at din mand har mistet sit arbejde.
desværre er der mange i høndværker branchen, der lige nu står med en fyreseddel i hånden.
Jeg ved selv hvordan der er, når hver fem øre skal vendes tre gange før den gives ud.
Jeg har ved at spare, kunne få husholdningen til 4 voksne personer til at fungerer for næsten ingen penge.
En af de aller bedste ideer, er at købe en stor sæk med gulerødder, i den lokale foderstofforretning.
Hverdag, skræller du gulerødder og river dem. en portion laves den ene dag med 1/2 dåse ananas i tern, næste dag med resten af ananas dåsen og en ny portion revet gulerødder.
Næste dag er det revet gulerod med rosiner og næste dag, med små stykker eppelsin. Alle fars retter, og alle former for kødfars, kan spædes op med revet gulerod hvor man nemt kan erstatte 1/4 af kødet.
Jeg har ved at ersattte en del af kødet med grøntsager, kunne mindste vores udgifter til kød.
Mælk , smør brød og pasta, ja alt hvad der skal bruges i køkkenet, købes i netto-aldi -fakta. eller liddel. Brugsen er bandlys og det samme gælder føtex og bilka.
Indløb foretages kun med indkøbsseddel og man handler kun det der står på sedlen.
når det gælder dine børn og julen, ja så er de glade for at få pakker. Men tro ikke at det er prisen der gælder i den alder, nej det er store gaver der fylder godt under juletræet. Så til den store skal i pakke ind i kasser. Lav sjove gaver, der pakkes ned i flere str kasser inden i henanden, så det bliver en sjov gave at pakke sig ind til. Feks var mine unger vilde med flere små gaver, der hang sammen i en lang snor, så de fik sjov ud af at pakke op.
Lån bøger på bibloteket, læs et god julebog for ungerne. tag et kapittel hver morgen og hyg jer med lys og hyggeligt julepynt. I kan jo nu nyde, at i alle fire kan hygge jer hver morgen og ikke skal stresse som andre i julemåneden. Tag ture i skoven, hvor i finder ting der kan bruges til juelpynt. Ungerne vil være vilde med at i nu får 100% tid til dem i denne travle tid.
Mine unger voksede op med alle de gratis glæder som vi kunne finde. Der er mange af dem og i skal bare bruge jeres fantasi.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at når jeres unger bliver ældre, med glæde vil mindes den jul, hvor far og mor var hjemme og havde tid til dem også selv om der blev sparet på alt, bare ikk de egratis glæder og det hyggelige samværd.