|
|
| Hvad gør man med sine travheste? |
| Forfatter:  |
Lenette0 (Nancy VD Haar) |
| Dato:  |
30-11-2008 17:29 |
|
Ja jeg er desværre nød til at skille mig af med mine 2 uadskillige travere. Jeg vil bare så gerne at de kan blive "gamle" sammen. De er nu 14 + 15 år og elsker livet, de er så søde at man kan sparke dem i rumpetten, ja så tror jeg næsten at de siger undskyld.. Findes der nogen steder hvor de kan få lov at blive gamle sammen? Det ender jo nok med at man skal gi´dem væk gratis, men de fejler jo ikke noget overhovedet.. Kender du et hesteplejehjem eller andet?? Giv mig lige nogle ideér..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 112344567 |
|
|
hei lån dem ud for ellers ender de som markeds heste.. ikke give væk.. mange forkerte vil have gratis heste.. endelig kun udlån..ss.. knuzzer
som skal være træner for ti af de tons tunge dyr... nei ikke elefanter men de ædle gangere beliger..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vuptidax |
30-11-2008 17:46 |
|
Det er netop det der ikke må ske, derfor er jeg på herrens mark. De er jordens sødeste heste, og jeg dør hvis jeg pludselig ser dem på en markedsplads..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada... |
|
|
Det er godt nok en svær situation du står i  Travere er jo desværre ikke den mest "ønskede" hest, og så det at de skal væk sammen gør det jo en del sværre! Plus at jeg syntes ikke der bliver solgt mange heste fortiden, der er mange heste som går igen og igen! Håber du finder den bedste løsning du kan både for dig og dine 2 heste 
1 sæk Pasture mix fra brogaarden sælges Dejlige killinger bortgives til kærligt hjem, skriv for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej med dig |
ditte8900 ♥ditte8900♥ |
30-11-2008 18:16 |
|
Jeg har sendt dig en privat besked 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er kun en traver |
|
|
af se inde på din præsentation.. hvem er den anden hvis man må spørger??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ninette |
30-11-2008 19:29 |
|
Den anden er lige her www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbruger.asp?userID=65820 Det er hans part der har oprettet ham herinde.. (hun har ikke råd til at have heste, desværre) laiseee : Ja det er svært, jeg ville jo gerne sælge dem samlet for 10.000 kr, da de er gode heste hele vejen igennem, men hvis et perfekt hjem er at finde, vil jeg selvfølgelig vælge det fremfor andet og penge.. Ditte: Jeg skriver lige senere )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg forstår ikke helt hvorfor travere er i så lav kurs, for det er dejlige heste og de kan også nemt rides op på højere plan. Jeg ville nok også tænke i udlån, så kan du holde øje med dem, hente dem hvis du ikke mener de har det godt nok. Duer også sikker på de bliver sammen. Havde jeg jord og pladsen,så kunne de godt blive gamle her, jeg er tosset med travere.
------------------------------- Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med. www.skindbjerg.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udlån... |
|
|
er vel den bedste løsning som flere andre også skriver, så du har lidt hånd i hanke med hvad der sker med hestene.
Jeg tænker bare på, om jeg selv ville låne en hest - jeg ville jo risikere, at ejer kom og hentede den en anden dag, og det ville være forfærdeligt for mig når jeg først var blevet glad for hesten.. Men kan godt se det fra begge sider.
Bare jeg havde haft pladsen - de ser pragtfulde ud dine to travere .
Håber du finder et godt hjem til dem!
Mvh.
AnjaR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja jeg ville |
Illum |
01-12-2008 10:23 |
|
Illum * Og det VIL ske, hver gang...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Som Illum siger, hvis du gerne vil have de skal blive sammen for altid... - så kør dem til slagteren, så får du fred og ved hvor de er, og de har fået fred sammen. Hårdt ja, men det vil være endnu hårdere at se dem sølle på et marked om 2 år...
Jeg er vild med min Flyver!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du sælger |
|
|
Syntes du skal sælge dem, med en kausul på de ikke må skilles ad, og hvis de skal sælges, så få forkøbsret, så du da sikret. Ellers lån dem ud, så er du skadig ejer og bestemmer??
Mor til skønne maddie 24/8-08 Lækker pony sælges se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig. |
staldhestely |
01-12-2008 11:42 |
|
med Mia og Illum. Kan du udlåne dem til et godt sted, hvor du kan holde øje med at de rent faktisk også bliver passet ordenlig, så vil det værer super, men hvis du sælger dem har du intet at skulle have sagt hvis det ikke går som du ønsker. Så er udlån ikke muligt, så ville jeg også slagte. Helen. (som avler travere)
R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at sælge med klausul... |
|
|
Fordi man sætter klausul på når man sælger af man f.eks. har tilbagekøbsret, at de ikke må sælges videre, skilles eller andet - ja det er jo ikke mere værd end det papir det er skrevet på. Hvor mange gange har man herinde ikke læst, om heste som er solgt videre trods tilbagekøbsklausul eller klausul om at de skulle slåes ned, hvis ny ejer ikke længere kunne have dem. For hvem skal i virkeligheden sikre sig, at klausulen bliver overholdt?? Hvis du vil være helt sikker på de aldrig bliver skilt og aldrig får det skidt - ja så er det mest sikre at slå dem ned. Men kunne du låne dem ud til et sted hvor du kan "holde øje" med at de har det godt og hente dem hjem, hvis tilfældet ikke er det - ja så er det også en mulighed. Tror bare ikke det er nemt.
Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt. Sikkerhedsvest sælges - voksenstørrelse (str. 38) Sort ridejakke og hvid skjorte str. 38 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er kun EN måde |
|
|
hvis du vil være sikker. Det er hårdt men så er du fri for hver sommer at tænke på hvilket marked de nu dukker op på. 
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|