Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Frisør-læreplads!
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 15:56

Hej ænder.

Som jeg har nævnt før, skal jeg være frisør (og ja, det er hammer svært at finde en læreplads, men det skal nok lykkeds!!) Har den fulde støtte hjemmefra, især fra min mor, da hun selv ville være frisør, søgte i 3 år men fandt intet, så måtte hun tænke andre baner.

Men er der nogle af jer herinde der er frisørlærling, som har fundet en læreplads?

- Har I nogle gode råd til hvad man kan gøre?

- Hvor henne i landet har i fundet jeres læreplads?

Jeg sender ansøgninger til de saloner der ligger langt væk, hvor man ikke bare ligger hopper på bus eller tog. Men jeg har søgt i alle de saloner der ligger nær mig, været inde og præstentere mig selv, og givet dem en ansøgning. Dog var der ingen der manglede, kun én sagde hun MÅSKE kunne bruge mig om 1-2 år, hun var ikke sikker, men ville kontakte mig senere hen. (hun kender mig nemlig godt i forvejen.)

Hjælp ænder, har I gode råd så kom med dem

m.v.h. Line uden Jumptimes Nikita

0
0
Svar på denne tråd

læreplads er svært
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 19:35

Den klub er jeg også medlem af.

Jeg søger selv, og har søgt i snart 3 år også. Jeg bor i vestsjælland, og har søgt på både sjælland og fyn.
Det eneste sted jeg ikke har været, er i indre KBH.

Det må jeg ærligt indrømme, at jeg ikke tør, taget i betragtning af at det er de næste 4 år jeg skal være der.

Har du nogle erfaringer indenfor faget ? grundforløb, arbejde osv? dette vil jo give dig en del +'er.

Jeg har selv taget grundforløb 2 gange, med rene 10 og 12'taller ved afslutningen. Plus jeg har arbejdet i salon 2½år.

Hvis du ikke har erfaring, vil jeg anbefale at ta ud (efter skole/arbejde evt?) og arbejde gratis så du kan få noget erfaring plus anbetaling/udtalelse.

Nu har jeg 2 steder hvor jeg nok kan begynde i august. Hvilket jo er lækkert.

Hvis det kikser har jeg besluttet mig at betale uddannelsen, og ta en 2 årig, og derefter søge læreplads igen, da jeg så kun mangler 2 år og har alt erfaring indenfor farve osv, og så vil jeg kunne nøjes med kun at ta 2 år mere, for at få den "offentlige" uddannelse.

Men er det et fag du virkelig brænder for, så søg, søg, søg..

Også der hvor der er lang vej udtil, få en til at køre dig.

Min erfaring i forskellige saloner, er at de smider ansøgningerne ud, hvis man sender dem.

Jeg ved ikke hvor gammel du er eller noget andet, da jeg ikke har set din profil, men hvis det er kan du evt maile mig din ansøgning, så kan jeg kigge den igennem og give et par fif hvis det er.

Jeg har lavet mine ansøgninger om 100 gange, men den sidste jeg har lavet, gav meget respons og jeg fik mange svar tilbage.

Held og lykke med det.

Tanja Andersen

.. part nær Holbæk søges ..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider