:32 |
|
>>>Man må stole på sin egen intuition.<<< Nemlig.
Xoco stud.theol
Nu med Davina i udlån
Happy new year Happy new year May we all have a vision now and then Of a world where every neighbour is a friend
/ABBA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Narni.. |
|
|
Lige mine ord. 
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
*R.I.P Pusling * Ny lille hamsterpige - Rose (Den lille Gule) Og dejlig passerhest Dondee (Den store Røde)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Overskrift |
Jeannette Jensen |
03-01-2009 00:49 |
|
Annelise: Hvad er et produkt med gennemsnitsrente? Er det f.eks. også en kapitalpension eller en ratepension? Så tror jeg nemlig, jeg vil overveje at få sådan en...
Jeg er selv flexlåner og har investeret lidt i aktier. Det er ikke den risiko, jeg kritiserer, men derimod princippet i at du opfordres til at spare op til din pension - for så en dag at opdage at diverse op- og nedture måske har ædt pensionen op. Så ku' man ligeså godt ha' spillet lotto 
Jeg har virkelig ondt af de mennesker, der har stolet på såkaldte rådgivere, og som har mistet deres pensionspenge på banker og pensionsselskabers krak og fejlvurderinger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er det lige at |
Stald Smokie |
03-01-2009 00:54 |
|
flexlånerne ikke har orden i tingene?
Dejligt nedlagt landbrug sælges - perfekt til hestehold
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm - hvis |
JLH ♥Wannamus♥ |
03-01-2009 00:56 |
|
man nu var i den heldige situation at have lidt penge på lommen; ja så havde jeg gået ud og købt aktier. What comes up must go down...... Men også vice verca  Købe billigt - sælge dyrt 
Mvh Janni "ja - de mangler jo ikke noget" Frit citeret efter G.C.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har så tjent |
Illum |
03-01-2009 11:25 |
|
70 siden i forgårs 
Illum * Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent.. Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Det var en kapitalpension i banken, hvor banken har vejledt og forvaltet invisteringerne. Det er surt, men vi er ikke fornærmede, det er jo sådan det kan gå. Heldigvis har vi andre pensions ordninger og har da nogle pæne slatter stående et par steder en privat og en gennem arbejde. Og så har vi skam flexlån, men den er med loft.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
|
|
Det kan både være en kapital- og en ratepension - det kommer fuldstændig an på, hvordan man får skruet sin pensionsordning sammen. Men kort sagt kan man sige, at gennemsnitsrente = en garanteret rente, mens markedsrente = afkastet følger investeringsmarkedet, med de op- og nedture, det nu må betyde. En pensionsordning består typisk af flere elementer, f.eks. livsforsikring, invalideforsikring, og så opsparing. Der findes så forskellige andre dækninger, man kan tilvælge, f.eks. helbredssikring, kritisk sygdom-dækning, børnepension m.v. Det afhænger helt og holdent af, hvad ens arbejdsgiver har aftalt med pensionsselskabet. Vil man som privatpension oprette en pensionsopsparing, er det typisk i banken, man får skruet den sammen, og her vil jeg sige, at det er meget vigtigt, man får gjort det klart, hvad man ønsker og forventer af en pensionsordning, og hvilke risici, man er villig til at løbe. I hvert fald skal men ikke lade sig "besnakke" af en eller anden smart bankrådgiver, der forsøger at lokke en på glatis.  Og endelig skal man ikke føle sig forpligtet til at tage det første og bedste tilbud - man har lov til at "shoppe rundt", indtil man finder den ordning, der passer en. Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
HeidiZ |
03-01-2009 23:44 |
|
Ja, jeg gad da også godt at vide, hvorfor os med flexlån ikke har styr på tingene??? Det synes jeg er en latterlig udtagelse at fyre af. Vi overtog vores hus i Juli/08 og der ville det absolut ikke være en fordel at have valgt fast forentet lån, da renten allerede var høj på det tidspunkt. Vi kan godt vente med at låse, til renten er nede igen.. Og i sidste ende er jeg ret sikker på, at vi kommer til at tjene på det. Det havde vi bare ikke, hvis vi havde valgt at låse den. Nu har vi ikke kæmpe boliglån, så det er ikke flere tusind kroner vi kommer til at miste om måneden - heldigvis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flexlån... |
|
|
det der menes med kommentaren til flexlånerne er nok, at da renten "lige pludselig" så ud til at ville stige en del, kom der indgreb, som hjalp dem med flexlån, så deres renter ikke steg det de ville have gjort ellers... Dvs. at os der har taget fast-forrentede lån, for ikke at risikere at stå i en situation hvor renten pludselig var skyhøj, men som også har måtte betale en højere rente da flex-renten var meget lav, følte os en anelse "snydt" da vi jo ikke har "fået" et indgreb, som gør at vores rente er lavere nu... Så lige pludselig er der ikke den samme "balance" i at flex-lån kan betale sig når renten er lav, men man spiller også i lotteriet og håber at renten forbliver lav, for ellers kan flex-lån blive dyre. Og at os der tager fast-forrentede lån går med livrem og seler for ikke at skulle finde flere tusinde ekstra til rente, hvis renten stiger... For var der ikke kommet et indgreb overfor flex-lånene, så var der godt nok nogen der skulle have fundet mange flere penge hvert kvartal til kreditforenings-ydelser - og det ville tvinge nogle fra hus og hjem...
Mvh. Ditte - som ja, føler sig lidt "snydt" når dem som har tjent på flex-lånene da renten var lav, pludselig hjælpes og derved går "fidusen" af at vi har valgt fast-forrentet lån da vi købte huset...
Husk at smile til verden... Så bliver du selv meget kønnere og det meste bliver meget nemmere Nu mor til min dejlige lille søn Villads født d. 9. april 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|