|
|
| hestegalleri |
| Forfatter:  |
Stald Smokie |
| Dato:  |
20-12-2008 11:03 |
|
hvor mange gange kan den samme hest blive afvist? til trods for gode billeder og meget tekst og enda stamtavle oplysninger???? jeg må indrømme at man blir lidt skuffet når man bare har brugt tid på at finde de aller bedste billeder frem af ens elskede hestekræ, og der så kommer et par tøser på 13 og skriver at hverken tekst eller billeder er gode (og når man så kigger, så har de selv slørede/dårlige vinkler/mørke billeder på deres profil??) men man må vel bare op på den høje hest igen
Dejligt nedlagt landbrug sælges - perfekt til hestehold
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan man sku da ikke tillade sig! |
Stald Smokie |
20-12-2008 12:26 |
|
jeg sad lige og forsøgte at tøffe lidt rundt inde på hg- og falder tilfældigt over min gamle haflinger- som er oprettet af en af hans gamle parter! man må da ikke oprette en hest man ikke ejer uden ejers tilladelse må man?? (og det har hun ikke så jeg har bedt hende om at få slettet profilen i en hulans fart)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 13årige tøser |
Hexio |
20-12-2008 15:23 |
|
Ja, de "13-årige tøser" nyder nok at have den (sære) form for magt, det er, når de kan afvise folk og deres heste. Tænk, at sådan en flok tøser egentlig kan få lov at have medbestemmelse over, hvem der må benytte sig at sitet. Christ. Og nej, det er ikke lovligt at oprette heste, der ikke tilhører en selv, så du er i din gode ret til at forlange profilen slettet. God jul.
Pernille Vir prudens contra ventum non mingit, sed erare humanum est - Klog mand pisser ikke mod vinden, men det er menneskeligt at fejle Lækker, velholdt dressursadel sælges - se under annoncer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oprette hest |
Lilar |
20-12-2008 15:32 |
|
Så vidt jeg ved kræves der kun på HG at man har tilknytning til hesten, og ikke at man ejer den. Hvad loven så siger om det ved jeg ikke. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang sletning af annoncen |
Stald Smokie |
20-12-2008 15:37 |
|
så har jeg jo imellemtiden solgt ponyen, og så skal der slet ikke florerer en profil på "min " hest. men den er oprettet så længe vi stadig ejede hesten, og derfor forlanger jeg den slettet pronto det kunne jo være den nye ejer ville lave en selv ikke?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den nye ejer |
Lilar |
20-12-2008 15:51 |
|
kan da bare selv oprette hesten, den samme hest må gerne være oprettet flere gange - jeg kender da flere heste hvor både part og ejer har den oprettet! Tror ikke du kan forlange at den bliver slettet, medmindre det er dine billeder og kun dine billeder der er brugt på profilen. Så længe det er pigens egne billeder og hun har tilnytning til hesten kan den (så vidt jeg ved) ikke slettes. Hvis jeg fandt en profil på min egen hest, oprettet af en person uden tilknytning til ham ville jeg da blive gal. Men hvis hans passer oprettede ham ville jeg da bare blive glad over at han betyder så meget for hende at hun havde lyst til at vise ham frem. Må indrømme at jeg ikke kan se problemet - hesten er ikke din mere, og pigen har haft part på den (og har tydeligvis været glad for den, siden hun har oprettet den). Så hvorfor ikke bare lade hende have den profil og mindes den hest hun var glad for?!?! Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestenemå være oprettede |
|
|
så snart man har asisosationer (staves?) til dem- men loven tror jeg siger det skal være med lov fra rette vedkommende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du må ikke... |
Carina Gøttler ♥Frederik♥ |
20-12-2008 16:12 |
|
oprette en hest, hvis den er solgt, når du opretter den
Sagde Carina Gøttler (:
- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3 Termin d. 17/2-09
R.I.P Pax&Carsten Junior
4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dobbeltmoral.... |
|
|
Stald Smokie, du brokker dig over at andre brugere derinde afviser din hest, og i et andet indlæg brokker du dig over en hest som du mener ikke skal være derinde? Kan godt forstå at du synes det er fjollet at andre kan "kassere" din hest, men så skal du da heller ikke kassere andres...... Jeg synes da bare du skal være glad over at den gamle part på haflingeren har været så glad for den at hun vil oprette den. Bare hun ikke udgiver den for at være hendes egen, kan jeg altså ikke se problemet i det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oprette...... |
|
|
Hvis hun oprettede den dengang hun passede den og det er hendes egne billeder, kan hun faktisk ikke tvinges til at slette den! Det er kun ved oprettelsen at man skal have tilknytning til hesten. Men har man oprettet en hest og den senere hen bliver solgt, skal man ikke slette den. Ikke ifølge reglerne derinde!
Mvh Maria
Imellem sort og hvid er der en masse farver
En god hest har aldrig en dårlig farve. Gammelt ordsprog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil mene |
Stald Smokie |
20-12-2008 20:30 |
|
at når man ikke spørger ejeren om lov først, og for længst ikke længere har tilknytning til hesten (hun havde part 1 måned) så skulle den jo altså være slettet. så længe man ejer hesten (og det gør jeg stadig på papiret, det er ikke endnu ændret hos landskontoret)så kan man vel med rette forlange at hun sletter profilen. ellers kan der godtnok gå ret så meget ged i den hvis den samme hest fx oprettes af 2 eller 3 parter, ejeren og opdrætteren- så er det jo pludseligt allemands hest- og mine de skal kun jeg oprette- andre folk må såmænd selvom hvad de gør. jeg vil ikke have at der er flere der opretter mine heste på div sites- om de så har haft part på den eller blot klappet den i ny og næ. heldigvis da hvis en part ikke kan forstå det kan man jo altdi opsige dem. de må have alle de billeder de vil hjemme på deres pc, udprint og hvad har vi ellers, men der skal hverken lånes billeder jeg har taget eller laves profiler uden at få lov. jeg har betalt hesten, så jeg har vel lidt at sige. ang det at blive stemt ind- uanset hvordan man gør det så vil der jo altid side nogen der ikke er tilfredse. men stemt ind tager vel ca 3-8 forsøg andre kommer ind første gang. hvis man sætter gode skarpe billeder ind, en god tekst og en fyldestgørende stamtavle hvis hesten har en , ja så er der vel ikke noget ivejen for at komme ind vel. og iøvrigt er det jo et betalingssite (dog fik jeg lidt hjælp af en moderator, idet det ikke virkede) så syntes jeg ligesom at man har "givet " noget for at komme til at bruge deres site. men pyt skidt da, det er nu sjovt at læse hvad folk syntes at man kan gøre bedre (ta bedre billeder, jaja jeg er jo ikke proff fotograf...)alle kommer vel ind på et tidspunkt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestegalleri |
|
|
altså nu er jeg en meget tilfreds bruger af hestegalleri.. vil faktisk hellere bruge det end heste-nettet... men hvacd er det for en hyp du ikke kan få ind ? må jeg se den kan være jeg måske kan hjælpe med problemet... tit er problemet at folk ikke skriver saå meget beskrivende om hesten og dem sammen så man er i tvivl om hvilken tilknytning der er til heste
En gang Nosey altid Nosey Welsh mountain= super pony Undervisning tilbydes læs mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uanset hvad |
Lilar |
21-12-2008 02:47 |
|
så er reglen på HG at man gerne må oprette hesten såfremt man har tilknytning til den når man opretter profilen. Så uanset hvor meget du er imod det, så har pigen faktisk ret til at have den profil - så du kan ikke forlange at hun sletter den, du kan bede hende pænt om det. Når hesten er solgt, hvorfor betyder det så så meget om pigen har en gammel profil på den eller ej?!?! Og hvorfor blande en hel masse andet ind i tråden?!?! Synes ikke det sidste du skriver hører hjemme i denne tråd.. Linda.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sletninger |
|
|
Der er slettet et par enkelte indlæg fra tråden, som ikke vedrørte emnet, men blot var enkelte brugeres personlige stridigheder. Med venlig hilsen Jan Petersen Heste-Nettet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
ladyhawk |
21-12-2008 23:40 |
|
Man må ikke oprette en hest/pony man har part på uden ejers tilladelse,sådan er det bare. Og ja det er svært at komme ind på hg,samtidig med at man får nogle hug med på vejen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oprette hest |
Lilar |
22-12-2008 01:53 |
|
Når man vil oprette en hest på HG står der intet om, at hesten skal tilhøre en selv - der står blot at man skal have tilknytning til hesten. Når der står sådan, må man gå ud fra at dette er korrekt og ikke i strid med loven - derfor kan man ikke forlange, at en profil slettes, fordi man selv har ejet hesten engang, og en tidligere part oprettede den for lang tid siden. Linda.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snart juleaften. |
|
|
Jeg har oprettet en pony på HG i dag og kom ind med "kun" 12 afvisningspoint. Der var endda en som gjorde mig opmærksom på at den ingen stamtavle har, hun havde søgt og fundet den på infosport. Jeg vil gerne hjælpe dig med at få din hest ind på HG, hvis du fortæller mig hvad den hedder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der kommer flere |
Stald Smokie |
22-12-2008 11:51 |
|
snart- bare ikke lige nu da jeg har redet mig en gang influensa- og så lige her før jul!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|