Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hanhund/tæve
Forfatter: 
Dato:  02-12-2008 19:34

Vi ved at vælge hund og vil høre hvad fordelene/ulemper er ved begge køn. Det skal lige sige at en hanhund vil blive kasteret og tæven steriliseret.

Vi mangler nogle in-punt sådan at vi kan vælge kønnet inden vi skal ud og kigge på hvalpe.

Det skal vel også nævnes at vi har en datter på 1år og racen er fransk bulldog hvis det har nogen betydning.

Håber på nogle gode råd/in-put

så hvad er forskellen????

Mor til Nova den 8/11-2007

Life is what happening while you´re busy making other things :-)

0
0
Svar på denne tråd

For mig en køn ligemeget
Forfatter: 
Dato:  02-12-2008 19:41

for i min hverden kommer det an på opdragelsen lige fra starten.

Jeg har selv foresket mig i en af de små hvalpe som bianca med hannibal har til salg. Desværre er tiden der ikke lige nu til ny vuffer, for ellers var jeg hurtigt igen blevet hunde ejer.

MOBBEN IMC.

SVØMMER DIN HEST I MUDDER ?

RING TIL PER VOGNMAND OG HØR OM HAN OGSÅ KAN HJÆLPE DIG´ MED EN LØSNING.

RINGSTED. 20285450.

HESTETRAILER UDLEJES.20285450/57600161

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  02-12-2008 20:04

Hanhunde har tendens til at være lidt dominerende. Og nogle gange lidt "vilde".

Tæver er mere "nede på jorden".

Jeg ville vælge en tæve.

Husk; Kanon kan godt være kanin, der bare er stavet forkert (:

0
0
Svar på denne tråd

hundene
Forfatter: 
Dato:  02-12-2008 20:15

Jeg er kun til hanhunde.

Årsag: jeg gider ikke have en tæve i løbetid.

Jo en tæve kan neutraliseres, men er hun ikke syg ser jeg ingen grund til et sådan indgreb.

Lige som mine hanhunde aldrig har været kastreret, men alligevel har været 100% styrbare, selv når de har mødt en løbsk tæve.

Jeg har Aldrig haft en dominerende hanhund; men det kommer vel an på hvordan de er opdraget?

Til gengæld synes jeg tæver er mere hysteriske og højlydte.

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

R.I.P. HILMER HASSIG!!!

-Du og din musik vil blive savnet.

0
0
Svar på denne tråd

Han- eller hunhund
Forfatter: 
Dato:  02-12-2008 20:50

Vi har en af hver, af samme race - westie.

Nu er der jo selvfølgelig generelt forskel på hundene og deres temperament, men generelt synes jeg vores hanhund har meeeeget mere gåpåmod hvor vores tæve er mere forsigtig og tilbageholden.

Vores hanhund blev kasteret i søndags, og tæven skal også her snart.

Så for mig er kønnet ikke vigtigt, ihvertfald ikke hvis man neutraliserer dem.

- Så vil jeg mere tænke over hvordan hvalpen virker, om temperamentet passer til jer osv.

Louise SpeeDyret: Hvorfor synes du et sådan indgreb som neutralisering er unødvendig?

- Ved at lade en tæve neutralisere mellem 1. og 2. løbetid, mindsker du risikoen for senere sygdomme meget, og sparer hunden for en masse bøvl med løbetid og hormorner.

Begge vores skal neutraliseres, og hanhunden blev det her som 5mdrs og tæven blir nu her mellem 1. og 2. løbetid.

Mvh. Rollo

SÆLGES

STÜBBEN REX SADEL

BORTGIVES

KÆLEDYRS MARSVIN ;; RACEDYRS MARSVIN ;;

0
0
Svar på denne tråd

neutralisering
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 10:17

Rollo, jeg synes ikke der er grund til at operere på et raskt dyr.

Vi har haft tæver i familien da jeg var hjemmeboende, og der var ingen af dem der blev neutraliseret og ingen af dem blev syge.

Jeg gider dog ikke selv have bøvlet med en løbsk tæve der drypper og pletter, derfor er jeg kun til hanner. :)

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

R.I.P. HILMER HASSIG!!!

-Du og din musik vil blive savnet.

0
0
Svar på denne tråd

Forlempe/ulempe
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 11:16

ved kønnene udviskes, når I vælger at kastrere/sterilisere. Tæverne bliver ikke så humørsvingende, undgår hormonelt betingede sygdomme som mælkeknuder/livmoderbetændelser /falsk drægtighed m.m. og hanhundene bliver mindre dominerende.

Men vær obs på at temperament ikke kun er kønsbestemt. Der findes både dominerende tæver, der er langt fremme i skoene og hanhunde, der er tøsedrenge, som helst gør lige hvad "mor og far" siger.

Bedste råd er at finde en god opdrætter, som kan hjælpe jer med at finde en hvalp med det rette temperament til jer, så kommer kønnet i anden række. I hvertfald når I alligevel vil sterilisere/kastrere.

Personligt synes jeg, at hanhunde er de flotteste indenfor racerne.

MVH Janne

Kennel Lab Luna

Familieopdræt af brune labrador

til jagt og udstilling.

Nu med 10 lækre brune labrador hvalpe i hvalpekassen.

Hvalpene er klar til nye hjem d. 22. december.

www.kennellabluna.dk

0
0
Svar på denne tråd

Louise *SpeeDyret*
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 11:26

Jeg kan bare ikke se idéen i at ha' en fertil hund, når man ikke har planer om at avle eller hunden ikke er værd at avle på, synes jeg man giver den et bedre liv.

Et større indgreb er det jo ikke ligefrem, - vores hanhund fik tre sting, og et mikro lille hul som på ingen måde generer ham, - han har ikke engang krave på og han har ingen gener af stingene overhovedet.

- Det tog nok 10 minutter, så var det ordnet, og han var alligevel nede og sove pga. tænder der skulle ud.

Det er jo ikke ligefrem en risikofyldt operation, men en operation der kan gøre hundens liv nemmere og mindske visse sygdoms risikoer en hel del.

Altså, vi havde da også heste som levede på halm og fik havre og kalvepiller og den ene blev 36 år, - betyder det at det skal man bare fortsætte med i dag fordi der ikke skete noget ved det? ;-)

Mvh. Rollo

SÆLGES

STÜBBEN REX SADEL

BORTGIVES

KÆLEDYRS MARSVIN ;; RACEDYRS MARSVIN ;;

0
0
Svar på denne tråd

neutralisering
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 13:56

En anden fordel ved neutralisering er at hunden ikke skal holdes fra sine legekammerater i perioder, her tænker jeg selvfølgelig primært på hunhunden.

Man slipper for perioder, hvor hun kan være helt rundt på gulvet af falsk drægtighed samt som allerede nævnt i andre indlæg eventuelle mælkeknuder, livmoderbetændelse mm. for ikke at nævne alle de røde dryp...

Men faktisk savner vores ikke-neutraliserede hanhund pt. sin allerbedste legeveninde pga. hun er i løbetid - så den vej virker det også. Og så tager gåturen pt. dobbelt så lang tid, fordi han skal oversavle alle de steder, som hun har tisset på hendes gåture .

Temperamentmæssigt, så lad dig vejlede af avleren - det har mere med den individuelle hund at gøre end kønnet. Men en hanhund kan nogle gange kæmpe lidt mere for at få en dominerende plads i hjemmet.

Vi har haft både tæver og hanhunde, og den mest tøsede, bløde og pivede var en hanhund og de mest dominerende en tæve og en hanhund, så ???

mvh

KIRSTEN

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider