Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvorfor gør hun sådan? (kat)
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 08:25

Jeg har en hunkat på 4 mdr, som er super kælen, men hun gør noget mærkeligt når hun kommer op til en.


Hun kører hovedet "af" på vores hals og i hovedet, og så markerer hun nærmest, meget forsigtigt, med tænderne på vores hage, mens hun spinder i vilden sky.

Jeg vil ikke have dyr helt op i hovedt, så jeg afviser hende, hvilket gør hende endnu mere kælen, på en nærmest manisk måde + hun bliver ved med at prøve at komme til mit hoved.


Min kæreste lader hende gøre det, og hun markere kun på hagen og det øvereste af halsen. Hun gør det ikke ret længe, før hun så lægger sig til rette i skøddet. 2 min senere kan hun rejse sig igen, og starte forfra.


Hun er super forsigtig. Hun sætter kun akkurat lige spidsen af tænderne på, så det gør på ingen måde ondt og til tider kvitterer hun med at slikke ham på halsen eller hans hænder, når han lader hende lave den markering


Er det en form for dominans hun laver? Vi har haft hende fra fødslen og hun har faktisk gjort det, lige fra hun begyndte at være selvstændig fra moderen.

Jeg ved ikke om man skal skælde hende ud, eller skælde ham (kæresten) ud over at lade hende gøre det, for hun virker helt desperat når hun ikke får lov på mig.

Eller om man skal lade hende gøre det (igen hun får altså ikke lov på mig, uanset hvor gavnligt det så måtte være for hendes psyke)


Det skal lige siges at hun kun gør det på os. Ikke på min kærestes datter eller på gæster.

Det er en adfærd hun har næsten hver gang hun kommer op, dvs flere gange om dagen.




Hilsen Nana


Sød langhåret killing søger nyt hjem. Se annoncen her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 09:10

en stor kærlighedserklæring hun giver jer - hun sætter sin duft på jer.


Hun føler sig afvist af dig - bliver utryg og ked af det.


Jeg vil prøve at "trappe" det langsomt ned - tilbyd evt. hånden i stedet og give hende kæl samtidig. Aldrig skæld-ud, hun følger jo blot sit instinkt.


Sys




Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 09:17

Sådan hilser katte indbyrdes, når de kender og holder af hinanden. De knider hovederne mod hinanden og napper forsigtigt - slikker måske et par slik - og så er det det.


Som Sys 1 skriver - tilbyd den hånden og tal pænt til den.


Hvor bliver mange katte dog misforstået.


Køb en god kattebog og en kat til, så de har hinanden.



Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 12:15

Når hun gør det, kæler jeg også videre med hende, jeg skubber hende bare ned fra mit hoved. Så det er ikke sådan at jeg smider hende ned når hun laver de markeringer.

Det er bare en tand for uhygejnisk til mig, med en kattemund oppe i mit hoved.

Men vil da prøve at "køre" det over på hånden istedet for.


Ponymor:

Vi har 2 katte (mor og datter) og bor til leje på en gård, med ca 8 staldkatte, så der er massere af kattevenner.

Bøgerne er også på julegavelisten, men det var ikke os der valgte en kat. Det var moderkatten der valgte at opgradere sig selv fra staldkat til sofakat i forbindelse med hendes graviditet her i sensommer, så det er ret nyt for os.

Vi er ofte i dialog med dyrlægen, og både moderen og "killingen" har en tid til sterilision her i januar.


Hilsen Nana


Sød langhåret killing søger nyt hjem. Se annoncen her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4

0
0
Svar på denne tråd
 
 Katteadfærd
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 12:51

Min kat Oscar er helt vild med at sniffe til ens ånde/ind i munden.

Men han rører intet og jeg plejer bare at puste forsigtigt på ham, så holder han pænt afstand og står og nyder sin snifning.


Ellers er han helt vild med at stå på armlæn/ryglæn i sofaen og gnide sit hoved oven på mit. Det er vildt hyggeligt og han får altid et lille nus med på vejen. Dog stopper jeg ham, hvis han forsøger at sutte i mit hår.


Den anden kat gnider bare sit hoved mod hvad den kan nå. Han er ikke så kræsen på det punkt. Det kan være hænder, ben, køkkenskabe, borde, dørkarme og alt hvad hans hoved er i nærheden af.


Men jeg plejer når mine vil nusse i ansigtet, lige at vende kinden til og så lade den ramme med pelsen mellem ørene. På den måde slipper man for kattemunden i ansigtet. Samt missen hygger sig gevaldigt. Synes ikke det er slemt med misse nussen kind mod toppen af missens hoved, faktisk bare hyggeligt.

De er også glade for at man bare gider lave kysse og lidt brumme lyde til dem. Fx. når det sidder på armen, så læn dig ned til dens hoved så kinden rører ved toppen af dens hoved og sig lidt hyggelyde. Det plejer at være et hit hos mine. Samt du slipper for direkte kontakt med dens mund


Men din kat er ikke underlig, bare glad for sin "mor og far".





Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider