Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

udstrækning i ryggen efter ridning
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 06:17

Godmorgen

Er der nogle derude der kender en rigtig god udstrækningsøvelse til ryggen ? Som er god at bruge efter ridning ?

Jeg syntes jeg er noget øm i lænden

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

ja det gør jeg da camilla.
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 07:47

Jeg har brugt denne her metode i mange år.

Find en bjælke i stalden, som du kun kan nå ved at strække dig helt op på tæerne. Grib fat oven på bjælken og lad nu din krop, strække sig ud, ved at du slipper lidt med fødderne.

Kroppens vægt vil på den måde, trække din lænd lidt ud. Når man får godt fat i trækket og har mod nok til at slippe helt med fødderne, kan man svinge lidt fra side til side. ( ikke frem og bag ud)

Den øvelse har jeg fået af en kiro, da jeg fik den første discoprolaps for en del år siden og fik smerter da jeg gik igang med ridningen.

MOBBEN IMC.

SVØMMER DIN HEST I MUDDER ?

RING TIL PER VOGNMAND OG HØR OM HAN OGSÅ KAN HJÆLPE DIG´ MED EN LØSNING.

RINGSTED. 20285450.

0
0
Svar på denne tråd

øm lænd
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 07:52

Jeg døjer også med det, i mit tilfælde også pga en brækket lændehvirvel som er skæv og korsben som ikke helt sidder som det skal. Og så har min lænd meget lidt svaj, og jeg burde ligge bagover på min bold for at få den strukket den vej.

Nå, men min kiropraktor sagde sidst, at jeg fx. kunne lave den her øvelse som katten, stå på alle 4 og skiftevis krumme ryggen og hovedet ned, og svaje ryggen med hovedet op. Du kan vel variere den på forskellig vis, man kan også sidde på sine foldede ben og bare hænge, slappe af fremad i bedestilling. Eller ligge på maven, holde hoften ned i gulvet mens du løfter overkroppen op med armene som til en armbøjning - men holde et stræk bagover. Det strækker også din mørbradsmuskel foran.

Desuden skal du lave maveøvelser, en svag mave og muskelkorset overanstrenger lænden, det halve af en dårlig ryg skyldes dårlige mavemuskler.

Måske du har for meget svaj modsat mig, det ved jeg ikke?

Kan lige prøve at checke mine bøger om træning for ryttere (som jeg med skam at melde ikke rigtig har fået brugt endnu)

Endelig kan du få gennemgået din opstilling på hesten, har den stort rygsving? Måske du kunne sidde en smule mere i balance, så du spænder mindre.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Tak Inger
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 07:53

Så er det bare om bjælken kan holde til mig :-) Fnis.

Dog kan jeg på INGEN måde nå dem vi har i stalden. Selvom jeg står på tæer.

ER der nogle der har en evt liggende øvelse, jeg kan gøre når ejg kommer ind fra hesten ?

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

så det fat i en dørkarm
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 07:56

find den der hænger højest i dit hus. fat for oven og forsøg nu at lade din krop strække sig ned af.

MOBBEN IMC.

SVØMMER DIN HEST I MUDDER ?

RING TIL PER VOGNMAND OG HØR OM HAN OGSÅ KAN HJÆLPE DIG´ MED EN LØSNING.

RINGSTED. 20285450.

0
0
Svar på denne tråd

bjælker
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 07:58

Hm, gad vide hvad Gert siger, hvis jeg vil have ham til at sætte en ribbe op i døren. (sikkert AV, hver gang han gokker panden imod)

*

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 08:01

At strække sig mod høj dørkarm rækker...har brugt denne øvelse meget, da jeg havde en tendens til hold i ryggen en overgang, og jeg fik vist øvelsen af en fys.

Connie vs Zeppelin

Se min nye tegning på min præs, eller på "opslag og billeder"

0
0
Svar på denne tråd

dørkarm
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 08:02

Jamen nogen af os er dværge og kan ikke engang nå underkanten når vi står på tæer...

*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 08:14

Godmorgen

Bogen - I form til hest. Styrketræning og strækøvelser for ryttere. - skrevet af Dr. Helmut Løtzerich og Matthias Bojer, giver gode anvisninger på opvarmning og øvelser efter ridning.

Må gerne låne, hvis den ikke fås mere.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider