Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skal jeg køre bil eller hvad?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 12:40

Jeg har her i julen haft en del bøvl med mine ører (har faktisk haft det i et par uger). Har fået noget smertestillende først men det hjalp ikke, fik så noget her i går med en rød advarselstrekant på, hvor der bl.a. står at det kan virke sløvende så der er risiko for at man kan være farlig i trafikken. Er det lig med at man ikke må køre eller skal det bare stå på pakken? Det er ret upraktisk, at jeg ikke må køre bil da jeg bl.a. skal ud til hesten. Kan dog få manden til at køre mig derud..

Håber I ved lidt mere end jeg gør :)

Mvh Monika

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Har du kendt Bacardi, en sortbroget pinto vallak, klik her

0
0
Svar på denne tråd

Ja....!
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 12:43

JA!

Den røde trekant er ensbetydende med at det vil være uforsvarligt at køre bil efter indtagelse.

Om ikke for din egen skyld så for andres.

Tina...Et Unikum -ikke et plagiat

TinaU.dk

0
0
Svar på denne tråd

det betyder
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 12:48

det der står, nemlig at man bliver farlig i trafikken.

Hvis jeg var dig ville jeg absolut ikke køre.

Det er meget irriterende, men vi har desværre en tendens til at overvurdere vore egne evner, så selv om du mener du kan køre OK, er advarslen skrevet med god grund.

Der er firmaer hvor medarbejdere på medicin med den advarsel, ikke må køre firmabiler, eller betjene maskiner.

Godt nytår, god bedring - og nyd du har chauffør på

0
0
Svar på denne tråd

Frarådes
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 12:49

Såvidt jeg husker så betyder trekanten, at det frarådes at køre bil. Dvs. det er ikke forbudt at køre bil, men de råder dig til at lade være, både for din egen men så sandelig også for dine medtrafikanters skyld.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Når krybben er tom

...ja så er Jesus gået!

Dressursadel sælges, 300 kr.

Se min præsentation for nærmere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

Trekant.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 12:53

Som der allerede er skrevet, så er det uforsvarligt at køre når man får sådanne slags piller.

Jeg får selv pt 6 piller om dagen og kører ikke bil. Jeg opfatter ikke det samme som min cahuffør, eller ihvertfald ikke lige så hurtigt. Så ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis der skete noget...

God bedring

R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

trekanter
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:01

Jeg må indrømme at jeg ofte har kørt bil efter indtagelse af kodein spidset op med håndkøbsmedicin. Jeg kan altså ikke mærke jeg tager det, smerten er blot mindre. Og nej, jeg mener ikke som i "jeg kan ikke mærke jeg har drukket 3 øller". Og jeg drikker stort set ikke, så jeg kan mærke effekten af en Baileys!

Men man skal naturligvis være opmærksom på hvordan man reagerer på medicinen, visse mennesker skal næsten ingenting have for at blive svimle, man skal nok heller ikke køre en tur fyldt op med ketogan, mandolgin eller andet stærkere.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Rød trekant
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:21

Tja så vidt jeg ved så er det dybt ulovligt at køre, hvis du indtager medicin med rød trekant på.

Mener faktisk at det er så ulovligt du som minimum får et klip skulle du blive stoppet. Men mener der ligger noget med frakendelse på det her område.

Trekanten betyder at du IKKE må køre bil, ikke at det kun frarådes.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

lovgivning
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:23

Det vil jeg gerne se beviser på? Jeg var nemlig overbevist om at trekanten var en påmindelse om at medicinen "KAN" have sløvende effekt, og man derfor skal være opmærksom på dette og naturligvis undlade at køre hvis dette sker.

0
0
Svar på denne tråd

information
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:27

www.apoteketfriheden.dk/page/152

www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/ alle/raad044/

"Find ud af, hvordan du reagerer på de lægemidler, du indtager, før du begiver dig ud i trafikken"

Der står intet om loven.

Ikke al medicin med trekant på er jo bevidsthedsændrende eller sløvende. Visse har kun denne virkning i svag grad eller på enkeltpersoner.

Så jeg vil stadig sige, det kommer an på, hvad du har fået.

0
0
Svar på denne tråd

Kiki... Det må man gerne.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:30

Det passer altså ikke. Man må gerne køre på den røde advarselstrekant.

Men man skal kende sin medicin og ikke køre i starten af en behandling.

Ellers måtte folk med allergier, forhøjet blodtryk, depressive, sportsfolk osv heller ikke køre bil, for i de fleste af alle de behandlinger er der også trekanter på.

www.apoteket.dk/Laegemidler/ Bivirkninger/ Generelt%20om%20bivirkninger/ Pas%20pa%20pille-k%C3%B8rsel.aspx

0
0
Svar på denne tråd

Manden..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:31

Som du selv skriver så kan manden køre dig, så hvorfor ikke bare få ham til det.. Han overlever nok at skulle køre dig i stalden et par gange og du er på den sikre side..

Lars
Det eneste du kan være resten af livet er dig selv, så hvorfor ikke være det med det samme.??
0
0
Svar på denne tråd

hey......
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:36

Tak for jeres svar.. Jeg får manden til at køre mig! Det er Mandolgin jeg har fået!

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Har du kendt Bacardi, en sortbroget pinto vallak, klik her

0
0
Svar på denne tråd

Mandolgin
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:39

Det er så et syntetisk morfinlignende stof, som både kan give svimmelhed og kvalme, så der ville jeg også lige overveje min reaktion inden jeg satte mig bag rattet. Især hvis du er så sløj med ørerne at den slags er nødvendigt, det påvirker jo også.

0
0
Svar på denne tråd

Fra Teori
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:42

Fra teoribogen:

Loven siger at du ikke må køre bil og heller ikke forsøge på det hvis du ikke er i stand til at gøre det sikkert fordi du er syg, træt eller påvirket af medicin eller narkotiske stoffer

Ud fra det tolker jeg ikke, at det ligefrem er ulovligt, mm du er påvirket af det.

Hvor forsvarligt det så er, kan jo diskuteres og det er kun op til dig selv og din læge, som altid bør konsulteres ifb kørsel når man får medicin med den røde trekant.

Tina...Et Unikum -ikke et plagiat

TinaU.dk

0
0
Svar på denne tråd

Regler osv.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:46

Nu har jeg lige siddet og fedtet med karnov online (elsker mit abb.).

Færdselsloven § 54, stk. 1 siger at man gerne må køre hvis man indtager et lægeordineret receptpligtigt stof, der ellers er klacificeret som farligt for færdselssikkerheden.

MEN man risikerer at falde ind under "føreevnekriteriet i § 54, stk. 2, hvis han eller hun på grund af indtagelsen af det pågældende stof befinder sig i en sådan tilstand, at den pågældende er ude af stand til at føre køretøjet på fuldt betryggende måde. Hvis den pågældende derimod indtager et andet stof end det, som er lægeligt ordineret, eller en større dosis end foreskrevet, vil forholdet falde ind under bestemmelsen." citat fra Karnov note 253 til færdselsloven.

Loven kan i selv slå op på http://www.retsinformation.dk

Så teknisk set har i ret. Men er i det mindte påvirket af jeres medicin med trekant på, tager anden medicin eller større dosis en foreskrevet. Ja så skulle det altså gælde på lige fod med fx. euforiserende stoffer.

Desuden må man heller ikke i påvirket tilstand føre hest, cykel eller andet køretøj, jf. færdselsloven § 54.

Kriteriet er altså at du er i stand til at føre kæretøjet på fuldt betryggende måde, jf. Førdselsloven § 54, stk. 2

Desuden vil jeg lige tilføje at overtrædelse af føreevnekriteriet medføre disse straffe. Så tænk dig om inden du kører ud.

Direkte sakset fra Karnov, note 257 til færdselsloven.

I Rigsadvokatens meddelelse nr. 4/2000 som rettet i juni 2007 er sanktionspåstandene ved overtrædelse af § 54, stk. 1, i overensstemmelse med forslagene i bet 2007 1486, angivet således:

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider