Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad spiser i Juleaften ??
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:09

Hvad får man sådan rundt omkring i det danske hjem juleaften ??

I år står den på Gåsesteg,kalkun og medister.

Ja ved godt det er meget men der er en god grund.

Vi skal holde julen hjemme hos os selv i år og med begge familier til stede.

Og min mands familie er til gås og det vil min mand altså bare ha

Og i min familie er vi vant til at få kalkun og medister og det vil mine forældre også helst ha så derfor alt den mad.

Hver familie kommer så med hver deres fugl. Så det er jo dejligt nok

Og så får vi ellers bare det traditionelle tilbehør til. Hvide kartofler og rigtig mange brune kartofler, rigtig god sovs med ribs og fløde... det er jo jul ikk ?

Hjemmelavet rødkål da det bare smager bedst.

Og så min mors hjemmelavet ris ala mande

uhh bliver da helt sulten nu *gg*

Men hvad skal i andre ha ??

Knus Marianne

Nu som meget snart mega meget handicappet...... Og ingen mulighed for at komme ud til min hest hver dag :-(

Jeg tænker aldrig på fremtiden. Den kommer tidsnok.

0
0
Svar på denne tråd

Rap rap
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:11

Vi skal selvfølgelig have grillet andesteg :)

Med hvide og brune kartofler og hjemmelavet rødkål.

Ris ala mande med lun kirsebærsauce og chili/appelsinsauce til Michael der ikke kan lide kirsebær.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

jullllll
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:14

Jeg holder jo jul mange forskellige steder, men i år skal jeg have moskusænder til jule aften.

hvad vi ellers skal have ved jeg ikke noge om, har aldrig hold jul der før.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

pia r...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:19

Den dersens sovs med chili og appelsiner kunne jeg mon få opskriften på den ??? Lyder bare lækkert nemlig

Ja vi skal både ha kirsebærsovs og jordbær sovs ...Selvfølgelig hjemmelavet begge dele

Har overvejet lidt at grille den ene af pipfuglene men er ikke lige helt sikker på om jeg tør/vil gøre det

Men der er da et par dage til endnu inden det bliver aktuelt *gg

Knus Marianne

Nu som meget snart mega meget handicappet...... Og ingen mulighed for at komme ud til min hest hver dag :-(

Jeg tænker aldrig på fremtiden. Den kommer tidsnok.

0
0
Svar på denne tråd

Øf og rap
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:22

Selve juleaften:

Flæskesteg, andesteg (ikke pga. kødet men fordi det giver en god sovs), sovs m. ribsgelé og andre gode sager i, brunede kartofler, rødkål og agurkesalat eller asier. Ingen hvide kartofler, for vi gider alligevel ikke spise dem. :)

Desserten er ris a la mande, hjemmelavet selvfølgelig, med masser af mandler i og kirsebærsovs til.

Senere hygger vi med div. frugt, knas og julegodter. Ingen gaveuddeling.

Det var den ene juleaften...

Den anden juleaften, som vi holder med min bror, hans kæreste og deres unger, er det min bror der står for maden, og hvad han serverer, ved vi først om eftermiddagen. Altid noget der smager godt sammen med rødkål og brunede kartofler, og desserten er selvfølgelig ris a la mande, hans egen hjemmelavede.

Denne aften er der gaver og alt det andet der hører til en juleaften.

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

hmm...........
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:24

det aner jeg faktisk ikke? skal holde jul ved min sviger far..

Ved min mor plejer vi at få andesteg med brune og hvide kartofler, rødkaål sovs og chips til desert får vi selvfølig ris ala mang (staves?+)

den 23 (lille juleaften) får vi flæskesteg, brun sovs, hvide og brune kartofler, rødkål og chips og til desert får vi buding :-)

Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

Kunne du tænke dig at leje et hus med 6 bokse til, ridehus og bane? i Ørbæk på fyn? skriv pb!

0
0
Svar på denne tråd

Enten , i år
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:37

Østers eller sushi...

Illum

*

Nu med 25 cm sne...

*

0
0
Svar på denne tråd

marianne *indi*
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:38
Appelsin/chili sauce
Vidunderlig til Ris a la mande

Til 4 pers.
4 - 6 gode, saftige og søde appelsiner skæres i filet'er. Top og bund skæres af appelsinen og med en skarp kniv skæres alt det hvide af, derefter skæres filet'erne fri af hinderne.

ca en ½ / 3/4 liter god juice, gerne friskpresset.

omkring en dl rørsukker (efter smag)

et nip chili - meget gerne Lingham's Chilisauce

Husk den skal smage stærkt og sødt.

Juice og rørsukker koges ind til sirup.
Chili og filet'er tilsættes
Varmes igennem.

Serveres varm eller kold efter lyst.

mvh PiaR
quantum in me fuit

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:38

Jamen vi skal holde den hjemme sammen med min mor, mine svigerældre og så os tre i huset, og vi skal have to friskslagtede ænder, andesauce, æbler med gele, brune kartofler og ligeså hvide, samt chips. Til dessert den obligatoriske hjemmelavede ris ala mande, som min mor står for...ingen laver risalamande som hende .Dertil kirsebærsauce og hindbærsauce...og selvfølgelig er der mere end en mandelgave...og nogle pæne nogle af slagsen

Efter gaveuddelingen står den på hjemmelavet konfekt, dadler,hjemmebag og andre lækre godter, sammen med Bailey og en god cognac og portvin.Og så hygger og snakker vi ellers langt ud på de små timer, og lader julefreden sænke sig.

Connie vs Zeppelin

Se min nye tegning på min præs, eller på "opslag og billeder"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:45

Når vi holder med min kæreste`s familie får vi :

And

Flæskesteg

Julemedister selvfølgelig med franske kartofler, brunede kartofler og det hele til.

Med min familie får vi somregel kun and, men sidste år fik jeg indført vi også skal have flæskesteg, da jeg aldrig har været så meget til and.

I år skal vi holde jul ved mine svigerforældre

0
0
Svar på denne tråd

Vi skal ha´
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 16:49

flødekartofler, flæskesteg, en vegetarpostej...dertil kartofler, hvide og brune, rødkål og brun sovs...og selvfølgelig...ris a la mande...og jeg vinder mandelgaven....suuuk...nok heller ikke i år!

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

Traditionelt
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 17:16

Flæskesteg og and med det hele

Ris ala mande med kirsebærsovs til dessert

0
0
Svar på denne tråd

mad juleaften
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 17:28

Vi starter med risengrød, så får vi flæskesteg, and, hvide og brune kartofler, sovs, franske kartofler osv. Til dessert får vi citronfromage

Venlig hilsen

Kongehøj

Stubben dressur-sadel til salg

0
0
Svar på denne tråd

julemad
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 17:31

Flæskesteg og gåsesteg, alm kartofler, brune kartofler, brun sovs, rødkål og hvad der ellers hører til.

Og deserter er selvfølgelig ris a la mande med kirsebærsovs

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

julemad
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 17:37

Når det er med mine forældre står den på andesteg, hos svigerforældrene er det flæskesteg....Begge dele mumms

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

Julemad
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 17:55

I år skal vi være hos mine svigerforældre, hvor vi får and med brune + hvide kartofler, rødkål (hjemmelavet i år) og masser af god brun sovs.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Juleaften
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 18:04

Meget traditionelt får vi andesteg med alt hvad der tilhører. Til desert ris a la mande med kirsebærsauce.

Hvert andet år, når vi er mange, er der også en flæskesteg.

Mange hilsner

Christina

Til salg: Særdeles lækkert Fjord-hingsteføl født d. 28. maj

Far: Fjordens Marcus - mor: Ejerlykke's Kara -

morfar: Safir Halsnæs

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 18:05

Hejsa

I år skal vi have flæskesteg, andesteg og medister. Skal holde hos mine svigerforældre og de plejer altid at få alle tre ting.

Og selvfølgelig brun sovs, rødkål, hvide og brune kartofler,

franske kartofler og asier.. Mums

Hos mine forældre plejer vi at få gråænder, som min morbror har skydt. også MUMS

Og selvfølgelig ris a la mande til dessert.

/Mia

FELICIA OG FLEUR TÆNKER PÅ JER HVERDAG

Først efter at det sidste træ er fældet, den sidste flod er forurenet og den sidste fisk fanget, vil I erkende at man ikke kan spise penge.

0
0
Svar på denne tråd

julemiddag
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 18:06

Vi får and/gås (afhængig af hvor mange vi er)

flæskesteg

brune og hvide kartofler

kogte æbler med ribs gele

rødkål

ris ala mande med kirsebær sovs

juleslik en masse til kaffen mens vi åbner gaver...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

medister?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 18:07

Hvor i alverden kommer traditionen med medisterpølse fra? Den er jeg godt nok aldrig stødt på, heldigvis.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Juleaften
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 18:11

Andesteg, altid andesteg Hos mine forældre bliver der også serveret flæskesteg, men i år skal kæresten og jeg holde jul alene, så det bliver kun en lækker and, med brune og hvide kartofler, hj.lavet rødkål, sovs og chips.

Og til dessert selvfølgelig hj.lavet ris a la mande

Til kaffen: hjemmelavet konfekt.

Mmmm, glæder mig SÅ meget til denne middag hvert år!

Hilsen Louise

"If you can´t convince 'em, confuse 'em"

0
0
Svar på denne tråd

Premm..
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 18:18

Premm: Jeg kendte heller ikke til den før jeg mødte min kæreste, de får det, pga da min kæreste og hans søster var små kunne de ikke lide and og flæskesteg, så de fik medister istedet, og det har de bare holdt ved lige.

Men jeg plejer ikke at få noget af den, er fuldstændig mæt efter and og flæskesteg som jeg SKAL have.

/Mia

FELICIA OG FLEUR TÆNKER PÅ JER HVERDAG

Først efter at det sidste træ er fældet, den sidste flod er forurenet og den sidste fisk fanget, vil I erkende at man ikke kan spise penge.

0
0
Svar på denne tråd

Flæskesteg
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 19:08

Vi skal have flæskesteg. Min mor, Søren og Camilla med hvide kartofler, min far og jeg med brune kartofler. Varm rødkål og dejlig fed brun sovs.

Som dessert ris a l'amande med kirsebærsovs.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 20:07

Vi skal have hjemme-opdrættede ænder og måske også en gås min far har skudt, hvide kartofler, brune kartofler, franske kartofler, sovs og rødkål. Til dessert er der ris ala mande.

Emilie Watson

Jeg søger en billig, men absolut brugbar kvalitetsdressursadel(Stübben, Passier, Country, Kieffer el. lign), 17" med bred bom. Alder og skønhed er ikke vigtigt! Max. 3000

0
0
Svar på denne tråd

julemad
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 20:10

Hos os er der altid flæskesteg og and eller gås.

2. juledag er der grønlangkål med skinke og kogt medister, har dog fået min kære moder til at brune noget af medisteren for min skyld, jeg kan bare ikke klare den der blegfede pølse, jeg er ganske klar over at de stykker, der er brunet er kogt først, men - men, blegfed tyk, grå pølse.... Ydrk...

Mmmm.... julemad gør glad... meget julemad gør meget glad...

Venligst Jen9

"Tomorrow is another day without any mistakes"

Anne fra Grønnebakken.

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 20:38

Min mors fantastiske nøddesteg, alm. kartofler, brune karfofler, franske kartofler, rødkål og masser af brun sovs!

(vegetarfamilie)

Ris A´la Mente til dessert - med masser af kirsebærsovs!

OG en masse julekager, konfekt, gløgg osv.

Nammenam!

Mod Dumhed Kæmper Selv Guderne Forgæves

True Love Is An Act Of Total Surrender

0
0
Svar på denne tråd

Pia R ...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 21:22

Kan jeg grille en and på en gasweber ? ( den har tre brændere ( mine forældre de skarn har nummeret strre end min :-) )

Og når du nu "bare" svarer ja da Camilla, HVORDAN går jeg så ?

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Ikke går
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 21:23

Ikke går, men hvordan GØR jeg så :-)

0
0
Svar på denne tråd

Greve - du går bare :P
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 21:32

Grundlæggende på samme måde som i en ovn :)

And fyldes med æbler og svesker, and drysses med rigelig salt, lægges i en stegholder, stegholder og and i en foliebakke/bradepande med vand, lidt løg, gulerødder, krås, hals, hjerte, vingespidser (ikke leveren), æble og svesker (det bliver til fond til sauce)

Grilles til anden er gennemstegt og sprød i skindet :)

mvh PiaR
quantum in me fuit

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

brune kartofler ?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 21:37

Jeg undres over at i næsten alle skriver brune kartofler til juleaften, vi får dem altid først nytårsaften med grønlangkål, hamburgerryg, kålpølser og wienerpølser til børnene, hvide kartofler med smørsovs, sennep og chips og snaps

0
0
Svar på denne tråd

Andesteg
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 21:46

Altid andesteg til jul

Tilbehør: Brune kartofler, hvide kartofler, rødkål og lækker andesauce.

Dessert: Ris ala mande med kirsebærsauce og risengrød med kanelsukker.

Er der nogen der ved hvor man kan købe ænder direkte fra en gård? Skal være fritgående og på sjælland. (Næstved)

Østers og sushi???

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

0
0
Svar på denne tråd

vi får
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 21:56

altid det traditionelle

flæskesteg, and, brune og hvide kartofler, rødkål og diverse tilbehør. dessert ris ala mande med lun kirsebærsovs on mandler

men i år skifter vi nok anden ud med en glaseret skinke. syntes aldrig rigtig den pipfugl bliver spist men fylder meget i ovnen.

glæder mig til jul

0
0
Svar på denne tråd

Kongehøj
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 22:04

Ihh hvor sjovt, at i også får risengrød - jeg troede at vi snart var den eneste familie i danmark der får det - mums det er nemlig lækkert, godt med smør, sukker og kanel, og selvfølgelig rød saftevand til

Vi starter (som sagt) med risengrød, derefter and, med hvide kartofler, pillede brune kartofler, mange sukker æbler med ribs gele, surt og sødt, og den lækreste brune sovs.

til dessert får vi is eller andet godt.

vi rydder af bordet, danser om jule træ, får alle gaverene delt ud, den yngste starter med at pakke alle sine gaver ud, derefter den næste i rækken osv - alt imens vi får kaffe, en lille en, massere af hjemme lavet konfekt, jule småkager og kogte klejner (hjemmelavet selvfølgelig)

Vi sidder længe og hygger.

et godt sted at starte.

www.hestens-sadelmager.dk

Mvh Marianne

Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.

Bokse udlejes - 7140 Stouby

0
0
Svar på denne tråd

konni da
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 22:08

Der er vist en der kommer fra Sønderjylland... I resten af DK er det generelt almen skik med de brune kartofler.

Connie vs Zeppelin

Se min nye tegning på min præs, eller på "opslag og billeder"

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 22:22

Vi får flæskesteg og andesteg med brune og hvide kartofler, rødkål, franske kartofler og lækker lækker andesovs og flæskestegssovs.

Til dessert Ris a´ la mande med kirsebærsovs og senere alksens slik og konfekt.

Mvh

Ditte

Dejligt forædlet hingsteføl sælges. Se

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/196427/1/

Masser af udstyr sælges. Se annoncer og præs.

0
0
Svar på denne tråd

hestenettet
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 22:28

Min mormor laver altid en ordenlig omgang and, flæskesteg osv. med søde kartofler/alm. kartofler og brun sovs. Og så spise chips til - og meget mere..

Så får vi ris ala mande, og så nat kaffe m. kage og slik.

Mums, jeg kan ikke vente med at nyde endu et måltid, selvom jeg desværre ikke spiser så meget til aftensmad.

VH Kamilla

My dream is gonna be my future.

Hej dit lille skælm

Husk din ridehjelm

Det er ikke pjat

Når dit hovede blir' til splat

Livet er hvad man gør det til.

Søger part, 8541

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ ...

0
0
Svar på denne tråd

Det sædvanlige
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 22:45

Og note to self: Husk nu i år at starte i GOD tid med stegen- ovnen varmer ikke så godt, som DU tror! og ikke helt gennemstegt steg er kedelig. Husk også- at stegen skal stå kattesikkert, mens der spises. ;-)

Vi skal have flæskesteg med hvide og brunede kartofler, lækker brun sovs (det kan jeg da lave- jeg kommer en porrevisk et delt pillet løg, et par gulerødder og en halv pastinak/persillerod evt lidt selleri i bradepanden under stegen. Mums!), hertil rødkål og gele.

Dessert er ris á la mande med økologisk kirsebærsovs. Min dreng elsker ris á la mande, så laver en stor portion- og tager en lille skaålfuld fra til det med mandelgave- ellers revner vi bare! ;-D

I aftenens løb knas: konfekt, nødder, mandariner og den slags.

Meget traditionelt, men vi spiser ikke flæskesteg ellers.

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

Ved kun
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 10:05

hvad vi IKKE skal ha:

pinnekød (saltede og tørkede lammerevben, dampet i tre timer på birkekviste med rodemos og poteter). det blev alltid servert i mitt barndomshjem, men falder ikke min mand i smag. Synes ikke det er sært, smagen er meget spesiell.

Ribbe, medister og medisterkager med rødkål. det er den vamnlige julemad i Øst-Norge, men ingen av oss synes det smager spesielt godt, så det bliver det hellere ikke. Den norske medister er om mulig mer blegfed end den danske og smager overhodet ingenting.

grillet bacalao. Testet forrige år efter som det er vanlig julemad i Portugal hvor Georg kommer fra. Ikke så vellykket i kuldegrader og blæst: Dessuden ingen fornøjelse at stå derude på terrassen og grille.

Kalkun: Vi er kun to, og det bliver meeeget mad til overs. Efter to uger med kalkun-restemad her for nogle år siden, lovede jeg meg selv at det var sidste gang. En gås er nesten ligså stor.

And: ingen af oss er spesielt begejstret i andekød.

Så kom gerne med nogle gode forslag!!

0
0
Svar på denne tråd

vi får..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 10:10

Vi får flæskesteg, and og nogle gange medister..alt efter hvor mange vi er, samt alt det tilbehør der nu hører sig til, og så er vi begyndt på at lave en ekstra ret, til min søster, som er lidt kræsen og ikke bryder sig om julemaden, så hun får så hvad hun har lyst til, så det også er lidt hyggeligt for hende

Mvh Sandie

Søger låne Pinto

Frieservallak Douwe-K efterlyses:

www.heste-nettet.dk/forum/7/109247/ 109247/

0
0
Svar på denne tråd

And og
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 10:19

kamsteg.... Med div. tilbehør....

Zamangah

GRAÆÆEEEØØØH...... JAAAAAAARRRHH..... Nemli....

0
0
Svar på denne tråd

Lilleulv
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 13:07

Man kan da også købe kalkun"culotte"- altså udskåret kalkun, det er nok nemmere end at leve af kræet i ugevis efterfølgende. ;-D

Hvad er medisterkager? Er det ligesom krebinetter/karbonader?

(Og jeg er meget kræsen, så nul and, kalkun, medister- og slet ikke kogt skinke med grønlangkål (egnsret i Danmark), nej en god fed skinkesteg med svær. Ribbenssteg er prøvet, men jeg er hysterisk med ben/brusk i min mad).

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Medisterkager
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 13:14

Det er altså krebinetter gjort på svinkøddej spedd med mel osv. Totalt smagløst.

Jo, man kan gøre noget på bider af kalkun, det har jeg tænkt på. Må indrømme at jeg også tænker hummer. Eller eventuelt vildt av noget slag, for eksempel engelsk bøf af elg. Det er både godt og sundt.

Når det gælder grisekød så er vi jo helt bortskemt med det gode kødet fra egen grise. Det er hverdagskost for oss, men smager såååå meget bedre end den vanlige industrigris. men festmad er det ikke mer!!

men det er faktisk et problem at lave god festmad til to, synes jeg. der skal ligsom være familje på når der er jul, og det har vi ikke mulighed til. Så det bedste var måske som Illum, at glemme hele højtiden. Det har vi gjort med stort held nogle gange.

bare det at det der julehalløj hjelper meg rigtig godt gennom vinteren!!

0
0
Svar på denne tråd

jeg får...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 13:17

Nøddepostej(som jeg selv laver, får hvert år kun til jul/nytår) og rødkåls salat (frisk rødkål, appelsin, nødder) da jeg er vegetar og hader fed mad.

resten af familen får traditionel julemenu med flæskesteg,evt and, hvide/brune kartofler, rødkål osv.

Til dessert får vi Ris á la mande, hjemmelavet selvfølgelig

Xoco82 & Davina

stud.theol

Med en stressfri Davina i løsdrift og superparten Louise!

1 mh krinete, ina mh kriqhte 2 en w gar krimati krinete kriqhsesqe, kai en w metrw metreite metrhqhsetai umin.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 15:10

Vi får kun andesteg juleaften, ikke flæskesteg eller andet.. "KUN" and, for det kan alle lide :D Også self med alt tilbehøret til ;)

Og ris ala mande :D

Jeg støtter nyt-hesteliv! Adopter en hest på http://www.nyt-hesteliv.dk og du er med til at give heste og ponyer et godt og trygt otium :)

Glædelig jul og godt nytår til alle ænderne herinde :D

0
0
Svar på denne tråd

zeppelin
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 15:28

kan du SÅ tage din udtalelse om sønderjysk julemad i dig igen :-D

vi får altså brune kartofler (og mange af dem :-P)

julemiddag hos min familie:

eftersom jeg har nedlagt veto mod kalkun (sys det er tørt og hverdagsagtigt) står den på and med brun sovs, hvide og brune kartofler, rødkål, franskekartofler og asier.

til dessert ris ala mande med kirsebærsauce - min søsters opskrift (jeg er ikke super pjattet med ris ala mande ellers, men søssers kan spises)

efter juletræs tam tam (som vi som regel saboterer :-P) og gaveudpakning, så den på kaffehygge med småkager, konfekt, havregrynskugler (fy for den lede! ikke til mig), slik nødder og appelsiner og mandariner.

25. december står den på ris ala mande til morgen mad :-P (originalt mormors ide)

Karina82

STUD BASK

Jeg kan modstå ALT - Bortset fra fristelser

Mangler nu alligevel hestelivet....

0
0
Svar på denne tråd

Karina82- det får
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 15:47

Drengen også til morgenmad d. 25. (Og frokost!). Han ælsker det! ;-)

Lilleulv: Elgbøf lyder da namnam!

Hos os danser vi ikke om juletræet, tre mennesker (vi kan ikke nå!) og manden kan hverken synge (eller lade være! :-P Han synger ikke bare falsk, men kan verken tone eller melodi. Jeg synger da kun falskt... ;-) )- og i de senere år et det et bittelille kunstigt. (Prøv liige at tage et træ med i bus/på knallert!). Er vi ved familien- er det noget andet!

Jeg kan ikke undvære jul- og julesange kan jeg så synge i køkkenet. Mens jeg hører radio! Jeg synes, det er så hyggeligt.

Puha- de medisterkager lyder klamme. Så hellere frikadeller (med mel, mælk, æg, løg- og godt med krydderi). Eller rigtige krebinetter. Vi spiser faktisk ikke ofte gris, da jeg ikke kan lide, det ikke smager af noget. Og økologisk er altid hakket. Så er der "frilandsgris"- på friland i 6 uger?!

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Årets middag
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 16:12

Hjemme hos mine forældre spiser vi gås. Vi har prøvet and og kalkun - men alle er enige om, at gås er det bedste. Så er der brune og hvide kartofler til (og franske), rødkål og FED brun sovs!

Til dessert er der selvfølgelig ris a´la mande med kirsebærsovs.

Og senere på aftenen (hvis man altså kan proppe mere ned); pebernødder, brunkager og marcipankonfekt.

Snepony

nu uden Mulle :ó(

*

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 17:39

Vi plejer at få både and, kalkun og steg, hvis antikkerne er på besøg..

Er der bare os 5 der bor i huset, får vi somregel kalkun og steg, eller kun kalkun :)

Hilsen
Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd

1234567u8
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 18:08

I år skal vi have flæskesteg, and og så tror jeg også der er medister (som jeg ikke spiser, føj!). Og så med hvide + brune kartofler, lun rødkål, franske kartofler, asier og en dejlig brun sovs :-)

Og så selvfølgelig ris a'lamande med en god kirsbærsovs til og en masse hjemmelavet konfekt, slik og nødder

Vi skal holde hjemme hos min far og hans "kone" og der plejer ikke at mange noget (andet end små børn og det er DEJLIGT! :-) )

Sidste år holdte vi hos min kærestes mor, der fik vi flæskesteg og så havde hun købt sådan en and i foliebakke ligesom man køber lørsdagskylling. Og så havde hun stegt den dagen i forvejen så den bare lige skulle lunes... Det var altså INGEN succes, ad ad siger jeg bare. Man skal da stege i "rigtig" and eller andebryst.. Der blev jeg skuffet, har altid fået en ordentlig and.

- HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Flæskesteg
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 18:25

Flæskesteg og and el. gås.

Tine & Tulle
Det klinger! :D

-og Plethesten, jo!

2 bokse + værelse på gård søges til leje (Københavnsområdet)

Se min præsentation og smid en besked :)

0
0
Svar på denne tråd

And og flæskesteg
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 18:42

og alt det der hører til!

/minski

Hestemassage tilbydes

på Sjælland

(se præsentation for mere info)

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

Her er det
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 19:26

ALTID ALTID og jeg gentager ALTID GÅSESTEG, hjemmedyrket fra mine forældre, ligesom mortens aften, det er simpelthen det bedste, ingen and kan slå det

I år er der også flæskesteg, da svigermor er med.

Derudover er der brune og hvide kartofler, selvom de hvid er overflødige, rødkål og surt, lækker lækker fed sovs og franske kartofler, MUMS..

Derefter Ris a la mande med lun kirsebærsovs.

Når maden er overstået, er der kaffe/irish coffee eller gløgg samt diverse julelækkerier, hjemmebag, konfekt og selvfølgelig GAVER....

Tine

Under 2 mdr til termin

- Venter lille Oliver 19/1-2009 -

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

Ganske traditionel
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 19:53

Traditionel julemiddag. Hvert andet år er det flæskesteg og hver andet år er det and (det ene år ved min mor det andet ved min far, effekten af en skilsmisse) Men det passer mig fint, elsker begge dele! I begge tilfælde står den på rødkål, fed sovs, brune- og hvide kartofler, franske kartofler, ribsgele og asier. Glæder mig helt Nå ja, ris ala mande er også et hit, hvor der jo går sport i det omkring mandlen

Ved svigerfamilien (hvor jeg ikke deltager, da vi ikke holder jul sammen) står den på and og frikadeller.

Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 15:56

Røget laks til foret.

And, med julerødkål (der er kanel i), brunede og hvide kartofler og sauce. Æbler og svesker der har ligget inde i anden.

Ris a lá mande med lun kirsebærsauce

"Under no circumstance should your hand disturb the horse's mouth. You must learn to stay calm in all situations and control your emotions. There is no room for anger."

Translated from Xenophon

0
0
Svar på denne tråd

And !!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 16:06

Fik en sms, fra rødekors hvor de spurgte om jeg ville have et negerbarn til jul..

Takkede nej da vi plejer og få and

Ej ok den var dårlig :)

0
0
Svar på denne tråd

vi skal har
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 04:54

vi skal har flæsksteg og and

og hvide kartofler og brune og fransk kartofler og self brun sovs

og de andre skal har tis ala mand

jeg skal har is :b da jeg ikke kan spise det, blir helt dårlig ( :

og efter maden spiller vi et spil og hygger

og så går vi ovenpå til juletræet og spise slik og frugt og lidt og drikker lidt hvidvin og pakker gaver ud ( :

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider