da min datter og jeg var ude ved kaninerne i formiddags, lagde vi mærke til den ene kanins øje. Det nederste øjenlåg hang ca. 2-3 mm slapt ned og blottede en rød stribe. Der var ingen væske eller puds og kaninen var i hopla som den plejede og appetitten fejlede bestemt heller ikke noget. Jeg søgte lidt på nettet og ringede derefter til dyrlægen som anbefalede at skylle det med lidt kamilie te og ellers se tiden an til mandag. Kamile teen blev gjort klar hældt igennem to kaffefiltre for undgå grums fra teen og da den var afkølet blev øjet badet. Øjet var i løbet af tiden der var gået, blevet lidt mere lukket til det var ligesom om det øverste øjenlåg også hang lidt.
Er der nogen der har nogle gode råd og erfaringer de ville øse ud af. Eventuelt link, havde svært ved at finde noget om kaninens øjne.

Her er et lille billed fra i sommers af kaninerne de er en blanding af belgisk kæmpe og fransk vædder. Det er fra marts 2008, 2 piger og kuldsøskende. Jeg vil simpelthen ikke kunne forestille mig de kunne undvære hinanden. De bruger så meget tid på at nusse og ordne hinanden og ligger altid side om side og flyder ud, altid med bagbenene strakt langt bagud, eller helt om på siden som en hund. Det er den brogede der er patienten.