Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uddannelse ??
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 18:46

Hej alle sammen

Jeg tænkte på om der er nogen af jer der har nogle gode forslag til hvilken uddannelse jeg skal tage.

Jeg synes nemlig der er så mange spændende uddannelser, men jeg kan ikke finde ud af hvilken en jeg skal vælge.

Jeg kan sige så meget at det skal have noget med dyr og natur og gøre.

Håber i har nogle gode forslag.

mvh

Maiken

et liv uden heste, ville ikke være et liv for mig.

0
0
Svar på denne tråd

ingen ting
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 19:29

Har i slet ikke nogle forslag. jeg har selv nogle ideer. kan bare ikke bestemme mig.

Såsom:

Dyrepasser

Dyrlæge

Veterinær sygeplejerske

Zoolog

Naturvejleder

Havbiolog

osv.

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 20:26

dine valgmuligheder bliver vel naturligt indskrænket af adgangskravene til de forskellige uddannelser?

Det er hvert fald meget få der opfylder samtlige krav til et så bredt spektrum.

Jeg har valgt en meget anden vej end din interesse går, så jeg er nok ikke den rigtige til at vejlede dig - har dog hørt mange sige at veterinærsygepl. er svært at få praktikpladser, men jeg er ikke helt sikker.

Xoco

stud.theol

Nu med Davina i udlån

Davina you'll be in my heart - Always.

Undervisning Spr./dr.(evt ridning) tilbydes til rimelig pris

Skriv PB eller præs for info

0
0
Svar på denne tråd

Det kan være meget
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 20:28

svært at få arbejde som dyrepasser har jeg hørt, da jeg overvejede om det skulle være den udd. jeg skulle tage.

Vh Pernille

Søger PaSSer til 2 1/2 års oldenborger vallak i Viby j, Århus.

Kig på markedspladsen.

0
0
Svar på denne tråd

Pernille..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 20:34

måske er det dyrepasser jeg har hørt og blander sammen med vet.sygepl. så

Xoco

stud.theol

Nu med Davina i udlån

0
0
Svar på denne tråd

Veterinærsygeplejerske
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 21:19

Nej, den er god nok, Xoco - det er stort set umuligt at få praktikplads som veterinærsygeplejerske! Hvis du ikke kender nogen, der kender nogen, så forget it.. Det dyrehospital jeg har kontrakt hos ( ) får i gennemsnit én ansøgning om dagen - det er jo klart at de så vælger en person de kender, fremfor at kigge 365 ansøgninger igennem, når de skal vælge ny elev.

Line & Hvedholms Figaro

- Magoo, du er den smukkeste stjerne på sommerhimlen

Hvil i fred, min skat <3

0
0
Svar på denne tråd

I know
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 21:44

Jeg er klar over adgangskravene til de forskellige uddannelser, og jeg har karaktere og diverse til at få mig ind på alle ovennævnte uddannelser. Jeg skal bare have bestemt hvilken, så jeg kan komme i gang, i stedet for at gå og hænge, men ellers mange tak for jeres svar.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 23:51

Du kan begynde på skovarbejder ligsom mig..

Jeg har her det sidste halve år taget grundforløbet på dyrepasser uddannelsen, og det er meget svært at få læreplads!

Hvis du gerne vil have en læreplads inden for zoo, så er det noget af det sværeste, for de vælger kun de bedste af de bedste, og så også dem der er lidt ældre (20år ca.)

Man kan også vælge heste, men jeg ville ikke gøre min hobby til mit arbejde, da man ikke orker selv at ride og passe sin hest, efter en dag hvor man har passet og måske redet en masse andre heste.

Der er også forsøgsdyr, og det er heller ikke nemt at få læreplads der.

Såååå, det er ret svært at blive dyrepasser for tiden..!

Derfor valgte jeg at hoppe over på skov- og naturtekniker uddannelsen...

D E F Å R Å

0
0
Svar på denne tråd

jamen så...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 17:00

må du skrive for og imod ned på de forskellige uddannelser og så vælge ud fra det?

Husk at tage en ting som beskæftigelse efter endt uddannelse (og praktik efter teori) med som kriterium - selv kiggede jeg på Ægyptologi også, men med 2 stillinger pr år var det for urealistisk at bruge 5 år på det for mig.

Desuden kan jeg jo altid tage et par valgfag hvis jeg får tid at lære hieroglyffer ved siden af græsk og hebraisk

Pøj pøj med at finde uddannelsen for dig

Magoo: hold da op, sikke mange ansøgninger tillykke med kontrakten - hvorlænge har du igen før du er færdig?

Xoco

stud.theol

Nu med Davina i udlån

0
0
Svar på denne tråd

Veterinærsygeplejerske
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 21:30

Ja, det er fuldstændig vanvittigt! Og rigtig mange aner ikke hvad jobbet egentlig indebærer. Det er jo langt mere end bare at klappe dyrene på hovedet - det får de ikke tømt analkirtler af ;)

Jamen, jeg skal først starte skole her 5. januar, så det er først der ræset begynder :) Så jeg har 3 år og 10 ugers uddannelse foran mig :)

Line & Hvedholms Figaro

- Magoo, du er den smukkeste stjerne på sommerhimlen

Hvil i fred, min skat <3

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 22:12

De jobs, du har nævnt, er rimelig forskellige....Måske skulle du kontakte nogen med disse jobs...En del virksomheder er søde til at tage unge mennesker ind som en slags praktikant, hvis det kun er en eller to dage...Så når du har fri fra skole, booker du praktikpladser!

På den måde finder du ud af, hvad du brænder mest for...Hvorefter du kan lave en prioriteret liste over uddannelserne ;-)

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste

Welsh Cob - mit valg

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 23:18

De er gode og nyttige.. Men jeg går ikke i skole, jeg arbejder på et stutteri i øjeblikket.. derfor vil jeg gerne snart i skole igen... jeg føler lidt jeg spilder tiden, men alligevel ikke, for jeg vidste ikke hvad jeg ville da jeg stoppede i 10. klasse.. så jeg startede på gymnasiet, men gik ud 3 måneder efter, fordi jeg også følte det var spildt, når jeg ikke vidste hvad jeg ville..

jeg skulle så have været startet på skov og naturteknikker uddannelsen d. 17 nov. men igen, var jeg i tvivl og valgte derfor ikke at starte.

Jeg er bare nød til at skal i gang med skolen snart..

Men i skal have mange tak. :)

0
0
Svar på denne tråd

Uddannelse
Forfatter: 
Dato:  23-12-2008 23:42

Jeg synes altid at gymnasie/HF er et godt valg, - jeg ved stadig ikke hvad jeg vil, jeg læser HF og den åbner jo meget mere for mig :-)

Vet. sygeplejerske skal man vist ha' læreplads før man kan komme på uddannelsen, er det ikke sådan?

Dyrepasser uddannelsen synes jeg helt ærligt ikke er noget værd, - selv dem som tager den/har taget den synes ikke den er meget værd, og det hele afhænger af din praktikplads.

Jeg tror generelt at man skal være ret godt klar over hvad visse uddannelser indebærer, - som Magoo siger, så kan jeg godt forestille mig at mange af dem som søger ind til vet. sygeplejerske i særdeleshed, men nok også som dyrlæger, tror at de skal ind og redde pussenusse dyr og det hele er bare sødt og fantastisk, og de glemmer lige at man ind i mellem skal f.eks. klemme analkirtler ud, tørre l*rt og tis op efter dyrene, rense deres ulækre tænder, operere dem - og værst af alt, aflive dem.

Der er gode og dårlige oplevelser indenfor sådan et fag, og man skal være klar på at kunne håndtere det.

Er selv i samme situation som dig, - jeg aaaaner ikke hvad jeg vil være når jeg engang er færdig.

- Jo, jeg gad godt være dyrlæge, men helt ærligt så kan jeg ikke matematik eller kemi, og det er to vigtige fag, - så kæmpede jeg mig igennem og fik mine andre fag til at trække nok op så jeg kunne komme ind, så vil jeg ikke vælge den uddannelse fordi jeg tror ikke jeg ville komme igennem :-)

Mvh. Rollo

BORTGIVES

KÆLEDYRS MARSVIN ;; RACEDYRS MARSVIN

0
0
Svar på denne tråd

gymnasie/HF
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 23:25

er meget godt. Det kræver bare man har viljen til at gå der. gik der i 3 måneder, og vidste efter 14 dage at jeg ikke kunne li at gå der, men er det, det min uddannelse kræver så tager jeg det. Jeg gider bare ikke gå der bare for at gå der.

0
0
Svar på denne tråd

tja altså
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 00:23

Biolog og zoolog er meget teori. Det er jo et fåtal der render rundt og kigger på løver og hvaler......:-)(har selv læst biologi)

Veterinærsygeplejeske er stort set umuligt at få praktikplads!

Er selv næsten færdig som dyrepasser. Kan anbefales hvis man er til praktisk arbejde og masser af kontakt med dyrene. Zoo er dog næsten umuligt at få praktikplads i. Tror dog også det afhænger meget af praktikplads (Har selv heste som speciale og en god praktikplads)

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

Følg dine drømme
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 19:06

Det er svære uddannelser, du bevæger dig inden for. Dyrlæge fordi det er svært at komme ind og kræver en aktiv indsats i gymnasiet, dyrepasser og veterinærsygeplejerske fordi det er svært at få praktikplads.
Mit gode råd er dog, at du skal forfølge din drøm.

Få et frivilligt job eller kom i praktik i en zoologisk have, hos dyrlægen eller på et dyrehospital, så de kender dig og ser, hvad du kan. Det forøger chancerne. Og jeg tror ikke det er fedt at være lærer eller sygeplejerske (ellers intet ondt om de uddannelser! :), hvis man hver dag står op og ærger sig over, at man ikke arbejder med dyr.

Kæmp for dine drømme. Det kan være svært, men ikke umuligt.

Bedste hilsner,
Kathrine :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider