|
|
| Baunehøjs rideskole heste??? |
|
|
Halløj derude... Er der nogle af jer ænder der ved hva der skal blive af baunehøjs rideskole heste og ponyer??? Blir de solgt til private eller til hestehandler??? Eller hvordan og hvorledes.... Kom endelig med info....
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror du ikke |
|
|
de bliver flyttet over til det nye sted som de skriver de vil etablere. Hurra for de kræfter der vil sørge for Baunehøj vil bestå, blot et andet sted  Beagle.
Udstyr tilsalg: til rytteren, ridebukser og veste (Pikeur og RTS) til hesten, Kieffer striglekasse, OS martingal & OS gummitøjler, skridttæppe og Kieffer Grime. Se min præsentation !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| troede det var |
|
|
rytterforeingen der skulle flytte et nyt sted hen, forhåbetligt hive nogle pensionærer med... rideskolehestene og ponyer tilhører jo torben skjoldshøj, kirstin skjoldshøj, gunhild skjoldshøj...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andet indlæg |
|
|
Hvis du læser det andet indlæg omkring Baunehøj, står der hvad der vil blive af det hele... 
Mvh Maria
Imellem sort og hvid er der en masse farver
En god hest har aldrig en dårlig farve. Gammelt ordsprog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvilket |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| der står da |
|
|
ikke noget om rideskolehestenes fremtid, blot at de gerne vl starte et yt og bedre rideceter,... ikk noget konkret om hestene...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sofiemb |
|
|
Hvad med at spørge Baunehøj direkte i stedet for her på HN, hvor det allermeste kun kan blive de rene gætterier??
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
www.piar.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kunne |
|
|
sagtens være der var nogle herinde der rent faktisk vidste noget kokret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Baunehøj. |
|
|
Jeg ved ikke hvad der skal ske, men er glad for at Baunehøj bliver lukket. Mage til triste og usle forhold skal man da vist lede længe efter. Så hurra for det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
mustang sally: enig, kunne ikke være mere enig har arbejdet der næsten 2 år...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad er det dog for nogen udtalelser..?! |
|
|
"...er glad for at Baunehøj bliver lukket. Mage til triste og usle forhold skal man da vist lede længe efter. Så hurra for det.."
"...kunne ikke være mere enig.."
Kommentarer som disse har da absolut ingen steder hjemme!!! "Triste og usle forhold"...!?
Baunehøj har måtte stå model til megen kritik og mange rygter de seneste år, men at omtale forholdene på stedet som "triste og usle", det er simpelthen for lavt. Dette har ingen steder hjemme i virkeligheden, så hold dog venligst de udtalelser for Jer selv.
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hver sin mening |
|
|
det har alle ret til at ha... det sjove er at pensionærene bestemt ikke ved alt. desværre... måske du har været heldig at få alting af vide???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kære sofiemb.
Jeg ved godt, at du har været ansat på Baunehøj (jeg ved godt, hvem du er (ingen trussel, don´t worry ), og du har sikkert "set nogen ting"... Men ingen af de ting kan berettige dig til at kalde forholdene for "triste og usle"...
Jeg har redet på Baunehøj siden 1987, min hest står dog et andet sted nu. Og jeg har også arbejdet der. I mange år...
Jeg synes, at det er ganske usmageligt at komme med disse uberettigede udtalelser om et sted, der har dannet gode rammer for så utrolig mange mennesker / heste / arrangementer i løbet af mange mange år...! Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ved også godt hvem du er(ingen trussel, don`t worry ) Hver sin smag om hva godt hestehold er kan jeg kun sige. Din hest og andre pensionæres heste har sikkert haft det fint. Men jeg gav blot mutang sally ret i det hun skrev, jeg startede ikke med at sige det. og uanset hvad er der ytringsfrihed i DK, og er det ikke herligt  Men denne tråd er ikke lavet for at nedgøre baunehøj, om man så finder stedet godt eller dårligt. Den er blot lavet fordi jeg ønsker at finde ud af hva der skal ske med alle rideskoleheste/ponyer. Så hvis nogle ved noget konkret, kom endelig med det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men hvis |
|
|
du ønsker at starte en diskution om hvorvidt det er et godt eller dårligt sted, så vil jeg da gladeligt argumentere for min holdning, under en anden tråd eller i en privat besked 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxx |
|
|
Så vidt jeg ved, så flytter alle rideskolehestene med hen det nye sted, hvor de åbner.... Jeg har godt nok hørt det igennem et par personer, så er ikke helt sikker... Nej, ønsker ikke og diskutere meninger om Baunehøj... Alle har en mening disse dag... Jeg kan bare ikke lide, at folk omtaler forholdene som "triste og usle"... Det er ikke det, jeg vil ønske, at Baunehøj bliver husket for.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og alligevel |
|
|
Diskutere du lidt videre... så skulle de vist ha gjort noget før, for ikke at blive husket som trist og ussel. Man bliver husket og dømt ud fra ens handlinger, om man er fru nielsen på skovvejen 4 eller en kæmpe medicinalkoncern i KBH. Det jeg kunne læse mig frem til var blot at de håbede at kunne åbne et nyt ridecenter et andet sted, men der stod intet om deres heste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært at sige |
|
|
...præcist hvad man skal mene om Baunehøj! Jeg arbejdede i stalden (en periode on/off 1998-2001 i aktivering) Usle forhold vil jeg ikke kalde det! Der er super faciliteter. De fleste af boksene er nye, lyse og pæne, det er kun få der stadig er små og mørke. Spiltovene burde dog have været nedlagt for mange år siden. Det der går mig lidt på er, at man dengang ofte overlod fodringen til det nye personale i stalden, som bla. var mig på et tidspunkt. Jeg anede intet om fodring og vidste ikke hvor meget wrap hestene skulle have! Det er for uansvarligt. Man skal ikke sætte nye uerfarne til at stå for fodringen. For mange af de heste, var det noget nær det eneste lyspunkt på dagen, for mange kom ikke ud på fold, men stod inde hele døgnet bortset fra når ejeren skulle ride, og det kan jeg heller ikke forlige mig med. Jeg var uheldig da Kanoa skulle i ridning derude i 2005, han fik en meget trang boks og kom ikke ud, for foldende var ved at blive omlagt. Jeg var også meget utilfreds med den måde han blev redet på at beridereleverne. Han blev hentet hjem efter 10 dage. Men jeg ved ikke hvordan det er derude idag. Jeg er glad for at have arbejdet der dengang, for jeg lærte mange gode ting, men også at jeg ikke ville opstalde heste på et ridecenter
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." Albert Einstein.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Sofiemb: Alle rideskolehestene vil komme til at gå rideskole et nyt sted dog med nye ejere'  ______________________...__________ - Baunehøj er ikke noget dårligt sted, selvfølgelig er der nogen ting der kunne være bedre, men det er der vel alle steder? Hestene har det godt og staldpersonalet gør alt hvad de kan for dem. Alle hestene kommer på fold alle hverdag, medmindre ejeren ikke ønsker det, så hvorfor der bliver skrevet at de ikke gør det aner jeg ikke? Baunehøj har i mange år været et godt sted hvor alle kunne komme, og Horse Show og andre arrengementer bliver hvert år afholdt der. De ville de da ikke hvis forholdne var usle og triste? ^^ Min mening. 
Pernille Lind Matthiesen & Baunehøjs Dubonnet for ever!
Nu uden Dubonnet, men med Calimero! (= Vindere af mix-kvadrille 2008 Rytterforeningen Baunehøj ❤❤❤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen kan jeg kun sige |
|
|
at der er meget forskelligt syn på godt hestehold  Og der er ikke nogen der behøver informere mig om hvordan det foregår på Baunehøj, jeg ved hvordan det foregik da jeg arbejdede der, og jeg er fuldt ud istand til at se at det stadig halter. Nu syns jeg vi burde stoppe diskutionen om hvorvidt det er et godt eller skidt sted, da det stadig ikke var det min tråd gik på. Men hvis i er vilde efter at fortælle hvor godt elelr skidt det er der ude, så start en tråd, så skal jeg(gentager mig selv) gladeligt argumentere for min holdning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille |
|
|
Det var langt fra alle heste der kom ud da jeg var der! Og alt for mange heste kom kun en tur i ridehuset eller ud på den lille sandfold en halv times tid. Men det er måske heldigvis anderledes idag.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." Albert Einstein.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bents heste komemr ikke ud |
|
|
tilridnings hestene kommer max på jordfold/sandfold 30 min ude ved p pladsen. Rideskole hestene kommer kun i ridehus om vinteren. Hestene blir fodret med bl.a. Kalve valse, hvilket er kalve foder. Mange af rideskole/handicap hestene har/havde ondt i ryggen af forskellige grunde, og nej det blev ikke behandlet. De går min. 6 dage om ugen, og mange af dem går over 3 timer om dagen. Utilpassede sadler, der blir ordnet en gang i hver ridelejruge, thats it!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|