Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Salgskonsulent
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 13:34

Hej alle.

Jeg har et brændene ønske om at komme ud og køre som salgskonsulent/sælger. Det er bare så skide svært at få et job uden erfaring! Jeg har søgt i flere år og været til en del samtaler - også 2. samtale - får altid afslag pga manglende erfaring ( = jeg bliver snart sindsyg).

Jeg er p.t. i Dansk Supermarked hvor jeg står for to afdelinger og har en del ansvar. Er glad for jobbet og knokler virkeligt, hvilket kan ses på omsætningen i de afdelinger men lønnen er ussel i forhold til hvad de forlanger/forventer og arbejdstider. Man er son regel eftertragtet når man er sådan et sted da folk ved hvilket ansvar osv man har. Mange af de sælgere jeg har med at gøre i hverdagen kommer fra ligende stillinger som min. Jeg kan bare ikke rigtigt få "chancen" Jeg ved jo hvad det går ud på da jeg dagligt har med sælgere at gøre og har haft det i mange år. Jeg har tidligere været Souschef og har arbejdet i detailbranchen i 9 år.

Har fået stor ros for min ansøgninger så det kan ikke være den som er problemet. Enten så sælger jeg ikke mig selv godt nok til samtalen eller også er deet bare umuligt at komme ind i branchen uden erfaring, men hvordan får de så nye folk? Jeg er begyndt at nævne mit ønske til nogle af sælgerne men jeg skal jo passe på at min chef ikke finder ud af det.

Så jer der er eller har været kunsulenter/ sælgere, hvordan fik I jobbet? Hvordan solgte I jer selv til samtalen? Er der andre gode råd?

Pft.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 17:39

Jeg har kørt som sælger men blev træt af det med tiden.

Ja problemet er at komme indenfor uden erfaring, men intet er umuligt.

Jeg så en stillings annonce hvor de krævede mindst 5 års erfaring, men jeg havde ikke engang 5 min.

Jamen så er det en selv man skal sælge og en ting du skal være er vedholdende og slå på at det du ikke ved, kan du lære.

Forklare dem at fordelen ved en der er grøn som dig, er at de kan forme dig efter firmaets ønsker, da du ikke har en masse andre erfaringer med i rygsækken.

Siger de nej, så siger du ja og forklarer yderligere om dine perfekte egenskaber.

Jeg fik det job, jeg ønskede, trods min ringe erfaring.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider