|
|
| Socialrådgiver.. er her en.. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
25-11-2008 17:33 |
|
Ja er der her på hn, en som er uddannet inden for det område og ved en del om kontant hjælp og hvad der er lovligt.
MOBBEN IMC. SVØMMER DIN HEST I MUDDER ? RING TIL PER VOGNMAND OG HØR OM HAN OGSÅ KAN HJÆLPE DIG´ MED EN LØSNING. RINGSTED. 20285450.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er ikke udd |
StaldK |
25-11-2008 17:38 |
|
men kender rigtig meget til systemet, så jeg vil gerne forsøge at hjælpe, hvis jeg kan. ellers kan jeg henvise til en som kan.
Karoline
Who are you, to judge me ? ? ?
K's Foto©
*Proud of being a Bitch*
StübbenTrense og Totti læder Grime sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
|
|
uddannet socialrådgiver, men har desværre ikke arbejdet meget med kontanthjælp, men ved hvor man skal søge i lov osv. Du kan evt. skrive pb, hvis du synes:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
ikke unddannet. men jeg har kæmpet i 2 år med systemet og ved derfor rigtig meget om reglerne osv...
Heste træning på hestens præmisser både biomekanisk og psykologisk tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
|
|
jeg også... Arbejder med sygedagpenge, så kender da lab og lasloven, men ved ikke om jeg kan hjælpe, men du kan evt. sende en pb...
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja da.. |
diablogirl *almera* |
25-11-2008 18:13 |
|
min mor sidder til dagligt med revalidering og sygedag penge. uddannet på universitetet. så skriv en besked om hvad du vil vide, så skal jeg fluks ringe hende op og spørge hende om de gældende regler. mvh kristina.
Søger tidligere ejere til collage Ox. rød hoppe med blis og 3 sokker, stg; 145 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Må jeg spørge om noget...? |
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om et hus betragtes som "formue".
Jeg har nemlig hørt begge dele, både at - ja det gør det, og man kan ikke være sikker på at kunne få hjælp hvis der er friværdi i huset (det vil bero på den enkelte sagsbehandlers skøn).
Og at - nej det gør det ikke, for et hus er ingen formue i den sammenhæng, det er en bolig, og man kan ikke leve af mursten eller forlanges at optage flere lån, som man ikke har råd til i længden.
Undskyld jeg lige blander mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Hvis der er friværdi i et hus så betragtes det som formue også skal man leve af det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vel gør det ej! |
xtiny |
25-11-2008 19:06 |
|
Jeg ejer ½ hus, og jeg er skutte blevet sat til at æde mursten. De spørger om fast ejendom, bil og båd. Muligvis er det anderledes med et dyrt hus, men knaldhytten som jeg ejer 15 mursten i (resten ejer bank/kreditforening) ha ha, må jeg godt have. Vi kan heller ikke bo til leje så billigt, som vi bor. Vi sidder for en 3500- i kvartalet...
Mvh xtiny
♣*** Kærnemælkshorn til Folket!*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker mange gange.. |
inger christensen |
25-11-2008 19:11 |
|
for alt jeres hjælp over beskeder. Har nu fået meget mere indfo, så jeg i morgen kan hjælpe personen. Utroligt hvad HN kan bruges til.. når man pludselig skal ha hjælp.
MOBBEN IMC. SVØMMER DIN HEST I MUDDER ? RING TIL PER VOGNMAND OG HØR OM HAN OGSÅ KAN HJÆLPE DIG´ MED EN LØSNING. RINGSTED. 20285450.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Det er jo i og for sig ligegyldigt hvor meget ens hus er værd. Men hvis man har et hus som man måske har lånt en million til i banken og stadig skylder. Dertil så er huset året efter steget 200.000kr. Ja hvis man ikke har puttet de 200.000kr i lånet så står de som friværdig også kan man blive bedt om at leve af det. Nøjagtigt som hvis man ejer en hest som har en høj værdi. eller en bil som er mange penge værd. Så må man sælge og leve af de penge. Det samme hvis man arver af sin døde morfar så skal man leve af den arv hvis den er over 10000kr. Har man over 100000kr opsparet i banken så er det de penge man skal leve af også kan man ikke få kontanthjælp. Det kan føles Virkelig surt. Ja vel sidder jeg også i et hus hvor vi betaler 2500kr pr måned. det kan ikke gøres billigere. Men havde vi friværdig (som vi hurtigt brugte på at lave en masse ting på huset så ville ingen af os herhjemme få kontanthjælp. Ja vi har bil men da der er gæld i den kan de ikke bede os sælge den også leve af de penge. Men at vi indløser vores friværdi kunne de godt kræve.... Jeg har siddet i glemme i det her system i 2 år. Har dog aldrig været berrettiget til kontanthjælp men har modtaget sygdagpenge indtil for en måned siden. nu må man min så bare arbejde dobbelt da ingen vil ansætte et menneske med sygdom og skånebehov.. udne man er visiteret til fleks.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sygedagpenge |
|
|
Sikke en masse kloge mennesker  Er der ikke én/nogen, som kan hjælpe mig lidt? Jeg er lige gået over på sygedagpenge, da HK ikke "vil ha mig" når jeg ikke står til rådighed for 37 timer. Jeg har ADD og døjer med stress og depression, hvis jeg bliver presset og kan slet ikke overskue at arbejde fuld tid - ihvertfald ikke i første omgang. Hvad må man på sygedagpenge? mht formue? mht arbejde (jeg kan jo godt arbejde lidt og kan få nogen timer hos et firma jeg kender) - kan det trækkes fra i timeantal ligesom hvis man er på alm dagpenge? Jeg ville jo helst bare kunne finde et deltids job og være forsikret i a-kasse, men pga alle deres krav om "37 timers rådighed" og søge job hele tiden, har det været lidt umuligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine... |
|
|
1: Formue har ingen indvirkning på sygedagpenge. 2: Du kan sagtens arbejde i de timer, som du kan holde til. Så får du bare sygedagpenge for de timer, som du ikke kan arbejde. 3: Hvis du selv bare gerne vil have et deltidsjob, kan du vælge at tage dette og så være deltidsforsikret i a-kassen. Men hvis du gerne vil være fuldtidsforsikret, skal du ganske rigtig stå til rådighed for 37 timer. Hvis du er deltidsforsikret og bliver ledig, får du ikke fulde sygedagpenge. 4: Hvis din arbejdsevne er væsentlig nedsat, vil man normalt ansøge om fleksjob, men den skal jo være væsentlig nedsat.
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg blander mig også |
marianne *indi* |
25-11-2008 20:54 |
|
lige med et lille spørgsål*ss* Jeg er tilkendt revalidering og er igang med at læse. Er så lige for 3 uger siden blevet opereret i knæet ( grunden til jeg er på revalidering) De 2 første uger efter operationen måtte jeg ikke støtte på det da det skulle hele op. Efter lægens udsagn skulle der gå 6 uger inden jeg måtte bruge benet og så får at ikke at komme for langt bagud i skolen er jeg så startet igen her i denne uge. Men sjovt nok kan jeg ikke selv komme derind og derfor ringede jeg for at høre om de var villige til at sørge for en form for transport så jeg ikke kom for langt bagud i skole. Hvortil min sagsbehandlers svar var at det var jeg ikke berittiget til og skulle tage bussen hvis jeg ville i skole. Kan det være rigtig ??? Knus Marianne
Nu som meget snart mega meget handicappet...... Og ingen mulighed for at komme ud til min hest hver dag 
Jeg tænker aldrig på fremtiden. Den kommer tidsnok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marianne.. |
|
|
nu er det jo ikke et sort/hvidt spørgsmål, men det er formentlig rigtigt nok... Men få evt. en skriftlig afgørelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte.... |
|
|
Tusind tak for svarene  Mht at arbejde og trække fra i sygedagpengene....hvordan gør man så det? Jeg har endnu ikke fået udbetalinger fra kommunen, da jeg kun har været sygemeldt i et par uger (var på alm. dagpenge før) og fik at vide at sygedagpenge kører automatisk, så der er vel ikke noget sted man kan oplyse om arbejde som fx på ydelseskort? Jeg kan simpelthen ikke finde rundt i alle deres betingerlser og krav...Jeg vil sige at jeg har en væsentlig nedsat arbejdsevne I DÅRLIGE PERIODER. DVS hvis jeg ikke trives på jobbet, der er stress på eller lign. Men jeg har lige været i praktik (gennem HK) i 4 uger, hvor jeg arbejde 20-25 timer. Det gik helt vildt godt, fordi det var nogen søde kolleger, en hjælpsom og forstående chef osv. Alt det der med at man måske kun kan arbejde fx 70% (værre mindre effektiv)...det kan jeg ikke rigtig relatere til. Når jeg har det godt, så kan jeg sagtens arbejde på samme niveau som "normale" ansatte. Jeg kan bare ikke overskue tanken om at arbejde fuld tid. Usikkerheden med at jeg ikke aner hvilket firma jeg kommer ud i hvis jeg skulle være så heldig at få et fultidsjob etc. Desuden får jeg jo perioder, hvor jeg blvier deprimeret og må melde mig syg. Jeg har også overvejet "bare" at blive deltidsforsikret, men ved ikke hvordan jeg skulle klare mig med så lidt penge. Jeg bruger ikke mange penge på mig selv, men jeg har en hest og indtil alt andet er prøvet sælger jeg ham IKKE. Han er det eneste som holder mig kørende pt, får mig ud af sengen og lave noget og det eneste jeg ser frem til i hverdagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine... |
|
|
Der kommer nogle oplysningssedler, hvor du kan oplyse hvor meget du arbejder. Ellers prøv at ring til jobcenteret. Mht. alt det andet, så er det noget du skal finde ud af sammen med din socialrådgiver. Man kan sagtens være på arbejdsmarkedet med skånehensyn, så det er jo bare med at finde et job, hvor du netop får opfyldt de behov du har brug for. Det lyder jo som om, at du rigtig gerne vil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak igen ;) |
|
|
Ja jeg vil meget gerne arbejde  Har jo lige afsluttet en uddannelse, som jeg gerne vil bruge og vil gerne arbejde for at tjene flere penge lol Men må indrømme jeg er godt og grundig negativ grundet alle de rygter man hører om at der tager flere år at få tilkendt løntilskud, fleksjob etc 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker endnu engang. |
inger christensen |
26-11-2008 12:05 |
|
havde alle jeres gode råd med mig i dag. Havde udskrifter af loven med mig og de regler i har sendt til mig, var også kopieret og medbragt. I dag, blev vi mødt af endnu nye ansigter, men denne gang, endte vi hos en der var imødekommende, venlig og utroligt hjælpsom. så nu blev alt løst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|