Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

En svær beslutning(hund).
Forfatter: 
Dato:  09-12-2008 19:01

Har i dag taget mit livs hidtil værste beslutning.

Éfter at mine to rottweiler var oppe at slås for trejde gang indenfor kort tid i går var jeg nød til at gøre noget. Den yngste at mine hunde har i den sidste tid været hård ved min anden rottweiler og var begyndt at knorre mere af os end han har gjort førhen. Min yngste har altid været mere bestemt og ikke sådan at sætte på plads, men det har gået og især efter han blev kastereret blev det rigtig godt.

Men nu gik den ikke mere. Jeg er blevet bange for at være selv med dem hvis de skulle komme op og slås.

Derfor valgte jeg i dag at ringe til dyrlægen og i samråd med ham blev der besluttet at det bedste ville være at aflive Junior.

Jeg fik lov til at gå tidligt fra arbejde, da jeg ikke kunne hænge sammen af for lidt søvn og mange tanker. Gik en dejlig tur med Junior da jeg kom hjem og kl. 13.30 kørte kæresten og jeg sammen ind til dyrlægen med ham og blev der til det sidste.

Nu sidder jeg kun med minderne og tårene tilbage over min dejlige hund som er et afkom af min anden dejlige hund Ricko som stadig går her i stuen ved mig.

Kan ikke lade være med at tænke nu om det er min skyld at Junior blev sådan... Selvom jeg sys jeg har gjort hvad jeg kunne med hensyn til opdagelse og hundetræning.

Men jeg er sikker på at det er den bedste beslutning jeg har taget for os alle. For hvem ved om det måske en dag var gået ud over et menneske.

Nu skal jeg bare forlige mig med at han er væk, at hans kurv er tom, madskålen fjernet og hansbåndet hænger på knagen i gangen.

FARVEL JUNIOR OG TAK FOR ALLE DE GODE TIMER VI HAVDE SAMMEN.

Tak fordi I læste med. Havde bare brug for at få det hele ned på skrift.

Team Vesterhede styrer

Attack Nips r.i.p 22 januar 2007
Julle r.i.p 28 april 2007

Toronto r.i.p 11 juni 2007

Palle r.i.p 8 September 2007

Tatjanna r.i.p 12 juni 2008

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-12-2008 19:06

Hey.

Jeg syntes du har taget den rigtige beslutning.

Har selv stået i samme situation.

Jeg føler med dig/jer, da det er en grim beslutning at tage.

Glæd jer over jeres gode tider i har haft og vær glad for i stadigt har en hund. Det hjalp mig ufatteligt meget.

Knus

Live to ride - Ride to live.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 12:32

Sådan nogle ting er selvfølgelig svære.
Forstår godt at du er ked af det, men er sikker på det var den rigtige beslutning.
Nogen gange kan man bare ikke forstå hundene, og sålænge du har gået til hundetræning osv. med den, er det ihvertfald ikke din skyld.

Nogle af vores venner havde også en hund i mange år, som var sød og rar. Ligepludselig gik den til angreb på datteren og veninden, og var tæt på at have bidt den ene i øjet.
De fik den også aflivet, og selvom det var hårdt var det jo også det eneste rigtige at gøre.

Hvil i fred vuffer.

Vh. Nanna

- Ejer af den smukkeste DSP <3

.....

0
0
Svar på denne tråd

En lang nat....
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 22:54

Syntes dagen har været svær at komme igennem. Også natten var en kamp, men en trøst var at kæresten blev hjemme fra sit natarbejde.

Dagen har gået med at bruge en masse tid hos hestene og prøve på ikke være for meget alene.

Juniors kurv står nu udenfor og hans tæpper er vasket, klar til at tage det med i stalden så hundene derude kan få glæde af dem. Men nu når det kommer til stykket er jeg ikke sikker på at jeg kan magte at se på det derude.

Savner ham så utrolig meget, selvom jeg ved at det var det bedste.

Nu kommer endnu en nat forude..... Kæresten er taget på arbejde og Ricko ligger her i sengen ved siden af mig..... Men jeg mangler JUNIOR. Ved bare det bliver en lang nat...

Team Vesterhede styrer

Attack Nips r.i.p 22 januar 2007
Julle r.i.p 28 april 2007

Toronto r.i.p 11 juni 2007

Palle r.i.p 8 September 2007

Tatjanna r.i.p 12 juni 2008

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider