|
|
| Hvad med Matiné...? |
|
|
Ja, jeg tænkte lige lidt på hende... I december nummeret af Ridehesten står der jo, at Sune Hansens (ny første berider på Blue Hors) Grand Prix partenere vil blive Casmir og Romanov, men hvad skal Matiné. Prøvet Andreas Helgstrand at få hende med sig, eller bliver hun aldrig ridehest igen...? Nogle må da have hørt noget...?
The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth. - Niels Bohr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange har hørt |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
27-12-2008 14:16 |
|
Noget. Og det nogle har hørt, vil andre ikke høre tale om. Om hun konkurrence heste igen...nej ikke efter hvad jeg har hørt... Denne tråd vil ende som de andre "hvad blev der af/hvad sker der med" den ender nok med at blive slettet.
Illum * Nej ikke alle får svar, nogle er ikke svar værdig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har hørt... |
|
|
Andreas gerne ville have hende med, han ejer en andel i hende
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja hvis |
|
|
ikke der er nogen der ringer på BH og får et svar så tror jeg det svæver i vinden og vi med tiden får det. Jeg tror ikke på at nogen ved noget med sikkerhed. Og der kan jo hurtigt komme rygter om både det ene og det andet. Så hvem er fræk nok og ringer til Esben 
Føl efter Esteban XX/Romancier/Agent Medio april.
RIP: Bedstemor 27/09-28--06/11-08 Far 05/09-47--08/11-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dressurtante |
|
|
Hvorfor gør du det ikke selv..? 
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
*R.I.P Pusling * Ny lille hamsterpige - Rose (Den lille Gule) Og dejlig passerhest Dondee (Den store Røde)
Healing tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
jeg tror desværre det er umuligt at få et ord ud af Esben hvad interne hestehandler angår, og egentlig rager det jo heller ikke gud og hver mand. hvorfor jeg ikke selv ringer er jo præcis et spørgsmål om at være fræk nok og det instinkt har jeg ikke, eller også er det i virkeligheden et spørgsmål om hvor meget man vil vide det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OK.... |
|
|
Vrinsk fra Esma
*R.I.P Pusling * Ny lille hamsterpige - Rose (Den lille Gule) Og dejlig passerhest Dondee (Den store Røde)
Healing tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jep.... |
|
|
Det skal der. 
Vrinsk fra Esma
Healing tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andreas.. |
Sascha Maria ♥Sugar Amira♥ |
27-12-2008 16:31 |
|
Jeg har for nyligt været til foredrag hvor bl.a Andreas var for at fortælle om OL og fremtiden.. Jeg er ikke ligefrem fan af ham, men han virker meget symptisk og siger ting ret ligeud.. Der blev selvfølgelig spurgt mht Martiné og hendes fremtid, men lige på det punkt var han en lukket bog.. Så ét eller andet er der nok i gærde, siden han ikke siger at den skal han ikke have med.. Tidligere har BH Esben jo udtalt (inden den nye berider blev offentliggjort) at Andreas ikke ville være den eneste der kunne ride den, og at deres kommende berider ville fortsætte hvor han slap. Hvilket nu ikke lyder til at være tilfældet.. Omvendt kan man jo godt forstå at Andreas og co ikke bare uden videre vil smide (ufatteligt mange) penge efter den, HVIS den aldrig blir konkurrencehest igen.. Så indtil hestens tilstand er afklaret får vi nok ikke andet end gætterier på hvad der skal ske..
ღ Sugar Amira ღ
Kontorelevplads søges i Nordjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hviske hviske |
|
|
Et af mine gæt ( med risiko for at denne tråd bliver slettet  ... så står Matiné med føl ved siden her til foråret ... Nynne
Stald-Amazing v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin. "Blut tut gut".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slette tråden??? |
|
|
Hvorfor må man ikke skrive om hvad bliver der af/hvad sker der med Matine' osv? Hvorfor skulle tråden blive slettet pga det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har AH ikke |
|
|
engang udtalt at den hest ikke var mormateriale?? PGA hendes temp?? Egentlig kunne det jo være spændende at se om hun kunne avle noget fornuftigt eller det bare bliver skøre kugler. Men det kan jo osse bare være at ham der Sune bare starter lige så stille og der har jo ikke været det store virak omkring Romanov og Cashmir. Nok er det gode heste men de er vel osse lidt mere normale i roen end den hvide dame, men derfor kan han jo godt tulle rundt på Matine derhjemme og vænne sig til hende. Men i bund og grund er det jo egentlig ligegyldigt. Vi får nok svar engang. Men Nynne: Matine med føl, egentlig en sjov tanke. Man har jo hørt om hopper der ændrer psyke pga moderskabet, så hvem ved vi ser måske matine til noget byfests ringridning dernede engang 
Føl efter Esteban XX/Romancier/Agent Medio april.
RIP: Bedstemor 27/09-28--06/11-08 Far 05/09-47--08/11-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg håber da at Nynne har ret det er jo gerne sådanne en hest vi skal have i avlen.... og mon ikke de har skyllet hende så der er flere hopper på bh der kommer med en lille matine... det ville jeg nok ha gjort hvis hun var min... nød at se hende i Herning det år hvor cavan gik på pension
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg tror Andreas gør hvad han kan for at få hende med. Tvivler på hun skal være mor.. Det er jo ikke meget interessant afstamning den har, så et evt. føl kan ligeså nemt falde ud som en grov oldenborger som en dressurhest af hendes kaliber. Matiné er trods alt lidt af et held.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja lidt af et held |
|
|
Nu har Matines mor jo lavet i hvert fald en til grand prix hest. Og Silvermoon må man også sige er ok at have i afstamningen, han er jo halvbror til Kostolany. Og nogle af dk's bedste dv stammer er baseret på oldenborg blod. Jo man skal da tænke over hvad man lægger på hende, men det er da slet ikke umuligt at hun ville kunne give noget spændende videre.
Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Min blog! Med egne digte og andet pladder Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
MissGreen: Har Matinés mor lavet en GP'er mere? Det var jeg ikke klar over, hvilken? Matiné kan bestemt give noget spændende videre, men det er jo hårdt for en hoppe at producere et føl, derfor tror jeg de sparer hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Personligt tror jeg |
MT Dressage Agency |
28-12-2008 05:47 |
|
ikke vi kommer til at se Andreas på Matiné igen  Om hun bliver sat i fol? Det kunne være spændende i hvertfald. Ikke nok med at Matinés mor har lavet en anden Grand Prix hest, og at silvermonn er 1 brot til Kostolany, men så er Silvermoon jo altså også far til Lars Petersen Succes Nexen som pt. vinder stort set alt i Grand Prix klasserne i USA 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Dressage agency |
|
|
Kostolany er far til Silvermoon, ikke bror  Jeg glæder mig til at se Matine i avlen, men tror hun blir enormt svær at vælge hingst til!
Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Min blog! Med egne digte og andet pladder Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uh og morfar |
|
|
Morfar til Matine er Matador DVE som har været med til OL under Kyra Kyrklund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SUK!!! |
|
|
Et lille pip fra Matinés gamle passer: Bliver simpelthen så frustreret hver gang jeg hører tale om Matinés dårlige temperament Ville ønske folk havde kendt hende som hun var engang, for hun har ikke altid haft det temperament alle tilsyneladende mener hun har i dag...
Hun har altid været en dame (og hopper har nu engang deres egne meninger om tingene) - men jeg har aldrig kendt mere kærlig, rolig og tillidsfuld hest, som Matiné var, da hun var 4-5 år.
Enhver hest vil jo reagere i sindet, hvis den presses til det...
Jeg har i mange år varet mine ord, men jeg synes simpelthen det er frygteligt at høre hvordan visse heste skal omtales...
Så den med at Matiné ikke har temperament til at blive mor - den køber jeg altså ikke - det handler blot om, at de rigtige mennesker får hestene mellem hænderne.
Hvad der sker med Matiné er vist alles gæt - umiddelbart tror jeg desværre ikke vi får hende at se på banerne mere - hun har været skadet længe efterhånden og forsøgt genoptrænet mange gange - måske har hun bare fortjent sit otium på en grøn mark med føl ved siden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og hvis hun får sit |
|
|
otium på en grøn græsmark med en bebs på siden, så lad os hellere se det end...!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ChristinaS |
|
|
Jantelov skal tilsyneladende også rammes stakkels heste . Håber Matine kan få lov at guffe græs sammen med hendes føller. Så må de gøre hende ære på dressurbanerne, hvis hun ikke selv kan holde til det. Det er der jo desværre en del der ikke kan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad er der egentlig |
xtiny |
28-12-2008 18:02 |
|
Galt med hesten? Ja, jeg følger ikke så meget med i hesteverdenen mere, så hvad fejler Matiné? Siden hun måske er ved at skulle "pensioneres"..?
Mvh xtiny
♣*** Kærnemælkshorn til Folket!*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Ja, hvad med Matiné...  Vi må jo bare vente og se...længere er den ikke. En skam for dressuren hvis hesten ej bliver stævneklar mere.
Mvh Charlotte Med pipperne ©Olsen og Dråbe© Igen som passer af ~ Coniston ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
ja har også hørt adet med hendes temp. men der er ski så ange andre hopper der er lidt små skøre... vi har en lando i stalden den brækkede skuldren på sit føl fordi den ville spise af hendes mad og normalt er hun en kærlig mor... og et føl kan tit ændre en hoppes sind... så jeg ville godt tage chancen med hende ;0) synes hun er en dejlig hest... og vil give ret i at de hænder der håndter hestene er med til at skabe dem... har set det med en staldpige... ;0) og hvem ville ikke købe et afkom efter en medaljevinder ???? ;0) og matador var ski en dejlig dreng, havde æren af at møde herren, da Bennetsen havde ham på Mesing Østergård...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Temperament |
JulieTaylor |
28-12-2008 20:28 |
|
Kigger man på gamle billeder af Matiné fra unghestechampionaterne, pisker den ikke med halen, eller skærer ansigter, så det er tvivlsomt om dens "dårlige temperament" er medfødt. Det lader til at være noget, der på kuriøs vis er indtruffet samtidig med at den havde sin debut i Grand Prix. Prøv selv at søge på www.ridehesten.com - ikke et eneste halepiskerbillede før 2006. Og fra 2006 ikke et eneste billede uden halepisken. Christine S: Sikke et privilegium at have fået lov til at håndtere sådan en fantastisk talentfuld hest. Jeg tror intet mindre end at den må være noget helt, helt særligt inde i sit hoved  Jeg håber også for den at den får lov at få et par føl. Så kan det jo være, den får lov at komme på fold. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hovsa..... |
JulieTaylor |
28-12-2008 20:32 |
|
Der sneg sig en faktuel fejl ind. Ved DM på Broholm i 2005 var hun så småt begyndt at piske med halen. Sorry. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matiné |
|
|
Julie Taylor: Det har uden tvivl været en af de heste der har betydet mest for mig - den hest havde virkeligt personlighed og når man gav sig tiden til hende og virkeligt lærte hende at kende, havde hun så mange finurlige påfund og nuancer i hendes sind Når vi var til stævner og der var rigtig god tid til hende kunne hun bruge timevis på at stå og nusse og kæle - hun elskede det Trækture tog altid længere tid end beregnet, for så snart man passerede et vindue skulle trunten stoppe op og undersøge det og kigge ind - som sagt mange finurligheder og en hest jeg aldrig vil glemme  Desværre husker jeg også perioden, hvor hendes sind begyndte at ændre sig og jeg har mine mistanker om hvorfor hun er endt med det sind hun "angiveligt" har - det er dog kort jeg holder tæt til kroppen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christine |
|
|
mit "øllebrøds barmhjertige PennypigeJeg " er glad for at Matiné har haft en passer som dig.... Og nej dermed ikke ment noget ondt om hverken andre ansatte på BH..
MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snøft snøft |
|
|
Nej Marianne - sådan må du ikke skrive. Nu er jeg lige ved at tude Jeg kan bare slet ikke tåle sådan noget - snøft snøft. Christine - jeg synes også det lyder til, at I har haft en super dejligt forhold I to. Godt hun har haft dig. Og lad os håbe hun får lov at komme på fold gerne med 1,2,3,4,5 føl ved siden - altså i flere omgange Det må den hest have fortjent.
Hilsen Søs - som efterhånden staver som en brækket arm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heldig?! |
|
|
Jeg føler nu nærmere det er mig der har været heldig at lære denne fantastiske hest at kende og følge den i dens unge år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|