Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan kommer vi videre???
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 12:31

Jeg skal altså lige have luft.

Jeg har nu gået arbejdsløs i næsten 4 måneder. Jeg søger og søger, men har ikke engang været til samtale. Enten mangler jeg erfaring eller også har jeg været overkvalificeret. Ja det skrev de faktisk!

Økonomien har kun lige hængt sammen og det har da været lidt hårdt.

For så at gøre det hele meget bedre er min mand nu også blevet fyret. Det er noget rigtig møg. Han er maler og det er ikke specielt nemt at få arbejde indenfor det område i vinterperioden.

Vi er begyndt at skrive op hvad vi bruger vores penge på og hvis vi passer lidt på kan vi godt få det til at hænge sammen. Men hvad pokker gør vi i julen. Vi er helt indforstået med at vi ikke giver hinanden julegaver og vores forældre får kun en lille bitte ting. Men hvad med ungerne??? De er 4 og 2 år og har bestemt ikke forståelse for at vi ikke har de penge vi plejer. Jeg vil slet ikke blande dem ind i noget som helst.

Vi skal selvfølgelig nok klare den, men det er godt nok hårdt lige nu. Dyrlægen har været flittigt besøgt den sidste tid og på torsdag kommer regningen.

Jeg har lidt svært ved at overskue det hele pt og skulle lige have luft.

Vi plejer at klare den og det må vi også gøre denne gang.

Louise

Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.

0
0
Svar på denne tråd

småbørn
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 13:12

Jeg vil vove at påstå jeres unger er så små at de ikke opdager hvis gaverne er lidt færre og billigere eller hvis der er lidt mindre juleguf - de tager såmænd ikke skade af at få lidt mindre sukker i december måned... Eller at lære man ikke får ALLE punkter på sin ønskeseddel (barnet på 2 fatter vel kun lige akkurat hvad det drejer sig om, så hvis ikke man blæser forventningerne op har han/hun vel ikke nogen?)

Og så laver man en ugentlig risengrødsdag, det er sikkert et hit, bruger lidt færre forskellige grønsager i salaten, køber kun stort ind af kød osv. så kan der godt spares en tusse hist og pist. Tynder saftevandet lidt mere ud og køber den billige osv. Ingen dyre morgenmadsprodukter. Brød som mætter mere = færre skiver bliver spist.

Selvfølgelig skal ungerne ikke tudes fulde med at "nu er vi fattige", men acceptere at det de får er det der er - det må de godt nok finde sig i efter min mening, ellers er de jo hustyranner.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

I får vel
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 13:16

Dagpenge i et godt stykke tid ??

Og så kan I jo være nød til at bare skære ned.

Illum

*

0
0
Svar på denne tråd

billige julegaver
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 13:16

Jeg kender godt problemet med at få pengene til at slå til i julen.

Men med så små børn er der rigtig mange penge at spare på julegaver, da de er så små at de ikke ved om deres julegaver kommer direkter fra fætter BR eller fra dba eller den nærmeste genbrugsbutik.

Min søn (3 år) og jeg var i genbrug en dag og fandt 25 stk små plasticsoldater m. tilhørende helikopter fly osv. Dårlig kvalitet og dårligt lavet. Jeg fik det for en 5'er og det var hans yndlingslegetøj i næsten 2 måneder.

Så ned i genbrug og se hvad du kan finde af brugt legetøj. Det kan også være I har venner og bekendte hvor I kan arve legetøj kvit og frit, det har jeg også været heldig med mange gange.

Man kan godt lære at ride, selvom man er fyldt 30

0
0
Svar på denne tråd

Julen og jeres børn
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 13:26

Er det mindste problem med henblik på økonomien, for det er ikke børnene der "Kræver" I den alder, men dig der husker hvor meget du plejer at købe for

En chokoladekalender i Aldi koster under 10,00 og der kan sagtens ligge flere små julegaver under træet til næsten ingen penge.

Når pengene er små og man stadig gerne vil hygge/samvær så er biblioteket rigtig godt, her kan man låne bøger, musik cd'er og film.

Endvidere har mange biblioteker arrangementer for de små og enten er de gratis eller også koster de et symbolsk beløb.

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

Opstaldning til plag eller ponyvallak tilbydes lidt udenfor fuglebjerg. Boks eller løsdrift valgfrit. Kontakt over PB

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 13:27

Så var det måske nu du skulle overveje at sælge en hest eller to??

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 15:33

for jeres svar...

Som sagt trængte jeg virkelig til at få luft...

Illum: Jo selvfølgelig for vi dagpenge når vi går ledige, men det er jo ikke helt det rådighedsbeløb vi er vant til. Ikke fordi jeg synes det er for lidt man får udbetalt, men fordi vi ikke har været "klar" til at skulle omstille sig det mindre beløb.

Det er garanteret helt korrekt at det ikke er ungerne som er problemet men tilgengæld mig selv. Jeg vil så gerne give dem en hel masse, men det er jo egentlig ikke deres behov.

Vi er blevet enige om at maden kan spares lidt. Da vi jo begge kommer til at gå hjemme, er der jo mulighed for at lave en masse selv. Hjemmebagt brød er altid godt og det kan ungerne sagtens hjælpe med.

Bedsteforældrene skal nok sørge for rigeligt med julegaver til mine unger og til gengæld kan manden og jeg sørge for kvalitets-julehygge-tid.

Måske er det egentligt en fin tid at gå ledig på. Det kan jo faktisk udvikle sig til at blive en super hyggelig julemåned. Vi må jo alligevel spare et par tusind på benzin.

Jeg vil ikke sælge mine heste for at få råd til julegaverne. Min hoppe har tidligere været til salg uden henvendelser og jeg vil ikke sætte hende lavere i pris. Føllet er som sådan ikke ret meget værd. Hun er kun 5 måneder og papirløst. Hun er også planlagt til at være min beholder.

Foderet til hestene er ikke et problem. Jeg har da heldigvis for en gang skyld været lidt fornuftig og købt en masse foder hjem, så de er dækket ind indtil marts-april måned. Problemerne kommer først hvis vi igen skal til dyrlæge flere gange om ugen i et stykke tid. Så tror jeg snart saldoen dyrlægeposten på budgettet er i bund.

Det skal nok gå det hele.

Louise

Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.

0
0
Svar på denne tråd

Som andre siger...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 16:02

... er børnenes krav til gaver osv det mindste. I den alder tænker de ikke så meget over om tingene er dyre og fine - bare de er sjove og noget at lege med. Og noget at pakke ud!

Så hvis I måske kan få aflagt legetøj fra nogen af vennerne, er der ikke noget galt i at give dem som gave til jeres egne børn.

Pakkekalender kan man helt hoppe over, og så i stedet lave noget med "dagens nisse" og lave ting som de (nok kun den store) kan synes er sjovt i løbet af dagen. Eller/og find en julekalenderhistorie som du læser højt for dem i løbet af december.

Maden kan man også spare rigtigt meget på - bare man har tid til at lede efter de gode tilbud og til at lave ting selv - og det har I jo. Det er - som du skriver - en god ide at holde regnskab med ALT hvad man bruger penge på, ofte er det på den måde man kan se hvor der kan spares.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 16:52

Hvad søger du job som?

Mvh. LoneR

www.123hjemmeside.dk/red_dancer

"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton.

0
0
Svar på denne tråd

Det gør mig ondt..
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 17:00

at din mand har mistet sit arbejde.

desværre er der mange i høndværker branchen, der lige nu står med en fyreseddel i hånden.

Jeg ved selv hvordan der er, når hver fem øre skal vendes tre gange før den gives ud.
Jeg har ved at spare, kunne få husholdningen til 4 voksne personer til at fungerer for næsten ingen penge.
En af de aller bedste ideer, er at købe en stor sæk med gulerødder, i den lokale foderstofforretning.

Hverdag, skræller du gulerødder og river dem. en portion laves den ene dag med 1/2 dåse ananas i tern, næste dag med resten af ananas dåsen og en ny portion revet gulerødder.
Næste dag er det revet gulerod med rosiner og næste dag, med små stykker eppelsin. Alle fars retter, og alle former for kødfars, kan spædes op med revet gulerod hvor man nemt kan erstatte 1/4 af kødet.
Jeg har ved at ersattte en del af kødet med grøntsager, kunne mindste vores udgifter til kød.
Mælk , smør brød og pasta, ja alt hvad der skal bruges i køkkenet, købes i netto-aldi -fakta. eller liddel. Brugsen er bandlys og det samme gælder føtex og bilka.

Indløb foretages kun med indkøbsseddel og man handler kun det der står på sedlen.

når det gælder dine børn og julen, ja så er de glade for at få pakker. Men tro ikke at det er prisen der gælder i den alder, nej det er store gaver der fylder godt under juletræet. Så til den store skal i pakke ind i kasser. Lav sjove gaver, der pakkes ned i flere str kasser inden i henanden, så det bliver en sjov gave at pakke sig ind til. Feks var mine unger vilde med flere små gaver, der hang sammen i en lang snor, så de fik sjov ud af at pakke op.

Lån bøger på bibloteket, læs et god julebog for ungerne. tag et kapittel hver morgen og hyg jer med lys og hyggeligt julepynt. I kan jo nu nyde, at i alle fire kan hygge jer hver morgen og ikke skal stresse som andre i julemåneden. Tag ture i skoven, hvor i finder ting der kan bruges til juelpynt. Ungerne vil være vilde med at i nu får 100% tid til dem i denne travle tid.

Mine unger voksede op med alle de gratis glæder som vi kunne finde. Der er mange af dem og i skal bare bruge jeres fantasi.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at når jeres unger bliver ældre, med glæde vil mindes den jul, hvor far og mor var hjemme og havde tid til dem også selv om der blev sparet på alt, bare ikk de egratis glæder og det hyggelige samværd.

MOBBEN IMC.

SVØMMER DIN HEST I MUDDER ?

RING TIL PER VOGNMAND OG HØR OM HAN OGSÅ KAN HJÆLPE DIG´ MED EN LØSNING.

RINGSTED. 20285450.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider