|
|
| Skat- Hjælp til ændring af trækprocent. |
| Forfatter:  |
fjordejer |
| Dato:  |
18-12-2008 12:54 |
|
Hej. er der nogle der ved hvordan man ændre på sin trækprocent i forskudsopgørelsen. Vil gerne have den et par procenter men er er tilsydenladende ingen sreer man kan gøre det. Ved godt hvordan men endre løn, fradrag osv. men hvad med trækprocenten hvis man vil have den havet? 
Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda God dømmekraft kommer fra erfaring, desværre kommer erfaring som regel fra dårlig dømmekraft
Livet er at leve, det er os selv der gør det besværligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis du ikke selv |
|
|
kan finde feltet på tastselv, kan du altid ringe til et skattecenter på 72 22 18 18. Sig du skal have rettet forskudsopgørelsen - alle skattecentre i DK kan gøre dette for dig - uanset hvor du bor. mvh Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| procent |
pjemm |
18-12-2008 13:04 |
|
Du kan da ikke selv bestemme din trækprocent, den følger jo din indkomst. Hvis du regner med at tjene mere og gerne vil betale med det samme, så sætter du din årsindkomst op. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Din arbejdsgiver.. |
Osvald og jeg |
18-12-2008 13:14 |
|
Du kan få din arbejdsgiver til at trække en højere procent end den skattevæsenet opgiver. Dvs. er din skatteprocent på 40% så bed din arbejdsgiver om at trække f.x. 42%. Har selv gjort det flere steder uden problemer - det klare arbejdets lønafdelingen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trækprocent |
|
|
Man kan ikke kun sætte trækprocenten op. Så skal man lave sin indkomst højere. Men du kan anmode din arbejdsgiver om at bruge en højere trækprocent, det må han godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skatten |
pjemm |
18-12-2008 13:15 |
|
Hvornår er det lige at man ønsker at betale mere i skat end man skal? :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du får det jo igen... |
Osvald og jeg |
18-12-2008 13:19 |
|
...når næste års skatteopgørelse kommer inkl. renter. Alt i alt betaler du ikke mere. Dog skal man tænke på, at mht. renter kan det som regel bedre betale sig at skylde skattevæsenet, da man kan få en højere rente på en indlånskonto i banken end den rente skattevæsenet betaler tilbage med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Osvald |
pjemm |
18-12-2008 13:32 |
|
Det er det jeg mener. Jeg har bare en opsparingskonto istedet. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja men... |
Osvald og jeg |
18-12-2008 13:39 |
|
... kan f.eks., hvis man af en eller anden grund har svært ved præcist at vurdere, hvor meget man tjener i løbet af året, men man forventer en øget indtjening og ikke kan "overskue" et skattesmæk, så for at være på den sikre side, kan man sætte sin trækprocent højere.
Men du har ret - man skal nok ikke benytte skattevæsenet som opsparingskonto, da det klart bedre kan svare sig at have en højrentekonto i banken 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trækprocent |
pjemm |
18-12-2008 13:42 |
|
Man kan jo til enhver tid på året gå ind og lave en ny forskudsregistrering, så det hele følges ad så at sige. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fjordejer |
Vibs 1 |
18-12-2008 13:43 |
|
En skatte % er ikke noget du har indflydelse på, den udregnes udfra hvad du oplyser i indkomst samt fradrag.... så det har du INTET adgangsmulighed for.... Men kontroller dine oplysninger, og er din indtægt, dine fradrag rigtige, så er din skatte % altså også...
Hilsen Vibeke
R.I.P Freykur, 8 År
Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog. WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan jo... |
Osvald og jeg |
18-12-2008 14:04 |
|
...være indtjeningen ændrer sig uforudsigeligt meget, så for at undgå hele tiden at skulle lave ny forskudsopgørelse, så vælger man den lette løsning ved at sætte trækprocenten, så tilpas høj, at man er sikker på ikke at få skattesmæk?! Kan vel være flere årsager til ønsket om forhøjet trækprocent...jeg gætter bare på mulig årsag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| osvals og jeg |
fjordejer |
18-12-2008 14:09 |
|
Lige pracis. Det svinger enormt meget hvor meget overarbejde min mand har, derfor ville jeg gerne sætte den op.... Vi gør så bare det at vi beder arbejdspladsen sætte den op. Tak for de mange svar
Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda God dømmekraft kommer fra erfaring, desværre kommer erfaring som regel fra dårlig dømmekraft
Livet er at leve, det er os selv der gør det besværligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej.... |
|
|
Før i tiden måtte man som arbejdsgiver godt selv ændre i trækprocent og fradrag. men efter E-indkomst er kommet på banen i år, må man ikke dette mere. Vi skal som arbejdsgivere bruge de tal der står hos skat(e-indkomst). så det er der du skal ændre det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|