Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvem havde mon ret?
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 08:46

Sådan en fredag morgen, sidder jeg og tænker lidt over hvad jeg efterhånden har oplevet med min hest det sidste knap halve år.

En af de ting der popper op indimellem er nogle halv og hel fremmede personer der har været på tilfældige besøg i stalden og har kommenteret min hest.

Nogle har været ganske positive, men et par stykker kan jeg kun ryste på hovedet af.

Fra disse hørte jeg at min hest var dybt uopdragen, og jeg burde enten sende den retur til sælger eller aflive den, pga en stejl hov.

Min hest er 3 år, og han står bom bom stille ved skamlen når jeg skal op. Går direkte i trailer, og står stille under kørsel. Står helt stille midt i et industrikvarter, i stormvejr. Kan gå alene på vej og skov. Bliver ved mig, når andre heste flipper ud lige ved siden af os etc etc.

Hesten er passet med smed og kiropraktor samt massør, og idag står jeg med en hest, hvor man ikke kan se den stejle hov...som forresten var et udtryk for at den blev overbelastet af en skævhed i kroppen, som vi også har styr på.

Hesten er næsten det jeg vil kalde for lige idag... Så godt som en 3 års nu kan være.

Så er det jeg tænker, at disse personer, som havde så travlt med at fordømme min hest for bare 3-4 måneder siden, hvad gør de med deres egne, hvis de har en "frisk" dag? Eller deres krop pludselig ændre sig?

Og hvorfor vælger sådanne mennesker at dømme så hårdt alligevel uden at høre baggrundshistorien?

I dont know....og er egentlig også ligeglad. For jeg er bare glad for at jeg har tålmodigheden til at træne min hest korrekt, og bruge fagfolk, så den har de bedste betingelser. Og det lønner sig jo i sidste ende.

Også er jeg taknemmelig for jeg har sådan en nem hest, dog stadig med tænding, som ser ud til at blive helt normal i sidste ende.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

ligemeget
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 08:54

Det er vel ligemeget hvem der har ret, hvis du er glad for din hyp.

Andre er vel hurtigere til, at kommentere og konkludere på ens hest. De ser jo på hesten helt unuanceret og uden, at have følelser for den. Der kan nemt falde en hurtig bemærkning, de ikke har tænkt nærmere over. Sådanne bemærkninger kan godt såre en følsom hesteejer......

Hvis du er glad for hesten og kan bruge den til det du drømmer om, så er alt jo godt.

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Tja, folk
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 09:57

de siger så meget. Det var en dyrlæge som en gang fortalte meg, dybt bekymret, at min hest hadde kronisk astma og at jeg ikke skulde forvente noget af hende.

Nå, vel. Hun har stadig et lille allergiandfald en gang eller to i året, men det har vi da lært oss at leve med og at kurere. Så det var godt jeg ikke hørte på dr. dyr.

senere har jeg også fått at vide at den samme veterinær bare har to diagnoser: astma og forfangenhed. Og at han i begge tilfælder anbefaler aflivning..... Og manden er af en eller anden grund højt respekteret i miljøet. Forstå det den som kan.

I den kostbare ende er han også.

0
0
Svar på denne tråd

åh gud....
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 10:25

hvor jeg kender det. :)

Da dyrlægen skulle handelsundersøge min hest, ja, da havde hun ikke en god dag, og jeg fik at vide flere gange, hun skulle opdrages. :) Min hest! Som følger mig som en hund, jeg behøver ikke engang have snor i hende. Men pyt, nu får hun ros fra folk, der håndterer hende i stalden, og smeden. en hest har sqi da sine perioder, jeg vil da også sige, folk helt sikkert har blandede meninger om mig, alt efter hvilken dag, de har mødt mig ;)

Når det er sagt, er hestefolket generelt påfaldende fordømmende.

Lone

Healing tilbydes

Søger du en unghest, 5 år, rolig hoppe?

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/211596/5/

0
0
Svar på denne tråd

Årh....
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 10:42

Kender det godt... Fordømmende folk... Og inderst inde ved man godt at deres bemærkninger BØR prelle af, men de sårer tit mig disse sætninger.

Min nabo mand ved ikke en dyt om heste, men han kan se at min er "Han er forskruet varm i hovedet, en hest man skal passe på" OKI?????????

Anne-Sofie & de3 ballademus!

Husk hesten er din ven-behandl den med respekt(o;

0
0
Svar på denne tråd

Ja kender det
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 11:17

Da jeg lige havde købt sille, mente 90% af dem jeg snakkede med at jeg skulle levere hende tilbage.

Hun var vild, uopdragen ja nogen sagde endda at hun var en dum hest - altså uintelligent.

Jeg havde min kamp med hende, og når man er 16 år, og alle omkring en siger at man har gjort et fejlkøb, så kan jeg godt fortælle at man lige ryger helt ned i kulkælderen.

Blev så slemt at jeg næsten ikke turde være i stalden når der var andre der.

Når jeg skulle ride troppede der 5 - 10 mennesker op for at se hvad min dumme uopdragen hest ville gøre i dag.

Min veninde var den eneste der støttede mig.

Nu er jeg ret stædig af person, så valgte at kæmpe og i nu har jeg haft hende i 6 år.

En heste kyndig betegnede hende som høj intelligent (min dumme hest!) og sagde at hun var eminent til at læse mennesker.

Hun er ikke nogen super hest (100% af rytteren !) hun kan håndteres af handikappede, folk i kørestole, rides af muskelhæmmede (selvom hun aldrig er blevet trænet i dag og aldrig har været i nærheden af handikappede før jeg begyndte at arbejde inden for området)

Hun lære utrolig hurtig og elsker det.

Så forstår godt at du lige vil sige HA I havde IKKE ret!!

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

3588066
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 11:46

Da jeg købte Cindy efter at min gamle hoppe var død, måtte jeg også hører på en del. Selv min bedste veninde var "skuffet" over mit valg af ny hest. Den var lige fyldt 4 år og var noget ranglet at se på. Den havde mega meget vinterpels og den kunne da være kønnere, men jeg troede selv på at den nok skulle blive flot. Da jeg så skulle prøve at ride dyret, var den temmelig vild (blev kastet af for et godt ord)og efter et stykke tid måtte jeg flytte til en større rideskole for at få noget hjælp til at håndtere dyret. Da jeg kom tilbage det næste forår troede folk at jeg havde fået en ny hest og de synes at hun var smart! De blev jo så lidt overrasket da jeg kunne fortælle at det var en og samme hest. Den er dog stadig varm, hvilket nok aldrig forsvinder.

Min afdøde hoppe (som jeg fik da jeg var 14 år) havde gået nogle M klasser med den tidligere ejer. Den var mega svær at ride samlet, hvilket også var grund til at vi havde fået den billig, da jeg skulle bruge den som hygge hest. Der havde flere folk også travlt med at det var synd at sådan én rytter som mig havde fået den. Jeg satte så de fleste af de gode ryttere som der var på stedet op på den. Og så fik pippen en anden lyd, for de kunne ikke ride den en disse bedre, tværtimod så låste den helt af, når nogle af dem prøvede at "tvinge" den ned.

Der vil altid være nogle som har travlt med alle andres heste frem for deres egen. Men det vigtigste er at man selv er glad for dyret, så er det også lettere at glemme de dumme bemærkninger. For de vil altid være der. Desværre

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg kan
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 13:01

kun sige en ting.

Misundelse er en meget grim ting!

Og hvor må de kede sig, når de kun kan være så negative om andres heste!

Raise above it.....

0
0
Svar på denne tråd

Ja hørt
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 13:34

jeg kan kun give medhold i at misundelse er en grim ting. Hold op hvor kan man da lige få mange kommentarer på grund af misundelse.

Min hest er blevet betegnet som en monsterhest i vores stald, der løber med det samme man lægger ben til. Det er sjovt nok absolut ikke sådan jeg, som rytter, oplever hende. Hun er tværtimod så doven, at det ktil tider kræver megt overtalelse før hun gider lave noget.

Nogle folk i hesteverdenen tror de ved alt

Hilsen Pia

Riding is a dance between two friends.

Nu med Leika

Rip. Saphira 3/3-08

0
0
Svar på denne tråd

hest...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 13:47

Tja... jeg vil kalde det bedre videnhed lige nøjagtig derfor man ikke skal blande sig eller sine meninger ind i andres heste, med mindre man bliver bedt om det.

Jeg synes folk er for hurtige til at opgive, sælge eller slagte... Det værste jeg har hørt sidst var i mandags- en mand jeg kender, fortalte at han havde fået hans 4 års slagtet, pga. en anden mand(træner) havde sagt den ikke duede. Manden sagde endda til mig, at jeg skulle også tænke på, at hvis han skulle have beholdt ham vinteren over, så kunne det hurtigt løbe op i 4-500 kr i foder... hvad fik den at spise??? Jeg krummer tæer hver gang den mand åbner munden op, men hvad kan man gøre?? han vil ikke lytte med mindre, han kan spare penge!

Du har efter hvad jeg kan læse mig frem til, en fin og meget fornuftig 3 års! Held og lykke med den!

**www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard**

ÅRETS JULEGAVE IDE!! UNIKKE HESTEMALERIER!!

MALER OGSÅ EFTER BESTILLING!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider