For lidt over et år siden, blev jeg kontaktet af en der ved, at jeg tager syge og mishandlede dyr ind, og vedkommendes børn havde fundet en tynd "kanin", smidt ud ved en container, om jeg kunne komme at hente den.
Selvfølgelig kan jeg da det
, så mig afsted, kører over 150 km, for at hente denne lille fyr.
Da jeg ankommer, bliver jeg mødt af familien, som viser mig ind i børnenes værelse, hvor der står en kasse med noget hønsetråd over. På vej ind i værelset er jeg selvfølgelig spændt på, at se hvor slemt det står til, jeg har tidligere haft et kuld på 5 skelet tynde kaninerunger igennem pleje, som var smidt ud i en skov på Amager i december måned......nogle mennesker skulle have en r..fuld, alle fra dette kuld kom sig 100%, og kom alle ud i nye kærlige familier
.
Nå tilbage......... da jeg kigger ned i kassen ligger den tyndeste, mest skravlede, bange.................
Chincilla
, jeg nogensinde har set. Ja der er måske nok lidt kanin over sådan en fætter i børns øjne, men hvor ser den ud.
I dag et år senere sidder den her, i sit store bur, tam og i helt fin form, Guffe som den hedder, klarede skærende ved hjælp af korrekt fodring og masser af omsorg.
Jeg tænker så nu hvor den er klar, hvor finder jeg så et nyt hjem til den, jeg har før brugt dyrenettet, men er der andre steder?, jeg skal ikke have noget for den, bare finde et nyt godt hjem.
Problemet med sådan en plejestation er jo, at der helst jævnligt skal nogen ud til nye kærlige familier, ellers er der ikke så meget plads til at tage nye ind.
Har i et bud ?
Mvh. Karina