Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Så få da de reflekser på
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 18:40

Lige hjemvendt efter at have hentet datteren hos bedsteforældrene, er temmelig chokeret og enorm vred...

På vej hjem fra besserne kører vi forbi et stort stutteri.. Pludselig ud af mørket dukker en pige op trækkende med to heste midt på vejen ... Jeg får bremset ned, og kørt udenom, mens hun prøver at få ro på hypperne...

Intet havde hun på, lys, reflekser intet ....

Jeg er så vred over sådan en tankeløshed , jeg kunne jo have ramt hende og hestene, og vi kunne have føjet endnu et trafikdrab til statistikken....

Måtte bare lige ud med min vrede

Hilsen Nanna

Så få dog for h*lvede de reflekser på

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

Sådan en idiot!
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 18:46

Var ejg dig ville jeg godt kunne finde på at køre ind på stutteriet og klage.

(faktisk ville det være med yderste selvbeherskelse at jeg IKKE steg ud ad bilen og fortalte hende min ærlige mening)

Og sig til dem at hvis det sker igen blev det politianmeldt. Fordelen ved en politianmeldelse er, at hvis tumben - eller hendes heste - bliver ramt senere af dig eller en anden sagesløs billist - så har politiet allerede en anmeldelse liggende på at pigen fra stutteriet færdes uden reflekser på. Det KAN måsek gøre en forskel for den der er så uheldig at ramme hende.

Og så ER det jo lovpligtigt at have reflekser på hesten når den færdes på offentlig vej!

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

jeg glemte
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 18:50

helt at stoppe bilen og give hende et møgfald så chokeret var jeg... Desværre er ejeren ikke til at få i tale med noget som helst, der har været en del klager i årenes løb over mange andre ting også... Men håber da virkelig også hun har fået sig en forskrækkelse, og bruger den øverste etage en anden gang

Hilsen Nanna

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 19:32

Mon ikke ejeren vil lytte, hvis du nævner politiet. Det plejer som regel at hjælpe selv på de mest genstridige mennesker ;-)

Kan sandelig godt forstå at du blev forskrækket, det blev jeg også i eftermiddags, da jeg mødte en cykelist. Personen havde lyset i orden, der var ikke noget at komme efter der, men det var en bælg mørk lille snoet landevej og det var meget diset med sigtbarhed på ca. 10 meter, så jeg så først cykelisten, da jeg var få meter fra vedkommende. Heldigvis var vedkommende modkørende, så han/hun kørte i modsatte side af vejen, så jeg slap med skrækken.

Men puha alligevel. Selv med ekstremt skarpe cykellygter ville jeg ikke cykle på en lille, mørk landevej i tæt dis. Den chance turde jeg virkelig ikke tage!

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Når krybben er tom

...ja så er Jesus gået!

Dressursadel sælges, 300 kr.

Se min præsentation for nærmere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

Reflekser
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 21:34

Jeg synes bare, om det er med hest eller ej, så er mange mennesker virkelig dårlige til at have reflekser på. Det er virkelig svært at se dem, selv når de går over et fodgængerfelt, der ikke er super oplyst. Plus, mange cykler uden lys eller reflekser. Det er bare så farligt! Jeg har i hvertfald svært ved at se dem, men det kan selvfølgelig også være svært at vurdere, hvornår (for en fodgænger eller andet/andre), at det er for mørkt til at færdes uden reflekser eller lign. Så burde man bare have dem i lommen, for en sikkerheds skyld

Kan virkelig godt forstå, at du blev forskrækket og chokeret. Det var jo desuden ikke kun sit eget liv, hun satte på spil, men dit og hestenes også. Sikke noget!

Et lys mister ingenting ved at blive brugt til at tænde et andet - hjælp din næste!

Med venlig hilsen Nelle

0
0
Svar på denne tråd

reflekser.
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 23:14

sikke en oplevelse. Utroligt hun turde sætte eget og hestenes liv på spil.

Davina ligner et neonfarvet monster når vi er på tur/går i tåge/mørke. neon Refleksfortøj med hvid mini cykellygte, neon refleksdækken med rød blinkende cykellygte,stigbøjle reflekser, kraftige ben reflekser 5 cm brede m lam, og jeg har altid altid kraftig reflekstrøje/jakke/vest på + lygte.

Og jeg selv cykler stort set altid med refleks på venstre arm/ben samt neon farvet "jakke" udover selvom de andre på fakultet smiler lidt om morgenen

Xoco82 & Davina

stud.theol

"You'll be in my heart,

no matter what they say.

You'll be here in my heart, always"

0
0
Svar på denne tråd

som sagt
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 08:09

er ejeren ikke til at få i tale, tror faktisk ikke, han bor på stedet mere, tilgengæld vrimler det med hestepiger og drenge, som arbejder på stedet..

tror jeg vil undersøge, hvem der er daglig leder på stedet, sådan en må da da have

Hilsen Nanna

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

reflekser
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 08:42

Der har i den senere tid været et par ulykker på tv, bl.a. 1 dræbt som stod og ventede i vejkanten ved en travl vej i mørket og blev nedlagt af et lastbilspejl.

Ja her til morgen var der lige ved at være en mere, da jeg kørte manden til toget, en person stod i højre side, med ryggen til i SORT jakke, ingen gadebelysning, og helt ude ved den hvide kantstribe. Havde man et øjeblik haft øjnene på en modkørende bilist istedet, for at holde afstand til denne, så kunne han nemt have fået spejlet...

Det var tåget, så han dukkede først frem i nærlyset. Hvad tænker folk på?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

reflekser
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 14:38

Min mor fortalte lige mig, her forleden dag, at hun kom kørende og var MEGET tæt på at ramme en dame der gik i vejkanten, men hendes barnevogn på kørebanen!!! Uden lys, reflekser, uden noget som helst... Nogle tænker sig bare slet ikke om :l

Mvh Iben

0
0
Svar på denne tråd

Nårh... DET stutteri...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 15:51

Han er vist stukket af til Polen - er han ikke? ;)

Jeg tror ikke de dér hestepassere er danske, så de aner garanteret ikke hvad reflekser er

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

vi matcher
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 17:39

også juletiden når vi rider ud....

Blinkende veste, pandelamper og alt muligt andet gejl....

Jeg skal sq ikke køres ned. Og det skal mine heste heller ikke.

KH:) med lys i pæren - alt andet er for dumt

Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Altid reflekser i mørke
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 00:13

Jeg har også været efter min part til Kanoa om at huske reflekserne! Det er opsigelsesgrund at glemme dem.

Jeg har en vest og 4 benreflekser + at der er sat for og baglys på sadlen. Forlygten er dog faldet af, men skiftes imorgen.

Det er utilgiveligt at glemme dem.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Albert Einstein.

0
0
Svar på denne tråd

Måske hører
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 00:20

det ikke til her, men debat om reflekser er godt.

Man kan ALDRIG være for "oplyst". Her kommer mit lille suk så;

Hvorfor blænder bilister ikke ned, når de ser alle disse reflekser og lygter? Der skal absolut køres helt hen til personen inden det lange lys blændes ned

...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

Sif....
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 05:59

Ja det stutteri Nej de taler vel ikke dansk, men de må da for pokker have en daglig leder... Vi må jo bare håbe, at der ikke sker en alvorlig ulykke... Polen jaja hvorfor ikke

Det er dejligt at høre, at så mange bruger reflekser, og godt kan forstå mit udbrud

Hilsen Nanna

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 09:26

Jeg vil give jer andre helt ret. Der er alt for mange mørke mennesker på gaderne i DK.

Vi bor i Sverige, hvor mentaliteten er en HELT anden. Her er refleks jakker næsten folkeeje, hvilket er skønt når man kører om aftenen.

Min far som bor i Dk har lige købt en af disse famøse refleks jakker, og han er så glad for den at han da skulle have den på til julefrokost, for så kunne man jo se ham ;)

Dog vil jeg sige at mange heste og ryttere der bare har reflekser på benene og en lille lygte stadig er svære at se. De selvlysende lændedækkener gør rigtig meget synes jeg

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 10:00

Puha ja, jeg forstår virkelig godt dit udbrud, du må virkelig være blevet meget forskrækket.. Sådan et uansvarligt pigebarn sådan at gå ud uden reflekser på hende selv eller hestene :(

Når jeg kommer hjem fra arbejde om aftenen og skal lufte hunden, så har både hunden og jeg reflekser på. Jeg har en refleksvest og en pandelampe på og hunden har et reflekshalsbånd og en refleksline at sidde på snoren :) Jeg synes det er rart at vi kan ses, vi ser godt nok ret sjove og dumme ud, men hellere det end at vi ikke kan ses og min hund er tilmed helt sort, så hun skal helst kunne ses af bilerne :)

Jeg møder tit andre ude på landevejen der lufter deres hunde og de har ingen lygte eller refleks på, bliver helt forskrækket når de kommer mig i møde, for ser dem først lige foran mig.. Og de er helt sorte.. forstår dem ikke..

Jeg støtter nyt-hesteliv! Adopter en hest på http://www.nyt-hesteliv.dk og du er med til at give heste og ponyer et godt og trygt otium :)

Glædelig jul og godt nytår til alle ænderne herinde :D

0
0
Svar på denne tråd

ene af
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 10:06

Jeg syntes også man møder ene af skygger når man kører.

Desværre er sort jo på mode, så alle går i sort jakke og mørke bukser, ingen reflekser, ingen ting.

De er nærmest usynlige og går i et med natten/mørket!

Utroligt at folk ikke tænker sig om.

Det samme med barnevogne/klapvogne, hvorfor bliver de ikke - af producenten - overdænget med reflekser??

Jeg har selv købt både hængende og klistrene reflekser til Emmas sorte barnevogn og lyserøde klapvogn.

Og stadig syntes jeg ikke de er oplyste nok *suk*

Hvilke bogstaver kan flyve??

N'er

0
0
Svar på denne tråd

Nanna...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 11:17

... jeg tror da stadig Kristian og Helle arbejder der - mon ikke det ville hjælpe at ringe til dem?

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

iøvrigt...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 12:58

mht reflekser så jeg en dag en hest der havde røde blinkende lygter på benene i gamache højde - nogle der ved hvad det var for nogle?

Kit: Enig- det er forrykt at lovkravet ikke er andet end ben reflekser,vest og lygte - for det er ikke stadig nemt at se hest&rytter - og det er desuden svært at se hvor "lang" hesten er hvis ikke der er lys på bringe/bagved

Xoco82 & Davina

stud.theol

"You'll be in my heart,

no matter what they say.

You'll be here in my heart, always"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider