|
|
| Praxis- Babyen og smøgerne |
|
|
Nøj jeg sidder og er glødende af ophidselse!!!  Det forældrepar der har den lille nyfødte pige.. ihhh... Citerer:"jamen bare de får mad og sådan så har de det jo godt" "Ja vi ryger foran vores nyfødte, men så er vi så gode på andre områder"... Hvad fanden hjælper det, når barnet risikerer at få astma, kræft, y name it!??? Moderen røg under hele graviditeten, og pulser løs stadigvæk, foran sin lille nyfødte datter! Jeg har selv røget- og meget endda, men i det sekund min graviditetstest var med to streger, smed jeg smøgerne af h. til. Og er i dag røgfri på knap 2 år..og er kæmpe anti ryger!! Hvad mener i? Jeg er dybt forarget over de forældre der vælger deres smøger frem for deres børns sundhed og helbred!  GRRRRR.... margit
En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.
Livet er til låns-lev det fuldt ud! Mor til den dejligste Benjamin 02.10.07 Leander vugge, Brio Duo barnevogn, Babybjørn skråstol sælges..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jae, jeg sidder.. |
| Forfatter:  |
Carina Gøttler ♥Frederik♥ |
| Dato:  |
18-11-2008 20:58 |
|
lidt med samme følelse.. Det er deres eget valg, men forstår heller ikke selv, hvordan man kan retfærdiggøre det overfor sit barn. Især når der er så mange veldokumenterede bivirkninger ved rygning under graviditeten og rygning omkring ens barn..
Sagde Carina Gøttler (:
- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3 Termin d. 17/2-09
R.I.P Pax&Carsten Junior
4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja også mig |
|
|
er dybt foraget!! Ja ryger er et jaget folkefær og man forstår da endnu mere hvorfor nu! forstår slet ikke deres mindre intelligente udtalelser. Men de taler jo til deres fordel så der er nok derfor de tror på dem.. FØJ
Hilsen Sole Mor til Helene Marie født 26. Sep. 07 kl 11.08 Gud gav ganske vist menneskene forstanden, men glemte desværre at vedlægge en brugsanvisning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har ondt af |
Bente 3 |
18-11-2008 21:07 |
|
barnet, der desværre bliver endnu et uskyldigt offer. De får ikke selv lov til at vælge. Er glad for jeg aldrig blev udsat for passiv rygning. Tak til mine røgfrie forældre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| præcis |
|
|
Det er helt hul i hovedet det de brugte som "forsvar".. "Jamen mor ryger, for hvis hun skal udenfor hver gang bliver mor jo forkølet, og det er jo ikke rart- vel?" Nej men er det rart at vide du er skyld i dit barns dårlige helbred kæ.....?? Jeg bliver ski gal på sådanne tarvelige mennesker!!!!!!!! Stakkels børn, de har intet valg.. Margit
Livet er til låns-lev det fuldt ud! Mor til den dejligste Benjamin 02.10.07 Leander vugge, Brio Duo barnevogn, Babybjørn skråstol sælges..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil så lige... |
Carina Gøttler ♥Frederik♥ |
18-11-2008 21:09 |
|
påpege, at min mor røg, mens hun var gravid med mig, og har gjort det siden, og jeg har ingen skade taget  IKKE at det retfærdiggører det.. Er selv stoppet 100 % med at ryge, efter jeg blev gravid, fordi jeg ønsker, at mit barn skal have mulighed for selv at vælge.. Min nye lejlighed er også forbudt område for cigaretterne, så hvis man vil have dem frem, har jeg en udmærket terasse 
Sagde Carina Gøttler (:
- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3 Termin d. 17/2-09
R.I.P Pax&Carsten Junior
4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så det også.. |
|
|
Og næææ, hvor man dog følte med moderen, der ikke kunne gå udenfor for at ryge, for så "blev mor jo forkølet" . Jeg har aldrig røget, så det er måske nemt for mig at sige, men alligevel vover jeg at påstå, at det simpelthen er for egoistisk at fortsætte med at ryge, både før og efter barnets fødsel!! Jeg mister alt respekt for folk der ryger når de er gravide, uhhh, ind i mellem ser man jo en med stor flot mave, stå og ryge! Hvor kan jeg dog bare ikke have det. Det er ikke barnet der selv har valgt at blive sat til verden, og at man vil løbe den risiko der er, det er kort og godt, dybt, dybt godnat! Christine
Nu med MayStar og Skønne Leopold!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg vil |
marianne *indi* |
18-11-2008 21:11 |
|
sørme også tilslutte mig som dybt forarget. Det er fuldstændig uansvarligt der de gør. De burde ha sådan et kæmpe los i deres røve så det halve kunne være nok. Er især harm over at moderen siger : VI kan jo ikke ha at mor står ude og ryger og bliver forkølet nej det går bare ikke vel lille skat  Det er dybt uansvarligt at udsætte sådan en lille str for passiv rygnig. Ja generelt alle børn faktisk. Bare min mening Knus Marianne
Nu som meget snart mega meget handicappet...... Og ingen mulighed for at komme ud til min hest hver dag 
Jeg tænker aldrig på fremtiden. Den kommer tidsnok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så det ikke, men i kan så også |
|
|
skælde mig ud for jeg har røget under begge mine graviditeter og er stadig storryger 
Mvh Charlotte Mangler du reg.smed og bor du i en radius af 40-50 kilometer fra 4690 Haslev eller på Falster, så kontakt mig over pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalaa |
|
|
Havde jeg været i nærheden havde jeg virkelig tabt min stegepande rigtig hårdt i hovedet på dem... 
Gerd Heuschmann Seminar KVL 15. november
Heste træning på hestens præmisser både biomekanisk og psykologisk tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og desuden |
|
|
er det rigtig rigtig farligt at ryge, man er virkelig udsat, og i den grad disponeret for at rage kræft til sig! Jeg mistede min far til den ondskabsfulde sygdom da jeg selv var i 7md med min søn. Det var fandme hårdt! Lungekræft.. og det kom 110% af rygning, han havde været røgfri i 2år..  Ta´dig sammen hvis du ryger, specielt hvis du er mor eller gravid, du dør fandme af det!!!!!!!!!! Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6666tegn |
|
|
Bøllefrøen<3Bailey<3: hehe. Det tror jeg eddermame også jeg kunne have gjort..
Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuuckk.. |
|
|
men nogle mennesker skulle bare ikke ha lov til at faa boern.. det er direkte uansvarligt efter min mening.. Jeg bliver simpelthen saa sur, naar jeg ser foraeldre, der sidder med deres smaa boern i totalt tilroegede ryger kupèer i togene.. at man for sit barns skyld ikke kan undvaere en smoeg, paa en enkelt tog tur.. foej..
Med venlig hilsen, Liv Nielsen Arbejde med springheste i Sicilien? Se profil!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trlala |
|
|
SMÆK SMÆK SMÆK SMÆK SMÆK.... EGOTRIPPER!!!! Tak mor og far for et liv uden røg, cancer, skrumpet moderkage, og al verdens andre ulækre klamme ting de kunne have givet mig ved at være egocentriske... Heldigvis elskede mig og ikke deres smøger... Faktisk så synes jeg at forældrerne lød som om de var narkomaner... Og sidste ende er det vel også lige gyldigt hvad man er afhængig af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.... |
Vibs 1 |
18-11-2008 22:26 |
|
Det er jo en kæmpe opgave at tilsidesætte sig selv og egne behov, for et barn  Syntes også det er ganske grumt, at folk kan finde på noget sådan, men jeg kan ikke lade være at tænke på alle jer, som farer op og blive helt tossede over det... Jeg tror, at alle laver noget som ikke er godt. Nu er det lige rygere, man kan falde over, men hvad med tykke børn, børn som ikke får sund mad, børn som ikke får søvn nok, børn som bliver stressede af forældrenes jagende tilværelse, børn som spiser alt alt for meget slik, bliver hyper af alt for meget sukker, børn som lever med hysteriske forældre, og jeg kunne blive ved.... Det er let af falde over rygere, for det er så klart og direkte en fatal vanvittig handling, men mon ikke, nogen af jer også laver fejl  Ikke for det, jeg er selv "tørlagt" ryger, røg ikke da jeg blev gravid, begyndte igen da jeg havde mindre børn, men røg ALDRIG inde ved dem, og stoppede endelig i 1997, så er hverken hellig eller noget... Men det er meget let at dadle andre, jeg er sikker på, at vi nok alle bærer på fejl, som nogle ville kunne hakkes os for... Men da klart, røg er yderst ulækker, sygdomsfremkaldende og ganske ganske urimeligt at byde et barn....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Da jeg ikke selv har børn nøjes jeg med at frem trække mine egne perfekte forældre. Som hverken røg drak eller fyldte os unger med slik. Der var ALTID grøntsager til maden. Vi var ikke overvægtige og gik altid til sport (jeg ridning og dans) . Dertil gi min mor hjemme da vi unger ikke skulle risikere stress eller at side i en dødsyg om larmende SFO hvis vi jo hellere ville være hjemme. Men vi hra da fået tilbuddet om SFO vi har bare aldrig giddet det. Søvn har vi også fået. Der var faste sengetider. Ih ha... Og med SÅ perfekte forældre kan der kun komme perfekte børn ud af det...  LOL....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et lille tillægsspørgsmål.. |
|
|
Var det ikke den samme mor vi så for ca et halvt år siden, hvor hun havde alvorlige blødninger fra moderkagen, hvor lægerne direkte opfordrede moderen til at stoppe ellers kunne hun miste barnet... Hvis det er hende, så mistede jeg da alt for hende dengang, hvor hun sagde ... Jamen det er så kedeligt at ligge stille så jeg når at ryge ca. 20 smøger mens min mand er på arbejde... Jeg synes nu også det er synd for barnet...
/mette.
...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bummelum |
|
|
Jeg synes, at hun sagde at de røg udenfor, eller ind under emhætten - hvis vejret var dårlige, men alligevel så man dem begge sidde i sofaen men Lille Emilie lillegde på aktivitetstæppet Men synes sku ikke, at de kan byde den lille det - hun har sku ikke valgt at indånde tobaksrøg. Herhjemme er vi ikke rygere, og besøgende går udenfor for at ryge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mon det gør ondt |
StaldK |
19-11-2008 08:01 |
|
At være så dømmenden ? ? ? ? Jeg er ryger, jeg har børn, og ja røg under alle mine graviditeter. Jeg havde ikke viljestyrken til at holde op, men satte mit forbrug betydeligt ned. Jeg røg aldrig mine spædbørn i hovedet, men gik ud i mit køkken og tændte for min emhætte, eller røg ved et åbent vindue. Ingen af min fødsler har der været komplikationer ved, som flg af rygning. Alle tre er født med en vægt på over 3300gr. Ingen af dem har astma eller allergi, eller nogen anden følge sygdom, pga min rygning. Ja jeg ryger i mit hjem, hvor mine børn også er, men der er altid et vindue åbent, og jeg oser dem ikke lige op i hovedet. Kan sq komme på andre ting som børn udsættes for idag, som er værrer. Bla andet kulilte, fra alle jer som køre rundt og forurener deres verden, den veden de skal vidre føre, og den som de skal forsøge at redde fra det milijø svineri i har udsat den for. Man skal ikke kaste med sten, når man selv...................... resten kender i vel 
Karoline
Who are you, to jugde me ? ? ?
K's Foto©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Dybt uansvarlige umodne egoistiske forældre. 
Hilsen fra Pony-mor.
Livet er for kort til - Ikke at vælge sine kampe med omhu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silotte og Karoline |
Illum |
19-11-2008 08:21 |
|
Bare fordi I har røget under og efter, gør det jo ikke til noget der er godt for børn. Det skyldes jo kun at I ikke kunne eller ville gi´det op. Eller ikke viste noget om de skadelige virkninger ? Viste I det alligevel, så vil jeg dog forbeholde mig retten til at kalde det en smule egoistisk. Dømmende, nej. Men den viden man har om røg og dens virkning er jo ikke en liggyldig viden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| addddddd |
|
|
Rygere der ryger foran jeres børn er i virkelig klar over hvor svært børn og ikke rygere har ved at trække vejret i en røgfuldt stue så tænk på den stakkels baby kan ikke bare flytte sig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanett... |
|
|
Hvem er det egentlig du henvender dig til? Så vidt jeg kan læse, ryger bla. Karoline op under en emhætte eller ud af et åbent vindue... Så hvad er det for en røgfyldt stue du skriver om? Jeg synes godt nok det er hen i vejret med de beskyldninger der flyver rundt i dette indlæg...
Vickie
Med misserne Yrsa og Yade! Åh hvor jeg dog FRYDER mig!  Skal du have en vitaminindsprøjtning med selvtillid? Se her: www.fotoatelier.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Johanne ♥Corano♥ |
19-11-2008 09:49 |
|
Jeg blev SÅ harm, da jeg så det! At de bare kan sige, at så længe barnet får mad, så har hun det godt.. Ja måske indtil hun dør af lungekræft som 30-årig, så har hun det nok ikke så godt mere.. Nøøj jeg blev gal! Men jeg er så også fanatisk antiryger, så det er over hele linjen, at jeg faktisk synes, at rygere er dybt egoistiske..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Generalisering |
StaldK |
19-11-2008 10:28 |
|
Fordi der er en der er dum, er det ikke ensbetydende med at alle er dumme vel? ? 
Vi kan hurtigt blive enige om, at rygning ikke er sundt, for nogen !! og man burde holde op, inden man overhovedet får begyndt. Men jeg vil så også sige ,at det ikke er alle der har lige let ved at stoppe, og hvor jeg ellers har en rygrad som en beton pille, lige så blød og slatten er den, når det kommer til min rygning. Jeg nyder faktisk min smøg, lige som andre nyder deres øl, eller kage til aftens kaffen. Og så er mine smøger, som nerve piller er, for en nervevrag, på en dårlig dag. Jeg er dybt afhæng af mine smøger, indrømmet. Men der for syntes jeg stadigvæk ikke det er fedt.
Der er ingen ting i denne verden, som ikke har en skadelig virkning, på den ene eller den anden måde. Lige som jeg jo nævner kulilte (hvilkete bliver overset, for man vil jo ikke undvære sin bil vel ?;) )
Jeg Kan ikke stoppe med at ryge, det er jeg ikke parat til, lige som der er andre ting, andre mennesker ikke er parart til at opgive et eller andet, som har en betydning for dem.
Jeg er ryger, men jeg er ikke hensynsløs, jeg bestræber mig på at tage hensyn, for jeg kan heller ikke selv holde ud, at sidde i et rum som er tykt af røg, eller at få røgen direkte i ansigtet.
Men før man flipper grøn over rygere, så skal man jo nok se på sig selv, og se hvilke ting man selv udføre, bevidst eller ubevidst, som har skadelige virkninger, både for ens omgivelser, men sørme også for den verden vi lever i. Ingen er hellige/fejfri/perfekte, ingen gør alting 300% korrekt.
Jeg ryger, jeg køre bil, jeg udsender Co2, med næsten alt jeg gør i min daglig dag, jeg slider på miljøet, jeg slider på min verden. INGEN er perfekte og fejlfri; min største fejl/uvane er, at jeg ryger, og er afhængig af mine cigaretter. Og hvad så ? ? ? 
Karoline
Who are you, to jugde me ? ? ?
K's Foto©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum, hvad er det du plejer at |
|
|
Skrive: Læs hvad jeg har skrevet og ikke hvad du tror jeg har skrevet  Jeg har ingen steder forsvaret mig overhovedet.....Jeg har bare kendt mig skyldig 
Mvh Charlotte Mangler du reg.smed og bor du i en radius af 40-50 kilometer fra 4690 Haslev eller på Falster, så kontakt mig over pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Røg og børn |
Kiki |
19-11-2008 10:34 |
|
Det hører bare IKKE sammen. Alle ved bedre og burde indrette sig efter det. Der foreligger så mange facts på området, at man godt nok skal have boet i en hule under jorden i mange år, hvis man ikke ved bedre. Ergo er det jo ren svaghed og/eller egoisme at man ikke stopper når man får børn. Især under graviditeten. Det kan til nøds forsvares at man ryger en smule udendørs og venter ca. 5 min med at komme ind til efter man er færdig. Så man lige er luftet igennem og har udåndet al røg. Men der sidder altså stadig rester af de skadelige stoffer i både hud og tøj, som kan overføres til tøjet. Jeg har hørt om en undersøgelse der viser at børn hvis forældre pulser dem lige op i hovedet og børn hvor forældrene går ud og ryger, alligevel har samme antal skadelige stoffer i deres urin. Desværre har aldrig selv læst den undersøgelse, men tror jeg snart skal få den skaffet. Da det er meget interessandt viden. Jeg ryger ikke selv og er mega sart og hysterisk med røg. Jeg gider virkelig ikke udsættes for andres ulækre vaner. Ikke en gang mine kæledyr skal udsættes for røg. Har vi fx. hunden med i et ryger hjem, så har han røde øjne i flere dage efter. Desuden kan dyr på lige fod med mennesker få kræft af passiv rygning. Katte får fx. ofte kræft i munden, da de slikker pelsen hvor alle stofferne samler sig. Prøv så lige at tænk på de stakkels børn, som jo forhåbentligt skal holde i nogle flere år end et kæledyr. Når jeg får børn, er jeg ikke sikker på at vi skal komme i rygerhjem. I hvert fald bliver det meget begrænset.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja vi bidrager |
Illum |
19-11-2008 10:39 |
|
Alle til at nedbryde vores verden på den ene elle anden måde. Rygning er så lige et af de punkter hvor VI selv kan gøre noget. Man kunne jo fx. lade vær med at begynde ??? Ja jeg har bil (nævner jeg fordi så behøver ingen bringe den op), det er så en der på ganske mange punkter ikke skader miljøet og på det ene punkt hvor den koster miljøet, kan jeg så sige den køre ikke ret meget. Ja ikke engang hver dag eller hver 2.  Men ellers så gør mange jo ganske meget, vi sotere vores affald, vi isolerer vores boliger osv. osv. Men at ryge er jo ikke som sådan noget der ødelægge verdens miljø, det øderlægger HELBREDET, hver 2. ryger vil dø af en kræft relateret sygdom. Og lige det forstår jeg ikke at man udsætter sig for. Jeg angriber IKKE, men jeg forstår ikke at man vil udsætte sig bevist for dette..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygning og graviditet... |
|
|
som farmaceut undrer det mig, at man ikke fortæller mødrene at den nicotin de indtager under graviditeten påvirker antallet af fosterets acetylcholinreceptorer i hjernen. Antallet af acetylcholinreceptorer øges, når nicotinen fortrænger det naturligt tilstedeværende achetylcholin.... Det synes jeg er rigtigt skræmmende, at man påvirker en hjerne i udvikling med udefrakommende stoffer.... Hertil kommer så et dosisafhængigt fald i fødselsvægten. Alle organer på barnet er reduceret i størrelse. Børn af rygende mødre har en nedsat lungefunktion, en reduktion, der holder sig livet igennem. Den lavere fødselsvægt skyldes formentlig, at nicotin nedsætter blodgennemstrømningen af moderkagen som også kan modnes for tidligt. Desuden kan at kulilteindholdet i tobak giver iltmangel hos fosteret. Plus risiko for abort og for tidlig fødsel.... Ovenstående informationer har fået mine 3 venner/familiemedlemmer til at stoppe rygning under graviditet, men alle 3 har de sagt, at informationen fra læge/jordmoder ikke har været så præcis. Hvis det passer, så har vi et problem, for det mindste vi kan gøre for de ufødte børn er da at informere deres forældre om de ricisi, de løber på børnenes vegne. Det samme gør sig gældende mht. passiv rygning og børn - det kan simpelthen ikke bortforklares, det er unfair at udsætte børn for en kendt risiko af den størrelse. Mht. kost, motion, sengetider m.m. så gør det da ikke rygningens virkninger mindre skadelige, at der også er andre områder vi som forældre skal have fokus på. MVH Janne
Kennel Lab Luna Familieopdræt af brune labrador til jagt og udstilling. Nu med 10 lækre brune labrador hvalpe i hvalpekassen. Hvalpene er klar til nye hjem d. 22. december. www.kennellabluna.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og jeg angriber |
Illum |
19-11-2008 11:29 |
|
Ikke. Jeg kan ikke forstå at man ryger, når man nu har al den information til rådighed...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygning... |
|
|
Rygning er farligt - ja. Men, min morfar røg i over 70 år. Han startede da han var 12. Og har røger mellem 20 og 60 smøger om DAGEN hele livet. Da han døde, havde han ikke en eneste plet på lungerne eller noget andet der tydede på rygning.
Indehaver af DAMP-ponyen!
Rokoko - Hvil i fred min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heldigt for din morfar |
|
|
som tilsyneladende er en undtagelse, der bekræftiger reglen og forskningsmæssigt et interessant tilfælde - spørgsmålet er så bare, hvor mange der blev udsat for passiv rygning fra din morfar, og hvilken indflydelse det havde på deres liv? MVH Janne
Kennel Lab Luna Familieopdræt af brune labrador til jagt og udstilling. Nu med 10 lækre brune labrador hvalpe i hvalpekassen. Hvalpene er klar til nye hjem d. 22. december. www.kennellabluna.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rygning er skadeligt |
Stald Smokie |
19-11-2008 12:24 |
|
det kan man ikke komme udenom. mine forældre røg da jeg var lille, også i bilen uden at lukke vinduet op. jeg har i dag kun 75 % lungekapasitet, alvorlig astma, allergi over for et utal af ting. jeg bebrejder ikke mine forældre. men det ER skadeligt. der må kun ryges i et rum i vores hus. og døren lukkes og vinduet åbnes når det er og der må kun være en der ryger af gangen ellers er det ud på trappen. og hvis folk ikke kan li at fryse, så må de jo holde op med at ryge! dog respekteres det idet jeg simpelthen ikke kan tåle tobaksrøg, og får ofte et anfald af at ikke kunne få luft, og gør jeg det er der altså 45 mins kørsel i bil til nærmeste sygehus for at jeg kan få en binyrebarkhomonsprøjte.jeg har også en inhalator men det er ofte ikke nok når et anfald først indtræffer. min far døde af kræft, forårsaget af rygning. jeg tror man skal have haft det tæt inde på livet før man rigtigt kan sætte sig ind i hvad kræft og rygning gør ved et menneske.jeg er hvertfald ikke i tvivl om at mine børn ikke skal udsættes for unødig tobaksrøg og hvis det er muligt så vil jeg da helst at mine børn blev ikkerygere. at ryge lige bed siden af sit spædbarn, er i mine øjne meget meget egoistisk. deres udtalelser fortæller tydeligt at de sætter dem selv før deres lille nyfødte og enda også da hun stadig lå i maven... føj siger jeg bare
sort allround hest sælges meget billigt, incl udstyr. miniature hoppe,87 cm i stg, sælges til første bud over 1000 kr!
wintec 100 17" el. anden stor stofsaddel købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ikke forarget... |
TinaR |
19-11-2008 12:28 |
|
- nej jeg er tosset!
"Ja ja vores datter bliver udsat for røgen af 40-50 cigaretter om dagen, men så længe hun får kærlighed og mad er hun glad!" 
Jeg tvivler stærkt på, at hun er glad når hun (måske, men med stor sandsynlighed) får symptomer efter påvirkningen (skulle lige til at skrive mishandlingen) og så oven i købet kan se på tv hvorfor hun skal være syg - tror I, at hun siger tak for mad og kærlighed samt sygdom til sine forældre?
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Raasig |
Vibs 1 |
19-11-2008 13:48 |
|
Min morfar har kørt 200 km/timen på motorvejen, og han overlevede, så lad os alle gøre det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygning er klamt |
|
|
Rygere stinker konstant af cigaretrøg. De er bare ikke klar over det selv. Jeg kan ikke forstå, at man som gravid bevidst skader sit barn. Tænk lige at udsætte et barn for de følgesygdomme der er forbundet med rygning/passiv rygning. Kan man ikke undgå at ryge, burde man sgu undgå at blive gravid - i hvert fald indtil man får sig taget sammen til at stoppe. Andet er dælme dårlig etik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Nu så jeg ikke programmet, men jeg synes også det er forkasteligt at ryge når man har børn og er gravid. Mine forældre røg da jeg var lille, og under min mors graviditet. De ryger stadig. Jeg har allergi og havde en form for astma da jeg var lille. Mine forældre stoppede ikke med at ryge da jeg fik konstarteret allergi og astma. Jeg bliver ked af det når jeg tænker over at det måske er deres skyld at jeg har fået den allergi, men jeg kan jo ikke gøre noget ved det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man er da |
|
|
heldigvis blevet klogere..... Da min mor fødte mig, røg de på fødestuen og efterfølgende røg alle de nybagte mødre på stuen, (4-5 stykker) hvor de lå med deres små babyer.....
Zamangah
GRAÆÆEEEØØØH...... JAAAAAAARRRHH..... Nemli....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg spørger bare... |
|
|
Jeg forstår ikke jer der røg under graviditeten og når barnet er født, ja så skal vi ryge ud af vinduet - hvorfor ?? Hvor er forskellen ? I 9 mdr har du givet dit barn røg og når det er født, ja så skal det så sandelig ikke have røg.. jeg forstår det ikke  Min mor røg under graviditeten og begge mine forældre var rygere, så min søster og jeg er blevet udsat for pænt meget passiv rygning. Jeg har i dag allergi for en del ting og en mild astma. Min søster har også en let astma... Min mor har også astma, men ryger stadig - hvor dum er man så... Rygere er egoister, ligesom alle andre afhængige af noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygning... |
|
|
Jeg kan godt forstå at det er svært for ikke-rygere at forstå hvorfor man vælger at ryge, når man ved hvor skadeligt det er. Nu er det blot sådan, at jeg ELSKER at ryge Jeg nyder hver en smøg jeg tænder og hygger mig virkelig med det. Jeg vil gerne tro og tænke, at jeg kan lade være med at ryge når jeg en dag bliver gravid... Det håber jeg da. Jeg forstår så til gengæld ikke at nogle mennesker vælger at ride uden hjelm - velvidende at hesten kan blive forskrækket, snuble eller lignende. Det er da også egoistisk. Man har da trods alt familie, venner, børn hvis verden ville synke i grus for en periode blot fordi man ikke tog den åndssvage hjelm på. Sådan er der jo så meget.
Vickie
Med misserne Yrsa og Yade! Åh hvor jeg dog FRYDER mig!  Skal du have en vitaminindsprøjtning med selvtillid? Se her: www.fotoatelier.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| blablabla |
|
|
Jeg har det ligesom dig Margit, synes det er så langt ude at folk vil udsætte deres ufødte børn såvel som spædbørn for røg, i min verden burde det ikke være tilladt. har også lige overværet en højgravid som pulsede konstant, og som nu har født og vel ryger som det passer hende, har kun én ting at sige :  Nogen er bare ikke egnede som forældre.....! Mvh Sandra
Den Lykkelige Ejer Af
Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så ikke programmet |
|
|
men MIN holdning er, at røg omkring børn er helt og aldeles uacceptabelt, et barn kan ikke fravælge røgen..... Mine børns oldemor ryger og hun går udenfor og klare sig, for det skal ikke ske i nærheden af mine børn - INGEN skal ryge i nærheden af dem. De kan ta valget om de gider det l.o.r.t når de bliver større og ved hvor farligt det er. Louise
Mor til 2 vidunderlige drenge.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
røgallergi - min far ryger og har altid gjort det. Selvfølgelig kan man ikke vide om det er årsagen til min allergi, men det er nærliggende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Man er fristet til at sige, at hvis man ikke er stærk nok til at stoppe med at ryge, så burde man bare droppe tanken om at få børn!
Sandra ..med Sneggla vom Störtal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arhhhh - det |
JLH ♥Wannamus♥ |
19-11-2008 19:04 |
|
synes jeg så nok er lige overdrevet; at rygere ikke burde få børn ! Der er også mange andre ting der bestemmer om man er en god forælder eller ej. Jeg synes dog også at forældre burde gå væk/udenfor når der ryges. For i mine øjne hersker der ingen tvivl om at rygning er skadeligt. At man så har en onkel som blev 89 år trods rygning fra vugge til grav, det er dejligt, men det er ikke bevis for at rygning ikke er sygdomsfremkaldende ! MVH Janni
l'heureux propriétaire d'un cheval appelé Musse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mener |
|
|
at de som ryger under deres graviditet er direkte uansvarlige og TOP EGOISTER!!! Det lille ufødte barn har INTET valg, det har bare at tage imod røgen! Det er det jeg har et problem med! Og Når forældre ryger indendørs! Det er lige til at blive sindsyg harm over! Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|