Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Livet og døden
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 15:46

Jeg har tidligere fortalt om min tante og fars moster, der henholdsvis døde af kræft og alderdom/senil demens i år, og det har betydet en hel del for mig. Måske fordi der kun var få måneder imellem deres dødsfald?

Der er nu gået ca. 3 måneder siden den sidste døde (hun døde her i august), og her i efterårets start begyndte jeg at lytte til Neverending White Lights som netop laver sådan nogle sange om det at sige farvel til sine kære på deres dødsleje og døden generelt på en smuk og poetisk måde. Mine venner og familie har også mærket en lille forandring hos mig. Jeg er blevet mere dyb og tænker meget over livet - Altså ikke på en deprimeret måde, for jeg har da stadig mit gode humør og griner over sjove ting, jeg ser og oplever i hverdagen.

Her er lige et par links til nogle af deres sange:

The Grace

www.youtube.com/watch?v=My0FyN72Phc

Angels and Saints

www.youtube.com/watch?v=dZUSZt1APxU

Always

www.youtube.com/watch?v=obIBXJ0_UkY

Er det en måde at bearbejde sorgen på, at jeg netop hører Neverending White Lights? Jeg reagerede ikke så 'kraftigt', da andre familiemedlemmer døde, men måske har det også noget at gøre med, at det skete så hurtigt efter hinanden?

Andre, der har prøvet/oplevet noget lignende?

If we can't make memories,

we can't heal

0
0
Svar på denne tråd

raaaawr
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 20:56

Jeg tror helt bestemt på at musik kan hjælpe en til at bearbejde følelser, få sat ord på nogle tanker og gøre f.eks. døden nemmer at forholde sig til..

Som psykisk syg hører jeg selv melodic death metal og alternative metal og det har jeg gjort i mange år, da det ligesom tager det væreste når jeg føler verdens hårdhed..

Lykkelig ejer af Regan <3 ½fjordbasse / ½oldenbasse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider