Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Anbefal en hunderace
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:18

Vores gamle hund har fået konstateret kræft, så vi skal have fundet hendes afløser i den nærmeste fremtid, men hvilken slags hund skal det være?

Vores gamle hund er en meget selvstændig beagle og vi er ret enige om at det ikke skal være en beagle næste gang, da vi er en travl børnefamilie og ikke har tiden til at gå til hundetræning.

Vi vil gerne have en større hund, som kan passe på os og vores egendele når vi ikke er hjemme. Derudover skal den være en god familiehund, der kan lide små børn og kan acceptere katte.

Vi har god plads, da vi bor på en gård og som oftes vil den bare blive lukket ud, så den kan lufte sig selv eller gå med os, når vi alligevel er ude. Dvs den vil ikke decideret blive gået tur med i snor, den skal kunne løbe frit uden at strejfe.

Vi har selvfølgelig snakket om nogle forskellige hunderacer, men kunne godt bruge noget inspiration, så hvis du kan anbefale en hund der passer ind i vores behov så byd endelig ind og fortæl lidt om racen.

Winnie

Det er ikke vindene der styrer din sejllads,

men måden hvorpå du sætter dine sejl...

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Engelsk Mastiff..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:24

En engelsk Mastiff kunne opfylde de krav.. Dog ville jeg nok satse på at gå til hvalpetræning som minimum..

Men det er en stor hund, vagtsom men ikke overreagerende, rolig (70-100+ kg) og en ikke strejfende hund..

De behøver ikke det vilde motion, og går man tur med dem, skal man ikke gå længere end man kan slæbe den hjem, eller ind i en bil, for at køre den hjem..

Den skal have en konsekvent opdragelse, men det siger næsten sig selv med den størrelse..

Det er en supergod familiehund, der beskytter familien og hjemmet med dens liv, hvis det skulle blive nødvendigt..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

Ingen..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:28

En hund skal aktiveres og opleve verden = stimuleres

0
0
Svar på denne tråd

fjdiwogfh
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:38

Jeanette O har fat i noget af det rigtige.. Men en engelsk mastiff er nok den der kommer tættest på at kunne lufte sig selv og ikke strejfe omkring..

Den har nu også godt af at komme med ud og møde verden, men ikke en hund der kræver det vilde.. Og den tåler ikke motion i stor stil, og skal rent faktisk holdes i snor det første år til 1½..

Jeanette O: Jeg har stillet dig et spørgsmål i tråden Rotweiler..

0
0
Svar på denne tråd

svar.....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:40

en usaedvanlig hunderace... Bouvier Des Flandres

Havde denne hund i min familie fra jeg var 9 til 18 aar. Den skoenneste hund!

Det er en stor hund, meget hengiven, udadvendt og passer paa sin familie. Dens baggrund er hyrdehund. Den bliver desuden brugt som politihund i belgien. Det er en hund som en aktiv hvis man vil, men intet har imod hygge inden doere. Hende vi havde var en stor hund, men fylder lidt, da den er saa dejligt roligt inden doere.

Eneste ulempe er pelsplejen. den faelder naesten ikke, men skal trimmes/klippes. Min far laerte dog at klippe vores selv, hvilket ikke var noget problem. Inden udstilling var det dog en proffesionel der sotd for det)

Den faaes i graa, sort og enkelte cremfarvede udgaver ;)

Et enkelt billede:

eller to... ;)

En hvalp:

Uanset hvad, god hundejagt ;)

Mvh. Ida

0
0
Svar på denne tråd

Winnie:
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:43

Hvad for en type hund havde I selv tænkt på..? Og evt racer..

0
0
Svar på denne tråd

jkzhjkahsdk
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:45

Jeg tænker umiddelbart Labrador - mit billede på en totalt let hund :)

Self. er den ikke udpræget vagtsom, men bare det den er der er nok!

Men ja - ingen hund kan leve uden aktivering (kan være 5 min. på 1 dag eller sprede maden ud over græsplænen så den skal søge efter den) og nye lugte - altså 20 minutters gåtur dagligt i snor til nye lugte kan vel klares?

Hvis ikke de 2 ting kan klares - tja så synes jeg godt nok heller ikke i skal have hund!

3 Bokse udlejes ved Blommenslyst - nær Odense.

Inkl. ind/ud lukning, 3x fodring,

halm på fold, træpiller i boks

Pris: 650kr - se mere på præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:47

En pyreneer hund er virkelig skøn.. Den er stor, en rigtig bamse :) Det er en hyrdehund og den elsker at beskytte.. Vi havde engang sådan en og han elskede at vogte på huset og hestene :D

Han var sød og rar, men selvstændig :)

Jeg støtter nyt-hesteliv! Adopter en hest på http://www.nyt-hesteliv.dk og du er med til at give heste og ponyer et godt og trygt otium :)

Glædelig jul og godt nytår til alle ænderne herinde :D

0
0
Svar på denne tråd

Labrador..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:49

Labradoren er en jagthund.. Det skal man altså ikke glemme.. Ej heller selvom den er af den gammeldags type..

Man kan være heldig at finde en rolig labrador, men en labrador strejfer..

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 19:57

Jeanette O: Fordi en hund ikke er i snor hver dag er ikke ensbetydende med at den ikke bliver stimuleret eller får motion. Som sagt bor vi på landet og tager tit hunden med en tur over markerne. Vi har haft flere forskellige hunde og været hundeejere i mange år og senest en beagle, som de fleste ved kræver megen stimulering. Nogen er bare altid negative og antager noget som de ikke ved det mindste om. Det er netop kommentarer som dine der gør at man overvejer en ekstra gang om man virkelig vil poste et indlæg på HN eller ej. Men du er velkommen til at stille uddybende spørgsmål hvis du mener at kunne byde ind med noget og du ikke synes at jeg har været præcis nok i mit indlæg.

Carina: Tak for dit indput, jeg vil google lidt om racen, det lyder spændende.

Ida: Også tak for dit indput. Sikke en dejlig bamse. Vil også lige google lidt om den race.

Winnie

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

???????????????
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 20:13

der findes ikke en hund til dine krav:

-ikke har tiden til at gå til hundetræning.

-vil gerne have en større hund.

-vil gerne have en større hund, som kan passe på os og vores egendele når vi ikke er hjemme.

-en god familiehund, der kan lide små børn og kan acceptere katte.

-lufte sig selv eller gå med os, når vi alligevel er ude. Dvs den vil ikke decideret blive gået tur med i snor, den skal kunne løbe frit uden at strejfe.

en hund lader ikke være med, at strejfe og bliver ikke en god børne hund, hvis den ikke trænes og stimuleres.

jeg syntes i skal vente til kravene som minimum ser sådan ud:

-vi vil gå til hundetræning 1 gang om ugen i det første år og dernæst træne lidt 2 gange om ugen derhjemme.

-vagthund eller familiehund?, hvilke af delene skal det være?

-det må ikke være en jagthund, da den ikke må stikke af.

*

...glædelig jul, hilsen Maja Faurholt.
Mine heste er mine børn, men de bliver passet som dyr, fordi jeg elsker dem!

~ Fuldblodsaraber, Knabstrupper, Sports Pony ~

www.zantos.dk

*

0
0
Svar på denne tråd

Flere svar
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 20:41

Tak for jeres svar.

Vi har også snakket om en labrador. Men synes alligevel heller ikke at det skal være sådan en netop pga. jagtinstinktet.

Et stort motionsbehov skræmmer os ikke, det kommer helt af sig selv, da vi er en aktiv familie og har et meget aktivt udeliv og går tit ture på markerne.

Lige nu dvæler vi lidt ved en hovaward, men flere indput er velkomne.

Maja: Ej hvor er du strid. Hundetræning på hold er ikke nødvendigvis det store orakel, det kan altså sagtens lade sig gøre at træne en hund derhjemme på matriklen. Vi er som sagt ikke første gangs hundeejere.

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

en altdeutscher
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 20:41

som jeg akkurat har købt mig.

Det er den opprinnelige schæferen og har lang pæls, den er meget børnekær, lettlært knytter sig til ejerne og vokter for dem.

Nazistene fik den nesten udryddet da opdræterne som nægtet at opdrætteden korthårede nordtyske typen blev sendt i konsentrasjonslejr. Og hundene skudt.

Nogen hunde blev heldigvis smuglet over til Sveits og fra tidlig på 1900 tallet blev det importert mange i forskjellige farver til USA. Disse hundene blev redningen efter krigen da rasen så og si var utryddet i Tyskland. Den blev også rednigne for den nuværende korthårede schæferen, da dens gemytt blev meget dårlig pga indavl under anden verdenskrig.

De fåes i et veld af farver, vi har nettopp købten solid hvid, og så har jeg så lyst på en solid blau og en silversadle.

De findes bla i (solid = ensfarvet) solid gul, solid rød, solid sort, solid blå, solid grå, solid brun

Så findes de vanlige schæferfarvene + guldsadle, silversadle mm

Her er vores solid white "Nemi" som vi kun har haft siden onsdag

men som andre påpeger alle hvalpe har behov for stimuli

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

købes

køreklar hestetrailer m/ frondtudgang

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

En rottweiler
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 20:49

Tror en rottweiler tæve/kastreret hanhund vil kunne leve op til jeres krav, hvis i tager hvalpetræning med og ellers aktiverer når i er ude. Jeg synes det, alt taget i betragtning, er en dejlig nem hund.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

jeg glemte
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 20:51

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

købes

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

Pyreneerhund..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 20:55

Jeg er meget ked af at sige det, når lige netop pyreneeren falder i din smag.. Men den har brug for meget motion og aktivitet..

Der er en polsk hund der hedder noget med Polski Owarchek Podhalanski.. Den ligner lidt en mellemting mellem en Pyreneer og en Golden Retreiver..

Men vær opmærksom på at det er vogterhunde og derfor kan være farlige for fremmede..

0
0
Svar på denne tråd

Og....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 20:58

så vil jeg stadig sige at den engelske mastiff er altså den af de nævnte der kommer tættest på jeres krav..

0
0
Svar på denne tråd

Et helt anderledes bud!
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 21:22

Jeg har Curly Coated Retriever - i første omgang var det krøllerne der afgjorde sagen, sammen med beskrivelsen af hunden som race (temperamtsmæssigt, brugsmæssigt osv.).

Nu står jeg i den situation at jeg aldrig vil have andet - det skal så siges, jeg købte min som familiehund, men kom til at få interessen for jagt og div. titler til hundens navn, og vupti er jeg nu her med en snart 7 år gammel hund, der er DK's førende indenfor vores race hvad markprøver angår... derudover har han det på udstilling som han skal bruge... som sagt ikke min interesse, men titlerne er jo sjove at få ;o)

Min han er ca. 67 cm høj, han vejer lige omkring de 40 kg., er dejlig velafbalanceret (og de fleste Curlyer jeg kender, som ikke bliver stimuleret med træning mv. de er altså lige så fredelige!). Selvom det siges at pels og aktivering er en byrde for racen, så er det helt galt i byen! Pelsen tager jeg mig kun af op til en udstilling, eller hvis jeg synes han skal se pæn ud! (det tager mig 1-1½ time at klippe ham ordentligt, så han er helt færdigklippet... en hurtigklip er ca. ½ time). De må ikke vaskes for ofte, helst kun et par gange om året, for de har inden underuld... krøllerne fungerer som isolering, samtidig med de beskytter mod grene, krat osv. går gennem pelsen, så rifter er der heller ikke mange af.

De døde hår samles i pelsen, så de kan tages ud med fingrene indimellem, resten som falder af selv samler sig sammen og lægger sig ude i hjørnerne indenfor, så det er meget hurtig oprydning der.

Aktivering behøver min ikke meget af, ej heller de fleste andre jeg har set... han sover det meste af dagen, og siger selv til når han er klar. Det er en uhyre intelligent race, så de kan godt hygge sig med sig selv (kan virke lidt kattelignende i nogle af de ting de gør...). Morgen går jeg 5-10 min. med min, om aftenen går jeg en tur på ca. 20-30 min. og til natten bliver han bare lukket ud i haven, og han løber aldrig nogen vegne! Har han kun gjort 2 gange, og det var fordi en længere henne ad vejen havde en lækker højløbsk tæve, og dengang var han kun 1½ år med hormonerne helt oppe at ringe! Han er jo trods alt ikke kastreret...

Dette er en jagthunderace... nogle Curlyer har halvt mistet deres jagtgen, andre har det i fulde drag, men de er til at styre! De gider ikke løbe efter hvad som helst - fx ligesom jeg har set i en del tilfælde med Lab... ikke at de gør det konsekvent/generelt som race, men jeg har set det...

Derudover fungerer Curlyen godt som vagthund, idet de fra tidernes morgen er herremandens jagt- og vagthund. Jeg plejer at sige, det godt kan være tyven kommer ind, men han kommer aldrig ud igen... derudover er der mange store håndværkere der kryber i knæene når de banker på vores dør, og jeg forstår dem godt... han lyder skræmmende!!

Men skulle du være interesseret, så kan du altid ringe - jeg er godt inde i racen, og viser også gerne min egen frem, hvis du ønsker at møde ham!

Og nåå ja - min er vokset op med katte... han plejede at putte med min kat før jeg flyttede hjemmefra... der hvor jeg havde min hest, kom der et kuld killinger... når jeghavde Congo med kom de frem, og de rendte ham i røven hele tiden! Han puttede med dem og nussede dem til den store guldmedalje...!

Går du herind: cued.dk/kaele_curly/billeder/fotos/ gallery.html

så finder du hele hans galleri fra hvalp til sidste år... skal virkelig have opdateret ;-)

Men jeg kunne jo blive ved... du ringer bare hvis du vil vide mere!!

//Greenstone :-D

Curly Coated Retriever - klik!

LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET

- se min præs. eller www.curlyDK.dk

SEJL, TELT OG PRESSINGFABRIK

GUDMANN OG SØN - SEJLMAGER

www.gudmann-sejlmager.dk

0
0
Svar på denne tråd

Typisk Curly
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 21:31

Glemte at sige, min hjemmeside er nok en af de mest informative danske sider om Curly.

Og så et typisk eksempel på hvad en Curly laver meget af dagen:

www.youtube.com/watch?v=wuInedSjeGs

(det gør min også)

Hvad de kan finde på at lave:

www.youtube.com/watch?v=kNaxnV7dXbs

(det kunne min hunds søn godt finde på at gøre)

Og bare en af de skøre ting en Curly kan finde på:

www.youtube.com/watch?v=a1LFGKMhVXU

(det gør min også)

Ellers er Congo's yndlingsbeskæftigelse at finde tang med sten i enden ude på stranden... bider tangen af og løber med stenen... og han fanger dem vel at mærke ved at dyppe hovedet ned i "baljen"... ligesom så mange andre Curlyer... fatter dem ikke altid, men de giver anledning til nogle gode grin!! Der er godt med personlighed bag, og hver dag laver de et eller andet så man bare ikke kan lade være med at grine!

//Greenstone :-D

Curly Coated Retriever - klik!

LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET

- se min præs. eller www.curlyDK.dk

SEJL, TELT OG PRESSINGFABRIK

GUDMANN OG SØN - SEJLMAGER

www.gudmann-sejlmager.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 21:54

Endnu en gang tak for de mange svar. Der er kommet rigtig mange spændende racer på banen, som vi sikkert ikke selv havde fundet frem til.

Pyreneeren tror jeg heller ikke vil passe ind i vores behov, det er den for selvstændig til og ej heller en rotweiler. Men tak for jeres input.

Greenstone: Tak for dit lange og detaljerede svar, det lyder som om du har en dejlig og charmerende hund.

tralle-trold *Tone*: Jeg kender ikke en altdeutscher, har den samme sind som en schæfer?

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Engelsk Mastiff
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 22:00

Jeg vil også som Carina-W ♥Mickey Maniac♥ anbefale jer en engelsk Mastiff - og jeg er den heldige ejer af en sådan race.

Den opfylder alle jeres krav

- den har ingen jagttrang og forlader aldrig matriklen uden vi er med. Den er faktisk også ude når vi ikke er hjemme og kan gå ind i stalden.

- ingen stort behov for motion og motionere sig selv, men elsker en gåtur.

- er venlig, rar, godmodig og rolig. Vores hunds bedste venner, udover familien, er posten og skraldemanden.

- behøver faktisk ikke egentlig opdragelse. Den indordner sig helt ekstremt nemt. Den følger med familien - er vi udenfor, går hun med, er vi inde ligger hun sig i nærheden, leger børnene ude i haven er hun dér osv. Hun kan den elementære lydighed og gør aldrig noget forkert. Jeg har aldrig haft behov for at hæve stemmen overfor hende - og hun er immervæk 7 år nu !!

Ulemperne ved en sådan hund er, at

- de bliver ikke gamle (omk. 8 år)

- store og tunge (En mastiff i løbetid er et rent blodbad)

- kræver pladsn(skal kunne ligge god og blødt og en madras i passende størrelse kræver plads)

- lang ventetid

- evt. prisen

Jeanette O : Der er himmelvid forskel på graden af behovet for stimulation. Du skal huske på at en Engelsk Mastiff er en selskabs/familiehund og har et stort behov for kontakt med sin familie - og hvis den får lov at følge familien, motion i haven og enkelte gåtire - så er det faktisk mere end rigeligt.

Vi har også en labrador og han er faktik utrolig nem og han strejfer heller ikke - men han har et andet aktivitetsnivea/behov for stimulation end mastiffen. Men en dejlig familiehund.

Ellers kunne jeg anbefale broholmeren.

Her et billede af min engelske mastiff;

0
0
Svar på denne tråd

Sankt Bernhard
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 22:08

Hej Winnie

Vores hun Sumo er en blanding af schæfer, labrador og Sankt Bernhard og jeg er helt sikker på at i vil få glæde ef en Sankt Bernhard, jeg fandt en hjemmeside om dem og en af beskrivelserne af racen er følgende :

Sankt Bernhard:

En pragtfuld stor og godmodig hund, der fungerer lige godt som legekammerat for børnene som vagthund for familien. Den er jo så stor, at størrelsen alene, gør at man får respekt for den.

Bernhard's findes i både en korthåret og en langhåret variant. Af natur er den lidt doven og kræver ikke særlig meget motion. Den kan godt overtales til en længere gåtur, men bliver lige så gerne hjemme for at "drive den af".

Sådan er vores Sumo selvom han er en rundkørsel og denne race passer jo godt til jer, vores Sumo vil gerne gå tur, men helst ikke for langt, han elsker både kattene, hesten og alle de andre dyr vi har.

Det eneste han HADER er regnvejr, så vil han ikke ud, man kunne jo gå hen at blive våd Han stikker ikke af og ve der kommer nogen ind i HANS ! gårdsplads, så skal de nok lige få at vide hvad han mener om det og det gør han ved at gø med hovedet ud af kattelemmen men han er godheden selv og gider man klø ham på maven, er det bare lykken.

0
0
Svar på denne tråd

den er meget
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 22:08

nemmere, den er kendt for sin godlynthed, børnevennlighet, nem at opdrage, knyttet til hus og famile, og så er den så at si sygdomsfri. Har svært sjelden HD, AD etc. Og så er de superinteligente (med undtak selvfølgelig) Den er avlet frem for at ta vare på på folk og fe.

En utrolig dejlig og fasinerende hund.

Det er den oprinnelige schæferen som den var fra Kristis tid. Før nazizstene ødela avelen rundt 1933 og fremover.

Den avles den dag i dag som den oprinnelig var uden det ekstreme de har videreført til den vanlige schæferen. Den har lige rygg i stedet for den ekstremt skrå rygg som er ønsket på schæferen.

Kan varmt anbefales.

købes

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

collie.......
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 22:25

jeg har haft en collie, en perfekt familie hund der aldrig stak af, var født velopdragen og passede på sin flok, den var altid med løs ude og hentede hestene når det var tid til de skulle ind, lå tit ude hos dem på marken og passede på.

den elskede en god tur i skoven også. den har aldrig haft et halsbånd da de var nok bare at have dens hundesnor løs om halsen eller gå helt løs.

vi har havde en collie shæfer blanding da jeg var barn og den var nøjagtig lige sådan.

og så er de jo gude smukke at se på.

her er hun ved at hente hestene

mvh hilsen NICOLE

"AT TILGIVE, BETYDER IKKE AT GLEMME,
DET BETYDER AT GIVE SLIP PÅ SMERTEN"
<>--hoppeføl efter Wilkens sælges--<>
SE PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil da anbefale
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 00:01

en new foundlander!

0
0
Svar på denne tråd

Vi......
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 00:51

- har 1 Golden Retriever på 10 år og en Berner Sennen på 5 mdr.Jeg vil anbefale dig at købe en Berner Sennen - vi havde indtil for 4 mdr.siden 2 Golden Retrievere og det er skønne hunde,men....de har et for stort jagtindstinkt-vi mistede vores den ene på den konto.

Vi ledte efter en hund,der har Golden Retrieverens gode egenskaber,men som mangler det udprægede jagtindstinkt.

Her ser det ud til at en Berner Sennen kan opfylde vores ønsker.

Indtil videre går det fint,det eneste lille minus vi har fundet indtil videre er,at den gør meget.

Den har også nogle sjove plusser..Når det er sengetid om aftenen,ligger den ved foden af trappen til 1.sal,indtil alle er gået i seng på 1.salen.Så når der er gået lidt,så går den en runde på 1.salen (ligesom den tjekker,at alle er,hvor de skal være),derefter ligger den sig på reposen mellem stuen og 1.sal og der ligger den hele natten og sover/holder vagt-når vækkeuret ringer om morgenen,så kommer den ind i soveværelset og sætter sig og kigger på os,(så er det tid,at stå op)-det har vi aldrig oplevet med vores Golden....og det er ikke noget vi har lært den-så det må være i generne.

Prøv at gå ind på Dansk kennel klub og læs om de forskellige hunderacer,det lyder som om at I skal have en hyrdehund frem for en jagthund.

Hest nr. 3 - blev en supersød "ishest" - Freyja af Raaslettegaard..

0
0
Svar på denne tråd

Dobermann
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 01:01

Vi har en dobermann tæve på 1½år. Hun er så god og fornuftig. Og meget børnevenlig. Vi har selv en dreng på 9 mdr. og vi er ikke bange for at ha dem sammen. Vi har også en dansk svensk gårdhund på 3 år og de to hunde har det rigtig fint sammen. Og de skal nok sige til når der kommer nogen. Det skal lige siges at det er gårdrotten der har den største selvtillid....

Men begge nogle dejlige hunde så gård frit på gården hele dagen og løber aldrig nogen steder og de har ikke gået til træning eller noget andet. Men bliver hjemme og er nogle dejlige familie hunde.

Bettina Schmidt

Ejer af:

Heartbreakers Great Girl

Og

Westergaards Aston

Og

Losander

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 03:31

anbefale Grand Danois. Den ejer alle de egenskaber, der bliver nævnt om Engelsk Mastiff, så det er kun smag og behag vedrørende udseende, der gør forskellen . Jeg er også skabsmastifffan...

Jeanette O..Vi er bare nogle hundeejere, der er bevidste om, hvad vi evner, og orker til hverdag. Derfor sætter vi os ind i racerne, og vælger hunde, der udelukkende er selskabshunde...Jeg ville heller aldrig købe en Belgier, med det formål at ride galopløb, men heller ikke en væddeløber til markarbejde. Og der er ligeså stor forskel på behov og sind, hos en jagthund kontra GD, som der er på Belgier kontra XX...

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Niksenbiksen
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 06:43

Det passer ikke, Nimbus

ALLE hunde skal aktiveres og stimuleres

Har selv haft GD han fik sine gå ture flere gange om dagen + sine legeture med andre hunde

Nu har jeg en basset og labrador, bassen skal aktiveres/stimuleres lige så meget som labben for at leve et godt og harmoninsk liv

Nej faktisk vil jeg sige at bassen skal stimuleres mere end labben da labben er fuldstændig ligeglad med andre hunde/lugte , når bare hun (labben) får sin daglige hjerneopgaver og løbeture er hun glad

0
0
Svar på denne tråd

Der er kun
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 09:29

EEN, der nævner denne race, men vil da klart anbefale den gode gamle DANSKE hunderace Broholmeren!

Den opfylder alle jeres krav, det er en stor hund, med det bedste sind - en super familiehund, strejfer ikke - de har ikke jagtinstinkt, kræver ikke det vilde, selvfølgelig plads, og det som alle hun kræver - opmærksomhed, kærlighed, gode lufte muligheder, ekstrem lærenem, altså nem og opdrage, og så bliver den hos sin ejer.

Vi har en Broholmer dreng på 9 mdr, simpelthen det bedste køb, og allerede i 8 mdrs alderen, udviste han vagtinstinkt.

Læs om den!!

Tine

Under 2 mdr til termin

- Venter lille Oliver 19/1-2009 -

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

Glædelig Jul til alle.

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette O
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 12:49

Det er altså himmelvid forskel på behovet for aktivitet og stimulation afhængig af racen.

Selvfølgelig skal din bassethound aktiveres og stimuleres mere end en labrador - det er jo en drivede jagthuns og har et fantastisk jagtinstinkt, så det siger sig selv.

Som jeg har skrevet længere oppe, så har jeg en mastiff. Hendes behov for stimulation får hun ved at være sammen med os, selvmotionering med anden hund, katte, heste, køreture i bil, og sjældent gåture.

Mastiffen er efterhånden kun en selskabshund. I middelalderen gik mastifferne om dagen sammen med børn og kvinder og om natten blev de lukket ud for at holde uindbudte gæster væk.

0
0
Svar på denne tråd

Jagtinstinkt
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 12:59

Min basse ejer ikke jagt instinkt

Det gør labben tilgengæld

0
0
Svar på denne tråd

jlkjljlkjlj
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 13:09

En basset hound uden jagtinstinkt - han er sjælden ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja det
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 13:15

må han så være for det har han altså ikke

Men det vidste jeg egentlig godt

Han er noget mere aktiv end andre af samme race

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 13:19

Hvad med en Grand Danois? :)
De er store, men også virkelig en god familiehund.

Herhjemme har vi en på 4 år nu. Hun behøver ikke meget motion - hun gider ihvertfald ikke altid med ud og gå. Slet ikke når det regner. :D
Hun fylder ikke så meget, selvom det er en meget stor hund (85 cm ved skulder, 70 kg)
Og hun er en godt "vagthund". Hun opfatter meget hurtigt hvis der er fremmede mennesker i indkørslen fx :)

mvh Anna
og Topas

Stævnefotografering i Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Også New foundlænder...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 13:37

Jeg ville nu hælde til new foundlænderen - med de krav du sætter op. (den er vist også nævnt længere oppe)

Vores er desværre kun ½ newf + ½ lab, men han er det nemmeste.

Vi har haft ham i ca. 5 år nu. Han er en genbrugshund - og vi er hans 3. (og sidste) familie.

Jeg tror det er den klogeste hund jeg har haft til dato. Meget lærenem.

Her i huset er der pt. 3 børn (to på knap 10 år og et på 2 år) og han er bare super omkring dem.

Selvom en af de mest brugte replikker her er "pas på du ikke træder på hunden" - så er han supervaks til at holde uindbudte gæster uden for døren/matriklen (posten må godt komme ind, han har jo rød jakke og breve med *G*).

Vi går ikke - og har aldrig gået - til træning. En hund som vores skal ikke "kommanderes" med, det er rigeligt at "anmode/bede om". Skulle det en enkelt gang ske han har "selektiv hørelse" er det nok bare at rømme sig.

Eks. vis "smut med dig" (i nomalt taleleje) knips og peg på døren = hunden forlader lokalet.

Da vi bor i en lille by, kommer han jo med på tur i snor - men han kan også sagtens tøffe rundt ude i haven for sig selv.

Det eneste "minus" jeg kan komme på med newf. er pelsplejen - der skal du altså virkelig være ihærdig. Efter vores er blevet kastereret har han sat vildt meget uld, så jeg børster som en besat i disse måneder.

Men som familie/vagt-hund a la det du søger ville new foundlænderen i mine øjne være helt perfekt. (og så er den jo smuk at se på også ;-) )

Hold da op det blev langt ;-)

Mvh. Lotte_L

"Man får de teenagere man har fortjent!"
0
0
Svar på denne tråd

Stimulation
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 17:59

Undskyld mig Jeanette, men mener du at fordi man ikke går lange ture med sin hund flere gange dagligt og går til træning, så har ens hund ikke et harmonisk liv ?

For så må vores Sumo godt nok ha´ et trist liv, han får en tur uden snor hen ad vejen om morgenen når jeg har fodret, så bliver han kælet og leget med og han hygger sig meget med kattene.

Så går han med ud med skraldespanden, med ud og henter træ og ud og fodre fuglene i haven.

Udover det lufter han sig selv i vores kæmpe have.

Er det ikke stimulation og træning ?

Knuz Mette

0
0
Svar på denne tråd

Winnie »Maradona«
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 18:26

Winnie »Maradona«

det var ikke min hensigt at være strid, bare at være ærlig og komme med min mening.

nu er hundetræning det første år ikke kun for træningens skyld, men også så hunden lærer at omgås andre hunde m.m.

og efter det år, kan man individuelt træne lige ræcis ud fra det behov man har derhjemme.

*

...glædelig jul, hilsen Maja Faurholt.
Mine heste er mine børn, men de bliver passet som dyr, fordi jeg elsker dem!

~ Fuldblodsaraber, Knabstrupper, Sports Pony ~

www.zantos.dk

*

0
0
Svar på denne tråd

Men behøver
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 19:25

ikke at gå lange ture, men gå minium 1 gang pr. uge hvor hunden ikke færdes normalt

Og så hjerne aktivering

Så nej jeg mener ikke at hunden bliver stimuleret ved at gå den samme rute dag efter dag, år efter år

Alle hunde (på nær enkelte, dem der ikke kan pga. race/køn) bør lege jævnligt med artsfæller

0
0
Svar på denne tråd

Takker igen
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 22:27

Ih hvor er der kommet mange spændende bud på racer, nu er der virkelig kommet gang i snakken herhjemme Dejligt med så mange indput og billeder.

Maja: Vi har ofte vores hund med når vi skal på besøg hos familie der har hund, ligesom der også kommer hunde på besøg hos os. Jeg er ikke bekymret for at vores hunde ikke lærer at omgås andre hunde og jeg er helt enig, det er sundt at være samme med andre artsfæller.

Min svigerinde er hundetræner og adfærdsteapeut, så der falder ofte gode tips af som vi flittigt bruger på vores hunde.

Winnie

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider