Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Snegle i akvarier
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 21:42

Der skulle vel aldrig være nogle af jer herinde der har forstand på hvilke snegle der er gode og hvilke der er skidte, at have i ferskvandsakvariet?

Har nogle snegle en nyttig funktion, eller skal de alle bare ud så snart man opdager dem?

/minski

Hestemassage tilbydes

på Sjælland

(se præsentation for mere info)

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 22:25

Nogle snegle anskaffes vist til at gøre rent i akvariet, og måske til at spise alger og lignende.. Da vi havde for mange snegle (de der små, mørke, med den gullige streg på huset) anskaffede vi en såkaldt "dværg-kuglefisk"..

Den spiser udelukkende snegle, og den er MEGET effektiv.. Faktisk har vi nu et lille "baby-fiske-akvarie" der uover at indeholde yngel, til de er så store, at deres forældre ikke dem, også bruges til at "fremavle" nye snegle, som så bloppes ned i det store akavarie, og der går IKKE lang tid, før kuglefætteren har luret og spist dem, uanset hvor små de er.. Den har åbenbart en meget spids mund, som den kan snappe fat i sneglen med, såsnart den stikker hovedet lidt udenfor, og den er MEGET tålmodig, når den venter på gevinst. :)

Så hvis i har for mange, ubrugelige snegle, så anskaf sådan en "dværgkuglefisk", så er det problem snart fikset. :)

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 22:31

Jeg anskaffede mig også sådan en lille dværg fisk som kun spiser fisk. Meget effektiv lille fyr

- Men når der ikke er flere snegle tilbage, skal den have noget bestemt foder, som skal være i fryseren,og som der skal skæres stykker af osv osv.. Så de kræver lidt mere end normale akvariefisk

VH Kamilla

My dream is gonna be my future.

Hej dit lille skælm

Husk din ridehjelm

Det er ikke pjat

Når dit hovede blir' til splat

Livet er hvad man gør det til.

Søger part, 8541

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ ...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 01:33

KamillaR: Dværg kuglefisken spiser også gerne levende foder. Bla. myggelarver og baby fisk.

Så så meget mere kræver de ikke.

Men hvad er det for noget frost foder du snakker om? Det kunne være det skulle anskaffes, til min kræsende kugle

Skrev Tatjana

Akvarier med tilbehør sælges.

Send pb for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Pragtsmerlinger
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 08:36

spiser også fisk, de er en stime fisk så købe flere af dem!

Mendacem memorem esse oportere. *

.oooO.........
(....)...Oooo.
.\..(...(....)
..\_)....)../.
.........(_/..

Globus Clic Dressursadel, 17", bom 36, 2,5 år gammel MEGET velholdt med stor knæstøtte sælges.

0
0
Svar på denne tråd

kljfglkjhlgk
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 08:54

Hvor stort er dit akvarie??

Det er lidt svært, at rådgive dig med sneglespisende fisk, så længe vi ikke ved hvor meget plads du har i dit akvarie.

Pragtsmerlinger kræver et rimelig stort akvarie!

En anden måde, at blive dine snegle kvit på er, at tage et stykke agurk - stikke en theske igennem og dumpe det ned i akvariet. Sneglene vil flokkes om dette agurkstykke og du kan tage det op mens de sidder på det.

Men tag lige og google på snegle - nogle er gode at have og andre er knap så gode.

Jeg har købt Mysteriesnegle som er guld værd - store smukke snegle som spiser diverse alger mm. Dog skal man huske, at en sådan snegl kræver ligeså meget plads som en stor fisk.

Jeg har ingen sneglespisende fisk og ingen problemer med snegle.

Har tidligere haft et 250 L akvarie hvor jeg blandt andet havde pragtsmerlinger - de er virkelig skønne!

Men put ikke Mysteriesnegle ned til disse fisk - godt nok spiser Pragtsmerlinger dem ikke, men de prøver....og det er synd for sneglene.

Prøv evt. at tjekke

www.akvariesiden.dk

Der er masser af hjælp at få.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian, Friesertøsen Thundra

& Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner

Portræt af heste tegnes - tjek præs eller hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/horsespirit

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 09:36

Det er min datters lille 54 l. akvarie der har snegleproblemer.

Dværgkuglefiskene har jeg kigget på før, men det var mit indtryk at de ikke kan gå sammen med andre fisk?

Jeg går ud fra at de kan gå alene, da der nok ikke er plads til mere end én?

/minski

Hestemassage tilbydes

på Sjælland

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

kjgkjgflfkjgg
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 09:42

Synes du skal tjekke denne tråd:

akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/ thread/?ID=686411

Bare skriv dværgkuglefisk på google - så dukker der en masse op.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian, Friesertøsen Thundra

& Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner

Portræt af heste tegnes - tjek præs eller hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/horsespirit

0
0
Svar på denne tråd

horsespirit
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 09:54

tak :-)

/minski

Hestemassage tilbydes

på Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

Kuglefisk
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 15:44

Har et par dværgkuglefisk der lever i bedste velgående. Fiskeyngel ser vi aldrig og ej heller snegle. Vores mysteriesnegle forsvandt også :-(

De andre fisk's finder bliver ladt i fred så længe "kuglerne" er velfodrede med myggelarver eller anden frossen føde ;-)

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Med englebarnet Tika 18/3-2006 R.I.P og Snorre 28/6-2007

Endnu en spunk i vente: termin 10/3-2009

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk

0
0
Svar på denne tråd

Tatjana ♥Limaro♥
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 15:49

Der er skam bare frosne myggelarver vil jeg tro. Kan slet ikke huske det, det er ved at være noget tid siden.

- Men så snart det så kommer i vand, tøer det op, og så kan fisken spise det. Jeg brugte det også engang til mine to vand salamandere

VH Kamilla

My dream is gonna be my future.

Hej dit lille skælm

Husk din ridehjelm

Det er ikke pjat

Når dit hovede blir' til splat

Livet er hvad man gør det til.

Søger part, 8541

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ ...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 21:29

KamillaR:

Øv øv.. Troede lige du kendte til noget mad, jeg ikke kendte.

Har fodret kuglen med frossen mad, flager, mallepiller osv. Det eneste han spiser er yngel, levende myggelarver (som jo ikke kan fåes året rundt) og snegle :/

Skrev Tatjana

Akvarier med tilbehør sælges.

Send pb for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 15:05

Jeg har 2 slags snegle i mine akvarier....

Gul mysteriesnegl (ca et par hundrede i øjeblikket, da de har unger) og i et 25 l har jeg tårnsnegle. De gennemroder bundlaget og graver sig ned i perioder, er yderst effektive, meget smukke og jeg behøver ikke bundsuge i akvariet overhovedet. De formerer sig meget langsomt, får 1 levende unge af gangen. Jeg er meget glad for mine - de er nærmest mintgrønne og bliver ca. 3 cm lange når de er udvokset.

Venligst Christine

Shirefarm.dk

Dansk avl af shireheste.

Kåret shirehingst tilbyder bedækning...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider