Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

retsag el.
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 17:52

Hej er der nogle der kan hjælpe mig?

Jeg har i september måned solgt min hoppe, hun blev handels undersøgt af en dyrlæge inde købet og under søgt af min dyrlæge inde hun blev til salg, at var som det skulle være.

Men så 14 dage efter købet viser det sig at hun er lidt skæv i skulderen da det skulle ha sadel til hende, det viste jeg ikke noget om så hun ringer til sin dyrelæge der har handels undersøgt hende og han kommer og kigger på det og menner at det er en skjult handelsfejl hvilke han mener at jeg bar skal tage den tilbage med det sammen, men det vil jeg ikke bare gøre og de vil heller ikke bare sende hende tilbage efter som at de er blevet glade for hende, de for så en kiropraktor ud at se på skulderen og hun skal trænes op i skulderen. De får så en sadelmagertil at kigge på en sadel til hende og de siger at det vil koste 25.000 kr at få en sadel til hende. Og nu mener de at jeg skal tage hende til bage eller betale dem 10.000 kr i kompecation til en sadel hvilke jeg ikke her hverken lyst eller råd til. Jeg rådgiver mig med min ejen dyrlæge om det får jeg mener ikke at der var noget galt med den skulder da jeg solgte hende og det mener hun heller ikke, så jeg kontakter så dyrlægen der har handelsundersøgt hende og siger til ham at jeg menner hans forsikring skal dække det i det at han burde ha set det i handelsundersøgelsen 14 dage før men jeg får det svar at det er ikke noget en dyrlæge skal kunne se i en handelsundersøgelse hvilke jeg ikke helt kan forstå når han siger at det er tydeligt at se på hende nu.

Så nu står jeg og mangler lidt råd fra jer.

For som det ser ud i øjebliket vil hun have at jeg betaler hende 10000 kr eller henter hesten, hvis det ikke sker inde på mandag vil hun lægge retsag an mod mig, hvad skal jeg gøre?

Jeg har for hørt mig i min omgangs kres og avlskollegaer og de men at hun bare skal have lov at lægge sag an fordi at jeg har taget mine forholds regler og umidlbart står jeg stærkes i en sag.

Hjælp mig!!!

på forhånd tak

kasper

TA PÅ LANDET!

TA PÅ LANDBRUGSSKOLE!

OG bliv STALDMESTER.

0
0
Svar på denne tråd

Ring.....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 18:14

Ring i morgen til hende den super gode heste advokat, som mange har brugt...

Det er noget med, at advokater skal gratis give én en melding omkring sagen, og skal hun bruge 1 time på det, kan den være givet utrolig godt ud...

Min tanke var, at for at du får det korrekte råd fra starten, så er det bedre at opsøge en fag"kvinde"...

Umiddelbart tror jeg, uden at have viden, at det bør være handelsundersøgelses dyrlægen, som er ansvarlig. Men jeg tror ikke, at du umiddelbart får en sådan dyrlæge til at sige, at det er hans fejl... tror ikke det lige ligger til højrebenet, at man bare erkender....

Hvad med at spørge din egen dyrlæge, om det er noget man bør se ved en handelsundersøgelse...

Hilsen Vibeke

Mangler du noget, så kig alt det vi har til salg:

www.123hjemmeside.dk/tingtilsalg

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

hjem igen
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 18:17

tag hesten tilbage og refunder købers penge. Det kan godt være du har en stærk sag, men husk den slags kan tage meget, meget lang tid. Det må være købers dyrlæges problem, at han nu kan se en fejl, der ikke kunne ses for 14 dage siden. Hvis den er opstået på de 14 dage hesten har været i købers varetægt, er det vel heller ikke dit problem. Men igen - jeg havde hentet hesten

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 18:48

var engang i en ligende sag, og dyrelægen skal kunne påvise at hesten havde denne fejl inden købet, før at køber står godt på nogen måde. Og de færreste dyrelæger, er så sikre at de tør sige det er en gammel skade/fejl.

Der var engang en sag her, med en hest som havde 17 anmærkninger efter 1 måned, men selv hun stod dårligt, da det ikke kunne påvises at hesten havde disseskavanker ved købet.

Jeg ville snakke med en advokat, men mener nu også at hun bare kan ligge sag an, hvis hun gider bruge tid/penge på det, jeg tror ikke der er noget at hente for dem. I mine øjne står du stærkt... Men snak med en dygtig advokat.

Mor til skønne maddie 24/8-08

Lækker pony sælges se præs.

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 18:53

tak for jeres svar

jeg ville gerne hente hende tilbage har bare ikke råd til det

hvad er det for en heste advokat jeg skal kontakte?

hilsen kasper

TA PÅ LANDET!

TA PÅ LANDBRUGSSKOLE!

OG bliv STALDMESTER.

0
0
Svar på denne tråd

øhhh.......
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 19:17

Altså, hvis købers dyrlæge handelsundersøgte hoppen inden købet, så kan jeg da ikke se, at de har noget at komme efter...hos dig? Det må da snarere være dyrlægen, som undersøgte hesten, der har ansvaret.

/musseh

0
0
Svar på denne tråd

Pernille Skinnerup
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 19:17

Får min varmeste anbefalinger

www.muffogpartnere.dk/ps.shtml

Og at en sadelmager har været ude, at sige at kun en sadel til kr. 25.000,00 kan bruges siger noget om, at det ikke er en fagmand, der har været ude

At en hest er skæv i skulderen betyder som regel, at skulderen har været fastlåst og dermed har hesten ikke samme muskelmasse i begge sider eller hesten har haft forskel på muskelmassen allerede fra tilridningen og har der ikke været taget højde for dette, har sadelen fra dag 1 ikke ligget ordentligt og muskelmassen er herefter forsat været uens

En sådan "Bagatel" Kan faktisk rettes med noget så simpelt som et rigtigt foldet håndklæde under en ganske almindelig sadel til en helt almindelig pris Men man kan også købe specielunderlag

Men tag kontakt til advokaten og forhør hvordan du står i denne sag.

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

Opstaldning til plag eller ponyvallak tilbydes lidt udenfor fuglebjerg. Boks eller løsdrift valgfrit. Kontakt over PB

0
0
Svar på denne tråd

Advokat
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 19:18

Pernille Skinnerup fra Muff og partnere.

Dejó *Linse og Ca-Dia*

www.meravigliosacreatura.dk

Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó

Bedækning 2009: Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 21:55

tak for jeres svar jeg prøver at ringe til hende imorgen.

kasper

TA PÅ LANDET!

TA PÅ LANDBRUGSSKOLE!

OG bliv STALDMESTER.

0
0
Svar på denne tråd

Silotte...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 11:22

Jeg tror en hestekiropraktor ville slå hovedet ned i maven på dig, hvis han/hun hørte dig anbefale et foldet håndklæde under sadlen ;-)

Desværre er det sælger der skal bevise (de første 6 måneder efter salg) at hestens skavank ikke var til stede ved salgstidspunktet. De efterfølgende 18 måneder er det køber, der står med bevisbyrden....

Mvh

Line

4 års Churchill til spring/dressur sælges. Yderligere info på præs.

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg så ikke LineG
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 11:26

Måske lige jeres Rikke Andersen for hende kender jeg jo ikke

Jeg forstår kke hvorfor et så almindelig problem som uens muskelmasse på hestene, kan skabe så mange problemer og ekstra udgifter for så mange hesteejer

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

Opstaldning til plag eller ponyvallak tilbydes lidt udenfor fuglebjerg. Boks eller løsdrift valgfrit. Kontakt over PB

0
0
Svar på denne tråd

pashmina
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 14:44

Åh, fik nærmest stress, da du spurgte til hvilken advokat for det huskede jeg jo ikke lige på siddende fod... men heldigvis kom nogle mig i forkøbet, og har nævnt Pernille Skinnerup, der er link ovenfor, det var hende jeg tænkte på.....

Jeg tror at hun vil kunne give dig rigtigt svar, for det er jo ret tydeligt her, at folk ved noget temmelig forskelligt....

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

line g
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 16:05

hvor for du de 6 måneder fra står det et sted eller?

TA PÅ LANDET!

TA PÅ LANDBRUGSSKOLE!

OG bliv STALDMESTER.

0
0
Svar på denne tråd

Eftersom
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 16:08

....købers dyrlæge ikke har bemærket noget ved handelsundersøgelsen, så må det jo ligge lige til højrebenet, at hesten ikke har fejlet noget på handelstidspunktet. Dyrlægen får da svært ved at forsvare at den har det?

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

6 måneder.
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 16:18

De 6 måneder kommer vel fra reklamationsretten. Men er man privatperson er man da ikke underlagt reklamationsret. Det ser vi jo så ofte på salg af biler private imellem.

Jeg mener at have hørt at fejlen skal være synlig eller det skal kunne bevises at køber vidste noget om den for at kunne levere hesten tilbage.

Men god ide at kontakte Pernille. Har kun hørt godt om hende:)

0
0
Svar på denne tråd

idag..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 20:54

hej

så fik jeg ringet idag til pernille som ikke kunne hjælpe mig da hun kender dyrlægen

men fik fat i en anden som virkerede rigtig døtig og han sagde at hun bare kunne lægge sag an hun står pt rigtig dårlig efter som at hun ikke har noget fra dyrlægen endnu.

han sagde også at når det er under 50000kr køres sagen som en små sag som er noget nyt.

hilsen kasper

TA PÅ LANDET!

TA PÅ LANDBRUGSSKOLE!

OG bliv STALDMESTER.

0
0
Svar på denne tråd

pashmina
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 20:57

Super, så har du noget fakta at gå videre med, det er altså bedre, end de forskelliges indspark, som man alligevel ikke ved, om er rigtigt... Hvilket de ikke kan være alle sammen, for så er loven da skruet noget variabelt sammen

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider