Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Alkohol og pencilin..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 16:05

Hej alle kloge folkens..

jeg har siden søndag aften været på pencilin kur, og er færdig med den fredag, tager de sidste piller ved middagstid fredag.

om lørdagen skal jeg i byen, fint for der er jeg jo færdig med kuren, men min mor siger der går mange dage før det er ude af kroppen, og at det virker som antabus

Min plan er bare at drikke et par breezers, da jeg alligevel skal arbejde dagen efter, men hvad siger i, er det helt no go, eller hvad.. nogen der har prøvet at drikke oven på en pencilin kur, og hvad skete der??

i værste fald bliver det en bytur på Cola, for i byen, det skal jeg

på forhånd tak....

Mvh Sandra

Den Lykkelige Ejer Af

Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina

0
0
Svar på denne tråd

Kære Sandra
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 16:11

din mor har ret. Du har det i kroppen og det virker dårligt sammen med alkohol. Du skal måske prioritere dit helbred frem for en bytur .

Så ja - det er no go, har haft patienter i min klinik der har prøvet med gevaldige tømmermænd til følge.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 16:21

Hmm.... Altså umiddelbart er det nok ikke nogen god ide, men kommer det ikke også an på hvor meget man normalt har tildens til tømmermænd? inden jeg blev 18 vidste jeg da ik hva tømmermænd var og havde det aldrig.. -det har jeg så sandelig lært siden...

Men da jeg var 17 skulle jeg på weekend tur med en masse andre og der tog jeg den sidste pencilin-pille fredag og drak mig så ellers fuld fra fredag til det stoppede søndag og jeg fik det ikke dårligt.. Dengang tænkte jeg vel heller ikke så meget over de mulige konsekvenser og tog bare chancen...

Men kan det ikke have indflydelse om man er vant til ingen eller mange tømmermænd?? Og så er der vel også forskel på et par breezere og så at drikke sig i hegnet...?

Men når nu du skal på arbejde og ikke har fri søndag, ville jeg nok vælge at lade være med at drikke i tilfælde af at det går galt...

Mvh. Matilde

"Man kan tage tigeren ud af junglen,

men man kan ikke tage junglen ud af tigeren..."

-Stoffer, fra 'Steen & Stoffer'

0
0
Svar på denne tråd

come on..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 16:22

bare en enkelt smirnoff ice?!

Den Lykkelige Ejer Af

0
0
Svar på denne tråd

jamen..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 16:24

jamen så står den bare på cola, så går jeg også hurtigere kold og tager hjem, så jeg kan nå at sove et par timer..

tak for svar :-)

Den Lykkelige Ejer Af

0
0
Svar på denne tråd

Har jeg tit gjort,
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 16:25

Det har jeg tit gjort, var konstant på penicillin da jeg var yngre. Og det skulle ikke komme i vejen for en bytur :)

Jeg har aldrig oplevet værre tømemrmænd eller at alkoholen slog hårdere eller noget. Og et par enkelte breezers kan du jo ikke engang mærke. Jeg ville gøre det.

Hilsen Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg også
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 16:40

tit gjort ..

Så sent som i sidste weekend faktisk, var jeg på pencilin og til julefrokost hvor den ikke fik for lidt af hverken det ene eller det andet.

Har aldrig oplevet nogle kvaler ved det.

Nogle mennesker siger dog at de oplever de bliver hurtigere trætte end ellers, men så tager de jo bare tidligere hjem.

Venligst Anette :)

0
0
Svar på denne tråd

Slagsen!
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 17:14

Det kommer an på hvad for ngoet penicillin du får!

Hvis det er metronidazol skal du ikke drikke, men alle andre slags er der ikke de store problemer med, især hvis du først drikker lørdag g har taget sidste dosis fredag middag.

God fornøjelse,

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

pencilin..........
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 17:14

Hos mig er der ikke sket en hujende fis mens jeg tog dem. Så vil jeg da tro at du også kan.

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 17:56

det hedder Vepicombin Novum..

sådan nogle piller som smager meget fælt

mvh sandra

Den Lykkelige Ejer Af

0
0
Svar på denne tråd

indlægssedel.
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 18:15

Hvor tror du ikke på en voksen ?, din mor ?

Læs dog indlægssedlen i pakken.

Venlig hilsen Hanne

Gloster søger part/rytter, læs mer under præsentationen, eller her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd

indlægssedlen
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 18:36

har læst indlægssedlen og der står intet om alkohol. min mor er klog men hun ved ikke alt, derfor spørger jeg til andres erfaringer med det. Da jeg nu har hørt fra flere som ikke oplevede noget bøvl med det.

mvh Sandra

Den Lykkelige Ejer Af

0
0
Svar på denne tråd

Penicillin
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 18:42

Når du får vepicombin skulle der ikke være problemer.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er altid
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 18:42

på antibiotika, em enkelt eller 2 har ikke skadet mig, men det er jo forskæligt, ring dog og spørg lægen

Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd

ej af lægen
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 18:50

jeg har ikke fået dem af lægen men af døgntandlægen, eller hvad de nu hedder.

men jeg synes jeg har fået nogle gode svar, og jeg har besluttet mig, så nu skal lørdag nat bare komme :-)

mvh sandra

Den Lykkelige Ejer Af

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 18:55

For ca. 4 mdr. sidne var jeg til min mosters fødselsdag, jeg var lige færdig med min pencilinkur pga. noget underlivsbetændelse.

Vi fik velkomstdrinks og da jeg tog et sip og slugte det fik jeg simpelhen sååååååå ondt i maven at jeg måtte tage på hospitalet.. dagene efter kom der blod ud i min afføring.. jeg siger dig bare LA VÆR FOR GUDS SKYLD.

0
0
Svar på denne tråd

antibiotika
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 00:46

Nej nej nej, hvor I dog taler som I har forstand til! Vil I da ikke lige i det mindste prøve at sætte jer minimalt ind i de råd I giver.

Der sker IKKE noget ved at drikke alkohol mens man er i penicillin behandling -Og det er fuldstændig ligemeget HVILKET penicillin-præparat vi taler.

Men nu er al antibiotika jo altså ikke penicillin (selvom mange fejlagtigt siger "penicillin" når de mener "antibiotika").

Og ja, metronidazol, som er et antibiotika giver en antabus lignende effekt. Men nu er det jo ikke det trådstarter er i behandling med -hun er i behandling med et penicillin og kan derfor drikke alkohol total uden problemer.

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Trala...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 02:39

Jeg aner ikke hvordan det virker, men jeg ville aldrig blande penicillin og alkohol.

Men du styre det jo selv - det blir ikk min hovedpine

Hvis du gør noget rigtigt, at de forkerte grunde - så er det stadig forkert.

0
0
Svar på denne tråd

antibiotika
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 05:53

Det er en skrøne, at penicilin og alkohol er no go. Hvis nogen har haft problemer efter en penicilin og druktur, så er det måske fordi de pga. sygdom har haft et nedsat immunforsvar.

tanja

Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves

0
0
Svar på denne tråd

Da Vepicombin
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 08:08

Har en meget lav plasmahalvveringstid på kun 30-60 minutter, så sker der ikke noget ved, at du indtager alkohol lørdag, når du stopper med dem fredag.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves.

0
0
Svar på denne tråd

sdfghnjmk,
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 09:50

Sidste år fik jeg pencilin nytårs aften...

og min læge sagde bare a jeg skulle mærke efter hvornår kroppen selv sagde stop...

hvilket den gjorde hurtiger end normalt... hehe

Byghalm fra 2008 sælges god kvalitet kontakt mig for nærmer info (det er nede ved St. Heddinge)

Anika og Sonda Ferry

Kubius - 28/1-2008

Hvil i fred min egen <33

0
0
Svar på denne tråd

Sonda Ferry
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 10:04

Grunden til dette er, at alkoholen bliver længere tid i kroppen, da leveren vælger, at nedbryde og udskille medicinen først.

0
0
Svar på denne tråd

Så hør dog efter!
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 19:03

Anna (Déjà Vu) har jo lige givet et meget brugbart svar...

/minski

www.hestemassage.nu

(opdateres snarest til noget mere fancy :-))

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 23:39

Det kunne faktisk, i en tråd som denne. Være ret fedt hvis de der giver råd, som lyder ganske saglige, smed en stillingsbetegnelse på, dr.med, farmaseut (staves?), sygeplejerske, eller andet. Så har vi andre dødelige en ide om hvor vidt det er folk der ved hvad de taler om, eller nogen der måske engang har hørt noget....

0
0
Svar på denne tråd

Jamen jeg kan
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 11:22

Da godt skrive, at jeg til daglig arbejder på en psyk. afd. og håndterer medicin dagligt. Både psykofarmeka og "alm. medicin". For at kunne det, skal jeg have den fysiologiske teori i orden, og vide hvad der sker i kroppen, når man indtager medicin, kende eller kunne opsøge virkning og bivirkninger, kontraindikationer, plasmahalvveringstider osv osv.

Anna lægere oppe læser til dyrlæge, og er nødt til, at have samme teori i orden..

0
0
Svar på denne tråd

Underlivsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 12:32

Der er en der nævner at hun blev syg af at drikke alkohol samtidig med at hun var i behandling for underlivsbetændelse men netop underlivsbetændelse behandles ofte med metronidazol og evt et andet præparat også f.eks pondocillin. Så har man jo både en antabuslignende effekt samt to præparater som skal udskilles (metronidazol udskilles gennem nyrerne).

Stud. nurse (og sosu-assistent)

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Antabus
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 12:38

Det er ikke al penicillin, der virker som antabus. Læs i indlægssedlen til medicinen.

Det jeg ser som det største problem, det er at det kan være en lidt hård behandling af din lever, da den både skal håndtere udrensning af medicin samt alkohol.

Men mærk dig lidt frem, og er du ellers sund og rask, så ville jeg altså ikke være så hysterisk, at jeg ikke ville drikke et par Breezers.

- Lene

0
0
Svar på denne tråd

Alkohol..
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 13:36

Jeg har tit været på pencillin og så drukket, det sker der intet ved. Spurgte en læge første gang det skulle afprøves, han sagde at alm. pencillin ikke slog igennem med alkohol, så der burde ikke være nogen problemer, og det blev der heller ikke.

Dog er det prøvet med noget andet pencillin, kan ikke huske navnet, men det var mod bihulsbetændelse. Det var sådan nogen depotpiller, hvor jeg tog en pille i tre dage, så holdte jeg en pause på 10 dage, og så tog jeg en pille i tre dage igen. Da jeg var færdig med den kur drak jeg to dage efter sidste pille var taget, og jeg blev SÅ syg af det! Drak ikke særlig meget, så var jeg helt væk. Dagen efter kunne jeg intet mad indtage, så kom det op igen.

SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3

R.I.P Lisa! Du er elsket og savnet!!!<3 ;'(

0
0
Svar på denne tråd

nok ikke klogt
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 14:40

men har aldrig haft problemer med det

Hilsen
Sanne
Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Altså......
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 14:07

Jeg var på en rimelig skrap pencelin kur da jeg var til julefrokost på arbejdet, den eneste forskel jeg kunne mærke var at man blev lidt hurtigere påvirket og man lige måtte tage et par cola'er engang imellem men ellers gik det fint, og som sædvanligt ingen tømmermænd dagen efter...

Jeg hade også hørt div. skræk historier, men jeg mærkede som sagt ikke nogle af alle disse skræk symptomer.

ღ Jose & Raffe ღ
.
- Det kommer ikke an på størrelsen -
Men gørelsen!
www.joseograffe.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider