Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

min sidste dag med parten :-( (lang)
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 20:24

ja i dag var så min sidste dag med monti

jeg er så ked, af alle de ting vi ikke nåede, det hed hele tiden "til næste sommer" men den sommer kommer vi ikke til at opleve sammen som det ser ud nu.

du lærte mig at bid ikke altid er vejen frem, og at store heste også kan være flinke, at springe selv om det dog aldrig blev mere end 50cm. du lærte mig det fantastiske bånd mellem hest og rytter, du lærte mig at ride uden sadel. du lærte mig hvordan man har en god galop, du lærte mig at have det sjovt selv om at det hele så sort ud. du fik mig til at stole på dig, og F... jeg kommer til at savne dig. du var "min" hyp, vi skulle have været til stævner, og vi skulle have været til store heste dag,og vi skulle have redet uden udstyr af nogen form, også i spring, men da du nu skal flytte bliver indet af det til noget. jeg kan ikke holde tårene tilbage, når jeg sidder her og skriver, tænk du kommer ikke travende eller galopperende mig i møde på folden længere, jeg skal ikke se dit fjoget ansigt når du tigger længer, ,jeg oplever ikke flere af dine kys, som du er blevet så god til. jeg skal ikke hele tiden holde dig i gang, og se dine smukke bevægelser længere, eller have de "sjove" kampe med dig længer fx om vi skal op af skrænten, og om hvilken vej vi skal og hvilket spring vi skal springe, og om vi skal ind på banen eller ud.

jeg vil ikke kun huske de gode ting fordi så er det ikke dig jeg husker. jeg vil huske den gang du stak op ad skrænten i galop også kunne du ikke tilsidst så du sprang op, og den gang hvor de små børn med prarplyerne lige pludselige var meget farlige, eller den gang hvor du stak af i fuld galop ud af spring banen og hen til de andre, eller dengang hvor du ikke ville have sadlen på igen også hoppede du og den faldt af, eller i dag hvor du troede at du kunne løbe mig ned.

jeg vil også huske diq for dengang hvor du bed i min sodavands flaske og hvor du fik en lille smugle. eller dengang hvor du var løs på spring banen, og du satte i trav ud på marken og spiste en vissen tidsel.

og jeg vil altid huske dig for den første gang jeg red på dig, jeg var redselslagen for dig, du gik lidt dine ejne veje, og satte i trav, og jeg ville enligt ikke have valgt dig, men du hoppede ind i mit hjerte aligevel, og anden gang jeg red på dig, var vi på spring banen og der var du ivrig. men vi fant hurtigt kemien og efter et par gange havde vi det dejligt, vi begyndte at trave en smugle og så sprang vi, og tilsidst galoppen.

sorry jeg har skrevet så meget og jeg håber at i kan forstå mig.

her kommer lidt billeder

^dette billed er det første jeg tog og det var lige efter min første ridetur

hilsen stine

En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.

0
0
Svar på denne tråd

lllllllll
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 20:33

Dejligt forhold du har/haft til din hyp. Hvorfor skal det ende?

Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd

han skal
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 20:36

flytte til buresø og det tager en time på knallert fra der hvor jeg bor og til der. så øvøvøv men hans ejer har sagt at hum ikke ved om det er det rigtige hun har gjord

0
0
Svar på denne tråd

andre muligheder
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 11:31

hvad med bus eller andre transport midler . er det ikke en mulighed .

hvis i er så tæt knyttet er det så ikke muligt at bruge disse transport muligheder og som du skriver så har du jo din knallert .

jeg kan godt forstå det er surt ligepludselig at skulle bruge tid på transport . har selv prøvet det i en del år

dengang jeg boede hjemme

jeg havde 45 min på cykel ud til min hest

og når vi tog i sommerhus var der lidt over en time

håber du /I finder en mulighed så i kan være sammen

0
0
Svar på denne tråd

det med transport
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 12:52

er ikke en mulighed. da det tager en time på knallert, og jeg er handicappet og kan ikke gå så langt, bussen går ikke der til, og jeg kan ikke holde varmen, bare det at køre i 30 min er næsten umuligt, selv om jeg har

3 par busker på + skibukser

vinter støvler, og uld sokker på

har 3 bluser +jakke

og ski vanter luffer

alt er gennem tænkt.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg føler med dig.
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 17:17

Trist Trist...

det er så surt at sådanne noget sker...

jeg har selv været ude for at jeg skulle cykle 16 km hver vej hver gang jeg skulle ud til min part men jeg holdt alt for meget af den dejelige hest til at finde en der var tættere på

håber i finder en løsning eller ligende..

Sofe

Vær om din hest hver dag,

det kan være din sidste dag med den idag.

0
0
Svar på denne tråd

monti skath
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 10:50

skal snart ned til ham, og hans nye sted, jeg elsker ham ikke mindre bare fordi han er min "gamle" part, men fordi han er som han er.når jeg skal ned til ham, skal han da også have en julegave, og måske får jeg en ride tur. men jeg savner ham helt vildt. jeg ved ikke om det bliver det samme at ride igen på en part, men han vil helt sikkert ikke blive glemt de første 100 år.

jeg elsker ham.

0
0
Svar på denne tråd

har lige været
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 12:20

ude og besøge ham det nye sted, men det gik ikke så godt,

han var slet ikke sig selv, da han var løs i ridehuset bukkede han, sparkede, hoppede rundt, var en vild hingst, han rullede sig og sådanne, han har aldrig gjordt sådanne før, han var ikke den hest jeg huskede. jeg besluttede da han faldt til ro at jeg ville have en lille tur på ham, bare inde i ridehuset uden sadel, og bare i rebgrimen, han ejer holdte ham mens jeg hoppede op på ham, også trak hun os væk fra barieren, også begyndte han at bukke, og jeg røg en halv meter op over hans ryg, og han gjorde det 3 gange før jeg røg af... han ejer blev total lammet, og min mir kom løbende hen til mig, da hun kom hen til mig, ville han hen og se hvad der skete, det var tydeligt at se at han ville sige undskyld, han vidste at det var forkert....

hans ejer satte ham i longen og han gik fint, hun hoppede op på ham og red ham som hun plejede der var ingen ting at se, så jeg fik en tur hvor hun holdte i ham, og han lavede ingen ting, da vi kommer ind i stalden står han helt stille og kysser mig i hovdet hele tiden og han vil ikke stoppe....

jeg skal snart ned til ham igen...

hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider