|
|
| Hvor gør det ondt. |
| Forfatter:  |
SandraKaroline ♥PrinsenMinϖ |
| Dato:  |
14-12-2008 15:36 |
|
Nej hvor gør det bare ondt i mit hjerte. Mine forældre skal skilles her op til jul, og det har ødelagt min jul fuldstændig, men ikke nok med det, har jeg fået afvide at når de flytter fra hinanden er der ikke råd til at jeg kan have min hest. Enten skal han blive rideskole hest, men det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at byde ham, da han har alt for mange kvaliteter til det. Eller også kan jeg leje ham ud, men chancen for jeg finder en lejer til ham er utrolig lille. & ja, så tilsidst kan jeg så vælge at sælge ham. Det gør ondt helt inde i min sjæl. Han er mit et og alt og jeg har haft ham i 11 år. Når jeg har været ked af det, har han altid været der for mig, og jeg elsker ham overalt i hele verden. Ham har lært over 1000 mennesker og ride, og er bare en "guldklump" for folk der er bange for heste, eller begyndere. Jeg har redet ham op fra vilde rideture til LA4 og han kan bare alt det jeg kun har turde drømme om. han var min første hest, og den jeg hele tiden har holdt ved af de heste jeg har haft. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, for det føles som om hele min verden gik i stykker da mine forældre fortalte der ikke var råd til at jeg kunne have ham :'(
Av av av . - Værste jul nogensinde.
Sandra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er godt nok |
|
|
også forståeligt, at du er ked af det, da! Hvor er det også synd for dig. Men at de skal skilles, er ikke altid negativt. Især ikke hvis ens forældre skændes meget. Mine forældre blev skilt, da jeg var syv - husker dog ikke så meget, og har ikke haft den vilde kontakt til min far siden(han gider mig ikke) Det håber jeg selvfølgelig IKKE sker for dig!! hvor er det trist, at du skal af med din hest - Er det ikke muligt for dig, at skaffe et job, og hente de sidste penge hjem? Eller have halvpart på hesten? Håber du finder en løsning, og TRODS ALT får en god jul!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fandens til noget |
Illum |
14-12-2008 15:47 |
|
Troede folk vist at det IKKE et god tone at fyre folk eller at fortælle børn at man skal skilles... Har ikke andet at sige..
Illum * Tro på det bedste, javel bestemt. Men af og til forundres jeg sandelig over den naivitet nogle på HN udviser....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| avavav |
14-12-2008 15:49 |
|
Jeg har job, men det er stadig ikke nok  - Har tænkt alt igennem . Men kan stadig ikke finde en anden løsning .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da virkelig |
|
|
trist.. Kan slet ikke sætte mig ind i din situation. Ville dø, hvis jeg skulle af med mine. Er det OVERHOVEDET ikke muligt, at beholde din hest?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hestenettet |
KamillaR |
14-12-2008 16:42 |
|
Det lyder godt nok trælst  Kan du ikke få en part, og så få parten til at betale nogle af udgifterne? Eller halvdelen?
VH Kamilla My dream is gonna be my future. Hej dit lille skælm Husk din ridehjelm Det er ikke pjat Når dit hovede blir' til splat Livet er hvad man gør det til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skilles |
|
|
Nu er jeg godt nok voksen, men mine forældre blev skilt for 4 år siden, og det kan jeg idag se var det bedste for dem begge og de er begge meget gladere idag. Men det løser jo ikke problemet med hesten.... Hvor meget giver du i opstaldning idag??? Kunne det være muligt, at finde et billigere sted og få en part??? Måske det så kunne løbe rundt med pengene fra dit job og måske et lille tilskud fra dine forældre???
Rideudstyr sælges - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skilsmissebørn |
|
|
Jeg er ked af at dine forældre skal skilles, men som andre siger, så er jeg sikker på, at det på sigt bliver til det bedste. To mennesker som ikke elsker hinanden længere, kan blive noget forfærdeligt noget, hvis de skal bo under samme tag. Men det med hesten... Ja, jeg tror nok, at jeg ville vælge at sætte dem stolen for døren. Sig til dem, at det ikke er din skyld, at de ikke længere ønsker at bo under samme tag. At du er villig til at betale x-antal kroner af din egen løn, men at de så må skaffe resten. SÅ dyrt er det altså heller ikke, at have en hest tøffende rundt. Så hvis du betaler X-antal kroner, far betaler X-antal kroner og mor betaler X-antal kroner, mon det så ikke kunne hænge sammen. Det kan være at mor så må undvære et par nye kjoler, og far må skærer ned på de røde bøffer osv. Synes det er helt hen i vejret, at du skal bøde med din hest, fordi mor og far ikke længere ønsker at være sammen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Først vil |
Egeskovgård (Vipse) |
15-12-2008 09:54 |
|
jeg da sige at det er bestemt trist. Og så her op til jul, men på sigt er det måske bedre, det ved vi jo ikke, da vi ikke kender dig eller dine forældre. Ang hesten, og især til Dancer, Det kan jo ikke nytte at sætte dem stolen for døren, er der ikke råd ja så er der ikke råd. Og de gør det jo ikke for at være onde ved dig. Men er deres økonomi ikke til det, ja så er det jo et sted man må spare. Det er da trods alt bedst at der er penge til mad, tøj og hvad der ellers er vigtigt. Jeg ved det er svært, men man er nød til at prøve at se det fra deres side af også. Jeg vil ønske dig held og lykke, og håber det bedste for jer alle.
MVH Vipse Bokse udlejes. 3 x 3 og 3 x 3.5
Egeskovgård
Bøgeflis til ridebane sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjgflkjgfldjg |
|
|
Åh din stakkel!! Jeg sidder her og tænker, at én ting er, at dine forældre skal skilles - dét er hårdt nok i sig selv. At du så også skal miste din hest som vil kunne være dit lyspunkt i skilsmissen - dét synes jeg ikke er til, at bære!!!! Jeg synes du skal sætte et regnestykke op og se på mulighederne ud fra dette. Hvad koster opstaldning? Er der andre muligheder for opstaldning som er billigere? Hvor meget kan du selv betale - og hvor meget mangler der så? Med et rimelig fritidsjob, vil jeg mene at du må kunne tjene omkring 1000-2000 kr på en måned. Men lad os sige 1000 kr. Nu ved jeg så ikke hvor du bor og hvad din opstaldning koster, men her kan man have en hest opstaldet for 1000-1500 kr alt efter om det er selvpas eller fuldpas, boks eller løsdrift mv. Det er svært, at sige burde i denne situation. Men jeg håber for din skyld, at dine forældre hver især kan afse måske bare 300 kr til hold af hesten.... Jeg håber virkelig, at det lykkes dig, at beholde ham - du vil virkelig have brug for ham i den kommende tid...
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian, Friesertøsen Thundra & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed
Hestene er vores partner
Portræt af heste tegnes - tjek præs eller hjemmeside:
www.123hjemmeside.dk/horsespirit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor gammel er du |
|
|
ja hvor gammel er du?? hvilket job har du?? Var jeg dig, havde jeg fundet et billigt opstaldnings sted, fundet en part, måske 2?? 2 dage hver, til du får mulighed for at tjene lidt mere?? Hvorfor skulle et udlån ikke være muligt?? min blev udlånt, og havde mange henvendelser, og han kunne kun skridt og trav og var/er en ung lille fræk bisse på 5 år. Så det bestemt ikke umuligt. Du kan jo også låne ham ud til rideskolen feks 2 dage om ugen ved så at få en godt afslag i staldlejen?? Nok er det ikke sjovt men alternativ er jo at sælge, det nok mindre sjov?? Jeg er ked af at høre om dine forældre, men hvis det ikke fungere mellem dem, er det titi det bedste, men jeg håber virkelig du finder en løsning.
Mor til skønne maddie 24/5-08
Lækker pony sælges se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er svært |
15-12-2008 14:23 |
|
Tak til alle for den store støtte  det betyder meget lige nu. Jeg arbejder i fakta, men når vi flytter må jeg se mig om efter noget andet. Min mor har rygskade, og kan kun arbejde deltid, som sss ( sundheds og service sektrær) så hun tjener ikke så meget, og min far står i en okay stor gæld. så nej, økonomien er bare ikk til det. Heller ikke hvis jeg tjener 2000 i måneden, for fylder snart 18 og så skal jeg betale for at bo hjemme. jeg har søgt en part på ham flere gange uden noget resultat. Er derimod også meget kræsen med hvem det skal være, for han skal sgu bare ha' det som blommen i et æg 
sandra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billigere??? |
|
|
jamen??? Hvor meget betaler du i opstaldning der hvor du står og kan han evt flyttes et billigere sted hen???
Hilsen fra Strit 77
-Part-rytter søges til 1´er pony i Gesten. 2 gange ugentligt. Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kig længere oppe. |
15-12-2008 18:19 |
|
Lige nu bataler jeg 715 + foder (står der også længere oppe) Jeg har en lejer på ham som betaler 600, & mine forældre betaler Men til Sommer hvor de flytter fra hinanden ( De har en bondegård de skal have solgt først) er Økonomien ikke til det. Han skal flyttes fra fyn til Sjælland, og der hvor jeg står nu, er utrolig billigt iforhold til hvor jeg kan se andre private steder og rideskoler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|