Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

For stor??
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 23:13

Jeg er en langbenet pige, men normal af bygning..

Jeg er totalt vild med haflingere, men er bange for at jeg måske er for stor?

Hvor stor mener i at man kan tillade sig at være, for ride på en haflinger? :D (vægt, højde, andet?)

-lærke

0
0
Svar på denne tråd

Altså,
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 23:30

jeg har en haflinger.

Jeg er en pige

Jeg er 168 cm.

Jeg vejer 50-55 kg. (Alt efter hvor meget jeg har spist i løbet af dagen) :)

Buller er en vallak

Han er 143 cm.

Han vejer 506 kg.

Buller er en kraftig haflinger, så jeg mener bestemt ikke at jeg er for stor til ham. Jeg ved ikke om mine ben er lange, men FOR lange, det synes jeg nu ikke de er.

Hilsen Christina

BULLER, DU ER MIT ÉT OG ALT!

Felix, du er en drillepind, er du godt klar over det?

Jeg elsker dig ...

0
0
Svar på denne tråd

Hovsa da
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 23:32

Glemte lige at sige at jeg er 17 år og han er 8 år ..

BULLER, DU ER MIT ÉT OG ALT!

Felix, du er en drillepind, er du godt klar over det?

Jeg elsker dig ...

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 23:35

Jeg er 172-175cm (det svinger åbenbart)62kg (jeg er ærlig i behøver ikke ligge 3kg til ) og jeg ridder fjordhest på 145 istg. og omkring 400kg, Og jeg har ikke tænkt mig at skifte den ud forløbig..

Jeg synes du skal have en Haflinger hvis det er det du føler for og hvis det en sådan hest som passer til dig og dit liv...

Haffer er dejlige heste som jeg selv har haft part på da jeg red på rideskole. der var 2 stk's vallakker som var halv brødne. Tarzan (som var den flotteste) og mama mia (som faktisk var den dygtigste) ...Dejlige heste...

Heste træning på hestens præmisser både biomekanisk og psykologisk tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 23:36

Ja og jeg er 21 og han er 4 :)

Rid du bare på din dejlige haflinger

Heste træning på hestens præmisser både biomekanisk og psykologisk tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

find du dig bare en haflinger
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 13:27

..forudsat du ikke vejer 250kg og bor i givskud zoo og hedder samson, så er der vist ingen ko på isen.

og hvis du vælger en haflinger, så må man jo formode du er ligeglad med stævner (da sådan en jo er pony, og du jo bliver for gammel til at ride pony til stævner på et tidspunkt hvis ikke du allerede er det) og s¨er det vel ligegyldigt med din højde.

hilsen en der rider islændere på 135-140cm/stg. og er 165cm høj

mvh. Gitte og Tyran

0
0
Svar på denne tråd

Haflinger
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 14:52

Iiih jeg kender godt problemet (udover jeg ikke lige står og skal have hest) jeg er også en sucker for koldblodsponyer og kæmpe høj selv (175+) jeg så faktisk en lidt høj haflinger til salg for nylig, her på HN - altså hestestørrelse, tror endda den var over 160 men kan ikke huske det. Så der findes altså store udgaver, men bredden betyder jo også en del for hvor lange dine ben virker.

Nu betyder højden jo også kun noget hvis du vil ride stævner, så kan det vidst trække ned, hvis ekvipagen ikke er harmonisk, men jeg har både reddet islændere og fjordheste, så må man jo bruge overschenklen, men der er vel også en grund til, at det begreb findes.

Hvis du kigger på alle andre ridestile end dressur og spring, så ser du jo voksne mennesker på heste lige omkring 150, både på den spanske rideskole, western, arabere, osv

Jeg kan godt forstå du er faldet for haflingerne, de er ganske charmerende.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 17:43

Ellers kan man jo ride western hvor en hest er en hest uanset størrelse - også dem på 1 m.

Gitte

www.westernportalen.dk

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

det afhænger også
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 07:11

af hestens bygning.

jeg er 178 og hesten er 151. Du kan se os på min præs.

Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig kan du ....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 09:30

... ride på en haflinger. Det er robuste heste, som nemt kan rides af voksne (og bliver det). Det handler om, hvorvidt du føler dig tilpas på hesten.

Når man rider en hest i ponystørrelse (det gør jeg også), så bliver det en anderledes ekvipage, end når man rider på en større hest, og man bruger sine ben anderledes. F.eks. må man ofte bruge læggen istedet for hælen, når man klemmer til hesten - men det vænner man sig til.

Det kan sagtens være en harmonisk ekvipage, selvom man ikke rider på en stor hest. Det har aldrig stået på nogen kritikseddel, at jeg var for stor, så dommerne kan altså godt "se igennem" en lille hest :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider