Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

tandregulering
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 11:35

Hej.

Jeg er en pige på snart 18 år. Jeg har ret skæve tænder i overmunden. Har ikke særlig meget lyst til, at skulle gå med bøjle, men vil gerne have mine tænder rettet bare lidt.

Er det ikke en anden måde, man kan få det gjort på?

Tak.

0
0
Svar på denne tråd

Er det ikke lidt sent ?
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 11:50

Min datter på nu 12 år har gået til special tandlæge, de sidste par år med henblik på retning af et stort overbid.

Jeg synes at det er lidt sent, har din tandlæge aldrig talt om at rette dine tænder ? Hvis ikke din alm tandlæge henviser dig til bøjletandlægen, skal du selv betale og det er ret dyrt.

Da jeg var omkring 10-11 år, fik jeg trukket de 4 tænder ud, der vender op mod hjørnetænderne + en extratand som jeg havde formeget. Jeg har aldrig gået med bøjle, men det er vist ikke brugt mere at man bare trækker tænderne ud.

Venlig hilsen Hanne

Gloster søger part/rytter, læs mer under præsentationen, eller her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd

tandregulering
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 11:59

det er nemlig sent ja..

Det er fordi der kom en ny reform, så det nu koster penge, at få lavet kosmetiske behandlinger.

0
0
Svar på denne tråd

plast111
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 12:10

Nogen der har erfaringer med, at pålimning af plast?

0
0
Svar på denne tråd

Plast..
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 12:16

Plast bliver ikke limet på, men hærdet fast. Men det kan jo ikke rette tænderne... Hvis du mener at lægge plast på siden af tænderne så de ser ud til at sidde lige, bliver det også vildt dyrt...

Gitte

Min engel er rejst til regnbuebroen. +Elsker dig for evigt!+

0
0
Svar på denne tråd

Bøjle...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 01:48

Har har selv stået i din situation. Var også rigtig ked af at skulle gå med bøjle, men lige inden jeg bliv 18, blev jeg altså alligevel enig med mig selv om, at nu skulle det være. Jeg fik hvide togskinner på, og der var faktisk rigtig mange der aldrig opdagede/lagde mærke til den....Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv. Så overlever man det år, når man har pæne tænder resten af livet!

MVH Ditte - hvis tænder var smidt ind med en skovl!

Mange hilsner Ditte Bertelsen

Med Palominohoppen Kimberley Krystal - En rigtig dame!

0
0
Svar på denne tråd

bøjle..
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 09:04

Hejsa.. jeg er 29 år og er først nu kommet i "behandling" med bøjle. jeg havde et overbid (jeg fik bøjle på for 1 år siden) og skal nu ind og opereres og have skåret underkæben af, de laver et kontrolleret kæbebrud og retter så det der skal rettes.. Jeg har ikke fortrudt jeg går med bøjle, mine tænder er bare blevet såååå flotte. men jeg vil indrømme at jeg græd da specialtandlægen gav mig et spejl efter han ahvde sat dem på.. Jeg har togskinner i over og undermund, men dem i undermunden ser man ikke, i overmunden fik jeg lov til at få en "gennemsigtig" bøjle på, men kun på fortænderne, da den "gennemsigtige" ikke er så stærk som alm stål.. og der skal jo noget af et træk til at få tænderne på plads.. så du kan altså ikke regne med at få gennemsigtig bøjle på.. det må du tale med en tandlæge om..

Desuden vil jeg lige informere dig om, at der i Kolding findes en tandlæge som sætter bøjler på. det er special skinne der kan tages ind og ud af munden.. rigtig smart når der skal spises og børstes tænder.. det er noget helt nyt og det hedder invisalign..

prøv dette websted, der står en masse om det www.invisalign.dk der er der også små film omkring det, mener jeg.. ellers google det.. Jeg ville gerne have haft det, men da jeg allerede var henvist til en anden tandlæge kunne det ikke lade sig gøre!

held og lykke med det hele.

*Det er menneskeligt at fejle*
0
0
Svar på denne tråd

DrDingelink (Tanja).
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 10:17

Tanja,

Det tror jeg ikke du vil fortryde... Jeg fik det lavet da jeg var 22-23 og jeg har ikke fortrudt et sekund.

Det er lidt hårdt mens det står på, men bagefter bliver man altså rigtigt glad for det.

Jeg havde også stort overbid og begyndende slidgigt i kæben pga forkert belastning, så jeg fik det lavet på statens regning.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 10:46

Hejsa

Jeg fik også først bøjle på i en rimelig sen alder. Jeg fik den på, da jeg var 16 og gik i 1.g Har så næsten lige fået den af, inden jeg blev 18 (i 3.g) :)

Jeg blev ret træt af at rende rundt med togskinner i længden og følte, at jeg lignede en på 13, men i dag har jeg intet fortrudt

Jeg skulle først have trukket 2 stk. kindtænder (mælketænder) ud pga. der aldrig ville komme nye, hvis de skulle falde ud. Disse huller har jeg så fået "lukket" sammen ;) Derefter skulle jeg have sådan nogle stænger inde i munden, der ville tvinge min underkæbe frem, da den skulle vokse fremad pga. overbid. Det fyldte en hel del Men resultatet er blevet super Så kan kun anbefale at få bøjlen på så hurtigst som muligt :)

Mvh.

Mia-musen
;D

0
0
Svar på denne tråd

plast11
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 14:04

Jeg har ret spidse sidetænder eller hvad man kalder dem? vil det evt. ikke være muligt, at få plast på der så de ikke ser så spidse ud? Lidt ligesom hvis man har mistet et stykke af en tand.

0
0
Svar på denne tråd

Få dem slebet
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 14:50

Lidt ned.

Eller få hevet dem ud og et gebis sat ind, så kan du få det som du vil og aldrig mere huller...

Illum

*

Nej ikke alle får svar, nogle er ikke svar værdig...

0
0
Svar på denne tråd

Plast på tænder..
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 16:10

Man kan evt få lavet en porcelæns facade på de tænder man vil have anderledes, men da det er kosmetisk er det nok noget man selv skal betale. Man skal tænke på at hvad enten det er plast eller en facade man får lavet, skal tandlægen slibe en del af tanden væk, for at gøre tanden ru, og lave plads til det der skal cementeres, og det er ikke alle tandlæger der vil slibe så meget i raske tænder...

de tænder du beskriver er nok hjørnetænder (dentes canini) og disse tænder er naturligt spidse, man kan evt få slebet en lille slidfacet på incisalkanten (skærekanten) hvis man synes den er for spids.. Men tag en snak med din tandlæge, der kan gøres meget for at man bliver glad for tingene idag!

0
0
Svar på denne tråd

Skynd dig
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 16:12

Se at få det ordnet inden du bliver 18 og selv skal til at betale

Tandlægen må kunne give de bedste råd hvad der er godt og skidt!

Hilsen fra

Strit 77

-Part-rytter søges til 1´er pony i Gesten.

2 gange ugentligt.

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Tandregulering
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 18:44

Hej Dub (dvd)

Jeg synes du skal få den bøjle på, for jeg er sikker på du ikke vil fortyde det senere i livet.

Jeg er 21 år og netop selv ved at være færdig med at for rettet et overbid på 8 mm. jeg var 17 da jeg fik den på og det har jeg ikke fortrudt et sekund at jeg har fået bøjlen på, jeg har fået et meget pænere bid nu.

Inden jeg fik bøljen på fik jeg at vide af tandlægen at enten var det på med bøjle nu for ellers skulle jeg med stor sandsynlighed opereres for overbiddet senere i livet, så jeg valgte bøjlen og de generer der følger med og det har jeg ikke fortrudt heller det end at skulle opereres for det.

Hilsen

Mette hvis tænder var smidt ind med en skovl

carper diem

0
0
Svar på denne tråd

Jeg startede...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 22:45

... med bøjle da jeg var 13-14 år.

Har haft mange forskellige på, troede jeg var ved at være færdig nu her (er 20 år) ... Men har lige fået at vide at jeg nok først er færdig til sommer ca.

Har jeg været ret ked af.. Men nu går det godt, og ved jo også at jeg blir glad når det er færdigt.. Blir dejligt..

VH

Maja..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider