Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

klip i kortet for ikke at have hundebur?
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 22:12

Forleden dag hørte jeg om en ulykke hvor føren af bilen var klemt fast, mens hunden var blevet kastet ud af bilen for derefter at løbe forvildet rundt på motorvejen og blive kørt ned. Alt det mens ejer ikke kunne gøre noget som helst fordi hun var klemt fast.

Talte så om ulykken med nogle venner, som mente at det faktisk kostede et klip i kortet at have hunden løs i bilen...

Ved I om det koster et klip i kortet?

Så nu er jeg ude i overvejelserne om hvilke hundebur der vil passe i min bil og vi er kommet frem til at vi må specialfremstille et til vores bagagerum. Vi har en stor kassevogn, så jeg ville have to store gitre man satte fast i gul og loft således af bagenden blev til et mellemstort hundebur. Når man så var til stævner og ikke skulle bruge det, kunne man slå dem ned og lægge dem under madresserne som vi sover på.

Men hvem sætter man til at lave den slags? Og hvad kan sådan noget koste?

Puha, mange spørgsmål i et... håber I vil svare.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 22:20

Jeg har aldrig hørt om klip for løse hunde - kun for løse børn.

Jeg ville nok ringe til det lokale politi og spørge, der er jo ingen grund til at have en masse udgifter på bure hvis det ikke er nødvendigt.

Gitte

Smølf efterlyses

www.plejehjemsheste.dk/Smoelf.html

0
0
Svar på denne tråd

Hundebur
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 22:20

Jeg er ret sikker på at du bare skal have fat i en smed til at lave sådan et bur.

Men jeg mener faktisk ikke at der er lov på området med fastspændte hunde. Kun at man anbefaler det på det kraftigste.

Mvh Maria

Imellem sort og hvid er der en masse farver

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

Der er..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 22:30

ingen regler på området andet end at hunden ikke må være til gene for føreren. Men du behøver ikke have din hund fastspændt..

Mvh

Line

4 års Churchill til spring/dressur sælges. Yderligere info på præs.

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 22:34

Det er ikke lovpligtigt endnu, men bliver det sandsynligvis. Dog ikke nødvendigvis i bur, kan også være med sikkerhedssele.

Venlig Hilsen

Tina

0
0
Svar på denne tråd

det er faktisk
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 22:45

lovpliktig, men Danmark er ikke den første til at rette sig efter reglene. Norge som ikke er i EU, kun i EØS retter sig efter reglene meget hurtigere end Danmark

Det trenger ikke nødvendigvis være bur, man kan også købe sikkerhedssele til hunden. Både for sikkerheden til hund og fører

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

købes

køreklar hestetrailer m/ frondtudgang

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

jepper
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 22:48

her i Norge må du ha dyret i bur el sikkerheds sele under kørsel.

cheer up babe..

0
0
Svar på denne tråd

Dette..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 22:58

er sakset fra TV2's hjemmeside og er skrevet i dec. 2007:

Men efter nærmere research i Justitsministeriet har vi erfaret, at det ikke er tilfældet. Denne lov er hverken trådt i kraft eller under forberedelse. Men under alle omstændigheder er det fornuftigt både for hunde og mennesker at være spændt fast i bilen. Og for hundes vedkommende er det sikreste at blive transporteret i et godt og solidt bur bagerst i bilen.

Så nej, det er ikke lovpligtigt

Mvh

Line

4 års Churchill til spring/dressur sælges. Yderligere info på præs.

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

og hvorfor
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 07:13

en hund skal være sikret kan man se i linket under

www.adac.de/adactv/test_technik/ Tiertransporte.asp?Com...eID=213582

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

købes

køreklar hestetrailer m/ frondtudgang

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 08:59

jeg ved så meget, at det er lovpligtet at have alle "spændt" fast, og hunde, da de naturligvis ikke kan have sikkerhedssele på, skal de være i bur ;-)

Venlig Hilsen Katarina

Og Glædelig Jul HN'er ..

..Også kendt som tuttelutten !

jeg søger en lånehest med henblik på køb om 3-4 mdr. - skriv en pb :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det passer altså
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 09:03

IKKE.

man rådes til dette, men det er IKKE lovpligtig....

Illum

*

Sender GERNE efter d. 14 dec. men så er der 20 kr. i porto for de 3 stk på tilbud :-)

0
0
Svar på denne tråd

Katarina...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 09:05

Man kan nu altså godt få særlige seler til at spænde hunden fast i bilen.

Og det er som Illum og andre skriver ikke lovpligtigt at have hunden i bur/spændt fast.

Anastasia & Tina

Nu med baby på vej - termin 03.01.2009

0
0
Svar på denne tråd

så lige det link Tralle trold.....
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 10:46

... og jeg må sige at jeg blev en anelse skræmt af at se hvordan den kattebox blev revet fra hinanden og var total ubrugelig selv efter at have spændt den fast efter de rette anvisninger.

Jeg har så tit kørt med mine katte i sådan en box og tænkt at de er spændt fast, så uanset hvad kommer de ikke ud og løber væk under en eventuel ulykke.... men ak ja, det kan de så alligevel.

Så nu er vi så på jagt efter BÅDE hundebur og et nyt kattebur. Denne gang ikke af plast.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 12:42

Ved faktisk ikke om man kan få et klip i kortet hvis hunden ikke er spændt fast.. Men tror da det er lov at hunden skal på en eller anden side fast, eller også skal man have "hundegitter" bag førene..

For det der gør det mest farligt ved at have en løs hun i bilen er jo at hvis du bremser hårdt for eventulet at undvige en ulykke, så kan du risikere at du for en hund i nakken og den vil jo slå hårdt selv om det kun er en lille hund man har.. så for ens egen skyld så vil jeg mene man mindst skal have gitter for så hvis dette sker så rygger hunden kun ind i gitteret, uden at gøre skade ved føren..

Jeg selv/min forældre, har en kassebil, hvor vi altid har haft 2 fine bure inde, som er spændt forsvarelig fast så de ikke kure rundt omme bag i..og dem elsker hundende at lægge i.. Min far har selv lavet det ene bur så det passede til vores gamle bil.. men hvis du gerne vil have et specielt fremstillet bur, så er der ike andet end at spørge den nærmeste smed, og spørge om han kan fremstille det, for det tager jo ikke lang tid og bikse sådan et bur sammen..

Mvh. Trine

Hvor der er en vilje, er der en vej

Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 12:47

nu kan jeg jo ikke huske hvor jeg har set det, men det bedste hvis man har sine dyr kær er altså selen, da plast bur, som man kan se bliver flået, og net samt metalbure, hvis de ikke er lukket så kommer hund/ kat ud som pomfritter....

Hyggehejsa

Renana

Vojens Rideklub er nu også online

web.mac.com/ejsboel/vojensrideklub/

0
0
Svar på denne tråd

Altså LÆS nu og FORSTÅ
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 12:48

DET ER IKKE LOVPLIGTIG......Men tilrådes...

Illum

*

Sender GERNE efter d. 14 dec. men så er der 20 kr. i porto for de 3 stk på tilbud :-)

0
0
Svar på denne tråd

En god
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 12:51

ide er det helt sikkert!

Her sidder vovsen i sikkerhedssele i min dyt og i bur i kærestens dyt. Meget stram sele men om den holder i et sammenstød, ja det aner jeg faktisk ikke!

Han vejer 38 kg. Forestil dig at få sådan en kolos i nakken. Hvis ikke jeg dør af et sammenstød, ja så er det da af at få ham i nakken!

Så ja, ALTID er vores i sele eller bur.

Candyflosss forever - Medlem af AWR

0
0
Svar på denne tråd

PrettyFancy
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 12:57

Ja i må se at få lavet et bur, hvis I kører meget med hund!

"..... Når man så var til stævner og ikke skulle bruge det, kunne man slå dem ned og lægge dem under madresserne som vi sover på."

Hvad for nogle madresser? Sådan nogen har i selvfølgelig ikke bag i en gulplade bil, hvor man ikke må opholde sig bag forsæderne vel?

Gitte

Min engel er rejst til regnbuebroen. +Elsker dig for evigt!+

0
0
Svar på denne tråd

Dette giver klip:
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 12:58

Overtrædelser, som er omfattet af klippekortordningen

Overtrædelse af disse regler medfører klip:

• Fremkørsel mod rødt lyssignal, kørsel mod kørselsretningen, overskridelse af spærrelinjer eller overskridelse af ubrudt kantlinje i forbindelse med ulovlig kørsel i nødspor (færdselslovens § 4, stk. 1 og 2).
  • Tilsidesættelse af reglerne om kørsel over jernbanespor (færdselslovens § 5, stk. 2).
  • Kørsel med for kort afstand til forankørende (færdselslovens § 15, stk. 3, 1. pkt.).
  • Kørsel venstre om helleanlæg (færdselslovens § 15, stk. 4).
  • Ændring af færdselsretning og placering mv. til fare eller ulempe for andre (færdselslovens § 16, stk. 2, og § 18, stk. 1 og 2).
  • Tilsidesættelse af reglerne om overhaling (færdselslovens § 21, stk. 1-3).
  • Forøgelse af hastigheden, når man overhales (færdselslovens § 22, stk. 1).
  • Tilsidesættelse af forbud mod overhaling (færdselslovens § 23 og forbud fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
  • Tilsidesættelse af reglerne om vognbaneskift (færdselslovens § 24, stk. 1).
  • Overhaling ved fodgængerfelt (færdselslovens § 25).
  • Tilsidesættelse af vigepligt (færdselslovens § 26, stk. 2-4 og 6, eller vigepligt fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
  • Kap- og væddekørsel (færdselslovens § 37, stk. 4).
  • Overskridelse af hastighedsgrænse med mere end 30 pct. (færdselslovens § 42-43 a eller anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
  • Manglende anvendelse af sikkerhedsudstyr for passagerer under 15 år (færdselslovens § 80, stk. 4, og § 81, stk. 3).

Ja, sådan er vi heldigvis så forskellige.....

Uanset hvad der sker, står solen altid op igen i morgen.

(Citat: cykelrytter Frank Høj)

0
0
Svar på denne tråd

I en gulplade bil
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 13:01

Må man opholde sig lige så meget man vil...bag forsæderne, HVIS bilen holder stille....

Illum

*

Tro på det bedste, javel bestemt. Men af og til forundres jeg sandelig over den naivitet nogle på HN udviser....

0
0
Svar på denne tråd

bagagerum
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 13:04

min hund ligger i bagagerummet...

Hilsen fra

Strit 77

-Som var på nakken af krikken for første gang d. 3. august 2008

BLIV DIG SELV

0
0
Svar på denne tråd

ups....
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 13:29

Mig der har misforstået, man må vist gerne sove der, bare ikke "indrette" som feks. en autocamper...

Gitte

Min engel er rejst til regnbuebroen. +Elsker dig for evigt!+

0
0
Svar på denne tråd

Lad os nu slå det fast!!!
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 14:33

Det er IKKE lovpligtigt, at fastspænde hunden hverken i sele eller bur!

Har netop fået det verificeret ved den lokale politistation..

med venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Miki.......
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 14:52

Prøv lige at google "sammelklappeligt hundebur" Der kommer en masse links frem.

Mange hilsner Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Kom til foredrag om westernhestens sygdomme d 15/1.

Se mere på westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider