Jeg døjer også med det, i mit tilfælde også pga en brækket lændehvirvel som er skæv og korsben som ikke helt sidder som det skal. Og så har min lænd meget lidt svaj, og jeg burde ligge bagover på min bold for at få den strukket den vej.
Nå, men min kiropraktor sagde sidst, at jeg fx. kunne lave den her øvelse som katten, stå på alle 4 og skiftevis krumme ryggen og hovedet ned, og svaje ryggen med hovedet op. Du kan vel variere den på forskellig vis, man kan også sidde på sine foldede ben og bare hænge, slappe af fremad i bedestilling. Eller ligge på maven, holde hoften ned i gulvet mens du løfter overkroppen op med armene som til en armbøjning - men holde et stræk bagover. Det strækker også din mørbradsmuskel foran.
Desuden skal du lave maveøvelser, en svag mave og muskelkorset overanstrenger lænden, det halve af en dårlig ryg skyldes dårlige mavemuskler.
Måske du har for meget svaj modsat mig, det ved jeg ikke?
Kan lige prøve at checke mine bøger om træning for ryttere (som jeg med skam at melde ikke rigtig har fået brugt endnu)
Endelig kan du få gennemgået din opstilling på hesten, har den stort rygsving? Måske du kunne sidde en smule mere i balance, så du spænder mindre.
:Pia