Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

foder reg. fødevarestyrrelse.
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 13:25

ja jeg fik da lidt af et chock i går egentlig. Da den nye regel trådste i kraft om at uchippede heste skulle foder reg. mm. så indsendte jeg dengang naturligvis papirene på den røde.Så langt så godt. Jeg ahr ikke hørt noget til dem siden og ahr ofte fået at vide jeg blot skulle afvente- osse af dem selv.

Jeg avr så begyndt at overveje og chippe ham i stedet da jeg intet ahr hørt. Overvejer det stadig skam.

Papirene sendte jeg ind året før loven trådte i kraft i dec. mdr som den skulle træde i kræft pr 1 januar.

Gæt engang- i går kom der så et girokort ind af døren for 2006-2008. Ehmn jo hva hvis hesten i mellem tiden avr blevet chippet eks i 2006? Jeg har jo ikke haft mulighed for at afmelde noget der tilsyneladende ikke avr tilmeldt nogen steder vel?

Så er jeg egentlig lidt i vildrede, for jeg havde da så forventet at når jeg betaler at jeg ville ha et bevis af en art på at netop DEN hest (altså ham) er reg. som loven siger han skal... men nej der er ikke fulgt noget bevis med for det- dvs det blot er kvitteringen der er beviset måske? Men så kan jeg jo sige det er hvilken som helst hest hvis de tropper op for at tjekke- så det sys jeg da er noget underligt noget?

Hva med jer andre?

opstaldning søges til en lille hest + 3er pony pr sidst december.

www.123hjemmeside.dk/qantico

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Kvitteringen er beviset...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 13:30

... og ja, vi har vist allesammen fået regninger for 3 år.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

registrering
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 13:32

Jeg har også netop modtaget girokort for de sidste 3 år, første gang jeg hører noget. Det er jo registrering af hesteholdet, ikke den enkelte hest. Jeg er registreret som "landbrug der ikke selv bruger forblandinger i foderet". Det har ikke noget at gøre med om hesten er medicinchippet mig bekendt, eller husker jeg galt? Det handler om at kunne kontrollere vandmiljøet for diverse stoffer.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Både og...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 13:39

... ja, det er hesteholdet som sådan, der er registreret - men hvis alle heste i hesteholdet er medicinsk chippede (og dermed ikke konsum-egnede), så kan man undgå at registrere sig. Endnu da, jeg kan ikke forestille mig at det varer ved ;)

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Pjemm...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 14:20

som det ser ud så skal en chippet hest ikke reg. nej. det stod osse i papirene dengang og gør det vel sagtens stadigmå jeg gå ud fra. derfor er Freja jo heller ikke reg. der, og derfor overvejer jeg som sagt at den røde blir det osse. Jeg sys ikke det er fedt at en regning først kommer ind af døren 3 år efter. UANSET om det er sådan de vælger at køre det ved alle el det bare er et uheld.

Dernæst havde jeg kun den røde dengang- vi havde ikke flere og derfor er det kun ham der jo blev meldt til- og igen eftersom Freja var chippet skulle jeg slet ikke ha hende meldt til- en en hest mere sat på reg. i henhold til mig.

Men så vidt jeg læste mig frem til dengang havde det heller intet med vandmiljøet at gøre- men noget at gøre med når dyr blir syge af foderet de får så man kunne spore foderet tilbage til sælger og producenten. Derfor skal man osse beholde kvitteringer på det indkøbte foder- osse som privat person, således at man ahr beviser for det man bruger.

det der undrer mig er at jeg får regningen bagefter og ikke inden...

opstaldning søges til en lille hest + 3er pony pr sidst december.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Det skyldes sikkert....
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 14:24

... at det i 2006 blev vedtaget, at heste hører under konsumdyr. Dermed skulle alle hestehold registreres - og jeg tror simpelthen ikke at man i Fødevareministeriet havde forudset, at der ville blive så meget arbejde med at administrere det

Når bureaukraterne sidder og vedtager ting og sager, tror jeg ikke at de kigger ud i forkontoret og tæller hoveder, før de svinger pennen ;)

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Og så er der os...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 14:44

... der aflivede hesten i 2006... spændende om man så skal betale for en død hest. Nå, det må man jo lige spørge dem om...

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

registrering
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 21:30

Ja, grunden til denne registrering er at hest ses som konsumdyr på lige fod med ko og gris. Vi vil vel gerne vide hvad vores bøf har spist inden den blev bøf -sådan skal det vel også være med hesten...

Desuden er det ikke fødevarestyrelsen der har fundet på det, men noget der er bestemt på EU-plan.

0
0
Svar på denne tråd

det viser sig...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 13:32

...at vi, der er registrerede og aflivede hesten i 2006 slet ikke skal betale noget. De splitter nemlig ikke regningen op, det giver for meget administrativt bøvl.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

taina...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 14:25

det jeg så ikke forstår er at de da i sin tid sagde man skulle betale for 5 år af gangen- så jeg troede jo regningen kom før årene gik- dvs regningen kommer så efter- og er hesten til den tid ikke vores skal vi ikke betale?

Henra Cayenne udlejes 2000 kg total

Breeding stocks for life

Elsket el hadet intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Stute...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 14:37

Jeg ved det ikke. Jeg har ikke hørt noget om fem år dengang - hørte bare, at man skulle melde sig til, og det gjorde jeg så som den lydige borger, jeg er (ahem... var )

Jeg tror, de er ligeglade med, om du har den ene eller den anden hest. Damen spurgte mig meget grundigt, om jeg så havde andre heste, eller havde produktion af foder - så skulle jeg nemlig fortsat være registreret og betale.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 08:16

jo... ja... sys bare det foregår på lidt forunderlig vis... Måske det bare er mig...

Henra Cayenne udlejes 2000 kg total

Breeding stocks for life

Elsket el hadet intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

stute...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 14:21

Det er offentligt... det skal foregå på forunderlig vis :-D Så på den måde er det jo helt normalt!!

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider