Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Katten graver jord ud af blomsterne
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 12:28

Hej.

Min kat graver jord ud af mine blomster, for at lege med jordklumperne. Det er et værre svineri.

Jeg har prøvet at gøre jorden våd, men det holdt hende ikke væk.

Har I nogle idéer?

- Heidi

~ Pingu og Gerpla ~

En tids herskende idéer, har altid

været den herskendes klasses idéer.

- Karl Marx

0
0
Svar på denne tråd

Gravko
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 12:47

Da en af mine havde samme idé, da han var yngre, puttede jeg store sten oven i planterne. Har desværre ingen bud på, hvordan man får dem til at holde op. Kan kun råde dig til at sørge for, katten ikke KAN grave jord ud af potterne. Og så ellers have tålmodighed. Her stoppede det, da han kom ud af "lømmelalderen". Dvs. da katten blev ca. 2 år.

0
0
Svar på denne tråd

Sørg for at
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 13:08

Har noget andet at lege med- små bolde, filtmus mm.

Mine har aldrig gravet i planter (men de kommer ud), derimod ledte jeg engang en hel formiddag efter en killing, jeg troede var rendt ud. Han snorksov i min Yuccapalme....

Det var ham her:

Og hvad de også kan:

Man skal have gode nerver- og seje planter!

Prøv det med sten i potterne.

Men du skal nok mere aktivere katten.

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 14:23

Nu er det ikke alle mine planter der bliver gravet og botaniseret i, men i de udsatte (bla sådan en stor flettet fætter og min meget store fredslilje) der bruger jeg enten sten eller sølvpapir.

Min hawaiiblomst bliver storspist af alle kattene, men de graver den aldrig, der får de altså en ordenlig gang vand med en forstøver.

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

Norske skovkattekillinger med stamtavler sælges :www.kattegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=8511

0
0
Svar på denne tråd

Min ene kat
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 14:39

Åd pottemuld fra en hippeastrum, jeg købte op mod jul. Hun slikkede også gerne på potten (og husets mursten), jeg tror, hun må have manglet mineraler/ikke kunne optage dem. Hun kom ud- så hun kunne da have ædt jord. Eller grønt.

Efter masser af katte, så var hun den eneste med den adfærd. Hun var en lille kat, da mormissen ikke kunne klare 5 i første kuld. En aflivede jeg, da den var syg. Men da var Grimrian afvænnet.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Peber/tandstikker
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 15:16

Du kan prøve at drysse peber ud over jorden og ellers sætte lidt tandstikker ned i jorden, det har jeg hørt skulle være effektivt uden at skade kattene .

Hilsen Jannie

Hestebokse eller løsdrift. Store folde, tørt hele året. Græs hele året. Læskur. Eng. Alt inkl. kr. 1200.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 15:19

ja forøvrigt mine er allesammen stoppet med at grave når de er omkring et halvt år gamle, men pt hvor jeg har killinger er jeg nødt til at beskytte jorden midlertidigt.

Der er forøvrigt et par af killingerne der også graver nogle dybe huller i jorden ude i deres voliere, de gør nøjagtigt som en hund og graver på livet løs..

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

Norske skovkattekillinger med stamtavler sælges :www.kattegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=8511

0
0
Svar på denne tråd

Det er instinkt
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 15:23

Katte har et dybt instinkt for at grave i jord, der bl.a. hænger sammen med toiletvaner - ja, grave i jorden, besørge og så overdække. Nogle katte - og meget ofte unge - kan ikke rigtig styre den trang.

Som Xtiny skriver - hvis den ikke kan komme udenfor og få afløb for trangen - så sørg for aktivering og den med sten eller folie henover jorden i planterne og også god.

Og er det en indekat, så er kattegræs et must!!!! Ellers forgriber de sig på stueplanterne og der er en del, der er temmelig giftige, bl.a. alpeviol - tygger de på den, dør de!!

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

kattegræs?
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 15:41

Jeg kan næsten ikke skrive, for der ligger en stor fed kat på mine arme og jeg kan ikke se tastaturet

det er kærestens kat og de kommer aldrig ud så nu kan jeg forstå, at de skal have kattegræs, hvor får man det? For de skal da også vide, det er jul

0
0
Svar på denne tråd

Kattegræs
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 15:43

kan købes i de fleste supermarkeder - og i alt fald hos dyrehandleren - kattene elsker det !!!!

Hæ-hæ - jaee - katte kan godt lide at mænge selv, selv om man sidder ved computeren

Sys

0
0
Svar på denne tråd

Ups..............
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 15:44

der skulle selvfølgelig stå mænge SIG.....

0
0
Svar på denne tråd

Kattegræs er bare byg
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 17:02

Så kender du en landmand er det billigere. Det sås i en potte/bakke- og det er de 10 cm ca. spirer kattene æder.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider