Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælpeløse dyr
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 22:15

For lidt over et år siden, blev jeg kontaktet af en der ved, at jeg tager syge og mishandlede dyr ind, og vedkommendes børn havde fundet en tynd "kanin", smidt ud ved en container, om jeg kunne komme at hente den.

Selvfølgelig kan jeg da det , så mig afsted, kører over 150 km, for at hente denne lille fyr.

Da jeg ankommer, bliver jeg mødt af familien, som viser mig ind i børnenes værelse, hvor der står en kasse med noget hønsetråd over. På vej ind i værelset er jeg selvfølgelig spændt på, at se hvor slemt det står til, jeg har tidligere haft et kuld på 5 skelet tynde kaninerunger igennem pleje, som var smidt ud i en skov på Amager i december måned......nogle mennesker skulle have en r..fuld, alle fra dette kuld kom sig 100%, og kom alle ud i nye kærlige familier .

Nå tilbage......... da jeg kigger ned i kassen ligger den tyndeste, mest skravlede, bange.................

Chincilla , jeg nogensinde har set. Ja der er måske nok lidt kanin over sådan en fætter i børns øjne, men hvor ser den ud.

I dag et år senere sidder den her, i sit store bur, tam og i helt fin form, Guffe som den hedder, klarede skærende ved hjælp af korrekt fodring og masser af omsorg.

Jeg tænker så nu hvor den er klar, hvor finder jeg så et nyt hjem til den, jeg har før brugt dyrenettet, men er der andre steder?, jeg skal ikke have noget for den, bare finde et nyt godt hjem.

Problemet med sådan en plejestation er jo, at der helst jævnligt skal nogen ud til nye kærlige familier, ellers er der ikke så meget plads til at tage nye ind.

Har i et bud ?

Mvh. Karina

Super smuk irish cob hoppe sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/214336/

Yderst velholdt hus på landet sælges

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=36834

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...........
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 12:08

sød lille historie :-)

der er:

gulgratis.dk

dba.dk

papkassen.dk

herinde og dyrenettet som du selv nævner.

Håber du finder et godt hjem til den :-)

Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

0
0
Svar på denne tråd

sfsffas
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 15:59

Øv at du bor så langt væk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 16:11

Her i efteråret fandt jeg også en kanin i skoven, som næsten med garanti var blevet smidt ud af nogen der ikke gad have den mere.. Stakkels dyr.. forstår ikke de mennesker der kan smide deres dyr ud, ligemeget hvilke omstændigheder de end er i, der er ingen undskyldning for det :(

Vi fik fanget kaninen, fodrede den og efter nogle dage gav vi den til en vildtplejestation som ville give den videre til en mand som lige havde mistet sin egen kanin :)

www.lundforlund.dk

Gør livet til en fest - rid islandsk hest! :D

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 18:49

hjælpen og svar.

dejligt at høre at der er mange der hjælper dyrene derude

Mvh. Karina

0
0
Svar på denne tråd

dyrene
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 19:18

Prøv evt. at spørge en nærliggende dyrlæge, måske kender de en, der kunne tænke sig en ekstra chincilla. Det vil jo være fint, hvis det er en der på forhånd kender til chincillaer.

Eller et opslag i den lokale foderstofforretning og/eller hos en dyreudstyrshandler.

Held og lykke med at komme af med den lille trold, de er nu skønne de små pelsbolde... En af mine gl. veninder havde sådan et par, de er bare så charmerende.

Iøvrigt til dig for at gøre en forskel for dyrene....

mvh

KIRSTEN

0
0
Svar på denne tråd

Tak Kirsten
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 23:13

det vil jeg også forsøge .

Ja de er super søde, men jeg kan jo ikke beholde dem alle, så er der jo ikke plads til kontinuerligt at tage nye dyr ind der har brug for hjælp og pleje.

Tak for det

Mvh. Karina

0
0
Svar på denne tråd

Endnu en
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 22:14

gang tak for hjælpen.

papkassen.dk kendte jeg ikke, den vil jeg prøve

Mvh. Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider