Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Allergi.
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 12:18

Sad lige og kiggede på vinterdækkner på DBA, og der så jeg en som måtte sælge sin hest på grund af allergi.. Dette fik mig til at tænke over hvor mange mennesker der egentlig lider under dette.

Jeg høre ofte om folk der siger: ville så gerne ride, men har allergi, så det kan bare ikke lade sig gøre..

Det er jo løgn? I den dejlige stald hvor min hest står, er der allergivenlige heste, de såkaldte Curly heste.

Der er selvfølgelig mange former for allergi, det er jeg klar over, men oftes er det jo de små partikler i hestens pels folk er allergiske overfor. - Som det også er tilfældet ved hunde og katte.

Har ikke selv en curly, da jeg ikk har allergi, så derfor er dette IKKE en reklame for eget erhverv! - men en hjælpende hånd til dem der sidder bag skærmen og drømmer de sad på en hesteryg! - der er håb.. Se bare dette link (det er den stald hvor min hest står) http://www.curlys.dk/

Spred gerne budskabet da jeg sys det er en fantastisk mulighed for mange mennesker!

Og så sys jeg de krøllede heste er fantastisk søde at se på! - bare min personlige holdning.

Snowys Sweet Red Too..! My beauty.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 15:20

Jeg har allergi, men heldigvis ikke overfor heste. Man siger jo også at puddelhunde ikke giver allergi symptomer, og det passer ikke på mit vedkommende. Jeg får det ligeså dårligt af at være i nærheden af sådan en, som af en labrador.

Så jeg må tilstå at jeg ikke rigtig tror på at de er helt allergi venlige, de der curlys.

Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Flere ting købes og sælges

0
0
Svar på denne tråd

Nej, det er ikke løgn
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 15:38

Måske de der Curly kan henvende sig til nogen allergikere, men desværre ikke dem alle

Måske du skulle indhente noget mere viden om allergi, før du fastholder at det er en løgn

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

Opstaldning til plag eller ponyvallak tilbydes lidt udenfor fuglebjerg. Boks eller løsdrift valgfrit. Kontakt over PB

0
0
Svar på denne tråd

Læs nu efter
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 15:51

Skrev jo netop : Der er selvfølgelig mange former for allergi, det er jeg klar over, men oftes er det jo de små partikler i hestens pels folk er allergiske overfor.

Ved godt at der er mange former for allergi, men netop den partikel som er i hestens pels og som mange er allergiske overfor er der ikke i curlys pels.

Læs lige hendes hjemmeside igennem ..

Som jeg også skriver er det jo netop for os at give håb for folk med allergi, det kunne jo være de her heste rent faktisk ikke provokere allergien! - siger ikke at verden er helbredt og alt er lykke. - Men at det måske kunne være en hjælp.

Det info jeg har er fra siden (og ejeren af hestene), og var ment som en venlig tanke.. det er jo værd at prøve i stedet for at opgive håbet.

Igen, det er ikk baseret på facts, men ment som en mulighed for folk med drømmen om evt at kunne eje en hest en dag. (eller bare ride igen)

Så dette indlæg var bestemt ikk ment til at skulle provokere allergiramte, ville jeg være ked af hvis I tog det som!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har læst
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 15:58

Og læg mærke til efter min tekst, at der kom sådan en ind

At skrive det er løgn, er som regel en dårlig start på en ordveksling, for man har ligesom indikeret at man ikke tror på det og at man har lukket af

Resten af din tekst indikerer, at du gerne vil i dialog Og også derfor jeg ikke var "Hårdtslående" I mit nej til dig

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

Opstaldning til plag eller ponyvallak tilbydes lidt udenfor fuglebjerg. Boks eller løsdrift valgfrit. Kontakt over PB

0
0
Svar på denne tråd

Arrhh.
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 13:56

Så trækker jeg mit udtryk tilbage :)

Ofte bliver man jo desværre nødt til at gå i forsvars position herinde, men tog chancen alligevel.. :)

Det at jeg skrev indlægget var lige så meget for at oplyse om at disse heste findes, jeg havde aldrig hørt om dem før jeg flyttede derud, og det skal siges, at disse heste, ud over at, i visse tilfælde at være allergi venlige, virkelig er nogle fantastisk dyr af sind. - De to hingste vi har i stalden lige nu er nemme at trække forbi hopper, skaber sig ikke og acceptere sadlen virkelig flot.

Især den ene hingst har vundet mit hjerte, den smukke palomino hingst. Han er nok den mest tillidsfulde og kælne hingst jeg nogensinde har oplevet.. :)

Håber at nogen vil kunne bruge denne idé med curlys, det er jo et forsøg værd! - og Line, man kan ikke helt sammenligne dem med puddelhunde. Dette er jo heste, og når nu flere dyrlæger støtter Anna i at disse heste (til en grænse) netop ER allergi venlige, hvorfor så ikke bare vælge at være positiv og tro på at der kan være håb for fremtidige ryttere med allergi! :)

Jeg vælger at se lyst på det og ikke dødsdømme dette projekt! :)

- beklager min elendige tegnsætning og evt. stavefejl.

0
0
Svar på denne tråd

allergi...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 19:59

Nu er jeg en af de mennesker med allergi, hvor det hæmmer min ridning. Eller, jeg kan godt ride og gør det også, men det har da en del gener og for min krops skyld burde jeg nok lade være, men men men...

Jeg har læst om de her curly-heste og det er bare perfekt hvis det er en så god løsning som det lyder.

Men for at vende tilbage til din problemstilling omkring allergi. Så behøver det ikke kun at være hesten der forhindrer ridningen. Min krop reagerer også på støvmider og skimmelsvampe. Du kan jo selv gætte dig til hvor meget der lige findes af det i hestemiljøet...

Så det er ikke nødvendigvis forkert når folk siger de ikke kan ride pga allergi, de kan have krydsallergi eller de kan reagere på en masse andre ting end lige specifikt hesten...

0
0
Svar på denne tråd

dumdidumdidej
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 20:00

Det er ikke kun hestens pels. Når folk har allergi tror mange fejlagtigt at det kun kommer fra pelsen, men det er faktisk allergenerne der sidder i dyrets hud, skæl som man er allergisk overfor... Jeg har katte og hundeallergi samt allergisk overfor støvmider det er faktisk ret irreterende når jeg skal stø boksen op og lave fodr klar men hva....hvad gør man ikke når man er så glad for de kære dyr!

kram herfra

Adlais Welsh Cobs
www.adlais.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider