Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kotlers 3 niveau
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 09:36

Jeg er ved at prøve at gennemskue, hvordan jeg kan bruge denne model på arbejdspladsen.

Det er en lægeklinik, med 11 ansatte.

Hvad kerneproduktet er:

Hvad det fysiske produkt er:

Det udvidede produkt er:

Håber der er nogen der kan give et prej om det.

Mvh. Lotte

Oldenborg hoppe sælges- www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kotler
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 09:43

Kerneproduktet må være lægebehandling.

De udvidede produkter kunne være:

- personalet

- de fysiske rammer (lokalerne)

- serviceniveauet

- korte ventetider

og mange andre ting - har ikke lige forstand på lægeklinikker.....

Lige umiddelbart mener jeg ikke, at man opererer med mere end 2 niveauer i en servicevirksomhed, men jeg skal lige hjem og tjekke i min Kotler bog om servicevirksomheder, før jeg kan give dig endelig svar herpå.....

Rideudstyr sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

det lyder godt.
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 10:52

Fordi jeg tænker om, om det Fysiske ikke kan være, hvad der for noget behandling, eks. vejledning til gravide, rygestop, kost vejledning, medicin, osv.?

Du må endelig svarer tilbage, da jeg skal op i min opgave i morgen. Jeg sidder lidt fast i det.

Du kan sende svar til min mail; brian-aulum@tdcadsl.dk

Mange tak for hjælpen

Mvh. Lotte

Oldenborg hoppe sælges- www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pyha.....
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 12:00

Det var med kort varsel, når bogen ligger et eller andet sted i kælderrummet og jeg først er sent hjemme i aften.....

Men jeg er altså ret sikker på, at der ikke er noget fysisk produkt i forbindelse med servicevirksomheder.

Du har et kerneprodukt og udvidede produkter.

Selve kerneproduktet er lægebehandlinger, mens de udvidede produkter er vejledning til gravide, rygestop, kostvejledning mv.

Rideudstyr sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

3 niveau?
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 12:41

Har altid lært at det er 5 niveauer. Never mind. Prøv at læse følgende beskrivelse: http://www.provenmodels.com/16

Så vidt jeg husker er selve lægebehandlinger ikke kerneproduktet, men det fysiske. Core product eller kerneproduktet er det behov som kunderne har og som kan tilfredsstilles via det fysiske produkt. I det her tilfælde tænker jeg diagnostisering/sygdomsviden eller lignende. Måske jeg tager fejl?

Puha, det er længe siden og jeg kan ikke med sikkerhed huske. Jeg lavede engang en opgave indenfor medicinalbranchen med netop den model og begik samme fejl.

Hilsen

Lillemyr (som heller ikke har lærebøgerne ved siden af sig).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider