Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

av min pote -dyrlæge??
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 10:53

Hej

jeg sidder lige her og overvejer om jeg skal køre min kat til dyrlæge eller ikke.

Igår var den nemlig så uheldig at den ikke nåede at flytte sin pote inden Isak-600kg satte sin store hov lige der hvor missekatten stod. Katten skreg og prøvede at trække poten til sig, og hesten stod jo bare der indtil jeg fik ham bakket.

Der er ikke gået hul på poten, men idag er den hævet en halv gang sin egen størrelse og varm.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal ta den til dyrlægen. Der er jo ikke hul, så der burde jo ikke være gået infektion i det, og hvis den er brækket skal det jo bare vokse sammen.

På den anden side burde jeg måske få det tjekket.

Hvad sider i?

Hilsen Tenna

"Hvorfor gøre noget idag hvis det kan vente til i morgen"??

www.tennasch.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Få det tjekket
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 10:57

Syntes da at du skal få katten tjekket.

Hvis det viser sig at det bliver værre i løbet af juledagene bliver det en hel del dyrere at tage til dyrlægen pga helligdagene.

Så få den tjekket med det samme - Både for kattens og din egen skyld.

Venligst Anette :)

0
0
Svar på denne tråd

I tvivl??
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:01

Hvordan filan kan du være i tvivl om du skal til dyrlæge med din kat efter det?

Knoglerne i poten kan meget let være knust..

Om ikke andet skylder du da det arme kat at få noget smertestillende.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:01

hvis det var min misser var jeg allerede taget afsted igår..

Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

Kunne du tænke dig at leje et hus med 6 bokse til, ridehus og bane? i Ørbæk på fyn? skriv pb for mere info samt tlf n ...

0
0
Svar på denne tråd

ggggggggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:03

Hvordan kan du dog overhovedet OVERVEJE om din kat skal til dyrlægen :-@ Og først dagen efter :-@ Pyha nej, Sandra tæl til ti.

Det kan jo være knust som Pia siger i hele poten og der kan også komme blodansamlinger og hele molevitten. Derudover ku jeg forstille mig at katten har PÆNT ondt og SKAL være på smertestillende (som de burde igår lige da den blev trådt på) !

Må indrømme jeg bliver lidt forarget.

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:04

jeg tror lige jeg ringer og spørger dr. dyr.

Hilsen Tenna

www.tennasch.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

aj okay....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:10

prøv da lige at køl ned! Det var igår aftes det skete, og jeg kører altså ikke til dyrlæge før jeg ved om der er sket en skade som dyrlægen reelt kan gøre noget ved.

Der er optaget på tlf hos dyrlægen.

Hilsen Tenna

www.tennasch.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

okay selv
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:14

Og det mener du ikke at kan være en skade, når 600 kg krikke træder på en lille kattepote?

Jeg giver ikke meget for dit syn på dyrevelfærd.

Men det er jo også bare en kat..

mvh PiaR
quantum in me fuit

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

ljghljhg
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:21

jo det mener jeg. Men jeg mener bare heller ikke at man skal rende til dyrlægen hver gang der er det mindste.

Samme kat er tidligere faldet med fra 3 m på betongulv. Man kunne ikke se noget på den, men det haltede lidt et par dage, og gik så fint igen.

-Du går vel heller ikke til læge hvis du er faldet af hesten og har slået dig og er øm pga. det? -Eller hvis du har stukket dig på en nål, så afventer du vel forhåbentlig en reaktion + forværring inden du gør noget?

-Eller er det bare mig der er ualmindelig hardcore

Hilsen Tenna

www.tennasch.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:26

Jeg mener du er ualmindelig hardcore...

Håber missen får det bedre snart.

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

SUPER 2'er pony udlånes pr 1/1-09.

0
0
Svar på denne tråd

Føj da..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:29

Du burde da ikke have kat..

Hvad pokker er det for en indstilling at have??

Når 600 kg hest træder på den lille mis,ja så er det afsted til dyrlægen,også selv om den ikke ser ud som om der er sket noget,for sandsynligheden for der er noget galt,er meget stor..

Og jo jeg ville også fise til lægen,hvis jeg faldt af hesten,og var øm mere end normalt.

Men nu kan jeg også sige fra,det kan en kat ikke,og så er størrelses forholdet jo også et lidt andet..

Næsten nye læderridestøvler sælges

Nye sorte cheval Noir forbensgamacher sælges

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:36

At 600 kh hest træder på en lille kattepote er ikke en lille ting. Derr kan være sket meget inde i poten som du ikke har nogen mulighed for at vide.

Hvis det var mig havde jeg taget til dyrlæge med det samme for at få taget røtgen billede af poten for at se om der var noget brækket/knust. Det er tit sværere at se når poten er hævet.

Under alle omstændigheder lyder det til at den skal have noget smertestillende.

Hvis ikke du kan få fat i din dyrlæge må du jo tage derop for at se om de har tid for kattet skal tilses.

Knus fra Trine

Dejlig hankat sælges, 2 år, 450 kr.
Kastreret, øretattoveret og vaccineret
Ring eller skriv på 28498318
0
0
Svar på denne tråd

Signaturen
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:36

siger vist en hel del!!

Lev livet!!

Sikkerhedsvest, Beta 2000, str. L, sælges eller byttes til mindre vest, str. M

0
0
Svar på denne tråd

Der er en vis forskel....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:38

... på at stikke sig og at få foden kørt over af en traktor (hvilket må være sådan ca den stakkels kat har det)

Jeg går IKKE til lægen med det mindste, og jeg slæber IKKE mine dyr til dyrlæge med det mindste. Men en kat der er blevet trådt på af 600 kilo hest - den BØR kontrolleres.

Jeg havde muligvis ventet 30 minutter efter det var sket, for at lade forskrækkelsen fortage sig, og hvis jeg så ikke kunne få lov at røre poten på katten - så var det direkte til dyrlægen.

Og selv hvis den ikke er brækket, bør den da smertestilles -og have noget for hævelsen.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

jajaja...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:44

Roooolig nu. Jeg har snakket med dyrlægen. To dyrlæger ovenikøbet.

De siger noget forskelligt.

Den ene sagde at den skulle røngtenfotograferes måske opereres osv. Han snakkede vældig meget frem og tilbage.

Den anden sagde at der jo ikke er meget at gøre. Der er sikkert noget i poten der er brækker, men da det er en ung kat, så er der meget stor sandsynlighed for at det bare vokser sammen igen. De sagde at man godt kunne begynde at røngtenfotografere osv. men samtidig ved de også at det ikke normalt er noget man gør ved en staldkat, bla. fordi staldkatte og forbindinger harmonerer meget dårligt. De har udskrevet noget smertestillende til den og jeg skal kontakte dem igen hvis det ikke er bedre mellem jul og nytår.

Hilsen Tenna

www.tennasch.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 11:48

tænk du overhovedet var i tvivl, jeg havde med det samme fået den pote røgntenfotograferet.

mærkeligt

Maria

ELEVPLADS SØGES (Dyrepasser)

0
0
Svar på denne tråd

fkgjlkjfljfljgfgf
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 13:10

Har dyrlægen ikke engang set på den???

Jeg kan sagtens følge dig i, at man ikke hver gang der er noget behøver, at drøne til dyrlægen - men i et tilfælde som dette vil jeg mene, at katten har behov for hjælp!

Både smertestillenden, men sørme også et visuelt tjek af dyrlægen.

Ved godt man siger, at det gror sammen af sig selv mv, men når dyrlægen ikke har set skaden, så kan han intet vurdere!

Der kan også være sket skade længere oppe af benet eller i skulderen idet katten har brugt vanvittige kræfter på, at komme fri fra hestehoven.

Jeg synes du skulle ringe til dyrlægen igen og bede ham se på missen.

Og ja der er jo stor forskel på hvordan folk holder dyr og om det er en staldkat eller en inde/ude kat eller decideret indekat.

Ved da godt, at nogle folk der har masser af staldkatte IKKE kontakter en dyrlæge blot fordi en kat halter...og er det helt slemt, så får den en kugle.

Men jeg kunne ikke holde kat på den måde og siger heller ikke, at du gør det - men få den nu lige undersøgt af dyrlægen.

Vi ville nok også nødig rende rundt med en brækket fod uden, at få smertestillende/gips.

Håber missen kommer sig hurtigt.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian, Friesertøsen Thundra

& Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner

Portræt af heste tegnes - tjek præs eller hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/horsespirit

0
0
Svar på denne tråd

Misser til dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 13:34

Afsted til dyrlægen med dig!!!!!

Jeg havde selv en misser for nylig som ikke ville støtte på sin pote. Der var intet synligt at se, men jeg tog den til dyrlægen for at få klarhed på hvad det var. Han blev straks beordret smertestillende og antibiotika, for at lindre smerten og forebygge en infektion.

Dyrlægen sagde endda at hvis den ikke havde det bedre i løbet af få dage, burde den i røngten, for det kunne være så galt at det ville være synd at lade katten leve hvis det var kronisk /uhelbredeligt!!

Og det var BARE en staldkat!!!!

Næ du, jeg betalte gerne de 500 kr det kostede med konsultation og medicin! Heldigvis blev misser god igen. Min bedste lille STALD-mis.

Jeg ville få SÅ dårlig smag i munden hvis jeg havde ladet den gå flere dage, for så at opdage senere at der var noget brækket som måske ikke ville hele korrekt. Der kan jo ske så meget. Næ, sådan en behandling giver jeg ikke mine dyr!

0
0
Svar på denne tråd

her os mig
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 13:40

har jeg prøved det samme..

Hun er også staldkat..

Hun blev kørt afsted med det samme.

Hun var heldig ikke at ødelægge hele poten men hun misted vildkloen tror jeg det hed

Hun er kommet sig super fint, hun gik med forbinding i en uges tid og der efter skulle jge holde øje med hende..

Hos mig er hun en del af familien, hun passer jo på stalden

Det kosted 2500kr OG!!!!

Min kat mit ansvar..

Louise

2 Bokse lejes ud snarest meget gerne til føl

Skriv til mig for info

ENDELIG LIDT BILLEDER AF MIN SMUKKE HOPPE

CHIANTI EFTER B.H HERTUG

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.. Jeg ved ikke helt..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 13:56

vi har en kat der kom til skade med poten og den fik bare lidt smertestillende udskrevet og den lever i bedste velgående idag..

Hvis jeg kom til dyrlægen med en staldkat, så ville jeg nok først høre til prisen for behandlingen, aldrig ville jeg give 2.500 for behandling af en staldkat.. Så blev den aflivet i stedet for..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Blev dårlig
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 14:06

Puha, jeg bliver helt dårlig at at læse sådan noget.

Men i det mindste godt at høre, at du har fået noget smertestillende til den lille kat.

Men at dyrlægen giver efter for at katten er staldkat, og at den derfor ikke skal undersøges, er vel nærmere bare et resultat af at de færreste vil bruge en masse penge på en staldkat, end at det rent faktisk er et problem med en forbinding.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej igen
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 14:54

Nu har jeg så hentet medicin til den lille missekat, og så håber jeg den snart får det bedre.

Da jeg kørte tænkte jeg på, om jer der er blevet super forargede over at jeg overhovedet OVERVEJEDE om jeg skulle ta katten med til dyrlægen, er byboere, eller om i selv bor på landet og har mange dyr??

Jeg bor selv på landet et godt stykke ude i vestjylland, og jeg er 100% sikker på at mine naboer ville dø af grin hvis jeg fortæller dem at en af kattene får smertestillende fordi en af hestene har trådt den på poten!

Herude er det nemlig generelt (som en anden skriver højere oppe i tråden), at hvis katten halter, så venter man og ser om det ikke bliver bedre, og ellers må den jo få en spade i hovedet eller noget i den dur.

Jeg er knap så hård, for jeg havde nok lige ringet til dyrlægen inden den havde fået kuglen, for hvis det bare kræver lidt pencilin el.lign, så skulle den da nok få det, men jeg kunne aldrig finde på atr bruge meget mere end 500kr på at lappe en staldkat sammen.

Etisk eller ej, det må man jo selv om, men jeg har den holdning at hvis en kat (eller et andet dyr) er kommet til skade så slemt at den ikke kan hele sig selv, så må man vælge om man skal lade naturen gå sin gang, hvilket ganske givet resulterer i at katten dør. Man kan jo evt. hjælpe den med at dø lidt hurtigere, eller man kan ta den med til dyrlæge og forsøge at redde den.

Spørgsmålet er bare om man skal redde alt bare fordi man kan??

Hilsen Tenna

"Hvis du var en løve, ville du så ha spist den"??

0
0
Svar på denne tråd

Åhr den
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:03

arme lille kat!

Er sikker på de røntgenfotograferer den, hvis du tager derind - og please - gør det hurtigt...

Det koster ikke så meget som man skulle tro.

Jeg brækkede selv to tæer ved at Cheval stod lidt uheldigt må mine - får kvalme og ondt i maven over, hvordan katten kunne have det.

Min hankat faldt uheldigt ned på et gulv - ikke længere end en meter ca. Men benet var brækket et sted, hvor ope ikke var muligt og måtte aflives.

Som andre siger, den skal i det mindste have noget smertestillende. Hvis poten ikke er knust.

Staldkat eller ej... så har den krav på behandling eller human afgang til den anden side.

Held og lykke til misser.

Mvh. Bente.....

0
0
Svar på denne tråd

hmm..........
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:05

bybo eller ej.

Man skal fanme ikke ha dyr hvis man ikke gider at ofre penge på kræet når det er sygt eller kommer tilskade!

Du lyder lige så latterlig som min svigerfar han har den holdning også om hans hest.. når ja den er tynd hva fanden vi foresætter som vi plejer og ellers afliver vi den bare..

Når hov var der en kat der blev trådt på... sur røv det er jo BARE en kat..

Et lille barn bliver trådt på af en kæmpe hest.. når ja sur røv det er jo bare et barn der er jo så mange af dem..

Så vågn dog op!

LAD VÆRE MED AT HA DYR hvis man ikke gider at bruge tiden og pengene på dem!

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Kunne du tænke dig at leje et hus med 6 bokse til, ridehus og bane? i Ørbæk på fyn? skriv pb for mere info samt tlf n ...

1
0
Svar på denne tråd

dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:13

Tenna, jeg må indrømme at da jeg først læste dit indlæg, troede jeg det var én der lige ville lave lidt pjat (eller som bare er knap så kvik)!

Men du er jo helt alvorlig, hvilket jeg synes er ret trist!

Jeg bor på landet og har mange forskellige dyr, og jeg venter IKKE til dagen efter hvis min hest, hund eller kat kommer til skade så jeg er i tvivl! Tvivl = dyrlæge i mine øjne.

Jeg er revnende ligeglad med hvad naboerne siger - jeg har god samvittighed over at passe godt på mine dyr!

Er du overhovedet klar over hvor meget skade sådan en hov kan gøre? Er du selv blevet trådt på nogensinde?

Og lade naturen gå sin gang ved fx. at lade katten lide indtil den evt. dør som du selv skriver - det er da det ledeste jeg har hørt!!!! Og en spade i hovedet........ det er for ondt!

Tenna, jeg synes det er meget trist at læse om din indstilling,

Triste tanker

Anne

0
0
Svar på denne tråd

"landet"
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:33

Jeg er oprindeligt fra det sjællandske "landet" (det hele er ikke København herovre ;-)).

Og jeg synes, at perspektivet omkring staldkattens værdi er dybt forældet. Alle har en grænse for, hvad de vil og kan betale i penge. Men der bør ikke være en grænse for at man handler og tager ansvar (og i det mindste har enten penge eller evne til at sørge for aflivning).

Men hvor man så åbenbart før i tiden afgjorde kattens fremtid ved hjælp af en spade, så vil jeg også bakke op om Bente 3's udsagn om, at denne kat ville have bedst af at få afgjort sin fremtid hurtigst muligt (hos dyrlægen).

Jeg er nemlig netop ikke imod aflivning. Jeg bryder mig blot ikke om blødsødenhed, der resulterer i ingen handling. Puha for pokker, hvis katten vitterligt har knust poten, så var det muligvis bedst at aflive den. Alternativt få at vide, at man med god samvittighed kan lade den gå og komme sig.

Men i det mindste er det som sagt godt, at du nu kan holde den smertefri i nogle dage... Jeg håber, at der ligger en handlingsplan klar, når det slipper op.

0
0
Svar på denne tråd

hmm.........
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:36

Prøv lige at holde debatten her selvom du ikke kan lide det i stedet for at sende pb.

For det ændre ikke min syn på hvilke person du/i er.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

0
0
Svar på denne tråd

kughlikugl
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:39

okey, men der er sku da ikke noget at debattere om katte!!!! hilsen kæresten

Hilsen Tenna

0
0
Svar på denne tråd

hmm............
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:42

det er der jo så kan du se..

Og mange er af samme mening som mig.. så måske det ikke er mig der skal tage mig sammen men rent faktisk dig/jer?

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

0
0
Svar på denne tråd

okey!!!!
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:51

ja, okey kan godt forstår dig og jeg siger også at har man dyr skal man også passe dem, det gør jeg også selv, men der er lidt forskel på om det er hesten, hunden eller katten der er kommet til skade... smile vi har heste til 80000.kr stk. hunde til 15000.stk og 2 katte til 0.kr...... så der er lidt forskel.....???? :)

Hilsen Tenna

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:56

Tenna, det er da ligegyldigt om katten intet har kostet!!

Hvis den er skadet og lider, så er det dælme din pligt som ejer at gøre noget ved det.

Om det så er at få den aflivet (ved en dyrlæge - ikke en spade) eller at få den behandlet, det er sådan set lige meget. Bare du gør noget så den ikke lider.

Var jeg kat hos dig, ville jeg sgu nok vælge sprøjten!!!!!!

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Kattene
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 15:58

må altså godt lide fordi de har været gartis i "anskaffelse".

Man skal have brugt penge på at få dyret for at ville ofre noget på det.... Smukt..

Gitte

Min engel er rejst til regnbuebroen. +Elsker dig for evigt!+

0
0
Svar på denne tråd

hvis du
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:02

helt seriøst mener "2 katte til 0.kr." er ensbetydende med nul forpligtelse/ofren dyrlæge, så siger jeg som mange andre der har svaret dig, fy for s....

Det kan da ikke være dit alvor at katten må behandles som l... fordi den er gratis????????????

Og ja - jeg er fra landet, med heste, staldkatte og kvægbesætning. Men her er alle vore dyr lige, skal de have hjælp så skal de have hjælp.

Og denne holdning er lige netop grunden til man ALDRIG skal forære sine killinger væk, ting der er gratis bliver ikke værdsat.

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:08

ok kæresten Peder - Du er da mere end almindelig dum, er du ikke????

Anne

0
0
Svar på denne tråd

tøsedreng
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:08

okey, tak for de pæne ord, men nu siger du at du har heste og kvæg så ved jeg at du ikke ofre penge på staldkatte... så kom lige ind i kampen.... det er da bare for at komme i god jord med pigerne når du skriver sådan!!!!!! hehehehe peder

Hilsen Tenna

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:11

Ohh my...
Hold kæft en indstilling at have til sine dyr... den er da lige til en anmeldelse hos DB

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

SUPER 2'er pony udlånes pr 1/1-09.

1
0
Svar på denne tråd

Øhm, hvad sker der?
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:12

Det ville måske sætte diskussionen tilbage på et anstændigt niveau, hvis Tenna gad at sparke sin kæreste ud af hendes brugerlogin samt selv stod ved hendes tråd...

0
0
Svar på denne tråd

Prosit..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:16

Du har sgu da ikke givet 80.000 kr for de heste du har på din præsentation

Når kattene har været gratis må du have en masse penge til dyrlægeregningen

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:16

Jeg vil bare lige for en god orden understrege at jeg ikke helt deler min kærestes holdning. Peder mener at katte har status som rotter fordi de kommer løbende til af sig selv.

De katte vi har har vi nu godt nok selv anskaffet, men som jeg skrev tidligere er det stadig begrænset hvad jeg vil ofre på en staldkat. Dermed siger jeg ikke at de bare må lide, men man skal selvfølgelig behandle dem ordentligt, hvilket jeg også mener at vi gør.

Hilsen Tenna

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:19

Jeg skriver ikke jeg har kvæg, og selv om jeg havde, så blev kattene sgu stadig behandlet ordentligt! Du ved da INTET om hvordan jeg passer mine katte.

Peder du er tydeligvis ikke ret gammel, og en tanketom dum knægt gider jeg ikke spilde tid på at diskutere med.

Nå jo, og jeg prøver ikke på at komme i god jord med pigerne

Anne

(Som et PIGEnavn)!!!

0
0
Svar på denne tråd

sikke en
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:21

indstilling at have overfor et levende væsen...Fy for pokker siger jeg bare

Med streng disciplin kan man få sit barn til at gøre praktisk talt alt, undtagen at kaste sig i ens arme, når man kommer hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Kære Tenna
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:24

du skulle måske lade Peder få sit eget login???

Så ved vi hvem vi "taler" med.

Og nej Peder, du ved ikke en sk..

Det er muligt at man der hvor du kommer fra, ikke ofre penge på staldkatte, men det gør både vi og vore svine/kvægnaboer.

0
0
Svar på denne tråd

comeón
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:27

okey, skulle lige understrege at det ikke tenna men mig hendes kæreste peder der skrive på jeres kommentar, i kan da komme med alt jeres trusler om at anmelde til dyrens værn, @!#$ og papir, de kan bare komme, for vi har vores forhold mere iorden end mange af jer som har dyr og skriver her på siden, med de nye regler osv.... så klap da lige jeres skæve banjoer..... :) hilsen peder

Hilsen Tenna

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:37

Peder....

Det var da et begavet svar.

Er du clairvoyant???? Du må siges at vide meget om folk du ikke kender???

Eller har Anne 1 ret? (jeg håber da ikke du er så gammel)

0
0
Svar på denne tråd

Og vær så
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:41

lige så venlig at holde debatten her - og ikke via pb - som MaFilaNoir også har bedt dig om.

0
0
Svar på denne tråd

gammel nok...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:50

jeg er gammel nok, måske ikke så gammel som knud eller anne1 men jeg er 31 år har selv haft min ejendom i 10 år total renoveret den, ikke så svært der jeg er murer....?????

Hilsen Tenna

0
0
Svar på denne tråd

Ahem...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:56

Som andre har nævnt

Hold dig til tråden og IKKE over PB

0
0
Svar på denne tråd

Iøvrigt
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 16:58

Hvad ialverden har det med sagen at gøre at du er murer

0
0
Svar på denne tråd

Utroligt...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 17:00

... at der er folk der lader andre folks syn på tingene påvirke ens egen holdning til tingene.

Hvis jeg havde stået i din situation, så havde jeg ikke ladet mig spise af med at dyrlægen bare skrev noget smertestillende ud, uden at ha set katten. Hvordan hulen kan de igennem en telefon bedømme hvor alvorligt det er???

Desuden syntes jeg at det lidt lyder som om, at du lytter mest til den "billige" dyrlæge, der bare anbefaler smertestillende, men hvor du slipper for konsultrationen (som jo er noget dyere på den tid af døgnet).

Jeg ville aldrig drømme om, at lade en kat gå uden dyrlægekontrol efter et sådan møde. For ja, noget er brækket, alt andet er tåbeligt at tro. Og man ser alligevel mange katte rundt omkring, hvor et brud bare har fået lov til at passe sig selv, og hvor katten aldrig opnår fuldt brug af poten. Og hvordan skal den så skaffe sig føde? Den ville ikke være hurtig nok længere, til at kunne fange en mus.

Fair nok, at du ikke vil ofre en formue på en staldkat, men du skylder da dyret, som DU har valgt, at få den undersøgt VISUELT af en dyrlæge, og hvis denne anbefaler en længere, og dyr behandling, så vælge den humane aflivning, hvis du ikke vil betale for det andet.

Jeg kender nogen der har mange staldkatte. Ingen af dem betyder noget særligt for dem (de er der kun for at holde mus og rotter væk). Men den ene kat kom til skade i et slagsmål, eller blev kørt ned, og de kørte til dyrlæge med den, og gav den pensilin over et par gange. Og det endte alligevel i aflivning, men de syntes, som det eneste rigtige i mine øjne, at man skyldte de dyr man selv valgte at have, at de fik den behandling de havde brug for. Eller at få dem aflivet med det samme.

Og nej... jeg mener ikke at der er forskel på hvilket krav et dyr har på i form af dyrlæge, afhængig af prisen. For mit vedkommende, ville en hest til 5.000,- få samme behandling, som en til 100.000,-. Den eneste forskel jeg ville gøre, er nok hvilket behandlinger jeg ville ofre på den billige. Men så ville jeg få den humant aflivet, hvis den behandling den krævede, kostede mere end jeg ville give.

Men lad det enedelig ligge. Du har din samvittighed, jeg har min. Jeg ville ha handlet helt anderledes, men hvis din samvittighed er god, så fair nok (og jeg mener det IKKE ironisk). Dog føler jeg med dig, at du ikke kan være ligeglad med hvad evt. naboer mener, og følge dit eget hovedet. Folk måtte da grine nok så meget de lystede, men hvis jeg mente at mit "værdiløse" (i andres øjne) dyr, hvad brug for dyrlæge, så fik den det!!!

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan - nu som rideVALLAK.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 17:01

Hvis du virkelig er 31 år, er det sørme trist at du skriver og udtaler dig som en knægt på 17!

Anne

0
0
Svar på denne tråd

ha ha...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 17:04

Ha ha nå du er murer, kan du så ikke murer dig selv ind i en væg, så vi er fri for at hører på dig ..

Og stakkels Tenne, at skulle leve sammen med sådan en klaphat.

ville sgu så hellere have rotter..

0
0
Svar på denne tråd

jhgljhg
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 17:09

Så har jeg fået mit eget logind.

0
0
Svar på denne tråd

håber du
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 17:18

murer bedre end du staver.

0
0
Svar på denne tråd

jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 17:22

marco dog - godt skrevet.

Og stakkels Tenna, håber ikke hun brækker et ben en dag, kunne hænde hun så fik en med spaden?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 17:25

Stella 2: griner så tårerne triller!!!!

Kan lige se den gale murer gå helt grassat med spaden - ha ha ha ha ha

0
0
Svar på denne tråd

Hovsa tøser
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 17:45

Der er vist ingen grund til at hjælpe med til at trække niveauet ned ;-)

En kat til 0,- kræver ikke dyrlægebehandling... Aha...

Så forstår jeg da MEGET bedre at mine katte til 7000,- har kostet 2000,- i dyrlægeregninger siden jeg fik dem 8-)

Sådan fungerer verden ikke Peder og Tenna. Hvis ikke ønsker at betale en stor dyrlægeregning, så fred med det - jeg kan for så vidt følge tanken, men så FÅR I DEN TIL EN DYRLÆGE SÅ DEN KAN FÅ FRED! Det kan ikke debatteres. Ingen kan skal lade livet fra en spade svunget af en murer - ikke på vilkår!

Man lader ikke en kat med en mulig knust pote leve på smertestillende for så at se om det vokser sammen af sig selv. Nu må I lige stramme kysen begge to.

Vil I ikke nok tage den kat til dyrlæge, og så revurdere jeres syn på jeres dyrehold? Det kan ikke være rigtigt at dyrlægeregningerne gøres op i indkøbspris :-(

Vickie

Med misserne Yrsa og Yade!

Darell Foto

0
0
Svar på denne tråd

hold da fest
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 18:04

Peder, den dag du ender ulykkelig og ensom og brækker en fod eller et ben ved jeg sku ikke om jeg ville give dig en med spaden eller træde dig et par gange over foden istedet.. Du er en syg person.. SYG !

Tænk at være så nærig at man ikke kan ofre penge på den kat der holder rotterne væk så de ikke æder dit selvrenoveret pi* hus op.. Og at Tenna bare giver efter. Igen.. Rotterne. !

Jeg kan i min vildeste fantasi ikke forstå mennesker som jer/dig.. Ad siger jeg bare.. AD !

* Pernille Larsen *

Og den lille grå

When you here me humming, you know im comming.. - The brombassman

1
0
Svar på denne tråd

Altså synes
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 18:05

du og din kæreste bare det er sjovt at sætte folk i kog her.......

Håber sandelig i har fået katten ordentlig behandlet mens i har brugt tid på at sætte gryder i kog!!!

Og at du opretter et logind bare for selvsamme grund er s*u ynkeligt.

Hvorda har katten det...??!!!

Mvh. Bente.....

0
0
Svar på denne tråd

Måske du
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 18:13

skulle holde dig til murerfaget og langt væk fra dyr!! Og ja jeg er fra landet, bor på landet og dør på landet, og har heste, hund der har været gratis, to katte der har været gratis og en hulens masse akvariefisk der har været gratis, og jeg har til dato aldrig kunne kigge ind i øjnene på et lidende dyr og tænkt det skulle lige have lidt tid!!!!

Og seriøst, jeg ville satme være flov over min kæreste hvis han udtalte sig på mit login om noget så følsomt som en forsvarsløs kat der er blevet tromlet af 600 kg. Det blev jeg for 1 måned siden, og jeg ville ikke ønske det for min værste fjende og hesten vejede endda kun 500 kg!! Men I begge præcisere jo nok så fint; det er jo bare en kat, ikke et levende dyr i stand til at vise sin smerte, eller....??

0
0
Svar på denne tråd

sygeligt
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 19:59

At man kan behandle dyr sådan, eller måske snarere slet ikke behandle dem!

Fy for satan at man kan have den indstilling i dagens Danmark.AD!

Stakkels lille misling.... Tag og afliv staklen i stedet for...

Peder, håber du skriver alt det vås for "sjov" og for at bringe sindene i kog herinde, men sjovt det er det dæleme ikke. Hvis du mener det du siger i ramme alvor, så skulle du skamme dig noget så grusomt.

-Naja

0
0
Svar på denne tråd

wow...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 20:10

WOOOWWW!!!!!

jeg er sq rystet!

min misling fik jeg helt gratis, han er indekat men der bliver betalt for vaccinationer og ALT!!!!! hva han har brug for, JEG har valgt at få ham. derfor er det mit ansvar at sørge for ham.

(han brændte poten i sommers, og dyrlægen blev kontaktet med det samme og der kom styr på det.)

kan ikke forstå folk der siger bahhhh det er bare en kat. jeg blir SÅ hysterisk!!!

sikke en forfærdelig indstilling til et levende væsen! FØJ!

<3 Jiba - elsker dig, din fantastiske gamle tossede hest ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 20:35

ja kan så også fortælle at jeg bla har Mojoe jeg fik gratis han har indtil videre kostet mig ca 2000-3000kr i dyrlæge regninger.

Fik en gratis Cane corso (hund) som blev syg og ham ofrede jeg ca 21000kr inden han til sidst blev aflivet og nu er han brændt og står i en urne her i min stue!

Tosset? tja... jeg ELSKER mine dyr store som små. dyre som gratis.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

0
0
Svar på denne tråd

og derfor...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 20:58

men der er lidt forskel på om det er hesten, hunden eller katten der er kommet til skade... smile vi har heste til 80000.kr stk. hunde til 15000.stk og 2 katte til 0.kr...... så der er lidt forskel.....????

Og det er så grunden til at man ikke giver dyr væk.

Gratis = ligegyldig, kan ikke føle smerte og behøver ikke anstændig behandling.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 08:17

Hmm selv om de er gratis, skal de da have rette pleje/omsorg dyrlæge som dyr der har kostet noget.

Pludselig bliver det billigere for mig at holde dyr, to af mine heste og min border collie har været gratis. Så de behøver altså ikke dyrlæge... Selvfølgelig gør de det, når man har levende dyr tager man sig af dem.

Hilsen Stine

Mor til Simon 11 august 2008

Border Collier er dog nogle skønne hunde

0
0
Svar på denne tråd

tænk sig
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 09:16

at der stadig findes mennesker der gør liv op i penge-

nej her er liv lige- uanset om dyrene har kostet os noget el ej- det er ikke hva vi har givet for dem der gør hva vi er villige til at betale til dem. De ter deres liv der gør at de ALLE skal behandles lige. De føler ALLE lige stor smerte ved skader, og er ALLE lige meget værd i liv uanset størrelse og pris mm.

Ja det er fristende at sige at jeg håber du af andre behandles ligedan, for med den indstilling er du Peder for mig at se lige så lidt værd som de rotter du sikkert mener intet er værd i stalden.. Nåeh ja... El kattene for den sags skyld.

Til trådstarter- 600 kg hest på en lille missepote = skader uanset hva! Katte har en ekstrem smertetærskel og er i stand til at klare sig gennem hva som helst, for den sags skyld at slæbe sig selv flere km hjem med brækket ryg og indvoldene hængende ud bare for at dø hjemme hos dem selv. Så mon ikke en anden gang du skulle tag at få missen til dyrlægen mad det samme og røntget.

Og ja jeg kommer skam osse fra landet og kender manges ligegyldighed overfor deres staldkatte mm, fordi de ikke vil bruge penge på deres ellers så ydmyge tjenere der gør sit bedste for at fange deres forbistrede rotter og mus!! Men nej ikke på vilkår om jeg mener de har ret. Jeg væmmedes!!

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

0
0
Svar på denne tråd

Tænk engang
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 13:30

at du spørger , og er i tvivl.

600 kg hest træder på en kattepote, og bliver stående, skal jeg mon tage til dyrlægen, nåååårh nej det er sent og der er nok ikke sket noget...............

Ja jeg fatter det ikke........., afsted med dig i en farlig fart og få den røgten fotograferet, hvorfor skal den lille kat lide "bare" fordi det måske nok vokser sammen igen........ men ja.......... det er jo "bare" en kat.

Jeg er målløs over nogen menneskers tankeløshed, men jeg ser det jo nærmest dagligt, når vi får indleveret syge og tilskadekommende dyr der er smidt ud, eller forladt af ligeglade egoistiske mennesker.

Glædelig jul siger jeg bare.

Og til jer ansvarsbevidste dyreejere, som der heldigvis er flest af, dyrene har ikke selv bestemt at være hvor de er, og vi har sku´ et ansvar som ejere.

Karina

Super smuk irish cob hoppe sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/214336/

Velholdt hus på Sjælland (Store Heddinge)på landet sælges uden ejendomsmæglergebyr, ring for info.

0
0
Svar på denne tråd

for f....n da.....
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 16:07

Hvor ubarmhjertigt, kynisk, koldt, ondt, usmageligt ja jeg kunne blive ved... Sådan nogle små mennesker.... bittesmå...

Føj hvor i nogle små ....

Må ligeså meget smerte overgå jer selv....

Sikke nogle små sørgelige ondskabsfulde "mennesker" som man skal dele jord med.... stakkels stakkels lille mis.

Hvor er det forfærdeligt....

Stutteri CK - Ja vi har skiftet navn.

Nu med 3 dejlige foldbamser i løsdrift, helt uden tøj......

Annabell <3 Martell <3 Coco <3

Og ja vi er imod aflivning af raske heste!!!!

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 16:20

Jeg væmmes så groft ved personer som jer!

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 16:26

Hvis I ikke vil ofte det som det koster at få den i røntgen osv, så betal i det mindste for en aflivning. Det arme dyr har INTET at gøre i jeres husstand !!!

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 16:32

Og så har jeg lige et spørgsmål......

På din hjemmeside kan jeg se at din hund som er født 26/12-06, har fået 1. kuld hvalpe 10/5 (går ud fra at vi her snakker 2008).

2. kuld kommer d.25/11 - der står 2007, men jeg håber at du mener 2008, da tæven ellers har været yderst ung da hun fik 1.kuld.

Er det seriøst at du smækker 2 kuld afsted inden for 6 mdr ????

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Arggghhhh!!!!
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 16:40

Det er da godt for jer i ikke bor tæt på mig, havde promte hentet samtlige af jeres dyr og sagsøgt jer for dyremishandling! Læs min signatur!

Alle dyr har samme rettigheder, stor som lille,´billig som dyr!

I burde da ikke ha dyr!

Man skal ikke anskaffe sig dyr hvis man ikke vil ta ansvar for dem!

Og så spørg folk hvorfor jeg vil være advokat og kæmpe for dyrs rettigheder ´med næb og klør, tisk tisk tisk....

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Juleønske
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 16:46

Først undskyld at jeg undviger fra emnet

Men når jeg sidder og læser en tråd som denne ... og mange andre for dens sags skyld. Kan jeg ikke lade være med at undre mig over hvorfor debatørerne gang på gang bliver meget personlige??

Jeg sidder også og krummer tæer over holdninger der er stik imod mine egne - og jeg tager da også mig selv til hovedet og tænker "kan man virkelig spørge om det?". Men trods det er jeg da ikke i min gode ret til at dømme folk ud fra det de spørger om.

"Der er ingen dumme spørgsmål men kun dumme svar" - det er det jeg har fået fortalt gennem hele min opvækst... kunne vi ikke også indføre det lidt mere på HN??

Jeg ville ærge mig over hvis der var folk der blev skræmt væk fra at spørge om de ting de er i tvivl om.

Ingen løftede pegefingre herfra bare et håb om at få mit juleønske opfyldt.

- Mette

0
0
Svar på denne tråd

Jamen Tenna
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 16:56

dog: Du nævner længere oppe, at din forældre er landmænd og de aldrig koster penge på deres staldkatte. Nu kender jeg mange landmænd, som alle selvfølgelig har staldkatte. Og nej, de koster ingen penge på deres katte (læs: dyrlægeregninger), men forskellen er, at de tager ansvar for dem. De bliver altså aflivet, hvis de lider.

Lige meget hvordan man vælger at gøre det, så må det være vigtigt, at man tager ANSVAR lige så snart man har med levende væsener at gøre...

3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.

2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Dorte der er MASSER
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 17:07

Af DUMME spørgsmål, det andet er noget der vist læres i børnehave, for at børn ikke skal føle sig dumme....

Gid man ville lære dem noget virkelighed...

Trådstarter, SUK.

Illum

*

Nej ikke alle får svar, nogle er ikke svar værdig...

0
0
Svar på denne tråd

frk Larsen
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 17:38

du har ret i at vi burde holde tonen, - men - det er svært når det rejste spørgsmål virkelig falder så mange for brystet.

Det kan godt være du mener svarene er dumme (personlige?)

men det er spørgsmålet fa.... også.

Du kan jo også læse, at der faktisk ikke er nogen der ville være i tvivl, hvis det var deres kat.

Og så kørte debatten vist også først af sporet, da Tenna`s kæreste blandede sig.

0
0
Svar på denne tråd

Fy for s....
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 18:55

Hvad fanden bilder i jer ind ??

Den gale murer og brugernavn. Hold da op hvor er i nogle kreative onde, egoistiske og selv optagende forfærkelige mennesker....

Bare fordi det er en stald kat så vil i ikke ofre penge på at få katten tilset af en dyrlæge... Hvad F..... tænker i på??

Er i totalt f... u.?? Eller er i bare flydt med L... i hoved..

Når man har dyr har man sgu da et ansvar over for dem.

I burde ikke ha dyr..

I så burde i slå jeg selv i hoved med de spader der, for i er da godt nok ikke for kvikke...

I er nogle modbydelige mennesker..

0
0
Svar på denne tråd

Tenna - ja, du er vist
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 19:43

lidt ualmindelig hard-core som du selv udtrykker det

Mvh Gitte - mor til Tera og Lian
Ejer af Jack D (pintohingst), hans søn Joker
samt smukke knabstrupper Makron
:-)
Glædelig jul til dig og dine kære

0
0
Svar på denne tråd

Nightwish
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 20:00

Hold da op...sikke et cirkus denne tråd er blevet til.

Kan sgu ikke helt finde ud af om trådstarter har lavet denne tråd for sjov eller om det er i fulde alvor.

For ja selvfølgelig skal katten da til dyrlæge om den har kostet 0kr. eller 30.000kr. Helt i orden at man ikke vil ofte mange penge på katten, men et tjek ved dyrlægen, det skylder man den sgu.

Og igen denne tråd viser jo bare hvor onde folk kan overfor dyr og ikke mindst mennesker...

Mvh Charlotte

Med pipperne

©Olsen og Dråbe©

Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd

amaranth
Forfatter: 
Dato:  24-12-2008 06:48

jeg tror desværre trådstarter er grav alvorlig... tragisk nok...

Trådstarter, glædelig jul, håber du har gjort det rigtig for din kat, eller i det mindste gjort noget...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kunne
Forfatter: 
Dato:  24-12-2008 08:25

godt tænke mig at vide, hvordan katten har det???

Mvh. Bente.....

0
0
Svar på denne tråd

HEj......
Forfatter: 
Dato:  26-12-2008 20:54

Hej

Nu har jeg lige siddet og læst de sidste 20 indlæg.

Jeg vil gerne fortælle jer at katten har det ganske fint. Der er INTET at se på den, og sådan var det allerede d. 24 om formiddagen. Den fik dens smertestillende piller et par dage og er nu helt fit for fight.

Jeg synes ikke i kan være bekendt at beskylde mig for at være dyremishandler og alt muligt andet. Jeg skrev faktisk og spurgte fordi jeg oprigtigt VAR i tvivl da alle i min omgangskreds mente at jeg bare skulle lade den være og se om den ikke ville komme sig. Jeg undrer mig MEGET over at alle herinde ser ud til at have samme holdning, når andre jeg taler med ser ud til at have samme holdning som mig.

Jeg tror vist at nogle mennesker læser hvad de selv vil. HVor er det lige jeg har skrevet at mine forældre er landmænd??

For en god ordens skyld vil jeg lige sige at Peder sad og drak øl med naboen og de fandt det meget sjovt at provokere jer, da de syntes i overreagerede helt vildt.

Hilsen Tenna

0
0
Svar på denne tråd

Jeg undre mig.
Forfatter: 
Dato:  26-12-2008 20:59

Synes du virkelig at det er i orden at en kat ikke skal tilses af en dyrlæge hvis den er kommet til skade??

Det er den holdning til andre levende væsener, jeg ikke kan tage.

Hvorfor skal en kat ikke hjælpes?

mvh PiaR
quantum in me fuit

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

det undrer mig meget
Forfatter: 
Dato:  26-12-2008 21:14

at du "der hele tiden undskylder din kæreste" overhoved ikke kan tænke længere...

Tænk at nogle mennesker vælger at spilde deres tid sådan..

DU/I burde IKKE hae dyr overhoved. UANSET pris!!!!!

ps til en anden gang så koster et skud hagl ca 20 øre, mon ikke i har en jæger i nærheden, der er mere beslutsom end jer?

Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

kate...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2008 21:22

Kate:

Jeg skriver at jeg ikke deler min kæresetes holdning, det er da fair nok eller hvad? Synes du at jeg skulle ha skudt en kat der har det fint igen efter 2 dage? Hvis den ikke havde fået det bedre, så var den da blevet aflivet, -OG nej, ikke med en spade, jeg skulle nok ha fundet en human måde at gøre det på.

Det har ikke noget med ubeslutsomhed at gøre, men jeg synes da katten skulle ha en chance for at komme sig.

Hilsen Tenna

0
0
Svar på denne tråd

men uanset
Forfatter: 
Dato:  26-12-2008 22:07

hvad, så lader man ikke bare en kat gå i rundt i 2 dage efter 600 kg hest har stået på dens pote, og håber på den får det bedre! Nej nej nej!

Til dyrlægen skulle den ha været fluks.

Og hvis man ikke vil ofre penge på hva dr dyr råder til, så må man aflive den, og lade være at anskaffe sig flere dyr! hellere lade den aflive end at lade den gå og lide, fordi man ikke vil ofre penge på en staldkat!

Føj sir jeg bare

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2008 22:09

Jeg har nu læst hele tråden, og jeg synes at du skal aflevere dine dyr til nogle mennesker, der vil tage sig af dem, for du udviser da, sammen med din kærete, at I ikke burde have nogen levende væsener i jeres varetægt.

At man kan tage så let på, at ens kat er blevet trådt på af en 600 kg tung hest viser da, at man intet har der rotere i øverste etage. Ja, det lyder måske hårdt, men i er da virkelig inkompetente.. Det kan godt være, du siger din kat nu er smertefri, men hvad med de timer efter den var blevet trådt på?

Jeg kan ikke andet end ryste på hovedet over mennesker som dig og din kæreste. I er da det laveste..

Havde det været min kat, så var den kommet afsted til dyrlæge med det samme. Mente dyrlægen så, efter endt undersøgelse at smertestillende kunne gøre det, jamen så fint, men at man bevist vælger ikke at gøre noget, og så først dagen efter begynder at overveje, om man skal ringe, det er simpelthen for meget. Og så er jeg bedøvende ligeglad med, hvad katten har kostet.

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

Vi......
Forfatter: 
Dato:  26-12-2008 22:58

Vi opdagede en pludselig opstået byld på vores kat d. 24/12 kl. 23.15, og der var gået hul på den den var stor....

Ringede straks til fru Dyr, ikke om han skulle lide... efter lidt snak mente hun han skulle vaskes i bla bla og komme i klinikken kl. 10 næste formiddag. Det som gjorde udslaget var, at der var hul....

Om jeg har fået katte, den er kommet af sig selv eller andet, vil jeg aldrig kunne se mig selv i spejlet, hvis jeg ikke tog ordentligt vare på ham og hans liv og helbred. Det er nøjagtig sådan jeg lever, for mig er et liv et liv, det er lige meget om det er hønen - spiser IKKE buræg, koen - spiser kød fra dyr som har levet ude i det fri, totalt ustresset, hos en lokal bonde - sådan er vi så forskellige...

Men jeg tror meget af sådan noget bunder i livsstil, kynisme, livserfaring og meget andet... dog har jeg også den holdning, at er man først sådan en som er komplet ligeglad, eller hiver spaden frem, så kan INTET ændre det, før man virkelig kommer ud for noget graverende.... for har man først den holdning, så har man ørepropper i, for man er SÅ klog og har fuld styr på det, samtidig med at man omgås mennesker med samme holdning, derfor ændre man sig ikke... man får ikke andre værdier, for mennesker med andre værdier vil ikke gide et menneske som er SÅ forskellige fra én selv.....

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tenna, først
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 10:12

er det godt katten er ok.

Men - du skal måske se at få dig en anden omgangskreds, hvis ikke en eneste har ment det nødvendigt med en dyrlæge, - og da du selv var i tvivl (hvad jeg overhovedet ikke kan forstå)lyder det som du trods alt har hjertet på rette sted. Derimod kniber det åbenbart for både din kæreste/venner.

Der er også andre end mig, der først troede dit spørgsmål var en joke, og det blev ikke bedre da du/din kæreste, fortalte katten før var faldet 3 m. ned på beton. Det giver jo lidt det indtryk at jeres dyr lever et noget uforsvarligt liv hos jer.

At provokere os på HN i en brandert, i noget du jo kan læse bliver taget alvorligt, ja - hvad skal jeg sige? Synes du selv det gør din kæreste og nabo til mennesker man skal have forståelse for?

Hvis du læser nogle af din kærestes svar (i dit navn!!!), så kan du måske bedre forstå hvorfor du fik de svar som du gjorde.

0
0
Svar på denne tråd

målløs....
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 10:48

Har netop sadt og læst denne lange tråd igennem, og rent ud sagt er jeg målløs!

Jeg ved udmærket nogen har en helt anden holdning til katte, og de kun skal være der for at tage mus og at rigtig mange landmænd ikke har "følelser" til overs for den slags, tro mig har selv haft en eks kæreste der var temmelig hård på det område... Gik fra ham af samme årsag da jeg ikke kan udstå personer der kan se sådan på dyr... Kan da fortælle han rent faktisk skød sin tidligere hund fordi den ikke var som han vil have, istedet for at give den til nogle andre som måske vil have elsket den hund!!

Her hos os er dyrene altid blevet behandlet ordentlig, om det så var en hest eller en tilløbet kat det kommer ud på ét! Så har man da bare at behandle de dyr man har på en god og respektfuld måde...

Mvh Linda

Avl af shetlandsponyer!!

To avlshingste står til rådighed:

*Earlsdon Golden Sovereign, palomino hingst godkendt til avl i England.

*Skovlundens Kevin, rød hingst, kåret i 1 klasse!

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 12:56

Puha en tråd...

Først og fremmest er jeg enig med de fleste (dem som har kunne holde en GOD tone)

Vi havde nok også fået en dyrlæge til at se på poten, og så taget den derfra.

Vores misser er også staldkatte, de får dog god mad (Iams, royal canin osv) Som vi køber hos dyrehandleren når det er ved at være på sidste salgsdato, da det så er lidt billigere. Vi har 3 faste stald misser, men vi ved aldrig hvor mange misser vi har til "middag" fra nabogårdene.

Jeg er dog enig med trådstarter i en ting.... Hvis en mis ligger og lider (fx kørt over) og man kan se at der ingen vej er tilbage, så afliver vi den altså også selv med det samme, istedet for at putte en lidende kat ind i en bil og køre x antal kilometer til dyrlæge. Der synes jeg altså at det er mere humant over for katten at aflive den på stedet! (håber ihvertfald at det er sådan trådstarter mener det!)

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Er jo super , Kit
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 12:58

At aflive. Men at gøre intet er noget underligt noget...

Illum

*

Nej ikke alle får svar, nogle er ikke svar værdig...

0
0
Svar på denne tråd

Vestjylland...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 10:39

Dejligt at katten er ok igen.

Jeg bor selv i vestjylland laaangt ude på landet, og jeg kender så udmærket til den holdning som her bliver nævnt.

Jeg var ved at gå bagover, da vores eller meget venlige og flinke nabo, fortalte at de ikke gad sterilisere deres udekat, og den havde derfor fået killinger. Den fik 6 stk. og de 4 fik knækket nakken da de kom ud

De to sidste levede et par måneder, indtil manden "kom til" først at køre den ene over og dernæst den anden. Nu har de heldigvis kattemoderen på p-piller, så forhåbentlig slipper den for killinger en anden gang.

Jeg undres bravt over denne holdning til andre liv, men den er desværre temmelig udbredt herovre...

MEN, det gør den jo ikke mere rigtig! Personligt syntes jeg det er en forældet holdning til dyr, og jeg håber ved gud at også menneskerne her i vestjylland efterhånden vil se på deres dyr med andre øjne. Også de dyr som ikke har kostet noget, også selvom det "bare er en kat".

Hos os bliver alle dyr behandlet af en dyrlæge hvis de har behov for det. Vi har ingen katte, da vores jagthund ville flå dem levende med det samme hun så dem, men det er ikke mere end omkring 3 måneder siden vi fandt to vildkatte-killinger der var forladt og døden nær, flaskede dem op og fandt et nyt hjem til dem. De bor nu hos min mor og har det skønt.

Den dag vi fandt de to killinger, ringede vi selvfølgelig til dyrlægen for råd og vejledning, og han var fuld af forundring over at vi gad tage os af to VILDkatte. Jamen, vi kunne da også bare drukne dem?

Utroligt, at nogen folk kan se små lidende dyr i øjnene, og så bare være ligeglad

Tenna, bare fordi man bor i vestjylland, og ens naboer er nogle bonder.ø.v.e, behøver man ikke selv dele deres opfattelse af dyrene. En anden gang, så prøv at lade være med at lytte til naboerne, og din klaphat af en kæreste, og se på dyret i stedet for. Hvis DU mener at der er brug for dyrlægehjælp, så få fat i en dyrlæge! Uanset hvad andre folk siger.

Undervisning, trailertræning,

kurser tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

OBS: Kører på sjælland og fyn d. 11.-12. december

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge til kat
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 11:37

Hejsa

Dejligt katten er ok igen.

Men jeg mener ligsom mange af de andre at den KAT skulle have været til dyrlægen med det samme, så den kunn få tjekket om poten var brækket, dog lyder det jo til at den slap heldig fra det.

Men jeg må så sige at jeg ikke dele de andres foragelse fordi, det ikke er deres ansvar få katten til dyrlæge, men ejers.

Min egen kat fik hornhindesår i foråret og hun kunne ikke åbnene øjet, da jeg kommer ud til hende, så det var fat i dyrlægen selvom det var i vagtiden, for jeg betalte gerne de 2000 kr den omgang rente op i. Min kat er i dag rask.

Så Tenna en anden gang synes jeg du skal lytte til dig selv og tage katten til dyrlæge.

Mette og katten Minnie

carper diem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider