Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når man ikke gider ud til hesten...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 02:21

Hej.

Det regner udenfor, og egentlig blæser det også for meget. Han står på folden, kan sagtens klare sig uden mig. Om lidt er det alligevel også mørkt, og hvis jeg tager derud når jeg ikke at få læst til i morgen. Jeg kan lige så godt blive hjemme, så tager jeg derud i morgen og rider en lang tur.

Dagen efter er det lige lidt for glat og faktisk burde jeg nok også skrive på opgaven. Han står jo på fold, jeg kan bare tage ham en god, lang tur i weekenden.

Hvorfor skal det være så svært? Det er på 16. år mit problem, lige meget hvor dejlig en hest jeg passer/har part på. Jeg overholder mine partdage og fodrer, hvis det er mit ansvar. Jeg jobbede ½ år med heste, og der passede jeg dem selvfølgelig hver dag og nød det.

Er jeg den eneste der har så forfærdelig svært ved at tage mig sammen, til at komme ud til hesten?

- Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Trala...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 02:52

Efter jeg i sommers måtte aflive min hest, begyndte jeg at passe nogle andre.

Men som dig, havde jeg altis 1000 undskyldninger for ikk at tage afsted, og derfor var valget engentlig ikk så svært - jeg er stoppet med min ridning/omgang med heste, i hvert fald for en periode.

Hvorfor bruge tid på noget, hvis det ikke er noget man engentlig gider ?

Hvis du gør noget rigtigt, at de forkerte grunde - så er det stadig forkert.

0
0
Svar på denne tråd

ja og nej
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 05:57

Mudder og en stiv vind har helt sikkert også noget at sige for mig -det er en nem undskyldning...

Heldigvis har jeg jo en datter der ikke kan kende forskel på godt og dårligt vejr -nøjagtigt som vi andre havde det i pony-årene -jeg kan simpelthen ikke huske en eneste gang jeg er blevet hjemme fra rideskolen ligegyldigt om der så var udsendt udgangsforbud pga isglatte veje eller stormvejr!

Hilsen fra

Strit 77

-Som var på nakken af krikken for første gang d. 3. august 2008

BLIV DIG SELV

0
0
Svar på denne tråd

Strit77...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 08:08

>>>

Heldigvis har jeg jo en datter der ikke kan kende forskel på godt og dårligt vejr -nøjagtigt som vi andre havde det i pony-årene -jeg kan simpelthen ikke huske en eneste gang jeg er blevet hjemme fra rideskolen ligegyldigt om der så var udsendt udgangsforbud pga isglatte veje eller stormvejr!<<<

Ja det var dengang - jeg kan mærke jeg IKKE er egnet til at stå et sted uden ridehus(det er ikke af økonomiske årsager men pga hestens staldfejl vi står hvor vi gør, men flytter idag) - men dengang red jeg da UDENDØRS i alt vejr.

Når jeg tænker tilbage var hestene ALDRIG mudrede dengang - eller også lagde man ikke mærke til det selvom man havde redet dressur/stævne i silende regn udendørs

Heidi: synes det er meget normalt her på denne årstid - Mudder + vind + mørke ER bare ikke ligeså fedt som høj sol + perfekte bundforhold og ingen vind

Men det har hjulpet for mig at banke ind i mit hoved hvor priviligeret jeg er overhovedet at have hende(altså egen hest) - og hvor mange små piger der gladeligt ville vade ud i det vejr hvis de havde deres egen - så kan jeg også

OneheartOnly:

Helt enig. Min hest flytter i udlån idag (dette er dog ikke helt med min gode vilje,se evt min tråd på hyggen "at sige farvel.." ) - og jeg er SÅ ked af at det måtte gå sådan bare pga folk ikke vil give hende den tid det tager for hende at vænne sig til nyt staldmiljø.

Meeen jeg kan også godt mærke at med denne årstid er jeg ikke 110% into it - selvfølgelig kommer jeg og passer hende efter alle kunstens regler og nyder det når jeg er derude

Men det ER ikke ligeså motiverende som når det er + 15 grader og høj sol

Xoco82 & Davina

stud.theol

"You'll be in my heart,

no matter what they say.

You'll be here in my heart, always"

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 08:38

Jeg kan egentlig godt lide vinteren - det jeg er træt af, er regnvejr.

Men når det er sagt, har jeg dog også gjort op med mig selv, at hestene skal være opstaldet et sted med ridehal om vinteren. Ellers får jeg ikke redet....(seriøst)

De bliver dog passet i hoved og r..v.

Om sommeren er der så meget "kravl" der stikker og bider, samt det kan være ulideligt varmt.

Jeg elsker en skridttur i skoven når det sner - den stilhed der er, er balsam for min sjæl. Vel er det koldt, men det rigtige tøj hjælper altså også på det.

Lester
0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 08:44

ja jeg er en af dem der har gevaldig svært ved at komme afsted ud til hestene for tiden.

når først jeg er derude er jeg rigtig glad for at jeg tog derud, elsker jo mine søde heste og elsker at være sammen med dem, og har det meget bedre når jeg har været derude en tur.

men som vejret er for tiden er det altså ikke lysten der driver, blæst og regn, koldt og mørkt, det hjælper så heller ikke på noget at jeg er syg, men ikke desto mindre fik jeg kæmpet mig en tur derud igår, og det var dejligt..

den lille cykeltur på næsten 4 km kunne jeg nu godt undvære!

nu skal jeg heldigvis selv muge, og blande foder, så jeg kan ikke bare blive væk i længere tid af gangen, det tror jeg er en rigtig god ting!

Mvh Sandra

Den Lykkelige Ejer Af

Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina

0
0
Svar på denne tråd

ikke gide ud til hesten
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 09:08

Jeg ELSKER at være ude ved hesten. Det er mit fristed, fra dagligdagen med job og stress. Jeg er der ude omkring 2-3 timer hver dag og vi ordner ALT selv. Men jeg elsker at ordne vand og fjerne klatter fra foldene, eller sætte høhække op, eller ordne hegn.Og selvfølgelig også være sammen med hesten og træne hende :-)

Min hjerne slår fra, når jeg tuller rundt der ude :-)

Jeg rider i ALT slags vejr, og klær mig bare efter forholdene, men jeg er også et stort udemenneske :-)

Jeg kan slet ikke huske en dag hvor jeg har tænkt, åhh det gider jeg ikke idag, og hvis jeg fik en sådan dag, ved jeg at min veninde ville ordne stalden istedetfor (vi er der ude sammen hver dag).

Da jeg var i din alder havde jeg det også nogle gange på den måde som du har, men jeg tror at man har alt for meget om ørene i de år og så kommer der nye interesser

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

ikke at gide
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 09:58

Jeg glæder mig stort set hver dag til at komme over til min hest..

Jeg har lige flyttet den på rideskole, så jeg elsker at jeg ikke skal ride ude. Derfor betyder vejret betyder det store mig denne vinter.. og der er næsten altid mennesker at snakke med ude på rideskolen. så man er aldrig alene derude, hvilket er meget vigtigt for mig :)

Jeg må dog tilstå at de sidste vintre hvor jeg havde min hest et sted uden ridehal og banen var dårlig, har jeg tit tænkt, at jeg ikke rigtig havde lyst til at ride en tur i den bidende kulde, men jeg har gjort det alligevel, for min hest skulle jo rides :)

Ha en god dag :)

Skrev Camilla :)

Henri De Rival Dressursadel til salg

Se anonnce

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=273883...y=desc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

kjsdhfjskdj
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 10:14

Uha - jeg kender det også godt - især de dage, hvor det er nær frysepunktet, stormer og regner :S

De dage er 4½ km op af bakke på cykel altså ikke min favorit - påklædning eller ej!

Men jeg gør det - stort set alle 365 dage om året (undtagen når jeg er på ferie eks., hvor andre passer hende) for jeg står i delvis selvpas - så jeg har et ansvar :)

Desuden ved jeg jo godt inderst inde de rigtig sure dage at så snart jeg ser hende - så er jeg glad og alle skæve ting er glemt.

Men jeg indrømmer gerne at eftersom der intet ridehus er nær det sted hun står så går vi ofte tur (hvor jeg går) fordi jeg dels ikke er super vild med at ride en nytilreden hest alene der er begyndt at blive lettere frisk de første km og dels fordi det på en eller anden måde kræver lidt mindre af mig :)

Det er bare ind, rense hove, dækken af, hurtig strigle over, evt. nyt tyndt dækken på (fleece eller regndækken) og så af sted.

Skal jeg være ærlig tror jeg faktisk det er helt kanon for min hest at jeg har det sådan - for hun er ved at være nogenlunde ligeså baghøj som sidste år ved denne tid.. Så jeg tipper at hendes ryg ikke ville elske mig for at sidde deroppe og trone 4 dage om ugen..

Om vinteren træner vi 3-4 gange om ugen - og sommeren noget mere - for der er selvsagt flere lyse timer :) Og selv om jeg elsker vores gåture på denne tid også - så er der ikke noget der kan få mig ud i totalt mørke på mikrosmå, smalle, snoede veje med hurtigkørende lokale billister - så vi går KUN i lys eller tusmørke (på hjemvejen) og altid med refleksvest på mig :)

3 Bokse udlejes ved Blommenslyst - nær Odense.

Inkl. ind/ud lukning, 3x fodring,

halm på fold, træpiller i boks

Pris: 650kr - se mere på præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg elsker sne......
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 10:17

Og frostvejr her om vinteren - men vådt, gråt og blæsende får da også mig til at "ikke gide".

Nu har jeg så mine heste hjemme, så under alle omstændigheder skal der jo ordnes stald m.m., så jeg kan ikke bare blive inde

Jeg er blevet en magelig hund med årene, så jeg gider ikke ride udenfor når det regner.

De gange jeg så alligevel får sneget mig ud på skovtur, og det så begynder at regne, ja der er det jo ikke slemt - for jeg er altid klædt på til at modstå en veritabel snestorm

For at kunne ride her om vinteren, ja så nåede jeg sidste år frem til, at enten skulle ridehesten opstaldes oppe på gården med ridehallen, eller også skulle jeg have en hestetrailer, og så køre selv.

Sidste år stod han så oppe på gården - men det er nu ikke så sjovt at først skulle ordne stalden hjemme, for så at kører op og ordne oppe ved ridehesten.

Så traileren blev købt her i sommers, og det passer mig fint

Skovtursridning ser man mig så kun komme ud i her om vinteren de dage, hvor der er rolige vindforhold og solen skinner - ellers så gider jeg altså ikke

Det sjove er, at lige meget hvor lidt jeg gider - når jeg så endelig kommer afsted, ja så nyder jeg at få redet

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

er det ikke
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 10:25

netop fordi den står på en mark og ikke "behøver" dig?

Jeg går med den tanke, at min hest behøver mig, i sommers fordi hun skulle fodres, så ja, der behøvede hun mig også. Fnis :)

Jeg tror, det er tænkemåde. Og så på med gå-på-modet.

Jeg kan godt tænke, "det' da løgn..." når jeg tænker på at skulle ud at ride tur, og skal huske refleks vesten, for vejene er små, og folk kører tæt på. Ridebanen er frossen eller smattet, Jeg kan ikke mærke mine fingre7tæer efter ½ time i stalden, og hun er kommet på halmstrøelse, hvilket er fint, men betyder boksen skal endevendes, i forhold til spåner.

Der er mørkt, det blæser, og så bliver hesten mere bange end hun er i forvejen, der er mudret, man sidder fast med støvlen, og fordi man ikke rider så intenst som normalt, bliver hesten aldrig træt, og derfor skal hun ofte sættes på plads, fordi hun har for meget energi, og så får man dårlig samvittighed etc..

Ja, man føler sig sq af og til som udsk*dt æblegrød. Men så er det, man skal tænke på, hvor lækker hesten er, og "det bliver snart forår og - ja, snart solhverv".

Lone

Jeg keder mig, derfor er jeg her

0
0
Svar på denne tråd

Gider ikke
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 10:25

Jeg har dælme også svært ved at tage mig sammen. Hvis det bare var forår altid -ingen mudder-plaske-regn- kulde_insekter...

Synes det er virkelig irriterende!

Heldigvis står min hest på fuldpas og så har jeg en pige der kommer og rider 1-2 gange om ugen. Så det er kun en 3 gange jeg SKAL tage mig sammen...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 11:24

Åh ja hvor jeg kender det alt alt for godt. Jeg rider nu på (øh nu skal jeg jo til at tælle - hvor krævende ;-) hmmm...)...16. år og ja de sidste par år har undskyldningerne også sneget sig ind.

Kedelig vejr, lektier/skoleprojekt, småvåd hestepels osv osv osv. Der er mange af dem og de er stort set lige dårlige alle sammen 8-)

Det utrolige er jo, at lige så snart jeg sætter foder i stigbøjlen, svinger mig op i sadlen og mærker rytmen fra de første par skridt hesten tager, så nyder jeg det jo i fulde drag og fatter ikke, hvordan jeg kan springe en ridetur over, når tiden er der!

Det må være en kombination af mere travlhed med studiet og at entusiasme er dalet en anelse, som gør at de trælse undskyldninger melder sig.

Èn ting er i hvertfald sikkert. Hvis jeg engang får min egen gård og hestene skal hjem og stå, så SKAL der være en ridehal, så de mange mørke, kolde og småfugtige vinterdage ikke kan bruges som undskyldning for at droppe ridningen.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Når krybben er tom

...ja så er Jesus gået!

Dressursadel sælges, 300 kr.

Se min præsentation for nærmere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 11:39

Jeg rider udendørs i alt slags vejr, jeg er 22 og har gjort det siden jeg var 10 år gammel.

Jeg trodser regn, blæst, frost, bagende sol og hedebølger, jeg rider hver dag uanset hvad, sådan er det bare.

Mit tøj bliver nogle gange gennemblødt af regn, og hvad så, det tørrer jo alligevel igen. Mine fingre og tæer er ved at falde af af kulde, og hvad så, de bliver normale igen.

Jeg har ingen undskyldninger for ikke at komme ud at ride. Jeg har egen ikke-drænet ridebane (!) og intet andet!

Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Bliv min ven på MySpace
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 11:55

Næ, har aldrig problemer med at sku ud til mit dyr. Har min knallert og det tager 7 min for mig at komme derud :D

Men jeg har sværerer ved at stå op om morgen og komme afsted på arbejde. Det kan godt mærkes. Men hesten, nej, det bliver nok aldrig et problem :D

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd

Noop..
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 12:00

Mit ridedyr stå i fuldpas og er i øjeblikket i fuld ridning ved berideren på stedet, så reelt behøver jeg ikke vise mig på stedet.

Men det kan jeg simpelthen ikke lade være med, jeg elsker at besøge drengen og er der mindst 2 gange daglig men ofte både 3 og 4 gange.

Jeg er bestemt ikke tilhænger af det våde klamme vejr som præger denne årstid, men når først jeg har iført mig harboørehabitten så betyder vejret ikke så meget

Helen.

R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 12:09

Nogen gange tror jeg også bare det handler om at gøre det nemt for sig selv. Jeg har først fået hest som voksen, fordi pengene før har været små. Nu står han på rideskole og jeg skal intet gøre selv. Der bliver muget, fodret og lukket på fold. Der er to store ridehuse, så der er altid plads. Hestene bliver lukket ind så de er tørre til om aftenen og får skyllet ben hvis det er nødvendigt.

Rideskolen ligger 5-10 min fra mit hjem, og når det regner tager jeg bare bilen. Det er masser af muligheder for at få en part/passer hvis man har behov for det. Lige for tiden har jeg ham 5 dage om ugen, kæresten 1 og så får han en fridag.

Nemmere bliver det bare ikke :-)

0
0
Svar på denne tråd

gider ikke hele året
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 14:04

Uh, jeg kender det. Jeg kan trække den til allersidste øjeblik, fordi undskyldningerne er mange, og jeg ikke gider. Men når jeg er der... og bagefter... så er det jo bare så fantastisk skønt, at jeg tænker "Hvorfor gad jeg dog ikke???" Men dagen efter er det det samme...

Jeg har kun hest hver anden dag, så det er bestemt ikke fordi, jeg er løbet sur i det. Og når jeg så tager konsekvensen af ugideligheden og stopper med at ride, så går der et par måneder, og så kan jeg næsten ikke sidde stille, så meget savner jeg at ride.

Sådan har det nu været i over 15 år, så sådan bliver det nok ved at være. Jeg synes nu, at jeg er blevet liiiidt bedre til at huske mig selv på, hvor dejligt det er at være i stalden, når jeg ikke gider :-)

mvh tina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også svært ved det
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 14:21

Men det er mest i weekenderne, da jeg i hverdagene ikke kan nå at ride pga. at jeg først er hjemme kl 17 fra job.

De bliver selvfølgelig passet og plejet, men redet.. Naaaj, ikke så meget i denne periode, hvor det er koldt og mørkt!

Så jeg tager ganske enkelt derud, hver dag, for at ordne stald, så de har nogle skønne prinsessebokse(jaja, mistral er også en prinsesse) og lukke ind :D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 14:30

taj, jeg går på landbrugsskole, hvor der intet ridehus er, og det nærmeste koster 500 kr om måneden at ride i...

så vi rider seriøst i alt slags vejr, springer 110, rider alle de øvelser og tilmed ca i 1½ time af gangen mange af gangene...

jeg klager ikke, ;) min dyre kingsland regnjakke gør at jeg intet har at brokke mig over i regnvejret...

selvfølgelig udover de våde kolde lår efter halvanden time

men det tager jeg med, roser og hygger om hesten i den varme stald, og så op i et varmt bad..

jeg klager ikke... det eneste der mangler er en seriøs underviser...

^*~ Nadja & Max ~*^
.:* Nu med den skønne Max Nobel *:.

.:* slap a og gi dig tid, stress er en ond ting *:.

- underviser i spring og dressur søges, til ambitiøs rytter ! skriv PB ...

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg kender det
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 14:40

Det var til sidst også frygtelig svært for mig at komme ud til hesten.

Jeg begyndte at tænke over hvorfor jeg egentlig brugte alle de penge på noget som jeg inderst inde ikke havde overskud til. Så jeg tog beslutningen at stoppe.

Jeg savnede dog alligevel hestene, så jeg købte mig en avlshoppe. Den og føllene står hos mine forældre som ordner dem i hverdagen, og jeg elsker at komme hjem og besøge, ordne stald og snakke med hestene, mens jeg ikke behøver komme i de dage hvor jeg har travlt :)

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 15:31

hestene hjemme, så ser dem mindst lige så meget som om sommeren.

Men må nok indrømme at ridningen ikke bliver til lige så meget, så vi glæder os helt vildt til foråret

Team Rønnebjerggård......

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 15:35

Nope.. ikke på vilkår

jeg har aldrig haft problemer med at komme ud af starthullerne (har jo nu prøvet at de stod ude på selvpas, fuldpas og også hjemme)..

jeg elsker at være sammen med mine hyppere, staldarbejdet og alt det der hører med.. der er ikke en eneste dag i nu snart 4 år hvor jeg ikke har set de skønne, selv med gangstativet efter min ulykke skulle jeg absolut derud hver dag og lige tjekke om de nu også havde det godt nok og de ikke manglede noget

så jeg er nok lidt i den modsatte grøft.. jeg tager feks aldrig på ferie da jeg ikke kan undvære mine muler, næh du så må ferie være ferie, jeg bliver her...

Billige læderstøvler (Dressur) købes str 39, gerne petrie, cavallo eller lign, skriv hvad du har og med mål (udvendige):)

Dressurtante med de 2 stjerner !!

* Hannibal & *Morning Star

www.stald-stenbaekgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvis man har
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 15:55

hest, så synes jeg man skal tage sig sammen uanset vejr!det er bare det rigtige tøj på og så afsted, ellers synes jeg ikke at man skal have hest, hvis man bliver hjemme pga. regn og vind

Vh Pernille

Den lykkeligste ejer af den "Kyssende" Oldenborger Avalon, elsker dig min lille BaBy:o)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 18:01

Jeg bilder mig selv ind at hesten ikke kan undvære mit besøg Derfor tager jeg gerne derover hver dag.

If you can understand the me, then I can understand the you...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 18:29

ud til hesten HVER dag. Jeg kan slet slet ikke undvære det.

Ofte er det bælg mørkt, men jeg cykler hver dag, uanset vejret og har der været snestorm - ja så må jeg gå. For jeg skal afsted.

De få gange min veninde har lånt ham, til en skovtur, ja - så skal jeg derop alligevel, selvom han har været i de bedste hænder.

Feber, lungebetændelse eller tyndsk+d Jeg kommer hver dag!!

Og jeg er næsten 100 år!!!

...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

mudder og regn
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 20:15

har lige mistet min part, men jeg har altid haft lyst til at ride (dog var der også ridehus) men at hente ham på folden i møj vejr var altid sjovt, fordi han hade at gå i gennem vand og folden var kun mudret ved ledet, men aligvel blev en af os møj beskit, hvar han våd, så tog vi bare fleece tæppet på og red uden sadel, vi har også redet tur i regn vejr, for havde bestemt at vi skulle ud og ride,og da jeg så kommer op på ham regner det og stormer, vi har ikke blevet inde bare fordi det regner, men hvis det blæste, kom arabern op i ham .. og så var der kun en vej og det var hjem. men ellers er vejret ikke et proble hos hesten. men at jeg skulle køre i 30 min i regn og blæst var ikke tiltalende..

En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.

0
0
Svar på denne tråd

mudder og regn
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 20:16

har lige mistet min part, men jeg har altid haft lyst til at ride (dog var der også ridehus) men at hente ham på folden i møj vejr var altid sjovt, fordi han hade at gå i gennem vand og folden var kun mudret ved ledet, men aligvel blev en af os møj beskit, var han våd, så tog vi bare fleece tæppet på og red uden sadel, vi har også redet tur i regn vejr, for havde bestemt at vi skulle ud og ride,og da jeg så kommer op på ham regner det og stormer, vi har ikke blevet inde bare fordi det regner, men hvis det blæste, kom arabern op i ham .. og så var der kun en vej og det var hjem. men ellers er vejret ikke et proble hos hesten. men at jeg skulle køre i 30 min i regn og blæst var ikke tiltalende..

En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.

0
0
Svar på denne tråd

Nightwish
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 20:34

Ikke gide ud til hesten...nej nej...sådan noget kender jeg ikke til. Det gider jeg altid.

Og så er hesten ikke engang min egen.

Mvh Charlotte

Med pipperne

©Olsen og Dråbe©

Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd

tjae, altså
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 21:10

kan da godt have nogle dage hvor jeg synes vejret bare er FOR surt til hesteriet.

Mine heste er opstaldet hvor der ikke er ridehus, så vinteraftenerne går med staldhygge og kaffe og evt aftensmad hos staldejer, så det er super hyggeligt at komme i stalden og nusse heste (og får) her i vintermånederne. Og har jeg tidligt fri og kan nå at ride inden det bliver mørkt, så har jeg kun 300m til skoven og så er det faktisk der, næsten uden undtagelse, jeg rider. Hver 14. dag er det så undervisning i ridehal, men der har jeg så 3-4 km til hallen som vi så rider hvis staldejer ikke kan køre.

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

manglende lyst...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 22:44

Er ikke noget jeg har oplevet siden jeg fik min egen hest!

Jeg skynder mig glad derud! Undtagen når parten har ham

Dengang jeg havde part skulle jeg kun derud 2 gange om ugen, så det var ikke mange gange jeg decideret ikke gad tage derud...

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

Lad os se
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 01:13

Siden november måned har regnestykket for mit vedkommende set sådan ud:

Stress + skole + sent fri + tidligt mørkt + intet ridehus + ridebane uden dræn og lys + to heste + mudder + kulde + regn + Ufatteligt meget staldarbejde = Nej jeg er ikke det mest motiverede menneske hvad angår at drøne op i stalden lige for tiden.

If a problem can be solved, there is no use worrying about it.

If it can't be solved, worrying will do no good.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 02:14

nu har jeg haft bil i et års tid snart... men dengang jeg cyklede i stalden var det bare på med musikken og det rette tøj også bare afsted :)

Men skal gerne indrømme det er skønt at kunne sætte sig ind i bilen når det bare pisser ned... hvilket også gør at jeg tiltider har tilbudt min veninde et lift da hun er på cykel og har et pænt stykke især i dårligt vejr...

Men om sommeren er det faktisk skønt at cykle de små 10 km derud, så det satser jeg på at tage mig sammen til til næste år

Skal se min hest hver dag, kan ikke undvære den sorte basse.

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

Hjemmeside: http://www.bricksite.com/Pyrus

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 11:07

Ja jeg kender det godt - for mig er det især når det er 30 grader varmt (hader varme).

men når jeg så endelig beslutter ikke at tage derud da jeg jo ved at der helt sikkert er nogen der nok skal klappe hende - ja så får jeg nu alligevel den tanke at jeg nok hellere må gøre det - så jeg er også ved hesten hver dag.. Kan simpelthen ikke undvære det..

Og faktisk er det der trækker mest dét faktum at hvis jeg ikke kommer - ja så ringer staldejer og de andre derude og spørger om jeg er ok? Og faktisk betyder det noget for min hest hvis jeg ikke kommer - de andre kan sagtens mærke på hende hvis jeg ikke har været der nogle dage (hvis jeg fx har været på kursus med arbejdet).

Så jeg tager derud - om jeg har lyst eller ej. Men ja - nogen gange kan jeg godt synes at det virker som en rigtig lang tur derud - men afsted til min lille mule - og det er jo altid dejligt at køre hjem derfra med god samvittighed;-)

At blive ved jorden da falder man mindst..

0
0
Svar på denne tråd

Find på noget andet.
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 12:07

Hvis man syntes det er så træls at skulle ud til hesten så skulle man måske stoppe med at have hest.

Jeg var led og ked af at skule ud og ride, tog konsekvensen og skiftede min springhest ud med en 5-gear ishest. Idag glæder jeg mig altid at skulle ud og ride og nogle gange kan jeg ærge mig over at han kun skal motioneres en gang om dagen.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

GOdt at
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 13:51

Hvor er det godt at høre jeg ikke er den eneste :)

Jeg ejer heller ikke en hest - jeg passer en shetlænder, som går i løsdrift med 3 andre heste. Eneste ansvar er at muge hver søndag, som jeg selvfølgelig gør, uanset vejrligt.

Da jeg var hestepasser på fuldtid (og lidt til) var det også ridning og kørsel, om det sneede, stormede eller stod ned i stænger. Der fandt jeg også ud af at der ikke findes forkert vejr, kun forkert tøj.

Jeg holder også lidt pause med hestene nu, og jeg har valgt at sætte højere krav til min næste part: der skal være ridehus, nogle at ride sammen med, og mulighed for undervisning og stævner.

Når jeg bare har en tyk pony på en mudret fold, der sagtens kan klare at stå stille vinteren over, er der svært at tage sig sammen - det er nemmere hvis der er stævner i horisonten. Så er jeg der næsten hver dag.

- Heidi :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider