Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 JEG GJORDE DET
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 12:38

Idag har jeg for første gang i 12 år været ude og ride tur helt ALENE...Og var næsten ikke nervøs.. Jeg er sindssygt stolt af mig selv..

Det var med en blanding af gode råd fra folk herinde fra jeg fik gjort det.. Tusinde tak Ænder.

Og StaldK: Sikke jeg fik rørt sangstemmen

Hold fest jeg er glad..



Hilsen Tegan, Neisti, Dalicio,Bellino og Sannie


Tilbage til rødderne..


En gang ox-altid ox



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu ved jeg ikke lige hvad og hvorfor
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 12:40

MEN TILLYKKE :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 12:43

CBK: Det står først i indlægget



Hilsen Tegan, Neisti, Dalicio,Bellino og Sannie


Tilbage til rødderne..


En gang ox-altid ox



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hurrraaahhh!!
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 12:43

Aijj hvor er du sej!



Supergodt gået !!


Vrinsk fra Esma


Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..




*Pusling - du var min lille, søde gave sendt fra himlen*

*Feb. '07 - 18. okt. '08*

Healing tilbydes


Søger parthest - se min præs. samt annonc ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sannie
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 13:19

Aiiii hvor fedt for dig (Y) Jeg sidder her og er bare et stort smil og super stolt på dine vegne, det er så sejt at overvinde sig selv og sin frygt ;) (Y) (Y)


Hehe var der tilskuere ? (som gav bifald ;D (når bare det virker, så skide være med hvad andre mener og syntes ;) håber det hjalp ;) )


Er super glad for at kunne hjælpe.


Karoline


Jeg er ikke tosset - jeg har bare personlighed ! !


Who are you, to judge me ? ? ?


K's Foto©




Alene i Julen ? skriv en pb hvis du har lyst til at holde den sammen med andre ! !



0
0
Svar på denne tråd
 
 super super
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 14:14

håber du får mange gode ture fremover...


Mvh Mona

(nu med jensebassen)

Stald Dyrhøj


Intet er umuligt, for den der ikke selv skal gøre det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Total åndsvagt!
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 14:36

Nu kender jeg ikke historien bag, men det er da total åndsvagt, uansvarligt og mange andre grimme ting.


Jeg er klar over, at mange rider alene, og min holdning til det er den samme. Hvad i al verden gør I, hvis der sker Jer noget alvorligt? Satser på I ikke slår hovedet og hesten ikke bliver kørt ned?


Kristina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina König
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 14:40

Hvad er det for noget f** at fyre af? Sørger du altid for at der er andre der rider når du trækker op på banen? Kan der måske ikke ske ulykker der? På springbanerne?

Og hvad så i de mindre stalde hvor man tit bliver nød til at ride alene? Eller dem der har heste hjemme ved dem selv?

Satser du så på at din hest ikke bliver bange for en fugl, kaster dig af, og tramper på dig? .... tør du virkelig det?



Mvh Louise



Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud



Halvpart søges i Odense



Canon EF 55-200 f/4.5-5.6 II USM (Objektiv) sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 14:46

Synes godt nok også det er noget fis, det du skriver der.

Da jeg havde min pony, stod hun et sted, hvor der kun var mig, og dem der ejede stedet - jeg red ALTID alene.


Ja, der kan ske noget.

Men som regel er der jo nogen der ved man er redet afsted, og ved hvor man rider.


Nu skal vi nok også passe på ikk at blive for pylrede.


Jeg gætter på du også både cykler, køre bil osv alene - der kan der altså også ske noget.


Hvis du gør noget rigtigt, at de forkerte grunde - så er det stadig forkert.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina König
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 14:54

Det indlæg synes jeg også er lige i overkanten..


Der er jo en risiko, ved bare at være i nærheden af en hest, da man jo ikke kan læse eller forudse alle dens bevægelser eller idéer..

Hvis der endelig skete noget på tur, er der altså mange mennesker omkring én som vil kunne reagere. Dem i biler eller nogen på cykler, gå-ben etc. De fleste kan jo finde ud af at ringe til alarmcentralen, eller få fat i nogen som kan.

Medmindre man rider ud alene kl. 03.47(eller i bulder mørke), er der altså ikke nogen større risiko for at der ikke kommer hjælp, hvis ulykken skulle være ude.


Selvfølgelig skal man være voksen, eller i hvert fald kendt og tryg ved området, før man rider alene ud. Men det går jeg også udfra at trådstarter er siden det er 12 år siden sidste tur alene


Sannie ♥OX♥; Godt gjort nu skal der ikke gå 12 år før næste.



Knus Krestine

Med Kataniegårds Golden Guy OG Jolly


-Nu ER det med Freja, men uden FREJ;(



Fjordhest udlånes! - Til hygge, ture, vognkørsel og let dressur...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sannie
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 15:20

Flot - flot - flot !!


Det er det, du gerne vil og herren har da her bevist, at han kan bære din tillid !!!!!


Og selvtak - håber mine råd også kunne bruges - har selv brugt dem dengang jeg var skrækslagen efter et grimt fald for 1½ år siden.


Sys




Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 15:39

Jeg tror altså ikke lige det var det, Sannie havde lyst til at høre! Jeg rider altid alene, og har gjort det hele tiden. Der behøver ikke at ske noget, og der kan i øvrigt ske lige så meget hvis man er flere, (Hvis ikke det måske endda er værre.. )

Så lad lige være med at sige sådan til pigen.. Jeg har også været af hesten i et års tid, og var skrækslagen for at begynde igen. Jeg blev hysterisk glad da jeg endelig overvandt min skræk og tog en tur som gik fint...


Rid endelig alene Sannie, alt det du vil... Hvis der endelig er noget, så kan man jo tage sin mobil med, den har jeg altid med i tilfælde af at et eller andet skulle gå galt...


Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridetur
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 18:32

Tillykke, der er ikke noget skønnere end en tur ud i det blå på hesteryg:) Jeg kom også først op i sommers, turde ellers kun være på banen, men en dag skulle jeg da lige prøve en kort tur, og den er så blevet længere og længere:)


Rider også ud alene, er alene på stedet, eller dvs. der pt. kun er 1 hest at ride ud på, så vi 2 tager nogle skønne ture ud i naturen ved skov og strand.


Nu vil jeg da lige høre, hvis det ikke er nævnt, har Karoline sat dig til at synge imens du rider? :)




* ERIKA *




med lab'en Luka og misserne Donna, Helmuth Zacharias og Sofus


www.collabs.webbyen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 sang er så godt
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 18:35

Først tillykke med at du turde!! Det er så flot, og jeg kender lige fornemmelsen, jeg turde nemlig heller ikke i 2 år, men i dag rider jeg allesteder, helt uden problemer, og der er godt nok blevet sunget mange falske strofer undervejs.

Det er et godt fif at synge når man bliver nervøs, for så kan man ikke tænke på andet end sangen, og man bliver nød til at trække vejret normalt og ikke spænde op.


Håber du får ligeså mange super ture i fremtiden, som jeg har haft og stadig har...



Hilsen Mette


Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag


Og barfodstrimmere burde forbydes....


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 18:46

Kristina dit indlæg er slet ikke på sin plads (N) (N) (N) (N) (N) (N), og syntes du skulle lade være med at udtale dig om noget, som du rent faktisk ikke ved hvad drejer sig om, og så syntes jeg du skylder Sannie en undskyldning.


Jeg rider også ud alene, og har ikke noget valg, men har da altid en mobil med, så jeg kan ringe til folk, som bor tæt på den rute jeg rider, så skulle uheldet være ude så kan jeg ringe efter hjælp. Ingen fare i det, har altid redet ud alene.


Erika: Ja jeg har sat Sannie til at synge, og synge højt. ;D Grunden skyldtes at du, når du er bange spænder og det mærker hesten. Men når du synger og synger højt, ikke noget med at synge inde i sig selv, ;) så kan du ikke spænde samtidigt, og dermed kommer du til at slappe af (afspænde), og du vil blive mere rolig/mindre nervøs ;) Derfor har jeg sat Sannie til at synge :D


Karoline


Jeg er ikke tosset - jeg har bare personlighed ! !


Who are you, to judge me ? ? ?


K's Foto©




Alene i Julen ? skriv en pb hvis du har lyst til at holde den sammen med andre ! !



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 18:59

Jeg rider da også altid alene. Jeg har hestene hjemme og Lucky er stadig lidt for svær for Camilla, hvis hun skal med.

Til gengæld har jeg kun været faldet af en gang da jeg var på tur alene. Og det er vel 3-4 år siden. Til trods for at det altid er ungheste jeg rider ud på.

Som regel har jeg telefonen med mig og ellers må jeg trøste mig med at der er et stykke til en større vej med trafik:) Og der skal de så heller ikke hen for at komme hjem...


Sannie: Det lyder rigtig dejligt. Et stort tillykke herfra:) Håber da du snart kommer ud igen, for det er altså så lækkert at komme på tur:) Især når vejret er godt:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 syngeri
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 19:02

Karoline, efter at have tænkt over det sidder jeg faktisk også tit og synger når jeg er til hest;) Og ja det er faktisk altid når jeg selv fornemmer noget der måske kunne være farligt..

Hehe, det har jeg ellers aldrig tænkt over:D




* ERIKA *




med lab'en Luka og misserne Donna, Helmuth Zacharias og Sofus


www.collabs.webbyen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina - dog
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 19:10

Sikke et indlæg???



Jeg har redet alene siden jeg var 10 år, på min ganske unge hoppe. Og jeg rider den dag i dag stadig alene i skoven, på banen mm.



Hvor vil du hen med det indlæg? At vi alle skal have en ledsager på siden... arg, mon dog

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina lyseslukker
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 19:18

Helt ærlig så synes jeg du mangler noget situationsfornemmelse.

Sannie har efter år med angst overvundet sig selv og redet alene ud på tur.


Det er en sejr for hende. Og jeg synes det er super sejt gjort!


Hold din angst for dig selv og lad være med at forsøge at overføre den til Sannie. Jeg synes ikke det er i orden, det du skriver til hende.


Selvfølgelig skal man tage sine forholdsregler, når man rider alene ud på tur. Men det betyder ikke at det er uforsvarligt at ride ud alene.


Jeg håber at Sannie er så glad og høj over sin sejr, at hun ikke bliver berørt af dit negative indlæg.








Vrinsk fra Esma


Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..




*Pusling - du var min lille, søde gave sendt fra himlen*

*Feb. '07 - 18. okt. '08*

Healing tilbydes


Søger parthest - se min præs. samt annonc ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 20:32

Tak for alle de søde ord

Jeg er osse bare super stolt og lykkelig.. Glæder mig allerede til den næste tur.(Mon osse naboerne glæder sig til endnu en omgang "skønsang" )


Til Kristina: Det er sørme da et dumt indlæg. Men til din oplysning fortalte jeg min mand hvor jeg red hen, så mon ikke han havde fundet mig hvis uheldet skulle have været ude. Plus jeg som de fleste andre har min mobil med og en solid hjelm på hovedet..



Hilsen Tegan, Neisti, Dalicio,Bellino og Sannie


Tilbage til rødderne..


En gang ox-altid ox



0
0
Svar på denne tråd
 
 Alene....
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 21:05

Flot!


Jeg rider altid alene i skoven. Af den simple grund at der ingen er at ride med og jeg aldrig ville komme ud hvis jeg skulle føles med nogen...


Og ja, der kan ske noget... Men det kan der også når man kører i bil. Har hørt om en der kørte i en å ved siden af vejen og først blev opdaget 2 dage senere da bilen var skjult fra vejen af...


Såååå.... ting kan ske... Vi krydser fingre for det ikke gør.


Louise

&
Stald Kelon´s Lerano


Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 13:02

Louise: Ja lad os krydse fingre for at vi kommer helskindet hjem når vi har været alene ude og køre bil



Hilsen Tegan, Neisti, Dalicio,Bellino og Sannie


Tilbage til rødderne..


En gang ox-altid ox



0
0
Svar på denne tråd
 
 helt alene
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 13:07

Hvis man kun måtte ride når der var andre til stede, så tror jeg der ville være rigtig mange bondegårde og heste til overs i DK....


Nu kan jeg selv bedst lide at ride alene det meste af tiden, men da det ikke ligefrem vrimler med ridebuddies og jeg har hestene hjemme, ville det have været totalt umuligt for mig at ride hvis jeg altid skulle have selskab.


Mener du seriøst at man kun bør have hest hvis man står på et større opstaldningssted OG har et godt socialt netværk?


Godt gået til trådstarter at overskride sine egne grænser og overvinde en frygt.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 Selskab
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 15:18

Sannie: Det er bare super gået, men hvis du alligevel tvivler kan du altid ride ned til os for enden af vejen, vi tager dig da gerne med på en stille og rolig tur!!

Og der er da masser af ruter at ride.


Hilsen Ann


R.I.P Olivia 18/3-08


Hestetransporter sælges se præs.

Hestebokse udlejes, skriv for mere info.


Salg af westernheste www.edgosen.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ostegris
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 16:42

Neej hvor dejligt, tillykke med det :D


Ja så længe man har sin mobil og sin ridehjelm, og der er mindst en der ved hvor man er redet hen og hvornår, så kan man sagtens ride ud af alene ;D jeg er 13 og rider næsten altid alene, da min pony står på en privat gård kun med tre heste :)


Med Venlig Hilsen

»Tatti xD«

- Hende der ejer jordens dejligste pony !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt gået
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 17:11

Bare det var mig der turde. Men jeg er simpelthen så bange for at møde en bil, så jeg tør ikke ride tur der involverer en vej.


Jeg har haft et dumt møde med en lastbil, en kompresser bag en hæk og en grøft, så jeg tør simpelthen ikke.


Jeg håber at jeg kan finde et opstaldningssted hvor man kan ride direkte på tur så jeg kan få styrket min selvtillid.


Så jeg synes du er super sej og det der med at synge er nemlig et smadder godt trick.


Held og lykke fremover. Jeg håber du får mange gode og dejlige ture.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Kom til foredrag om westernhestens sygdomme d 15/1.

Se mere på westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina König...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 17:16

du har da vist netop taget føringen i nomineringen til "Årets Deadpan" indlæg....!


Eller måske lider du bare af udtalt seperations angst?


Sannie - tillykke med sejren!


Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 20:29

Ann: Det kan godt være jeg tager dig på ordet

Det ville da være rart med en at ride med indimellem.



Hilsen Tegan, Neisti, Dalicio,Bellino og Sannie


Tilbage til rødderne..


En gang ox-altid ox



0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej ..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 20:45

Shannie - tilykke med det ny vundne mod


hvis du skulle løbe tør for sang tekster hørte jeg lige en i går som nok kam hjælpe ;)


den er som følger....


Jingelbell Batman smell

Robin layed an eg

Ohh how fun it is to ride

and Joker got away..


melodien siger lidt sig selv ;) og den skulle da kunne klare sagerne ;)


mvh Sette


Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- sette.mono-hq.com -

- Nu med Laddie -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farligt
Forfatter: 
Dato:  09-12-2008 00:13

Meget farligt at ride alene. Man kunne risikere at nyde det...


Flot at du kom ud alene :-) Håber du får rigtigt mange gode ture fremover!


/Lene




Elskede Basse, 15/09/08.


When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.



Cargo B

Du er min styrke og mine vinger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seejt - håber
Forfatter: 
Dato:  09-12-2008 00:21

du får så meget mod på tanden at du fremover kan ses som "the lonesome rider"....


Skrot alle de negative indlæg....der er da ikke noget som et natteridt i tyk sne, stjernehimmel og fuldmåne...alene....med hesten altså :) Helt fantastisk....


KH:)


Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 10:18

Til Kristina: Hvis man falder af hesten og den vil løbe hjem, kan man da ikke forhindre den i det, selvom man er 2. De gange jeg har oplevet det, er det gået pænt stærkt og man har da ikke en chance for at fange den løse hest og dermed sørge for, at den undgår vejen. Måske bliver den ved den anden hest, men jeg har bare ikke oplevet det endnu... Derfor har jeg lidt svært ved at se, hvorfor man minimum SKAL være 2!


Godt gået Sannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farligt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 15:43

Hmm, de gange jeg er skvattet af, så løber han altså ingen vegne! Han stopper med det samme, puffer til mig (checker lige om der er liv ), og så græsser han ellers indtil jeg er klar til at kravle på igen


Så Kristina, pas på med at generalisere, og desuden så er det altså også farligt at cykle, at gå hjem i mørket, at svømme osv osv osv osv osv, men det gør vi jo altså så alligevel.


Sannie - super godt gået!!!!!

Har du haft flere succes ture siden starten af denne tråd? Håber ikke at nogen har skræmt dig fra det


Hilsen fra Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tur ridning..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 18:15

Jeg rider da tit alene, da det kan være rart nogen gange. Men dem herhjemme ved altid hvor jeg rider hen og har da altid min tlf med..


Sannie: Jeg er også frisk på en tur hvis du lyster.. Bor hos min mor Ann63, så der er jo ik så langt... :-)

Rolige ture er dejlige nu hvor min hoppe skal rides op igen...



<3 Nu med Zyacinth og Hippolitta <3

Mersbækgaard's Independent er solgt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot flot flot
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 21:35

Stort tillykke til dig Sannie. Hvor er det bare super sejt af dig at du turde. Jeg kan lige forestille mig den gode fornemmelse du har haft i maven da du kom hjem i stalden igen. Flot gjort!!!



Dina





Smil og verden smiler igen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina Kønig
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 21:43

Tja, hold da fast det var et malplaceret indlæg det der...


Hvis jeg ikke skulle ride alene ud, kan jeg lige så godt lade være med at ride. Jeg har da altid redet meget alene og bare fordi man er to, kan det da ikke forhindre ulykker.


Jeg har altid mobiltelefon med, på lydløs (så den ikke skræmmer hesten og jeg snakker heller ikke i den, hvis jeg rider) og så har jeg hjelm på.


Hvis der skal ske ulykker, skal de nok ske. Men det var for plat det der.


Til trådstarter: Er selv blevet nervøs for at ride alene ud efter nogle ufrivilige hurtige løbeture med den ene af hestene, men kæmper mig ud hver gang og får redet en tur alene. Dog på en roligere hest (da den der løb ikke kan rides pt).


Stort tillykke med sejren og held og lykke fremover :-)



Mvh Maria





Imellem sort og hvid er der en masse farver


En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej altså
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 23:18

Ej altså hvor er i uvidende alle sammen... ved i ikke at man ikke må ride uden støttepædago??


man skal ALTID være 2 og 2 og helst også holde i hånden hvis i skal krydse vejen


hehe kristinas indlæg kan jeg kun grine af


Men sannie super godt gået... så skal man bare tage det skridt for skridt... så kommer det stille og roligt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-12-2008 16:12

Jeg er bestemt ikke blevet skræmt af indlægget.. Så jeg har idag været ude en hel time på tur Jeg måtte dog stå af og trække 20 meter forbi en traktor med vogne, den kunne jeg altså ikke få ham forbi. Og for ingen af os fik en dum oplevelse, så trak vi forbi. Han blev lidt nervøs over nogle skilte, men i modsætning til gamle dage blev jeg på hesten.

Jeg har rigtig fået blod på tanden, og synes det er fantastisk at have friheden til at ride når JEG vil og ikke når der er en der har tid at tage med mig..



Hilsen Tegan, Neisti, Dalicio,Bellino og Sannie


Tilbage til rødderne..


En gang ox-altid ox



0
0
Svar på denne tråd
 
 Danmakine »Basse«
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 11:44

Meget farligt at ride alene. Man kunne risikere at nyde det...


Der fik du da min smilebånd til lave små gnæk gnæk gnæk lyde.

Den var god !!!!!!!!!!!!







Sælges ;

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider