|
|
| Skal på kursus med brækket arme |
|
|
Jeg skriver det her fordi jeg er temlig mundlam.. Jeg skulle ringe til kommunen pga opfølgning af sygedagpenge som jeg har fået siden Maj da jeg var med i et biluheld og brækkede venstre hånd. De kan ikke finde ud af hvad den fejler udover det er et meget sjældent brud som tager langtid at helé. D 19/10 brækker jeg så højre hånd hvor jeg har knust en knogle, skal nu vente på at den groer sammen ca 2% chance, men i og med det er lig 0 så skal jeg opereres i højre hånd hvor jeg skal have fjernet den knogle der er knust og evt erstattes med noget andet. Dette venter jeg så på nu og har tid på tirsdag for at se om den er helet. Min hverdag er dræbende, ikke nok med at min venstre gør ondt, så har jeg også højre. Jeg har fået fuld morfin i 14 dage, skal stoppe 21 dage hvor efter jeg igen kan komme på morfin da det gør meget ondt. Min krop arbejder på højtryk så jeg bliver hurtig træt, så jeg sover meget. Jeg kan ikke engang lave mad til mig selv. Jeg er så afhæning af min kæreste at bare det halve kunne være nok, han knokler 24/7 da han også har mit arbejde at udføre samt hele hjemmet og hvad der tilhører og mig også.. Og nu vil kommunen sende mig ud på kursus. Jamen jeg kan ikke kører bil, jeg kan ikke tage bussen med mindre jeg kan sidde ned (Kan jo ikke holde fast) Hvordan fanden skulle jeg kunne komme rundt? Jeg kan heller ikke ret godt skrive, det tager langtid. Det samme på en PC med 1 finger system. Jeg har et stort temerament så nogle gange ryger der noget igennem luften af arrigskab over jeg ikke kan en skid. Det er så frusterende at man nogle gange bare har lyst at til sætte sig ned og tude, men det hjælper jo heller ikke på den situation. Det er sgu hårdt nok at se til at man ikke kan en skid. Jeg kæmper med mig selv hele tiden for at holde tiden ud, sætter små mål hver dag. Så nu skal jeg på kursus med 2 brækkede arme. Det kan jeg slet slet ikke overskue. Det fortalte jeg også samt hvad der sker herhjemme og hvilken kamp det er at komme igennem for mig.
Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk
Hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Hinnerup efter aftale
Andelslejelighed sælges i 8260 Viby J... Kontakt for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt at vi |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
20-11-2008 10:01 |
|
Kan aflive vores dyr.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ehmn.... |
|
|
hvis lægen sygemelder dig fra alt- hvilket han godt kan hvis ikke du kan komme rundt mm. så er du vel fritaget?
Udlejning af hestetrailer Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.
www.123hjemmeside.dk/qantico
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Sølle sølle dig. Ej hvor jeg føler med dig. Tror at folk på kommunen nogle gange ikke er menenskelige. Har de nogen siden prøvet at have brækket blot en. Men at du møder op syntes jeg er flot af dig så kan de få dårlg samvittighed og sender dig forhåbentlig hjem igen.. Ellers prøv at kontakte lægen og hør ham ad..
Knuser Annette
Mor til Noah (12september 2007) og den franske bulldog Fluffy
Drøm sødt min elskede Octavia LÆKKER ANDELSBOLIG/RÆKKEHUS SÆLGES I AALBORG Se mere: WWW.FRIHAUGE.DK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ER sygmeldt fra ALT. Jeg har ringet på hospitalet og venter på opkald her fra. Jeg er sgu noget frustreret Illum???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommunerne |
StaldK |
20-11-2008 10:43 |
|
I en nøddeskal. Tror det Illum mener er, at det er godt vores dyr ikke skal lide på samme må som vi selv må, altså havde du været en hest, var du blevet aflivet. Hvorom alt virker uoverskueligt for dig, som jeg godt kan forstå, mon så ikke det rent faktisk var en god ting for dig, at komme ud af huset og af sted på det her kursus ? Kan godt se transport problemet, men så må de jo sørge for transport til dig  Tror det ville være godt for dig at komme ud, så du ikke bare sidder derhjemme og bliver mere og mere fustreret. Selvfølgelig alt afhængigt af hvor længe det dagligt drejer sig om, samt hvad. Der er ikke noget at sige til at du er træt, din krop har jo været ude for nogle grimme traumaer, og bruger nu alt energi, på at heale sig igen. Endnu engang god bedring til dig  Hvor bor du egentlig henne ? tænkte på om du måske havde lyst til besøg, når du alligevel er hjemme, så du ikke skal sidde alene hele dagen (bare en tanke)
Karoline
Who are you, to jugde me ? ? ?
K's Foto©
*Proud of being a Bitch*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kursus.. |
|
|
Hvis det feks drejer sig om et såkaldt afklarings kursus - ja så er 2 brækkede arme ingen hindring... Transportproblem.... nix i yderste konsekvens sender de dig med taxi... Velkommen til et velfærdssamfund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen de kan |
|
|
jo ikke ebde dig om at troppe op i noget hvis du er sygemeldt og du har papirer på at du skal være sygemeldt? Det ahr du vel gjort dem opmærksom på. Og så bude det jo være det?
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og måske skal ALLE |
Illum |
20-11-2008 11:36 |
|
Lige huske at der er forskel på brækket ARM og håndled. Er det sådanne brud hvor ledet er sat sammen med skruer eller har det været lagt i gips. Er det små brud eller hvad ??? Lyder som om det IKKE er voldsomt og sådan har andre måske også set det ? Men hvis det er så slemt som du skriver, stakkels dig, så kan du naturligvis INTET fortage dig og da slet ikke et kursus hvor I laver ....Hvad ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg HAR jo arbejde... Jeg er stadigvæk ansat men jeg er jo sygmeldt og har 180% mit arbejde når jeg kan udføre det. Så skal ikke på noget afklaring for jeg kommer tilbage på mit job når jeg kan. Og stod det til mig VAR jeg tilbage mentalt, men fysisk kan jeg jo ikke. Jeg kan jo ikke sidde og skrive en hel dag jo måske med fødderne men hvor lækkert er det? Fint hvis jeg kan komme til og fra stedet men jeg tror sgu næppe at de betaler en taxa. Jeg får 6000 kr mindre udbetalt på en sygdagpenge. Så jeg tror da nok jeg hellere ville være på arbejde og tjene kassen end at sidde her og ikke kan en meter, hverken fysisk eller økonomisk. Jeg ELSKER mit arbejde, det er immervæk et af mine drømmejob jeg besidder. Karoline Jeg bor ved århus og du skal være velkommen. Jeg er også "ude", jeg kører med ud til hestene 3-5 gange om ugen når kæresten kan kører mig derud. Ellers tager han sig af dem sammen med mine parter og folk på stedet. Derud over kører han mig også ud til venner, familie osv. Men jeg bliver hurtígt træt. Jeg får også besøg af ovenstående bla min ene part Chalotte (Nu uden Celine) Vi hygger os. Nogle kender hende og hendes situation så der støtter vi hinanden i vores kedelige situationer men bruger den sammen til selvskab. Hun er en FANTASTSISK person som jeg bruger en del tid sammen med. Og det nyder vi vist begge 2 til fulde. Jeg venter stadigvæk på opkald fra hospitalet om de kan godtage om det er ok at sende mig afsted på kursus. Det er dem der har sygmeldt mig derfor er det dem jeg læner mig op af. De ser mig jo en gang i ugen mindst. Så vil have deres accept på det er ok. Jeg har været på afklaring før pga min ryg og der ville de sende mig ud og gøre rent på en skole, der blev min læge PAF da jeg rent faktisk var godkendt til at få hjælp til det i eget hjem efter en operation, derfor er jeg sgu lidt bange for hvad de nu kan finde på at sende mig ud i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis dine |
Illum |
20-11-2008 11:46 |
|
Fusser er rene er det da okay  Tænk på dem der kun har dem at skrive og male med ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
De er ikke rene for jeg kan ikke vaske dem selv  Med begge arme i plastik poser er det sgu svært at få fat på lakridserne..  De kan sende mig på kursus i at blive kunstner altså male med fødderne. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg fatter det |
|
|
altså stadig ikke- er du sygemeldt skal du jo ingen steder - har du et arbejde at vende tilbage til hva blander kommunen sig så for? Så må det da være fejl fra deres side, da du får sygedagpenge- sikkert gennem fagforeningen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej jeg får sygdagpenge fra kommunen da jeg ikke har været på a-kassen længe nok på det tidspunkt da jeg jo har været opereret i ryggen i 2004 og 2006. Men ja jeg er sygmeldt fra mit ordinære arbejde pga mine skader. Jeg fatter også minus for jeg vil sige at i min hjerne, at hvis jeg kan komme på kursus + div så vil jeg hellere genoptage mit arbejde og tjene kassen. Der står i deres bekendtgørelser at hvis jeg forlænger mit sygeophold pga at jeg bevist overbelaster mig kan de fratage min sygdag penge. Men jeg vil da mene at de vil gøre det samme ved at sende mig ud? Men det er OK De siger også jeg skal holde kontakt til mit arbejde. Hvilket jeg også gør pr telefon, men det var ikke nok så hvis jeg på nogen måde kunne deltage rent firma mæssigt så jeg var 100% sikker på at jeg havde mit job så skulle jeg gøre det. Jeg havde tilbudt at lave et par frakturaer for bare at lave lidt herhjemme, altså deltage i firmaet + bruge min tid fornuftigt. Det tog mig 2 dage fordi jeg ikke kunne holde til at sidde med min mus i en brækket hånd. Så mener de jeg har været på arbejde og nu også kan delvis raskmelde mig. Det er 2 fakturaer der vil tage 15 min at lave normalt. og det var bedrageri at jeg havde deltaget immervæk også uden løn. SAY WHAT? Jeg er ansat som chauffør og kan ikke kører bil eller det vil være uansvarligt at sende mig på gaden, det består firmaet af. Der er løn, moms og fakturaer der er det eneste administrative som chefen selv tager sig af. Jeg er ikke uddannet til at lave moms eller regnskab og jeg vil ikke lave løn til de andre, dvs at jeg kunne sådan set kun lave 1 ting i firmaet og det var de 2 fakturaer som jeg selv tilbød at lave for bare at lave LIDT hjerne mæssigt. Hvordan skal jeg ellers have kontakt til firmaet? Jeg kan jo ikke kører bil og jo jeg snakker da med mine kolleger pr tlf hvis jeg kan hjælpe dem med deres arbejde osv men det er jo ikke kontakt til dem som en kollega. Det er at have fysisk kontakt m.m men det har jeg jo ikke. Altså jeg forstår ingen ting, troede jeg havde gjort det "rigtige" ved at tilbyde at lave de 2 stk papir for at "deltage" og være "med". Men det er så bedrageri selv om jeg ikke får nogen løn for det og jeg vil ikke betragte det som delvis raskmelding da jeg har været herre langtid om det og at jeg ikke kan/skal gøre det fremover. Altså hjælp mig lige med at fatte det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den er jeg altså |
|
|
ikke med på- prøv lige at hører vis 1 herinde fra ad (aka Vibeke)... Hun ved en MASSE om alt muligt. Altså havde det nu være tkontanthjælp du havde været på så VED jeg at du skulle ha været flyttet i gruppe 4 for sygemeldte- men jeg er ikke helt 100 på hvordan og hvorledes det hænger sammen når det ikke er det men sygedagpenge. Men jeg vil da lige se om jeg kan finde noget om det og så vender jeg tilbage til dig hvis jeg er så heldig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har sørme selv |
StaldK |
20-11-2008 12:57 |
|
Gået med en brækket arm illum, så ved godt hvordan det er  Jamen Pia smid enten din adr eller telefon i en pb, så vil jeg prøve at se om jeg ikke kan komme en tur omkring århus inden for nærmeste fremtid:) såfremt du har lyst til besøg kan jo altid tage på Foto tur 
Karoline
Who are you, to jugde me ? ? ?
K's Foto©
*Proud of being a Bitch*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia.... |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Hvorfor prøver du ikk at ringe og høre dit arbejde hvorfor kommunen vil sende dig på kursus, normalt gør kommunen det først når man er fyret fra sit job, så der må jo være sket en fejl som dit arbejde burde kunne hjælpe dig med Lonni
Mor til et lille tallent med ponyen Josefine.. Og den skønneste Lånehest Freja Også kaldet Feuer miss.. Tænk før du taler...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| refleksdystrofi |
|
|
Hej
Ville bare fortælle dig, at min veninde også brækkede sit håndled, ret så kompliceret, hun havde meget ondt, og hun fandt faktisk selv ud af, at hun havde fået noget , der hed refleksdystrofi, derfor havde hun så ondt, det har taget meget lang tid (ca 1 år) at komme sig over dette... Måske du kan spørge lægen om det kan være du også har fået refleksdystrofi.. Måske dette kan være til hjælp for dig... Hvis det er det, du har fået ved bruddet..
God bedring
Knus Robin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Stute: Tak for det. Ingen sygedagpenge Sygedagpenge kan bortfalde, hvis du: - afslår lægelig behandling. Det gælder også fysioterapi og genoptræning
- afslår at deltage i relevant afprøvning, f.eks. på privat eller offentlig virksomhed eller på en revalideringsinstitution.
- forhaler helbredelse
- ikke afleverer en lægeerklæring
- undlader at medvirke til kommunens opfølgning, se nedenfor
Forhaler helbredelse ved hæfter jeg mig jo meget til når de kan sende mig afsted på alt muligt @!#$. ´For jeg må ikke fortage mig noget hvis jeg ved det kan forhale min helbredelse. Men de må godt sende mig ud og lave alt muligt sindsygt. Jeg har snakket med min chef, han er MUNDLAM. Og jeg har selvfølgelig stadigvæk arbejde når jeg kan vende tilbage hel eller delvis. Men lige nu er det jo umuligt. Det ville han også gerne skrive til kommunen så de har det på skrift Jeg har afleveret ALT de har bedt om, har været i telefonisk kontakt siden dag 1 jeg blev syg. Jeg har selv ringet nye oplysninger ind til dem når der har været nyt inden for de 8 uger. Jeg er jo ikke normal syg jeg har immervæk 2 brækket arme. Som kan dokomenteres og de har modtaget dokomentation på. Så synes ikke jeg har tilbage holdt min situation og de har været med HELE vejen igennem dette her. Men jeg vil da også mene jeg ikke kan en meter nu hvor jeg skal på morfin igen så sover jeg for at holde tiden ud. Og så vil de jo have at jeg skal rende rundt nede ved dem når jeg bliver opereret i hånden.. Hvor fedt er det lige? Jeg vil mene at det vil forhale min situation at skulle derned og lave div.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de må altså |
|
|
osse være helt gal på den og ha spist søm el lavet fejl. Det er jeg da sikker på! Kunne du bruge linket til noget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klap lige hesten |
|
|
Hvis kommunen ikke har en lægeerklæring hvor der står helt præcist hvad det er du fejler og hvad du ikke kan, så kan de jo heller ikke vide det... Ved de at du også har brækket nr 2 håndled eller ved de kun om det ene ? Som du selv indsætter længere oppe så kan dine sygedage penge frafalde hvis du ikke deltager i det de sender dig ud i, så det er jo bare om at møde op og lave det du kan. Så kan du fortsætte på dine dagpenge, det er jo ikke 8 timer vi snakker om, det er vel højst 4 timer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kursus |
pjemm |
20-11-2008 16:32 |
|
Det lyder altså fuldstændig absurd. Jeg var da rigeligt handicappet i sommer med 1 brækket håndled. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henne *After Eight* |
|
|
4 timer- mon ikke 4 timer er slemt nok efter hun i bussen er faldet og har knækket gibsen så begge håndled ikke er afstivede længere!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute... |
|
|
Tror du ikke, at hvis hun ringede til kommunen og sagde at hun ikke kunne tage offentlig transport at de så vil sende en taxa !! Man skal jo bare spørge og ikke "gå ud fra" at det vil de ikke.. Et nej har man,, et ja kan man få 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil bare |
|
|
lige fortælle at man så absolut godt kan blive sendt på kursus når man er delvist eler helt sygemeldt. da jeg var deltids sygemeldt i foråret, måtte jeg være fraværende fra børnehaven nogle dage da jeg blev sendt på kursus.når jeg var fraværenden i børnehaven pga kommunens kursus, så måtte de jo pænt betale en vikar til at komme i mit sted. jo jo sådan er det skam, jeg valgte at blive raskmeldt før tid (mit var psykisk), da jeg bare ikke kunne acceptere, at de skulle bestemme 100% over min tid, når jeg kun var deltidssygemeldt.
Hilsen Nanna
nu med nyt job
R.I.P Sejr 040107 Brian 191007 Emira 080708
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Vil bare lige sige ang transport, at jeg kender to, der er blevet opereret i foden. De er begge blevet kørt til og fra skole i taxa hver dag, som de selvfølgelig ikke selv har betalt. Så transport til/fra kursus burde ikke være et problem. Held og lykke med det hele...
Rambo og andet udstyr sælges - se profil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt |
|
|
med et velfærdssamfund. Reglerne er lavet for at man ikke snyder samfundet. Synes bare det er rigtig ærgerligt, når fornuften er væk hos sagsbehandlerne og virkelig syge folk kommer i klemme i systemet. Jeg ville sikre mig at al kontakt med kommunen sker via mail eller bekræftes i et brev. Hvis du er uenig i sagerne kan du sende en klage afsted til det sociale ankenævn. Mon ikke de kan se mere fornuftigt på sagen. Ellers er du ikke medlem af en fagforening? Det kunne være de kunne hjælpe med at snakke med sagsbehandleren. Ellers prøv at kontakte Vibs1 (som en anden også nævner) Hun kæmpede vist en sej kamp med systemet. Måske hun kan komme med nogle gode råd. Jeg håber i hvert fald at du finder en løsning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen fejl... |
|
|
man får altid sygedagpenge fra kommunen (har selv været sygemeldt i snart 11 måneder og er berettiget til dagpenge fra a-kasse) a-kassen betaler kun hvis man står til rådighed på arbejdsmarkedet.. Og selv om man har et job (hvilket jeg havde det første ½ år) så står man stadig til regnskab for kommunen og kan sendes ud at kurser og afprøvninger.. Og man bliver skam sendt ud selv om man er syg.. jeg er selv stadig syg og er nu sendt i afklarings forløb.. skal køres helt flad hver dag så de kan se hvad jeg kan holde til  Og man må intet lave når man er på sygedagpenge, så ja et par fakturaer uden løn er bedrageri i følge loven.. du må heller ikke sende job ansøgninger ud... De er temmeligt strenge 
Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er sgu dobbelt moralsk at de beder mig om at være i kontakt til firmaet og når jeg så er det så er det forkert. Og da jeg ikke har været på sygdagpenge så aner jeg NADA. Jeg har heller ikke haft problemer med afklaring af min ryg men her taler vi om 2 arme som ikke kan fungere. Den ene har de bevis for som skulle være nok men jeg har oplyst dem om den anden og hvad der er sket og hvordan det er sket. Dette kan de få dokomentation på, hvis det beder om det. Min chef har ringet til hende der har min sag og fortalt han synes det er LANGT ude og de ikke skal skade mig yderligere for så får han ikke nogen rask Pia tilbage. Og han nævnte også at de ikke skal presse yderligere da det er hårdt nok for mig at gå med de smerter jeg har og bare få en dag til at gå "uden" smertestillende. Hun bad ham om at skrive det i et brev hvilket skulle være gjort. Hun ville tage det op til revudering om jeg skulle på det kursus når han nu havde meldt sig på banen. Og så tilføjede han også til hende at hun BURDE finde interesse i mine journaler istedet for at "Tro" en masse der ikke passer. Hun sagde også direkte til mig "Jeg tror ikke på du vender tilbage til dit arbejde" TAK FOR @!#$!!! Her kæmper jeg med sygehusvæsent for at fremrykke min sag så jeg kan blive rask. Jeg har deltaget i flere optræninngs timer end jeg skulle. Jeg ville bare blive rask. Jeg synes ikke det her er særlig sjovt og SLET ikke miste 6000 kr udbetalt pr måned det er sgu mange penge når man er "alene" om ens udgifter. Og det er da også en kamp jeg tager ufrivilligt. Men det er jo en nødvendighed. Og jeg har det SVÆRT ved at blive sidesat sammen med folk der IKKE gider arbejde eller ikke vil arbejde.. Jeg er en arbejdshest der gerne tager 67 timer om ugen UDEN brok. Jeg lever mig ind i firmaet og hjælper hvor jeg kan. Jeg får bare stress af at sidde og hører på meget lidt uddannet mennesker samt sætte mig på en stol og JO det er 8 timer, been there done that med min ryg.. Jobcenter og afklaring snakker bare ikke sammen... Sidst ville de sende mig ud i rengøring på en skole i 6 timer pr dag med 2 diskusprolapser og ny opereret i ryggen. Min læge var HELT oppe af stolen og sygehuset sendte dem også breve med at jeg IKKE måtte udføre sådanne opgaver. Desuden var jeg selv tildelt hjemmehjælp til rengøring af samme årsag.. DET er jo HUL i hovedet... Men sådan er systemet. Men jeg slap med skrækken den gang. Derfor er jeg sgu lidt forbeholdt hvad de nu kan finde på at "påtvinge" mig igen.. Jeg orker ikke den kamp én gang til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|