Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

What to do???
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 23:04

HJÆLP!!! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...

Står i den kedelige situation, at det lige nu er meget uvist hvor min dejlige dreng skal bo frem over... Han har været lånt ud det sidste års tid, og nu var planen at jeg skulle have ham tættere på, så jeg selv kunne komme igang igen. Mest fordi jeg savner ham som bare pokker!

Men men men... Jeg er enlig mor, studerende, indehaver af en dårlig ryg og er en meget meget frustreret hesteejer.

Al sund fornuft siger mig, at jeg bør sælge ham. Både økonomisk, tids mæssigt, helbredsmæssigt osv. Men jeg holder jo så forbandet meget af ham.

Jeg købte ham for snart 6 år siden og dengang var han døden nær. Jeg har ofret blod, sved og tårer (og rigtig mange penge) for at få ham på rette køl, og på en eller anden måde er han nærmest blevet mit 3. barn, min stolthed, mit livsværk.

Så selvfølgelig ville det gøre ondt ondt ondt at sælge ham. Men det gør det jo altid... Men gør det mere ondt, når han er HESTEN for mig?

HVIS jeg vælger at sælge ham, skal det så være til nogen jeg kender, så jeg stadig kan besæge ham?? Eller er det bedre at han kommer langt væk, så jeg ikke har muligheden for at overrende ham hele tiden?? (For hvad man har solgt er man jo af med...) Og det er den sætning der gør det hele så svært...

Der er jo ikke nogen fortrydelsesret. Kommer jeg til at hade mig selv for det? Eller vil det på sigt være en befrielse?

For pokker hvor ville det bare være så meget nemmere, hvis man havde mulighed for at have ham hjemme....

Jeg er så meget i vildrede at jeg ligger søvnløs over det.

0
0
Svar på denne tråd

Det er da ikke så svært,
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 23:52

du flytter ham tættere på så du har mulighed for at besøge ham så tit du vil. du finder en som ikke har råd til egen hest, men har råd til halvdelen af udgifterne (eller hvad i nu selv finder ud af), og så siger du at han er "din" men en sjældent gang når du har tid vil´du gerne have en tur på ham. selvfølgelig skal det være en person som du ved vil behandle ham godt osv. for du vil ærgrer dig over at sælge ham langt væk, og du vil også ærgrer dig over at sælge ham til en tæt på hvis så du så at han blev behandlet dårligt og di "intet" kan gøre, hvis du forstår...

så behold dit livsværk,

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider