Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

anmelde dyremishandling??
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 15:38

Jeg har set en hest stå i en stald, hvor den stod uden strøelse i sit eget @!#$ og tis... den havde utøj og sår på skulderen. Den var i pæn foderstand og så ellers okay ud og dens hove var også okay. Familien virkede også søde og ville tydeligvis det bedste for deres dyr, jeg tror bare ikke de forstå hestes behov. Hun fortalte mig, at den kom på fold en time, når de mugede boks, ved ikke hvor ofte det var. Desuden var "folden" kun 20x6 meter stor.

Hvad pokker gør man i sådan en situation?

Kan det anmeldes nogen steder? eller ville I sige det til familien først? Det skal lige siges jeg ikke kender dem personligt.

0
0
Svar på denne tråd

Bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 15:42

Jeg ville snakke med familien først.

Derefter anmelde, ved DB, hvis der ingen forbedring var.

0
0
Svar på denne tråd

Anmeld!
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 17:12

Jeg ville anmelde dem. Uden tvivl. Måske sende dem en kopi af brevet.

Jeg synes ikke altid, at man skal lade tvivlen komme folk til gode. I dette tilfælde kan de tydeligvis ikke tage vare på en hests behov - hvorfor skal de så have lang snor?

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

til hvem
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 19:38

CBK - jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gå ned til dem og sige de ikke behandler deres dyr rigtigt... sådan er jeg nok ikke, men jeg kunne måske sende et brev til dem. Problemet er også at jeg ikke sådan rigtigt har mulighed for at tjecke op på forholdene.

Kristina - hvem skal jeg henvende mig til???

0
0
Svar på denne tråd

Nu rolig
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 20:17

tal med familien først. Hvid de bevidst ville misrøgte deres hest så stod den jo ikke i en ok foderstand og med passede hove. Der kunne jo være en baggrund for det hele..... Så tal med dem

Sally vil altid være savnet. Du var mit blod, min sved, min glæde og nu min store sorg.

0
0
Svar på denne tråd

Buumbumbuuum
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 20:22

Hvis de virker søde og vil det bedste for deres hest, men på trods af DET mangler forståelse - Så kan det jo være at de vil tage IMOD dine råd.

At anmelde dem, kan sætte deres @!#$ i kog, og gøre det værre, hvis der nu ikke er tale om decideret vanrøgt.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg anmeldte mine naboer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 20:44

Da hesten stod i min indkørsel. "Hegnet" var diverse gjorde fra kaner. Og da jeg havde lokket dyret til mig- med en pose økologiske gulerødder- var mandens reaktion: Hvordan er den sluppet ud?!" At deres have var fyldt med bilvrag og skrot. Jeg sagde pænt, at den burde komme på en mark- og at deres "hegn" ikke var godt nok. Og så ringede jeg til DB!

Hvis jeg havde vidst det, jeg ved i dag, så var krikken blevet stoppet ind i garagen!

De arme dyr havde en benskade + forfangenhed. (Låsby-Svendsen hest).

Da det ikke blev bedre anmeldte jeg igen. Og så kom hesten væk- troede vi! Det viste sig den havde stået i et lillebitte skur i haven. FY FOR F!

De flytede med hesten.

Dén hest har jeg det stadig dårligt med! Ikke at de skyldte dyrlægen 20. 000 kr- men at jeg fangede den og bragte den tilbage. Den ville jo gerne "møffe" over hegnet- selvom den var lidt sky. Arme dyr!

Det vil jeg altid fortryde!

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 21:41

Det er tit en uvidenhed, har selv stået et sted hvor hesten stå på direkte beton... Jeg spurgte om de manglede halm, for så kunne de låne noget af mig.. - sagde at nu blev det jo snart koldt, og at hesten havde bedst af noget mere halm at ligge, og stå på. Og dagen efter havde de hentet masser af halm, og boksen så pæn ud.

- I dette tilfælde hjalp det, ved godt at det ikke er alle mennesker der lytter til råd osv.

Jeg sagde det hele på en pæn og rolig måde.

0
0
Svar på denne tråd

det er svært
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 08:16

Jeg synes det er lidt svært at skulle køre hjem til dem, jeg har været der en gang, fordi jeg kørte to geder, for en bekendt, som familien havde købt. Deres andre dyr har det rigtig godt og havde halm i deres bokse. Familien var rigtig søde, men derfor er det alligevel svært for mig, at skulle sige til dem, at de ikke forstår deres hest. Tror I, det vil hjælpe hesten, hvis man skriver et pænt brev til dem, hvor man fortæller dem, at deres hest, godt kunne bruge noget halm, og at man kan sætte et elhegn op til folden, så hesten ikke løber ud(det var nemlig grunden til at den ikke kom mere ud)?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 08:51

da sagtens at man kan sende et venligt brev til dem. Måske du også kunne høre db om de vil supplere med noget vejledning og de så kan holde lidt øje med om tingene også ændrer sig.

0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 11:04

at din ide om at sende et brev lyder som en rigtig god ide. Måske er de meget uvidende om hestens behov. Noget kunne tyde på det

Sally vil altid være savnet. Du var mit blod, min sved, min glæde og nu min store sorg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider